Takareisien teko koneessa on perseestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jalkojen kohta ihan oikein koneessa, mutta kun yrittää tehdä kevyillä painoilla toistoja ja saada ne pampulat perseen kohdalle, niin on semmoista tuskaa, ei meinaa mennä oikein ja toistoja aina alle 10 kun ei jaksa enempää. Polttelee pohkeisiin (wtf?) ja takareisiin harvoin ottaa hyvin. Kerran rehkin hieman kovemmilla painoilla hitaasti, niin kyllä ottaa jo sitten.

Mielipiteitä tänne näin ja onkohan tuohon muita korvaavia liikkeitä, kuin SjMv.

Jalkojen kohta ihan oikein koneessa, mutta kun yrittää tehdä kevyillä painoilla toistoja ja saada ne pampulat perseen kohdalle, niin on semmoista tuskaa, ei meinaa mennä oikein ja toistoja aina alle 10 kun ei jaksa enempää. Polttelee pohkeisiin (wtf?) ja takareisiin harvoin ottaa hyvin. Kerran rehkin hieman kovemmilla painoilla hitaasti, niin kyllä ottaa jo sitten.

Mielipiteitä tänne näin ja onkohan tuohon muita korvaavia liikkeitä, kuin SjMv.

Kaikki tähän mennessä kokeilemani takareisikoneet ovat aivan perseestä, kun verrataan vapailla painoilla tehtäviin liikkeisiin. Seuraavat liikkeet ainakin toimivat: SJMV, hyvää huomenta, Glute ham raise, Colin (tunnetaan myös nimellä kinnerjänne)

Joo tuollainen perus istuttava takareisikone on perseestä, itse olen tykästynyt tuollaiseen, johon laitetaan polvi tukeen ja sitten nojataan eteenpäin ja jalka kerrallaan vedellään. Toimii oikein hyvin...

enpä voisi olla enempää eri mieltä,vapailla painoilla tehtävillä liikkeillä en saa kuin alaselän kipeäksi.

Sama homma kuin alecilla. Ainoa kehitys takareiskoihin on saatu maattavalla, istuttavalla sekä yhden jalan takareisilaitteella.

Ehkä sen takia ne ovatkin pienet paskat :D

Samaa mieltä edellisten kanssa, eli parhaimman tuntuman saan just näillä koneilla. Niissä se tuntuma menee mulla just sinne minne pitääkin.

Täysin eri mieltä kolmen edellisen kanssa. SJMV IMO. paras takareisiliike. Jos saat tuntuman vain selkään olet tehnyt liikkeen aivan päin persettä....

Täysin eri mieltä kolmen edellisen kanssa. SJMV IMO. paras takareisiliike. Jos saat tuntuman vain selkään olet tehnyt liikkeen aivan päin persettä....

todennäköisesti.siksi teenkin koneilla.paljon helpompaa.mutta mä olenkin laiska paska.eikä mulla ole takareisiä

Itsellä kans ongelmana takareisiliikkeet. Salilta löytyy reisien koukistuslaite istuen jossa maksimipainot on 100kg. Ei vaan taida olla paljon apua jos pystyy tekemään siinä 15 toiston sarjojakin 100kg:lla.
Sitten löytyy myös tälläinen vipuvarsireisienkoukistuslaite. Tänään koitin sitä mutta joko laitin jalat aivan väärin siihen tai tämä pehmusteiden väli on tehty tikkujalkoja varten, sen verran pahasti painoi sääriin.
Ei paljon tunnu ottavan mavekaan takareisiin sitä tehdessä, reisien koukistuksissa saanut vaan kunnon tuntuman takareisiin. SJMV:tä en ole koittanutkaan, vielä.

Parhaiten tuntuu itellä ottavan prässi leveällä otteella takareisiin. Kyseinen takareisimasiina maaten toimii myös, ainakin oman salin konetta sai jonki verran säädellä niin löyty se optimaalinen asento ettei käy pelkkiin pohkeisiin. Siihen myös maastaveto, tosin käy aika hyvin myös etureisiinki ja selkään tietty.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Glute ham raise ja sjmv. Joskus lämmittelyt haen takareiskat maaten -koneesta, mutta on se sellasta nussimista verrattuna vapaapainoliikkeisiin. :curs:

Sjmv on vitun kova. Ihan saatanan kova! siis hullun kova! MUTTA.. JOs haluat uskokomattoman pihvin takareisiin, tee reisikoukistusta :DDDD

mäkihyppylaite. parempaa ei taida ollakaan tuohon tarkotukseen...
ja harvalla kyykkääjällä on pienet takareidet....

SJMV saa aanet taaltakin. Aikoinaan minulla oli ihan sama ongelma, meni vain alaselka kipeaksi, kunnes Kalimeron opastuksessa neuvottiin unohtamaan koko suorinjaloin ja vetamaan niita jalkoja vahan koukkuun - mutta pitamaan ne siina samassa asennossa - jolloin siita tulikin LSJMV (lahes suorin..). Taman jalkeen alkoi tuntumaan siella missa pitaakin.

Olipas varmasti hyodyllinen info :D

Muista korvaavista liikkeista: askelkyykyt tai kujanjuoksut, mita ovatkaan, eli kasipainot kasissa pitkia askelia ja mennaan oikeasti alas. Etureisiinhan tuo ottaa myos, mutta jos niissa kyykyissa menee totisesti alas, on takareiden myos hellana, tieda sitten onko se rasituksesta vaiko venytyksesta?

1. Yhden jalan koukistus seisten
2. Jalankoukistus maaten
3. Jalankoukistus istuen
4. Askelkyykyt
5. Yhden jalan prässi napsii kanssa jonkun verran

Takareidet istuttavassa laitteessa on ihan ok juttu, mutta tuo makuultaan tehtävä on ihan järjettömän inhottava liike. Kyllä siinä reidetkin ottavat osumaa, mutta huomattavasti enemmän kuitenkin pakarat ja pohkeet. SJMV on mulla osoittautunut varsin toimivaksi, etenkin sen jälkeen kun otin vyön tuohon liikeeseen. Mulla meinas kans mennä alaselkäliikkeeksi, mutta vyöllä saa paremmin eristettyä liikettä jaloille. Samaten lukkosuorat polvet on huono, pieni kulma jaloissa niin hyvin pelittää.

SJMV on compound liike. Kuten kaikissa compound liikkeissä, myös siinä ei ole tarkoituksen mukaista eristää jotakin lihasta. Kai siinä nyt alaselkä väsyy kun se tekee staattista työtä käytännössä koko liikkeen ajan. Jos vyö eristää liikettä enemmän jaloille niin silloin se tarkoittaa, että selällä tehdään vähemmän töitä. Tämä ei varmastikkaan tee selkärangalle hyvää, koska työn vyön suojaava ominaisuus on yhtä tyhjän kanssa. Jos sitä tuntumaa tosiaan sinne takareisiin tarvii niin sitten tehdään erikseen niitä liikkeitä, jotka on suunniteltu takareisien eristämiseen.

Taljassa voi kokeilla remmien ja korokkeen avulla...tekee saman liikkeen seisoviltaan vaan:)

Itse en ole jaksanut SJMV:tä tehdä pitkään aikaan. Itse teen selkä treeneissä mavea jossa ottaa kyllä aivan tarpeeksi hyvää hittiä myös takareiden ja pepun seudulle. Mavea kannataa tehdä nii saa myös selkäpäivänä epäsuoraa rasitusta takreisille, suosittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom