Tallinnan kauneushoitolat

Elikkäs lähiaikoina saatan pistäytyä Tallinnassa ja huomasin netissä pyöriessäni, että kampaajalla käyminen ei tule siellä kovinkaan kalliiksi. Saati kosmetologilla käyminen. Arveluttaa vaan (ei millään pahalla), että mitä mahtaa olla tuo virolainen laatu. :rolleyes: Onko kellään kokemuksia mistään tällaisesta? Vähän pelkään, että minun tuurilla kampaajalla vaaleaksi tahtomani hiukset värjätäänkin vahingossa punaiseksi ja viikon päästä päässä on muutama hiuksi, ja ripsien kestoväri aiheuttaa silmille jotain, minkä jälkeen silmäni eivät enää avaudu. :jahas:
No joo, tuskin mitään tuollaista, mutta jos jollain mimmillä olis kokemusta tästä, niin olis ihan kiva kuulla. Kaipaan nimittäin hieman rohkaisua, ennen kuin astelen täkäläisiin kauneushoitoloihin.. :nolo:

Ei ole kokemusta virolaisista kauneushoidoista mutta en oikein usko että laatu sen huonompaa olisi. Virossahan kauneutta tunnutaan arvostavan enemmän kuin tääl Suomessa ja varmaan siel panostetaan asiaan. Ennemmin pelkään että parturi Suomessa ei edes halua leikata mun hiuksista kivoja vaan kateudessaan haluaa tehdä entistä rumemman :D On meinaan joskus jälki ollu sellasta...

Etenki jos pysyy isommissa liikkeissä mitkä on näkyvillä jne ni tuskin on hätää. Mut älä lyö mua jos käy moka...

Angelica-82 sanoi:
Etenki jos pysyy isommissa liikkeissä mitkä on näkyvillä jne ni tuskin on hätää.

Tuota minäkin ajattelin. Paras tietysti olis, jos joku osais suositella jotain paikkaa. Ja kertoa, että pitääkö aika varata paljonkin etukäteen.

Angelica-82 sanoi:
Mut älä lyö mua jos käy moka...

Saas nähdä.. :evil:

Kokemusta löytyy useiden kertojen edestä ja tyytyväinen olen.

Itse olen käynyt nämä läpi Hotelli Virun kauneuskeskuksessa:
kasvohoito, 20e,
hieronta, 20e,
pedikyyri, 20e,
ripsien ja kulmien värjäys, muistaakseni jotain 5e luokkaa.
ripsipermanentti, 17e,
rakennekynnet, 72e,

Hoidoissa käytetään lisäksi laadukkaita tuotteita, palvelu on ystävällistä ja tasokasta, suosittelen Virua! Muista paikoista ei toistaiseksi kokemusta, kun heti löytyi niin hyvä paikka. Hiuksille en ole tehnyt mitään, mutta tuskinpa se tekisi poikkeuksen. Tarkemmat palvelut ja hinnaston löytää netistä, ainakin Viru-hotellin sivuilta ja sieltä voi myös tilata aikoja ennakkoon.

Heinäkuussa taas mennään :hyper:

Olin joulukuussa Susi-hotellin kauneuskeskuksessa ja täytyy sanoa, että vaikka hinta on halpa, niin laatu on Suomessa parempaa. Jos heillä lukee hinnastossa, että hoito kestää noin puolitoista tuntia, niin oikeasti se saattaa kestää pelkästään tunnin. Suomalaisena ymmärrän muutamien minuuttien erot, mutta en puolen tunnin. Aikakäsitys on eri tai sitten suomalaisia huijataan...en tiedä. Meitä oli aika monta daamia ja kuitenkin tätä tapahtui kaikille, vaikka huomautimmekin asiasta.

Ja kauneuskeskusten hierontaa en suosittele, jos haluaa kunnon hierontaa. Niillä se on vähän sellaista "kevyttä lääppimistä", mikä ei tunnu missään. Ehkä vähän rentouttaa.

Olen käynyt myös jossain toisessa paikassa, mutta siellä hoito oli epäkohteliasta.Susi-hotellissa palvelu oli ihan kohteliasta.

Tuota Viru Hotellin tarjontaa olen vähän mietiskellytkin.. Jotenkin tuntuu,että se saattaisi olla aika luotettava paikka. :thumbs:
Varaatko Anna-Kristiina aikasi etukäteen vai onko siellä mahdollista päästä sisään ilman ajanvarausta?

Anonymity:
Arvasin, että pakko siellä on jossain kohti olla puutteittakin.. :jahas:

Yleensä varataan Priestin kanssa etukäteen, jos on siellä päässä tärkeää menoa, että sopii sitten varmasti meidän suunnittelemaamme väliin.

Mutta toki saa aikoja suoraan tiskiltäkin, sesonki-aikoina on varmaan vilkkaampaa. Hoitojen tekijöitä on onneksi useita.

Viru on yleisesti suomalaisten suosiossa, joten palvelut halutaan varmasti pitää luotettavina.

Mie olen käynyt vuosien varrella Tallinnassa useissa eri kauneushoitoloissa. Vaikka hoitojen laatu vaihtelee hieman paikasta toiseen (tai on hoitajakohtainen), on se kuitenkin mielestäni yhtä hyvää ellei PAREMPAA kuin Suomessa.

Laadukkaat aineet, varmat otteet jne. tekevät paljon, MUTTA suurin ero on kuitenkin hoitojen sisältö: kasvohoito sisältää Virossa perinteisesti aina selkä/kokovartalohieronnan. Minimaalinen hinta ja silti "enemmän" hemmottelua. Tuntuu aina yhtä käsittämättömältä. Hinnoissa ei ole juuri eroa paikasta toiseen. Kannattaa muistaa noiden kasvohoitoon sisältyvien hierontojen kanssa, että kosmetelogit EIVÄT ole oikeita hierojia eli enemmänkin sivelevät. Menee enemmän hemmottelun piikkiin. Kipeitä paikkoja sillä ei saa auki, mutta toisaalta eihän sitä aina niin lujasti tarvitsekaan ottaa.

Minulle ei ole koskaan sattunut Tallinnassa kiirehtivää hoitajaa - jos hinnastossa sanotaan että hoito kestää 2 tuntia niin se kestää tasan sen verran ellei pari minuuttia pitempäänkin. Joskus olen ottanut useampia hoitoja samassa paikassa (esim. hiusten värjäys, kasvohoito ja jalkahoito) jolloin saakin sitten varata koko päivän... aivan taivaallista.

Testattuja paikkoja:
Desiree, Stockmann-tavaratalon 5 krs. Eka paikka missä kävin, edelleen yksi suosikeista. Työntekijät osaavat englantia, joten heidän kanssa voi jutella. Hoitojen välissä / jälkeen on helppo jatkaa shoppailua takuuvarmojen laatumerkkien parissa (ei piraattituotteita). Tallinnan Stockan hinnat ovat huomattavasti Suomea edullisemmat. Sama valikoima - jos aikaa on vähän, niin suosittelen bongaamaan haluamasi tavarat jo Suomessa. Sitten vain poimit ne mukaasi Tallinnassa. Desireessä testattuja hoitoja: hiusten leikkaus ja väri (tosi hyvät kampaajat), kasvohoito (erinomainen), jalkahoito (pitempi hieronta kuin Suomessa, hintaero ei kuitenkaan suuri sillä jalkahoitoja saa Suomessa aika edullisesti), vartalohoito (kuorinta, hieronta, wrap).

DaySpa, vanhassa kaupungissa. Hoidot olivat ihan hyviä. Otin kasvohoidon ja kokovartalohieronnan. Hieronnan teki oikea hieroja. Kasvohoitoon sisältyi hassu selän alla "poreileva" naamio - samaan aikaan kun kasvohoitoa tehtiin niin selän alla oleva mömmö rupesi kuplimaan. Molemmat hoitajat olivat sattumalta venäläisiä, eivätkä osanneet englantia/suomea, joten kommunikointi jäi vähäiseksi.

Viimeksi taisin testata myös suomalaisten suosiman Sinine salong -mestan. Se oli ihan OK, mutta ei tehnyt lähtemätöntä vaikutusta.

Pitääkin plänätä itselle joku kesälomahemmottelupäivä heinäkuulle - aamulla laivalla yli ja illalla takaisin. Shoppailu ei ole mun juttu, hemmottelu sen sijaan on :)
Lähtiskös joku megeen?

Itse olen testannut kaksi paikkaa: Sinine Salong ja Mariness.

Molemmissa oli hoidon laatu ihan samanlaista kuin Suomessakin, ei valittamista. Sinine sijaitsee ihan Tallinnan keskustassa, Mariness kävelymatkan (n. 500 m) päässä Viru-keskuksesta. Kävin tuolla Marinesissa myös erillisessä hieronnassa (siellä on oma hieroja, joka ei siis ole kosmetologi), mutta se ei ollut aivan samanlaista mihin olin Suomessa tottunut.

Mä kävin keväällä Sadamarketin 2. kerroksessa olevassa kauneushoitolassa pedikyyrissä, ja olin tyytyväinen. Sijainnin puolesta varmasti pahimpia turistirysiä mutta silti ok. Ajan sai lauantaina parin tunnin päähän varauksesta.

Rohkeasti vaan Elviira nauttimaan hoidoista!

Wendy sanoi:
Mä kävin keväällä Sadamarketin 2. kerroksessa olevassa kauneushoitolassa pedikyyrissä, ja olin tyytyväinen. Sijainnin puolesta varmasti pahimpia turistirysiä mutta silti ok. Ajan sai lauantaina parin tunnin päähän varauksesta.

Rohkeasti vaan Elviira nauttimaan hoidoista!

Kirjoitan avokin tunnuksella kun ei ole omaa tunnusta vielä tänne.

Kävimme kyseisessä hoitolassa (Paradise) huhtikuussa ja palvelu oli ala-arvoista puhumattakaan työn jäljestä. Aamuruuhkassa taksilla hoitolaan menossa kävi niin että oltiin 5 minuuttia myöhässä ja ensimmäiseksi sai oikein kunnon haukut henkilökunnalta myöhästymisestä. "Käsihoito" oli pikainen rasvaus jollain perusvoiteella ja kynnet maalaattiin kahteen kertaan niin ettei ensimmäinen kerros ehtinyt välillä kuivua ja lakkaa oli miten sattuu. Luonnollisesti lakka ei sitten kuivunut kunnolla vaan tuhrautui irti ja oli ihan pilalla saman tien. Jäätiin vielä hoitolan eteiseen odottelemaan selkähieronnassa ollutta miesväkeä kunnes henkilökunta ajoi meidät pois, kysellen että mitä te vielä täällä teette. Pientä myöhästymistä lukuunottamatta käyttäydyimme mielestämme ihan asiallisesti ja yritimme vielä lakkauksen aikana kysellä käsienhoitovinkkejä ja muuta mutta vastauksena oli lähinnä tympeää murahtelua.

Näyttää olevan mimmeillä ihan suht hyviä kokemuksia, joten pakko kai se on kokeilla! :thumbs: Kun nyt ensin pääsis sinne Viroon asti..
Ajan taidan varata vasta suoraan tiskiltä. Ja jos ei vapaita aikoja mistään löydy, niin sille ei sit voi mtn. Ei mun elämä kuitenkaan kasvohoidosta sun muusta ole kiinni. ;)

DaySpalla näyttää olevan suomenkieliset websivut: www.dayspa.ee

Hintaesimerkkejä:
Aromaterapia 450 eek eli 28 euroa
Kasvohieronta 250 eek eli n. 15,5 euroa
Perus kasvohoito 375 eek eli n. 23,5 euroa
Ultraääni kasvohoito 450 eek eli 28 euroa
Spa käsihoito/jalkahoito 280 eek/400-500 eek eli 17,5 euroa/25-31,5 euroa
Tavallinen manikyyri/pedikyyri 180 eek / 400 eek eli 11,5 euroa / 25 euroa
Naisten hiusten leikkaus 250 eek eli 15,5 euroa
Hiusten värjäys 550 eek eli 34,5 euroa
Make-up 200 eek eli 12,5 euroa
Rakennekynnet näyttävät 800 eek eli n. 50 euroa

Aika halpaa... rupeaa taas hotsittamaan hemmottelupäivä. Mä voisin ottaa esim:
- Suklaavartalohoito 1,5 h 550 eek: Ota itselle aikaa ja tulee nauttimaan herkullista suklaahoitoa. Hoito sisältää vartalokuorinta Mountain Body metsämarja suolalla ja hunajalla. Sen jälkeen rentouttava yleishieronta suklaa öljyllä. Hoito on ihanteellisin stressantunut iholle.

-Kasvohoidoksi Guinot hydradermie 1,5 h 420 eek (kävin tässä aiemmin, tosi hyvä):
Hydradermie on tieteellisesti kehitetty täydellinen ihonhoitomenetelmä. Se on menetelmä, joka tunnetaan kaikkialla maailmassa ja jota tekevät ainoastaan erikoiskoulutetut kosmetologit parhaissa hoitoloissa. Hydradermie-hoidossa käytetään mikrovirtaa, joka mahdollistaa vaikuttavien aineiden poikkeuksellisen imeytymisen syvälle ihoon.
Hydradermie-hoito on poikkeuksellinen kasvohoito, jossa jokaiselle ihotyypille valitaan oma ohjelma. Lisäksi se on monivaiheinen hoito, joka sisältää aina myös syväpuhdistushoidon, happihoidon, silmänympäryshoidon sekä hieronnan lifting-tehoaineella.
Hoidon kuusi eri vaihetta saavat sinut todella rentoutumaan. Hydradermie-hoito on kaksi kertaa palkittu parhaana kasvohoitona maailmassa (Officiel-lehden kansainvälinen kilpailu - Prix du Meilleur Soin de Beaute).

Ironbutt sanoi:
Pitääkin plänätä itselle joku kesälomahemmottelupäivä heinäkuulle - aamulla laivalla yli ja illalla takaisin. Shoppailu ei ole mun juttu, hemmottelu sen sijaan on :)
Lähtiskös joku megeen?

Juu, lähtisi! Olen miettinyt juuri jotain tällaista piristystä. Erään tuttuni tyttärellä on Tallinnassa kauneushoitola, mutta älkää kysykö paikan nimeä tältä dementikolta. Voisin kysäistä (uudelleen) sijainnin ja hinnat. [Mun täytyisi kyllä hankkia lisämuistia korvien väliin.]

Ollaan avon kanssa lähdössä Pärnuun elokuun alussa ja aattelin, että sielläkin vois hyödyntää hotellin kauneushoitolan palveluja, kun ovat niin edullisia. Oiskos kenelläkään sieltä päin kokemuksia? Ettei tarttis ihan sikaa säkissä....

Eiköhän tämmösen hemmotteluvisiitin vois tehdä ihan pienellä poppoolla.

Pari mimmiä megeen ja suunta kohti tallinnaan. Joko mennään? Vois kyl käydä vaikka ennen sitä Pakkotoiston Ruotsin-risteilyä (heinäkuun vika vkonloppu) niin voitais kertoa kokemuksista isommalle porukalle ihan livenä. Ja näyttää vaikka tuoreita kestopigmentointiarpia jos joku uskaltaa kynän alle...

Ironbutt sanoi:
DaySpa, vanhassa kaupungissa. Hoidot olivat ihan hyviä. Otin kasvohoidon ja kokovartalohieronnan. Hieronnan teki oikea hieroja. Kasvohoitoon sisältyi hassu selän alla "poreileva" naamio - samaan aikaan kun kasvohoitoa tehtiin niin selän alla oleva mömmö rupesi kuplimaan. Molemmat hoitajat olivat sattumalta venäläisiä, eivätkä osanneet englantia/suomea, joten kommunikointi jäi vähäiseksi.

Hei tämä paikka alkoi kiinnostamaan! Osaatkos sanoa, saako sieltä mitään pakettialennuksia jos samalla kertaa hemmottelee ihan tosissaan itseään? Valmiissa paketeissa ei oikein ollut just sitä mitä ajattelin.. Halpaa tuo kyllä näyttää olevan.

elektra sanoi:
Hei tämä paikka alkoi kiinnostamaan! Osaatkos sanoa, saako sieltä mitään pakettialennuksia jos samalla kertaa hemmottelee ihan tosissaan itseään? Valmiissa paketeissa ei oikein ollut just sitä mitä ajattelin.. Halpaa tuo kyllä näyttää olevan.

Käsittääkseni sieltä on mahdollista saada pakettialennusta myös itse koostettuihin paketteihin - ei muuta kuin tarjousta pyytämään. Ryhmäalennusta saa yleensä kaikista paikoista kun on riittävän monta tyttöä tulossa (olikohan se raja jossain 5-6 hlössä).

DaySpan nettisivuilla on muuten muutama suomalaisen lehden (Anna, Iltalehti) artikkeli tallinna kauneushoitoloista. Kantsii lukea: www.dayspa.ee -> Napsauta yläreunan Suomen lippua ja valitse vasemmalta valikosta Artikkelit

Suositut

Back
Ylös Bottom