Taksit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Replay
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
8.4.2004
Viestejä
1 063
Itse tulee harvemmin taksilla matkusteltua, mutta kun bongasin ohi kulkiessani yhdeltä tolpalta Skodan, niin aloin sitten miettimään, että miksi pitäisi maksaa siitä, että pääseen Skodan kyytiin. Onhan se toki nykyään parempi auto kuin kultaisella kahdeksankymmentäluvulla, mutta kun taksikyydistä pitää maksaa saman verran oli autona sitten Skoda, Opel, Mersu tai Volvo, joista kaksi jälkimmäistä on ainakin status arvoltaan eri luokkaa kuin kaksi ensimmäistä, matkustusmukavuudesta en tiedä kun en ole kyydissä ollut.

Miten Pakkiksen taksinkäyttäjät, katsotteko minkä merkkisen auton kyytiin menette tai tilaatteko kenties tietyn merkkisen auton? Onko se edes mahdollista? Tila-autonhan tietysti saa tarvittaessa, mutta voiko keskukseen sanoa, että tahdon sitten sinisen farmarivolkkarin?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ei mua skodat huolestuta, sen sijaan corolla taksina alkaa meneen jo hieman överiksi. silloin harvoin ku matkustan niin eipä siinä kiinnosta millä pääsee kylille ja takas. kuitenkin jos opelilla joutuu meneen niin pakolliset kuittaukset on pakko heittää suharille;)
 
Mulle ei oo kyllä pätkääkään väliä mikä se auton merkki/malli on, kuhan se nyt näyttää siltä ettei se leviä seuraavissa valoissa tielle.
 
Hehee, tuo sama juttu on mua kans joskus mietityttänyt. Käytän taksia aina silloin tällöin ja en todellakaan halua hypätä Corollan tai Vectran kyytiin jos vieressä seisoo Mersu tai Bemari. Joskus vituttaa kun haluaa vaikka ottaa tolpalta jonkun tietyn auton ja sitten kuski sanoo, että sori mutta sun täytyy ottaa tuo ensimmäinen auto jonossa.
Mieleen muistuu taksireissu maskulta messukeskukselle, jolloin alla oli uudenkarhea S-Mersu. Samalla hinnalla olen tosin joskus päässyt nauttimaan jonkun yli 20 vuotta vanhan manne-Mersun kyydistä:D
 
Miten Pakkiksen taksinkäyttäjät, katsotteko minkä merkkisen auton kyytiin menette tai tilaatteko kenties tietyn merkkisen auton? Onko se edes mahdollista? Tila-autonhan tietysti saa tarvittaessa, mutta voiko keskukseen sanoa, että tahdon sitten sinisen farmarivolkkarin?

Kyllähän se merkki tulee katsottua. Kyllä Skoda on sisältä varsin laadukkaan tuntuinen, minusta ainakin laadukkaampi kuin joku Hyundai, joita niitäkin näkee takseina.

Keskukseen voi hyvin esittää toiveen auton tyypistä, farmarin tilaaminen ainakin on onnistunut ihan hyvin. Ainahan voi kokeilla jotain erikoisempaakin toivetta.
 
Tääl Lahes on yks tai kaks Chryslerin 300CC:tä taksina (ainaki oli siihen aikaan) ja kerran ryyppyreissun päätteeks taksitolpal päätinkin, että suostun menemään kotiin vain syslerin kyydillä. Siinä jonku puol tuntia venailin ja päästin porukkaa mun edelle, kunnes luovutin ja menin Volvon kyydillä himaan :D

Mutta joo, uusia ja hyvin pidettyjä kun ovat täälläpäin kutakuinkin kaikki taksit (ainaki haisevat vielä uudelle autolle) niin ei ole mulle YLEENSÄ mitään väliä minkä merkkinen auto mut kotiin vie. Sitte jos alkais olemaan '70 Dodge Challengereita tjsp. takseina niin voisi olla eri asia ;)
 
Eikös sellainen idea heitetty jossain ilmoille, että voitaisiin harkita "kakkosluokan" taksien käyttöönottamista. Siis vanhempia ja halvempia autoja takseiksi, jolloin myös hinta olisi asiakkaalle edullisempi. Kyllä itse ainakin hyppäisin ihan mieluusti vaikka 95-Corollan kyytiin jos kyyti olisi vaikka 30 prossaa halvempi. Ja aika paljon kuitenkin takseissa näkyy olevan vain yksi asiakas. Pitääkö sitä aina sillä E-Mesellä kuljettaa? Ja sitten valitetaan kun on niin saatanan kallista.

Helsingissä bongasin ehkäpä joku vuosi takaperin vanhan S-mesen taksina.Siis vuosimalli oli varmaan joku 2000-2001.

Oon vähän ihmetelly noitten taksiyrittäjien liikemiesvaistoa, kun hommaavat vaan noita mesejä ja bemareita, vaikka missään ei tosiaankaan sanota, että taksien tulisi olla noita premium-merkkejä. Okei.Kyllähän ne pitävät arvonsa hyvin, mutta kyllähän noin kalliissa jo arvo laskee aika roimasti. Ja tosiaan saman korvauksen ne yrittäjät saa. oli se sitten mese tai vectra.
 
