Akoinaan tuli vedettyä juurikin sellaisia johtopäätöksiä että renkiä jatkuvasti käyttävä isäntä
Taksien ajovuorolistat ovat keskimäärin 300-350h/kk/auto, puolet yövuoroa, puolet päivävuoroa. Tästä voidaan vetää johtopäätös, että joka edes yrittää ajaa ton määrän ihan yssikseen (päälle toki paperityöt, tankkaukset, pesut, sisätilapuhdistukset ja huolloissa käyttämiset), on hullu ja kohta ennen aikojaan haudassa. Eli käytännössä jokainen isäntä haluaa ja pyrkii saamaan vakiduunarin, eli rengin eli kuskin.
Useimmiten on niin, että yhdellä taksilla on (em. tuntimäärästä johtuen ja sen verran pitää niitä tunteja olla, jotta edes tuliterä Hyundai Sonata tulee kannattavaksi, no ok ehkä sillä riittäisi 250h/kk, E Mersulla tarvitaan varmasti enemmän) palkollinen kuski ja autoilija/taksiyrittäjä, eli kansanomaisesti renki ja isäntä ja he ajavat auton vuorot hyvin pitkälti niin, että kuski ajaa kaikki yövuorot, isäntä päivävuorot, eli mahdollisimman fifty fifty. Joskus on myös toisinpäin, eli kuski ajaa päivät, isäntä yöt, mutta harvemmin.
Mahdollisesti lisäksi yrittäjä palkkaa sitten satunnaisia tuuraajia (mutta niitä ei oikein ole saatavilla) tai tuuraa itse, mutta jos järkevä yrittäjä on, pyrkii varmaan ajamaan ite maks. 200h/kk, jotta kerkee hoitaa muut työasiat, harrastukset, ehkä myös hoitaa sosiaalisia suhteita. Krooninen kuskipula vars. isommissa kaupungeissa pistää toki monen yrittäjän ahtaalle ja ajamaan jopa 250-300h/kk, tai "ajamaan", eli auto kuitataan muka vuoroon, mutta pistetään samantien tauko tai varattu tilaan (eli autoon ei voi tulla tilauksia) ja isäntä takas nukkumaan. Semmoinenhan ei olisi oikein luvallista, mutta on täysin ymmärrettävää. Tuskin kukaan voi rehdisti väittää pystyvänsä painamaan sekä yö- että päivävuoroa töitä noin 300-350h/kk laadukkaasti ja huolella, johon päälle pitäisi vielä tehdä paperitöitä jne. hommia, eli yhteistyömäärä nousisi noin 350-400h/kk. Epäinhimillistä moinen on, eikä sitä kukaan kestä kovin pitkään.
Em. yhtälöön kun lisätään lähes jokaisella taksarilla pahasti retuperällä oleva syöminen (jokainen tauko on palkaton), ainakin öisin yllättävän suurelta osalta vittuileva asiakaskunta (joo, kaupankassoilla varmaan vielä isompi osuus vittuilijoita) niin tarvitseeko ihmetellä, että vastaan tulee kyrpä otassa ajavia alan ihmisiä yllättävän usein? Moni ajaa 12h vuoroja läpi kofeiinin ja nikotiinin voimalla, ehkä kiskastaan pullakahvi tai höyrymakkara, siis 12h vuorossa, eikä yhtään enempää. Syömiset ja taukojen pitämiset toki ovat kuskin omassa vallassa ja vika, jos ei niitä järkkää kuntoon, mutta työtuntimäärä ja kuskipula eivät ole enää täysin kuskin tai yrittäjän vallassa, niille ei oikein mitään voi.
Sitten taas tuntimäärää, eli vuorolistan mukaista ajovelvoitetta per auto ei oikein voi vähentää, jos halutaan, että autojen laatu säilyy edes nykyisellään ja taksat eivät nousisi kovasti. Ihan pätevä malli olisi yrittäjä/kuski per auto, mutta tällöin auton kuukausittainen ajomäärä ei saisi olla, kuin noin 150-200h ja sillä määrällä ei sitten tuottoa tule, kuin jonkun 80-luvun mersun tai kymmenen vuotta vanhan Corollan verran, vähän kärjistetysti sanottuna.