Takareisille kyytiä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä reenaan 2-jakosella ohjelmalla:
1. jalat, kädet
2.rinta,selkä,hartiat,vatsa

Tähän mennessä oon tehny jalkapäivänä takareisille vain reisikoukistuksia koneessa. Nyt on alkanu tuntuu et ne ei saa tarpeeks rääkkiä ku esim etureisille teen aina ojennuksien lisäks (oikeestaan ennen niitä) jalkaprässin ja/tai kyykyn. Mutta oliskohan takareisille ton koneen lisäks jotain muuta hyvää liikettä kuin SJMAVE? Mulla on nimittäin selkäpäivänä tavallinen MAVE ohjelmassa. Ei varmaan kärsi tehä molempia ku välillä teen noi päivät peräkkäisinä päivinä. Vai pitäiskö jättää MAVE kokonaan pois ja tehä SJMAVEa? :hyper: Saako alaselkä tällöin tarpeeksi rääkkiä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
hyvää huomenta liike

mave ei ole niin pakollinen sjmaven lisäksi

Kyllähän toi SJMAVEkin ottaa alaselkään ihan mukavasti, jos se nyt siis ainoa pointti tässä on. Laitappa vähän tarkemmin tota ohjelmaas näkyville.

Timba79 sanoi:
Kyllähän toi SJMAVEkin ottaa alaselkään ihan mukavasti, jos se nyt siis ainoa pointti tässä on. Laitappa vähän tarkemmin tota ohjelmaas näkyville.

Sori meni noi päivät tossa väärinpäin. Ohjelma on seuraava:

1.päivä
rinta,selkä,olkapäät,vatsa
-penkkipunnerrus miken 2x6 systeemi
-vinopenkki käsipainoilla 3x8-10
-pec-deck tai ristikkäistalja 3x10-12

-MAVE 3x15 (kasvan vielä ni en viitti lyhyttä sarjaa tehä enkä sarjoja loppuun asti)
-ylätalja eteen 3x10
-alatalja 3x10
-tähän kulmasoutu käsipainolla 3x10 JOS JAKSAA fiiliksen mukaan mennään

-pystypunnerrus 3x10
-viparit sivuille 3x10-12

-vatsarutistus koneessa 3x10-15

2.päivä
jalat,kädet
-kyykky 2x10-15 (sama juttu kuin MAVEssakin)
-jalkaprässi 2x10
-etureidet koneessa 3x10-12
-takareidet koneessa 4x10-12
-pohjeprässi 3x10-15

-kapea penkki 3x8-10
-push down 3x10-12
-hauiskääntö seisaalteen suoralla tangolla 3x10
-hammerkääntö käsipainoilla 3x10

Tähän huomauttaisin että en noudata orjallisesti noitä toistomääriä ja sarjapituuksia. Fiiliksen mukaan mennään eli välillä tehdään vain 2 sarjaa/liike joitain liikkeitä ja esim. joskus saatan laittaa vaikka jalkaprässiin selvästi lisää romua jolloin saattaakin mennä vain 6 toistoa. Treenin pyrin pitämään nousujohteisena ja myös vaihtelevana. Eli mitäs saatais tohon jalkapäivälle lisää rasittaamaan takareisiä?

Nii ja toi ohjelma on kyl toiminu mulla. Salilla oon käyny 3 ja puol kuukautta eli alotteilja oon (muutama eka viikko kylläkin penkkiä ja habaa vaan :D mutta sitten viisastuin luin pakkista ja kokosin tommosen ohjelman, ei kyllä ollut ihan tommonen aluksi oon muokannut paremmaksi kokemuksen perusteella). Paino noussu 57--65 (osa tietty fläsää kun oon bulkannu kunnolla, mutta mitään mainittavaa eroa ei näy peilin edessä fläsän suhteen, ehkä mahaa vähän tullut, lihakset kyllä kasvanu vähän, nyt on hyvä fiilis kun peilistä näkee jo pientä kehitystä) ja treenipainot kasvanu. Hernekeppihän mä oon vielä mutta siinäpä vasta syy treenata :thumbs:

Zone-sarja -42%
aika raskaalta näyttää, mutta jos jaksaa niin ei kai siinä mitään.

edit: ja ihan hyvää tulosta oot saanu:thumbs:
Meni kyllä ihan :offtopic: tämäkin postaus:)

Selännostot telineessä yhdellä jalalla tehtynä siten, että kroppaa taivutetaan korostetusti lantion kohdalta eikä yläselkää pyöristetä on myöskin varsin hyvä takareisiliike.

Kauanko menee reenissä aikaa? minäkin teen nyt 2-jakosella ja on kyllä sarjoja paljon vähemmän, vaikka silti taitaa olla minullakin paljon verrattuna moneen muuhun samalla ohjelmalla tekevään.

Tässä mun 2-jakonen:

1. Päivä Rinta – Etureidet - Olkapäät – Ojentajat - Vatsat
- Penkkipunnerrus 2 * 6
- Vinopenkki käsipainoilla 2 * 6-8
- Jalan ojennus 3 * 8-12
- Jalkaprässi 3 * 8-12
- Vipunostot sivuille 2 * 8-10
- Pystypunnerrus käsipainoilla2 * 6-8
- Ojentajapunnerrus taljassa 3 * 6-8
- Voimapyörä 3 * 10-15

2. Päivä Selkä – Takareidet – Pohkeet – Hauis - Forkut
- Leuanveto 3 * 6-8
- Alatalja 3 * 6-8
- Jalan koukistus 3 * 8-12
- Suorin jaloin maastaveto 2 * 8-12
- Pohkeet istuen 4 * 8-12
- Hauis ylätaljasta maaten 3 * 8-10
- Rannekääntö tangolla 3 * 8-12

3. Päivä Rinta – Etureidet - Olkapäät – Ojentajat - Vatsat
- Vinopenkki 2 * 8-12
- Peck-Deck / Ristikkäistalja 2 * 8-12
- Jalkaprässi 3 * 12-15
- Jalan ojennus 3 * 12-15
- Vipunostot taakse 2 * 10-12
- Pystypunnerrus käsipainoilla2 * 10-12
- Kapea penkkipunnerrus 3 * 10-12
- Vatsarutistus 3 * 12-15

4. Päivä Selkä – Takareidet – Pohkeet – Hauis - Epäkkäät
- Leuanveto lisäpainoilla 3 * 10-12
- Kulmasoutu laitteessa 3 * 10-12
- Suorin jaloin maastaveto 3 * 12-15
- Jalan koukistus 2 * 12-15
- Pohkeet seisten 4 * 12-15
- Hauis Scott tangolla 3 * 10-12
- Kohautukset Smith 3 * 10-12

Tämän tekee minuutin palautuksilla juuri ja juuri tuntiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä auttaako tämä vinkki sinua kun teet kaksijakoisella ohjelmalla mutta itse treenailen nelijakoisella ja nyt olen siirtynyt tekemään takareidet selän kans samalla kertaa. Tuntuu menevän paljon paremmin perille tällä tyylillä. Takareidethän saavat jo epäsuoraa treeniä selän aikana. Kokeile joskus.

Timba79 sanoi:
Kauanko menee reenissä aikaa? minäkin teen nyt 2-jakosella ja on kyllä sarjoja paljon vähemmän, vaikka silti taitaa olla minullakin paljon verrattuna moneen muuhun samalla ohjelmalla tekevään.

Tässä mun 2-jakonen:

1. Päivä Rinta – Etureidet - Olkapäät – Ojentajat - Vatsat
- Penkkipunnerrus 2 * 6
- Vinopenkki käsipainoilla 2 * 6-8
- Jalan ojennus 3 * 8-12
- Jalkaprässi 3 * 8-12
- Vipunostot sivuille 2 * 8-10
- Pystypunnerrus käsipainoilla2 * 6-8
- Ojentajapunnerrus taljassa 3 * 6-8
- Voimapyörä 3 * 10-15

2. Päivä Selkä – Takareidet – Pohkeet – Hauis - Forkut
- Leuanveto 3 * 6-8
- Alatalja 3 * 6-8
- Jalan koukistus 3 * 8-12
- Suorin jaloin maastaveto 2 * 8-12
- Pohkeet istuen 4 * 8-12
- Hauis ylätaljasta maaten 3 * 8-10
- Rannekääntö tangolla 3 * 8-12

3. Päivä Rinta – Etureidet - Olkapäät – Ojentajat - Vatsat
- Vinopenkki 2 * 8-12
- Peck-Deck / Ristikkäistalja 2 * 8-12
- Jalkaprässi 3 * 12-15
- Jalan ojennus 3 * 12-15
- Vipunostot taakse 2 * 10-12
- Pystypunnerrus käsipainoilla2 * 10-12
- Kapea penkkipunnerrus 3 * 10-12
- Vatsarutistus 3 * 12-15

4. Päivä Selkä – Takareidet – Pohkeet – Hauis - Epäkkäät
- Leuanveto lisäpainoilla 3 * 10-12
- Kulmasoutu laitteessa 3 * 10-12
- Suorin jaloin maastaveto 3 * 12-15
- Jalan koukistus 2 * 12-15
- Pohkeet seisten 4 * 12-15
- Hauis Scott tangolla 3 * 10-12
- Kohautukset Smith 3 * 10-12

Tämän tekee minuutin palautuksilla juuri ja juuri tuntiin.

Mulla menee semmonen tunti 15 min - puoltoista tuntia tohon, ja joo tosiaan noista sarjojen määrästä että just tulin salilta ja vedin ton 1. päivän ni kyllähän mä huomasin aika monessa liikkeessä vetäväni vaan 2 sarjaa ja ihan hyvin tuntu menevän treeni perille, että ei mulla varmaan ihan noin paljon niitä sarjoja aina tule. Fiiliksen mukaan.

Hulkki sanoi:
Yksi hyvin sekä taka- että etureisiin ottava liike, jota tässä threadissa ei ole vielä mainittu, on penkille nousu. Mitä korkeampi penkki, sitä enemmän liike ottaa takareisiin.

Testaankinheti ens jalkatreenissä. Kiitti vinkistä :kippis1:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
itse olen havainnut saman ettei takareidet saaneet tarpeeksi rasitusta, mutta kun tekee jommassa kummassa reisikoneessa 4-5 kova sarjaa takareisille niin jo tuntuu. niin ja kaksijakoinen myös minulla käytössä

Ajattelin tämmöstä jalkatreeniä olisko hyvä?

-jalkaprässi/jalkakyykky 3x10 (voin vaikka vaihdella vuoroviikkoin)
-etureidet koneessa 3x10-15
-romanialainen MAVE (siis se että jalat on jonkun verran koukussa mutta ei läheskään niin kuin normaalissa MAVEssa ja työnnetään perse taakse ittellä otti ainakin hyvin takareisiin)
-takareidet koneessa 3x10-15
-pohjeprässi 3x10-15

Toimisko tommonen? Nyt olis ainaki etu-ja takareisil yhtä monta sarjaa ennen on jääny takareidet vähän paitsioon. Ja sit kysyisin vielä lopuksi että saakohan alaselkä tarpeeks rääkkiä tossa että ei varmaan kannata tehä normaalia MAVEa selkäpäivällä? Vai?

-edit- nii tohon romanialaiseen MAVEen sarjat 3x10 vaikka

Angel of Death sanoi:
Ajattelin tämmöstä jalkatreeniä olisko hyvä?

-jalkaprässi/jalkakyykky 3x10 (voin vaikka vaihdella vuoroviikkoin)
-etureidet koneessa 3x10-15
-romanialainen MAVE (siis se että jalat on jonkun verran koukussa mutta ei läheskään niin kuin normaalissa MAVEssa ja työnnetään perse taakse ittellä otti ainakin hyvin takareisiin)
-takareidet koneessa 3x10-15
-pohjeprässi 3x10-15

Toimisko tommonen? Nyt olis ainaki etu-ja takareisil yhtä monta sarjaa ennen on jääny takareidet vähän paitsioon. Ja sit kysyisin vielä lopuksi että saakohan alaselkä tarpeeks rääkkiä tossa että ei varmaan kannata tehä normaalia MAVEa selkäpäivällä? Vai?

-edit- nii tohon romanialaiseen MAVEen sarjat 3x10 vaikka

Ihan hyvältä toi näyttää! Mutta minkälaisessa jaossa aatteilt tätä käyttää, ilmeisesti jossain 3-4 jakosessa? Pohkeisiin muuten vois ehkä pari sarjaa vielä lisätä. Ja ei paljon normaalia mavea kyllä kannata enää tehdä jos teet jo SJMV:n.

Mun mielestä niille takareisille pitäisi antaa yhtä paljon leipää kuin etureisillekin. Monillahan se jalkatreeni tahtoo olla sellainen, että tehdään 3-4 eri liikettä etureisille ja sitten yksi sarja tai korkeintaan yksi liike takareisille. Oon ratkaissut tämän ongelman sillä, että teen takareidet omana päivänään pohkeiden kanssa, jolloin liikkeiden määräksi takareisille tulee neljä. Etureisien kanssa teen myös pohkeet.

Oma kierto:
1. etureidet, pohkeet
2. olkapäät, ojentajat
3. lepo, venyttelyä
4. selkä, vatsat
5. takareidet, pohkeet
6. lepo, venyttelyä
7. rinta, hauis
8. lepo

Back
Ylös Bottom