Taksilla tulee ajeltua jonkin verran, enkä ole millään tavalla merkkiuskollinen. Tokihan ajellessa on aikaa tarkastella autoa tarkemmin ja silloin saattaa pistää silmiin esimerkiksi Hyundain muovinen olemus tjsp. Mutta pääasia, että taksi vie mahdollisimman suoraa reittiä perille. Yleensä en itse taksimatkojani maksa, joten eipä tuo hintapuoli hirveästi paina.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on asiat niin hyvin että on rahaa ajella taksilla niin turha valittaa pikkuasioista:rolleyes:

No siinä vaiheessa kun on rahaa ajella taksilla, niin juurikin siinä vaiheessa saa imo valittaakin takseista ja niiden laadusta. :rolleyes:

"Ai sul on -92 corolla taksina... No ei se mitään, mul on rahaa! :dance2:"

Suomen taksikulttuuri kun on kuitenkin aikalailla erilaista verrattuna esim. New Yorkkiin, niin kyllä ainakin omasta mielestä sen taksin tulee olla tavallista parempi auto.
 
Miksi ihmeessä jengi luulee, että taksilla matkustaminen on kallista? Laskekaapa huviksenne paljonko rahaa uppoaa auton ylläpitokustannuksiin ja vielä itse auton hankintahinta. Jos otetaan esimerkiksi joku peruspirssi 25-30.000e ja sen ylläpitokulut niin saa kyllä aika paljon taksilla ajella, että se tulisi kalliimmaksi. Keskustassa jos asuu niin kyllä se taksi on halvempi vaihtoehto kuin oman auton ylläpito.
 
Miksi ihmeessä jengi luulee, että taksilla matkustaminen on kallista?
Kyllä minäkin leveilisin rahoillani jos vaan en sattuisi olemaan tyhjätasku. Ehkäpä just siksi oonkin kun käytä taksia:)
ja ettei menisi ihan OT:x niin mainittakoon vielä että mulle on ihan sama minkä sortin kiesi mut sunnuntaiaamuna kotiin heittää kun en edes tunnista mersun merkkiä ja haluun vaan kotiin nukkumaan.
 
Miksi ihmeessä jengi luulee, että taksilla matkustaminen on kallista? Laskekaapa huviksenne paljonko rahaa uppoaa auton ylläpitokustannuksiin ja vielä itse auton hankintahinta. Jos otetaan esimerkiksi joku peruspirssi 25-30.000e ja sen ylläpitokulut niin saa kyllä aika paljon taksilla ajella, että se tulisi kalliimmaksi. Keskustassa jos asuu niin kyllä se taksi on halvempi vaihtoehto kuin oman auton ylläpito.

Toki, toki, mutta jos palataan threadin aloittajan kysymykseen ja mietitään, että Skodan Octavia farkku maksaa 25.000e ja Mersun C 200 farkku maksaa 44.950e (ylläpitokustannukset luultavasti mersun merkkiliikkeen huollossa myös kalliimmat). Bensakulut ovat sitten samaa luokkaa, mutta väistämättä se mersu tulee kuitenkin huomattavasti kalliimmaksi, niin miksi silti joutuu maksamaan saman hinnan kummastakin kyydistä? pörr
 
Toki, toki, mutta jos palataan threadin aloittajan kysymykseen ja mietitään, että Skodan Octavia farkku maksaa 25.000e ja Mersun C 200 farkku maksaa 44.950e (ylläpitokustannukset luultavasti mersun merkkiliikkeen huollossa myös kalliimmat). Bensakulut ovat sitten samaa luokkaa, mutta väistämättä se mersu tulee kuitenkin huomattavasti kalliimmaksi, niin miksi silti joutuu maksamaan saman hinnan kummastakin kyydistä? pörr

Joo, karkas vähän OT:n puolelle. Kuinkahan moni sitten tosiaan sillä Mersulla ejelisi jos Skeidalla pääsisi esim. sen 30% prossaa halvemmalla? Itse en kyllä siinä vaiheessa kiinnittäisi todellakaan huomiota merkkiin vaan menisin täysin hinnan mukaan. Kaikki ne yhtä lailla perille kuitenkin menee.
 
Taksiautoilijat ostaa noita kalliita pirssejä neljästä syystä:

1) Saavat kivat veroalet kun pirssi menee ansiokäyttöön, joten auto ei tosiaankaan tule niin kalliiksi,
2) taksin saa siirtää yksityiskäyttöön verottomana kunhan se on ollut liikenteessä tietyn ajan, muistaakseni 3 vuotta,
3) kalliit autot yleensä pitävät arvonsa paremmin, kun ne kuitenkin vaihdetaan kohta uudempaan,
4) ne perkeleet yleensä ajavat myös taksiaan itse, tai jopa vaimokkeen/pojan/anopin kanssa puoliksi.

