Takareidet, Hyvää huomenta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FFQ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millaisia painoja käytätte ja kuinka pitkiä sarjoja teette maastavetoo suorin jaloin?
Itellä 80kg ja 15 nopeeta toistoa 3-4 kertaa ja kyllä tuntuu.

SJMV.. perkele vihaan sitä liikettä. Oon yrittäny ja yrittäny tehdä sitä salilla aina vaan mutta vi**ukun en saa sitten millään hyvää tuntumaa takareisiin, alaselkä kyllä ottaa damaa. Oon koittanu melkein kaiken näkösiä asentoja.

Jimbe sanoi:
SJMV.. perkele vihaan sitä liikettä. Oon yrittäny ja yrittäny tehdä sitä salilla aina vaan mutta vi**ukun en saa sitten millään hyvää tuntumaa takareisiin, alaselkä kyllä ottaa damaa. Oon koittanu melkein kaiken näkösiä asentoja.

Minulla ainakin rupes ottaan takareisiin kun opettelin työntämään lantion taakse ja selkä suorana.

jallu2 sanoi:
Minulla ainakin rupes ottaan takareisiin kun opettelin työntämään lantion taakse ja selkä suorana.

Just näin, eli perse taakse. Harjoitelkaa ensi peilin edessä ilman painoa. Jalat saa laittaa aika paljonkin koukkuun niin tuntuu paremmin.

Olenkohan minä ainut joka käyttää hyvää huomenta -liikettä selän treenaamiseen? Onhan se hyvä liike takareisille, mutta itse olen saanut siitä hyötyä selkätreeniin. Eilen vedin normaalin selkätreenin (kulmasoutua ja maastavetoa) ja lopuksi muutama sarja hyvää huomenta -liikettä. Lopulta alaselkä oli niin jumissa, että ihan kipeää teki. Eli kai siitä jotain hyötyä on alaselällekin?

eccu sanoi:
Olenkohan minä ainut joka käyttää hyvää huomenta -liikettä selän treenaamiseen? Onhan se hyvä liike takareisille, mutta itse olen saanut siitä hyötyä selkätreeniin. Eilen vedin normaalin selkätreenin (kulmasoutua ja maastavetoa) ja lopuksi muutama sarja hyvää huomenta -liikettä. Lopulta alaselkä oli niin jumissa, että ihan kipeää teki. Eli kai siitä jotain hyötyä on alaselällekin?

Et ola ainoa.

Ja kyllä, HH on nimenomaan alaselkäliike.

Sille joka tuolla aiemmin väitti HH:n olevan neitiliike, niin totean vain, että riippuu paljon miten ja kuka sen tekee.

Kun liike tehdään puhtaasti, mutta kuitenkin tosissaan, niin varmasti on tehokas. Esimerkiksi kuulantyöntäjät tuuppaa jullea syvältä ja isoilla raudoilla. On varmasti näyttävän näköistä kun tangossa on rautaa tollanen pari sataa ja nenä viistää ala-asennossa polvia.

Kaupunki
The pits of Utumno
Helvetin hyvä liike, ja monta varsin erilaista variaatioo olemassa. Defaulttina pidän ite sitä et selkä viedään n. vaakatasoon, joten allaolevat esimerkit on tehty se mielessä. 👇.
Seisten=helpoin tapa saada hirvittävä, takareidet raateleva venytys. Takareisien liikkuvuuden kannalta paras versio. Aika 50-50 alaselkää & takareisiä imo. Loukkaantumisriski suurin, mut seki käyttäjän omissa käsissä. Teknisesti vaikein selkeesti.

Pinnoilta=turvallisempi ku seisten, ja helpompi keskittyä tekniikkaan, koska voi resetoida joka toiston välillä ja hakea asennon. Aika 50-50 alaselkää & takareisiä myös. Tähän saanee isoimmat raudat käyttöön. Ehkä. Pinnoille tangon kunnolla kuolletus lisää vaikeusastetta tosin.

Penkillä tehden=alaselän eristävämpi versio. Takareisien venytys luonnollisesti pienempi, mutta tän ku tekee täydellä liikeradalla(naama tai maha penkkiin), ni avaa nivusten aluetta todella hyvin. Varsin turvallinen & mukava tehdä myös, koska penkki antaa hyvän responssin. Itse en saa yhtä paljon rautaa käyttöön ku kahessa ylemmässä. Oma lemppari, ja tällä hetkellä treenaan tätä kovaa apuliikkeenä.

Zercherinä=selälle hyvin hellä, niinku tällä ''gripill'' tuntuu kaikki olevan. Tanko vähän vaikee vaan pitää varmaan jos rautaa tarpeeks. En ole kun kokeillut lyhyesti.

Käsipaino, kahvakuula yms. versiot=liian helppoa, ja progressio lienee hankalaa. Mut ei mitään muuta vikaa sinällään, jos ei muita vaihtoehtoja oo.

Laitteessa=??? En oo ikinä nähny moista, mut voisi jopa toimia ok.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom