Takareidet, kun sali ei ole käytössä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla sellanen ongelma, että nuo takareidet tahtoo laahata jäljessä. Olisi kova into niitäkin harjoittaa kuitenkin.

Treeni jakaantuu tällä hetkellä siten, että jokatoinen viikko on kovempaa salireeniä, ja jokatoinen sitten enempi kotiharjottelua kahvakuulilla + juosten + pyöräillen. Ongelmaksi jää, kun tekisi kotona mieli noille takareisille myös jotain tehdä, ettei tauot veny näin pitkiksi. Muuten noita saa kikkailtua, mutta mitään koukistavaa liikettä en ole oikeen onnistunut kehittämään. Yksi ajatus kävi mielessä, että maaten vaikka pöydän päällä, pistää kahvakuula jalkaan roikkumaan ja siitä koheltaa, mutta mielikuva kuulan aiheuttamasta kraaterista holvissa tai pöydässä vähän aristaa.

Onko kellään tähän mitään vinkkiä, mitä voisi touhuta?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Slide leg curl, yksinkertaisimmillaan tuollainen:

slider-bridge-curl.jpg

Eukko näyttää epileptiseltä, mutta noin se periaatteessa tehdään. Lisää rasitusta saa yhdellä jalalla tehtynä tai lisäpainoilla lantion päällä. Itse olen käyttänyt jalkojen alla levyä jossa heavy duty-kalustepyörät, mutta se raiskaa lattian.

Jumppapallo ei raiskaa/kiillota lattiaa, pienempikin pallo käy ja taitaa olla asteen vaativampi.
medicine_ball_hamstring_curls_workout_video_pic.webp

Jesh, kiitoksia. Tuo pyyhkeen kanssa hivutus voi olla nihkeää muovimaton kanssa, mene ja tiedä, mutta pallerolle keksii muutakin käyttöä. Laitetaan ostoslistalle ja kokeillaan!

Tuossa vielä elliotilta videota:
5:15 voit kelata jos et jaksa koko videota katsoa.
Teen itse samaa kotona koska salilla teen Hex Barilla mavea ja pihatreeneissä vaikeampi saada rasitusta takareisille.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Zone-sarja -42%
Jos eukko/kaveri on tarpeeks painava pitään jaloista kiinni, on GHR mielestäni ylivoimanen liike kotitreeneihin. Liikkeessä tulee kunnon supistus ja venytys, eikä pelkästään staattista osaa, kuten esim. sjmv:ssa (joka myöskin loistava liike).

Tuo GHR on kyllä melkonen murha aloitella kotona, kun muutenkin takareidet heikossa hapessa :D

Takareisihän menee, ainakin toinen niistä lihoista, sekä lonkkanivelen että polvinivelen yli, joten nuo lihat kyllä tekee työtä SJMV:ssä, juostessa, ja vähän kaikessa. Tuo "reisihauiksen" koukistaminen sitten taas vaatii tuota kohdistamista, sitä yritin itse ajaa ketjun aloituksella takaa. Vielä on vähän vaiheissa, homma tyssäsi kun yritin mukavaa juNppapalloa etsiä.

Luin jostain jenkkitutkimuksesta, josta kävi ilmi, että takareiden aktivointi eroo hyvin paljon esim. sjmv:ssa, jossa polvinivelen kulma pysyy suht samana vs. liikkeissä, joissa polvinivelen kulma muuttuu. Vastizzz tästä puhu jossain ketjussa myös. Se nyt on ihan sama tekeekö vai onko tekemättä, ei kasva kuitenkaan. :D

E: Huono selitys tuossa aiemmin, kyllähän sjmv:ssa lihas supistuu ja venyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Biceps femoris short head vaatii kyllä ihan koukistuksia, ei aktivoidu suorin jaloin vedossa. Tuo lihas ei nimittäin mene lonkkanivelen yli, vaan on kiinnittynyt yläpäästään reisiluuhun. Pari kertaa revähtänyt itsellä, mavea pystyi tehä täysillä, mutta kävely ei tahtonut sujua.

RFESS? Ei tosin ole varsinainen takareisiliike, mutta ottaa kyllä sinne aika hyvin, varsinkin jos etujalka on tarpeeksi edessä.

Etuheilautus raskaalla kahvakuulalla ja oikealla tekniikalla (räjähtävä pukkaus lantiosta ja lopussa kunnon puristus hanuriosastossa) ottaa kyllä myös ihan kivasti takareisiin(kin). Mitenkähän minä sain tuonkin kuulostamaan jotenkin pervolta...

Pieni OT tuohon heilautukseen. Suht suorinjaloin menee varmaa paremmin myös takareiteen. Mitä enemmän kyykkää alaspäin sitä enemmän työn tekee etureisi ja alaselkä.

Se takajalan koukistus jää kyllä heilureissa täysin puuttumaan silti. JOS noilla kahviksilla saisi tehtyä edes kohtuudella takareisiä, kai nekin olis kehittynyt tässä muutaman vuoden kuulailun aikana, mutta aika avuttomat on.. jotenka en ainakaan omalla kokemuksella lähtisi takareisiliikkeenä kehumaan.

Totta on kyllä tuo, että jalat suorina saa enempi liikettä hanurista ja ehkä takareisistäkin, mutta sittentaas jäykistely kuulan kanssa vähän pilaa sen idean.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom