Takareisien teko koneessa on perseestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Muista korvaavista liikkeista: askelkyykyt tai kujanjuoksut, mita ovatkaan, eli kasipainot kasissa pitkia askelia ja mennaan oikeasti alas. Etureisiinhan tuo ottaa myos, mutta jos niissa kyykyissa menee totisesti alas, on takareiden myos hellana, tieda sitten onko se rasituksesta vaiko venytyksesta?

Mua alkoi nyt kyllä kiinnostamaan tämä: Mä teen askelkyykkyä, ja eniten se tuntuu kyllä persauksissa eikä ollenkaan missään takareisissä. Ja meen kyllä ihan "alas asti", mitähän teen sitten väärin?

Onko muuten kaikki polvenkoukistuslihakset kiinni myös selässä? Eli korvaako selänojennukset oikeasti polvenkoukistuksen, vain koska sillä kertyy lihasta samalle alueelle?

Kyllähä toi sjmv on hyvä liike, ja saa kyllä tuntumaa takareisiin, tosin eihän siitä mihinkään pääse että alaselälle jonkin verran tulee staattista pitoa mikä ainaki itsellä hiukan puuduttaa. Mutta 4x6 sjmv ja siihen päälle takareisiä jossain istuttavassa laitteessa muutama pidempi sarja niin hyvä tulee:rock: ja joskus täällä oli puhetta tosta sjmv:stä eli sitähän ei todellakaan suorin jaloin vedetä, vaan ennemmin "jäykin jaloin" eli pieni kulma polviin mikä sitte pysyy siinä koko liikkeen ajan, näin ainaki itsellä on toiminu hyvin.. takareisiä ei vaan viel oo kauheesti näkyny:D

Ite oon silloin tällöin tehny ton JHulmin 1-jalan maven ja täytyy sanoo et hemmetin hyvin ottaa takareisiin (nii ja tietty pakaroihin) :rock:

Tähtityttö: -Kokeileppa ottaa se askel pitemmälle ja laskea lantiota suoraan alaspäin, ilman kiertymisiä. (selkää ei luonnollisestikaan saa päästää notkolle!)

Ja jotka eivät ole takareisiään saaneet tarpeeksi kärsimään, suosittelen kokeilemaan yhden jalan maastavetoa (suht suorin jaloin). Kannattaa aloittaa varovasti tuon tekeminen, voipi muuten seuraavan päivän olla tuskaista kävelyt ym. normi toimintakin.

Mua alkoi nyt kyllä kiinnostamaan tämä: Mä teen askelkyykkyä, ja eniten se tuntuu kyllä persauksissa eikä ollenkaan missään takareisissä. Ja meen kyllä ihan "alas asti", mitähän teen sitten väärin?

Heheh, itellä oli sama mielikuva.. Kunnes muutin tuossa ohjelmaa. Yhtenä päivänä tein sjmv:tä ja koukistusta maaten, seuraavana päivänä kun tein askelkyykkyä vanhasta tottumuksesta etureisireenin yhteydessä niin oksalla lyötiin päähän :D Kyllä se sinne takajalkoihin ottaa ala-asennossa varsinkin, se vaan jää helposti huomaamatta muun tuskan ja hyvän pakarafiiliksen lomassa :) Niin joo, vedin ton reenin sitten loppuun tosi lyhyellä askeleella, helpotti vähän..

Tähtityttö: -Kokeileppa ottaa se askel pitemmälle ja laskea lantiota suoraan alaspäin, ilman kiertymisiä. (selkää ei luonnollisestikaan saa päästää notkolle!)
.
Näin juuri toimin. Mutta yhdyn tuohon jyrmyn postaukseen, että koska taka ja etureiskat on eri päivinä, ja askelkyykky tietysti etureiskapäivänä, jää takareisien tuntuma vähemmälle kun kaikki kipu on persuksissa ja niissä etureiskoissa.

Penska: "ei meinaa mennä oikein ja toistoja aina alle 10 kun ei jaksa enempää. Polttelee pohkeisiin (wtf?)"
- reisikoukistusta tehdessäsi, älä koukista nilkkaa koska se aktivoi enemmän kaksoiskantalihasta (pohjetta). Kaksoiskantalihas lähtee reisiluusta ja kiinnittyy kantaluuhun, tästä syystä on mukana polvinivelen koukistamisessa.

KKHS: "Onko muuten kaikki polvenkoukistuslihakset kiinni myös selässä? Eli korvaako selänojennukset oikeasti polvenkoukistuksen, vain koska sillä kertyy lihasta samalle alueelle?"
- ei ne selässä kiinni ole, mut polven koukistajalihasryhmästä puolijänteinen, puolikalvoinen ja kaksipäisen reisilihaksen pitkä pää lähtee istuinluusta kyllä...

Tähtityttö: "ja askelkyykky tietysti etureiskapäivänä"
- saat eristettyä enemmän sen liikkeen etureisille ottamalla lyhyen askeleen

Kuten todettu, se voi johtua myös venytyksestä, meikäläinen kun on kankea kuin kakkosnelonen. Mutta monien liikkeiden kanssa on niin, että toisilla ei tunnu millään kun taas toiset saavat kovasti tuntumaa; esimerkiksi itse en saa tuntumaa ikinä mitenkään missään vatsakoneessa, jossa rinnan edessä olevalla puomilla työnnetään painopakkaa ylös, tai sitten taljoilla temmeltäessä. Monet muut taas kehuvat niitä erinomaisiksi liikkeiksi.

Tietysti, voihan olla että minä teen ne väärin, mutta en vain keksi miten. Jos nyt jotain pitäisi koittaa keksiä askelkyykyistä takareisiin ottavaa, niin ainakin itse otan siis todella pitkän askeleen että alas mentäessä etummaisena olevaan polveen tulee alle 90 asteen kulma. Samaan aikaan myös istumalihaksisto saa siinä pientä "kutkutusta".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä "konetta" haluaisin todella koettaa takareisille (tai "pikkuveli" jonka numero on 300 :D kävisi myös aivan yhtälailla):

Collegiate-Glute-Ham-400.jpg

(http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&cid=114&pid=1377)

Toki onnistuu ko liike (siis Gluteham raise, aka GHR) vaikka ylätaljan penkissä/puolapuissa mutta tuo laite olisi taatusti parempi polville yms.

Takareidet tulee tehtyä koneessa maaten tai istuen ja hyviltä liikkeiltä vaikuttaa. :rock:
No-no, tee mieluummin mavea & variaatioita. Etureisille kyykkyjä sun muita ja takareisille muutama sarja konetta? :wall: Ei kai sentään? Kannattaa tehdä niin suuri osa treenistä vapailla painoilla kuin mahdollista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom