- Liittynyt
- 8.4.2004
- Viestejä
- 1 060
Itse tulee harvemmin taksilla matkusteltua, mutta kun bongasin ohi kulkiessani yhdeltä tolpalta Skodan, niin aloin sitten miettimään, että miksi pitäisi maksaa siitä, että pääseen Skodan kyytiin. Onhan se toki nykyään parempi auto kuin kultaisella kahdeksankymmentäluvulla, mutta kun taksikyydistä pitää maksaa saman verran oli autona sitten Skoda, Opel, Mersu tai Volvo, joista kaksi jälkimmäistä on ainakin status arvoltaan eri luokkaa kuin kaksi ensimmäistä, matkustusmukavuudesta en tiedä kun en ole kyydissä ollut.
Miten Pakkiksen taksinkäyttäjät, katsotteko minkä merkkisen auton kyytiin menette tai tilaatteko kenties tietyn merkkisen auton? Onko se edes mahdollista? Tila-autonhan tietysti saa tarvittaessa, mutta voiko keskukseen sanoa, että tahdon sitten sinisen farmarivolkkarin?
Miten Pakkiksen taksinkäyttäjät, katsotteko minkä merkkisen auton kyytiin menette tai tilaatteko kenties tietyn merkkisen auton? Onko se edes mahdollista? Tila-autonhan tietysti saa tarvittaessa, mutta voiko keskukseen sanoa, että tahdon sitten sinisen farmarivolkkarin?


Katsotaan, miten ns. viivan alle jää eniten. Tulot nääs eivät kasva mersulla yhtään, mutta menot kyllä, ainakin hankintahinta. Ei siinä sen kummempaa syytä tarvita, tulot ja menot on riittävä syy, kuten kellä vaan yrittäjällä. Tulot pitäisi maksimoida ja menot minimoida. Vaihtoarvo ei mitenkään tuo takaisin korkeampaa hankintahintaa.