On osa-aikaisena taksikuskina monesti tullut naureskeltua, että taksista erottaa ajaako isäntä itse vai käyttääkö pelkkiä renkejä: jos ajaa itse niin alla on sakemanni automaagilootalla, jos taas ei niin alla on manuaali-Corolla. Kai siinä on jonkin verran mulukunjatkettakin, saa tolpalla muille kuskeille esitellä kiiltävää uutta mersua ja vittuilla tojotakuskeille :D
 
5) Jos auto on joku vuoden -95 corolla, Paikat saattavat sanoa jotain vastaan parin 8h istunnan jälkeen. Onhan se mersu reilusti mukavempi ajaa kuin skoda tahi corolla, Se auto on kumminkin niitten kuskien työpaikka missä ne viettää todella paljon aikaa.

Ja joo jotkut voi pitää sitä 1,(34e?)/Km kalliina

6) Pikkukylän taksien on pakko panostaa merkkiin, koska kylä taksit eivät ole yleensä minkään firman listoilla vaan jokainen on yksityinen. Eli paikallis kyyti tilaukset eivät mene keskuksen kautta,eli asiaakkaat valitsevat haluamansa auton soittamalla suoraan kuskille.

Joka meinaa siis sitä että jos ajat taksia aasin ja puukärryn kera. Asiakkaat saattavat valita mielluumin sen toisen vaihtoehdon joka omistaa sen Mb/bmw/audi/volvon.
 
Eipä ole mitään väliä taksin merkillä, kunhan pääsen perille turvallisesti, muusta viis.

Mersua ja jopa Volvoa edullisempia autoja (esim. just Skoda tai Hyundai) hankitaan takseiksi tietenkin siksi, että taksiyrittäjätkin osaavat laskea. :eek: Katsotaan, miten ns. viivan alle jää eniten. Tulot nääs eivät kasva mersulla yhtään, mutta menot kyllä, ainakin hankintahinta. Ei siinä sen kummempaa syytä tarvita, tulot ja menot on riittävä syy, kuten kellä vaan yrittäjällä. Tulot pitäisi maksimoida ja menot minimoida. Vaihtoarvo ei mitenkään tuo takaisin korkeampaa hankintahintaa.
 
taksi foorumilta lainattua:

kysymys:
Miksi taksit ovat yleensä mersuja ja volvoja, vaikka muillakin merkeillä on edustavia ja laadukkaita malleja?

Mikä ratkaisee automerkin valinnan taksikäyttöön? Miksi Mersu? Miksi Volvo? Miksi joku muu?



jonku vastaus:
"Kierre" alkaa yleensä jo autoilijauran alussa. Harvalla kun on säästetty rengin palkasta ensimmäisen oman auton rahat, vaan käytännössä se menee niin paradoksaalisesti, että köyhällä on varaa ostaa vain kalliita autoja.
Veholta ja Biliasta kun saa uuden Mersun tai Volvon käytännössä bussilipun hinnalla (ja sekin maksetaan takaisin jos kaupat syntyy.)
Auton mukana rahoitetaan kaikki tarvittavat taksivarusteet ja autoveronpalautus riittää kaiken käsirahaksi. Omaa rahaa ei siis tarvita, vaan kaiken saa velaksi.
Tälläistä rahoituspalvelua ei ole "halpismerkeillä", joten uudet yrittäjät koukutetaan jo heti alussa premium-merkkien verkkoon

Itsellä myös helpon rahoituksen lisäksi on toimiva taksihuolto ja 24h huoltoauto autonhankinnassa tärkeitä kriteerejä. Perushuolloissa muiden asiakkaiden seassa kun mahdollisten ongelmien ratkaisut saattavat venyä viikkoihin. Taksihuolloissa ongelmat saadaan ratkaistua nopeasti, ja huoltoajankin saa muutamassa päivässä. Nämä siis heti seuraavina kuljettaergonomian, automaattivaihteiston ja matkustusmukavuuden jälkeen



tuo huolto hommahan on tosiaan ehdottoman tärkee olla. ei tuu mistään mitään jos joutuu pitkään ilman työkalua olemaan. monella halpis merkillä ei taida olla noitakaan tarjottavana. mahtava pojottaa normaali jonotus listalla jos on ammattiautoilija.
 
Miksi ihmeessä jengi luulee, että taksilla matkustaminen on kallista? Laskekaapa huviksenne paljonko rahaa uppoaa auton ylläpitokustannuksiin ja vielä itse auton hankintahinta. Jos otetaan esimerkiksi joku peruspirssi 25-30.000e ja sen ylläpitokulut niin saa kyllä aika paljon taksilla ajella, että se tulisi kalliimmaksi. Keskustassa jos asuu niin kyllä se taksi on halvempi vaihtoehto kuin oman auton ylläpito.
totta. Riippuu täysin kilometreistä jne mutta vähällä tarpeella taksi tulee halvemmaks.

Ite laskeskelin että jos itekseen matkustaa niin jkl-hki-jkl -reissu kannattaa mennä junalla jos selviää bout 50-70e taksilaskulla reissusta. Samalla lailla tuolla vaihtoehdolla pääsee just minne tahtoo eikä tartte stressata parkkeeraamisesta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom