Takareidet, Hyvää huomenta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FFQ
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Takareisieni kehityksessä on aina ollut parantamisen varaa ja vuosia olen käyttänyt takareisi-tekniikkana suorinjaloin maastavetoa. Kunnes pari viikkoa sitten päätin kokeilla jalkatreenissä Hyvää Huomenta liikettä.

Ja huh! Here comes the pain (suuria WWF:n ajattelijoita lainatakseni)! Takareidet ovat tulessa! SJMV:lla on tuntumaa takareisiin tullut, mutta siinäkin suurin osa perseessä. Hyvällä huomenella saan paljon paremman/kontrolloidumman otteen takareisistäni.

Ihmettelen vain tuota SJMV:n hypetystä ja kun salilla ympärilleen katselee, niin eipä moni tuota hyvää huomenta liikettä tee. Ehkäpä se ei ole niin "viileä" liike, kun ei voi lastata niin suuria romuja. Tai ehkäpä olen vain ainoa yksilö, jolla SJMV ei toimi läheskään niinhyvin kuin Hyvää huomenta liike.

Kommentteja?

Riippuen varmaan vähän salista ja kävijöistä ja heidän omaksumista tekniikoistaan.. Itsekkään en ole tuota liikettä hirveesti tehnyt, kun tuntus tuo sjmv ottavan ihan kivasti, kun tekee muutkin jalkajutut topakasti...

Pitääpä ensi kerralla kopasta miltäköhän toi tuntus pitkästä aikaa..

SJMV ottaa mulla kyllä ihan hyvin takareisiin. Kun liikkeen suorittaakin hieman jalat koukussa, eikä tikkusuorana, niin tuntuma senkus paranee. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu tuo jalkojen koukistaminen.

No mulla ainakin on sjmv toiminut aivan loistavasti. Jullea olen aina joskus tehnyt, mutta sjmv:llä saan huomattavasti paremman tuntuman takareisiini. Aivan sama, teenkö 20 toiston sarjaa aivan olemattomilla painoilla vai vitosia kunnon romuilla. Joka tapauksessa takareidet ovat aivan tulessa seuraavat kolme päivää. Esimerkiksi jos lattialta on sinä aikana pakko poimia jotakin, menen paljon mielummin syvälle kyykkyyn ja otan esineen sitten lattialta, kuin koitan suorin jaloin venyttää käsiäni lattiaan - tuska on silloin niin suuri. :thumbs:

FFQ sanoi:
Ihmettelen vain tuota SJMV:n hypetystä ja kun salilla ympärilleen katselee, niin eipä moni tuota hyvää huomenta liikettä tee. Ehkäpä se ei ole niin "viileä" liike, kun ei voi lastata niin suuria romuja.

Itse teen romanialaista maastavetoa syystä että se on luonnollisempi liike kuin hyvää huomenta. En muista koskaan tarvinneeni hyvää huomenta liikettä käytännössä. Enkä tykkää tangosta niskassa.

jpm sanoi:
SJMV ottaa mulla kyllä ihan hyvin takareisiin. Kun liikkeen suorittaakin hieman jalat koukussa, eikä tikkusuorana, niin tuntuma senkus paranee. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu tuo jalkojen koukistaminen.

Tekniikka on kyllä SJMV:ssa kunnossa. Jalkoja on hyvä pitää koukussa jo nivelten kannalta.
Olen tehnyt SJMV myös korokkeelta, jotta painot saa alemmas. Tästä huolimatta olen havainnut HyvääHuomenta liikkeen itselleni paremmaksi.

Eilinen jalkatreeni:
- Kyykky leveällä stanssilla
- takareidet koneessa maaten.
- Jalan ojentajat koneessa
- Hyvää huomenta
- Pohkeet

Toistoja olen tehnyt HHssa 3*12. Liike rauhallisesti ja tunteella. Toimii.

Hyvää Huomenta liike viittiskö joku postata linkin teknikasta?

darvinisti sanoi:
. Enkä tykkää tangosta niskassa.

Ennen ensimmäistä kokeilua ajattelin samoin, mutta kun sitten kokeilin niin en havainnut pienintäkään epävarmuutta liikkeessä (max painot ovat olleet 70kg).

Aloittelijoiden on kyllä syytä olla varuillaan, etteivät niistä nenäänsä peiliin.

FFQ sanoi:
Tekniikka on kyllä SJMV:ssa kunnossa. Jalkoja on hyvä pitää koukussa jo nivelten kannalta.
Olen tehnyt SJMV myös korokkeelta, jotta painot saa alemmas. Tästä huolimatta olen havainnut HyvääHuomenta liikkeen itselleni paremmaksi.

Ilmeisesti et ole tehnyt SJMV:tä oikein. Sen takia sulle sopii hyvää huomenta paremmin, koska se on periaatteessa pakko tehdä oikein, ja samalla niin miten SJMV:kin pitäisi tehdä. Eli perse taakse ja jalkoja vähän koukkuun. Sanoit vielä että oot tehnyt SJMV:tä korokkeelta. Jos vetää perseen tarpeeksi taakse, ei todellakaan tarvitse koroketta. Alkaa venyttämään jo kun tanko on polvien kohdalla. Ja tämä on se oikea tekniikka. Kokeile vaikka heti ilman painoja.

kuinka alas jengi laskee tangon sjmv:ssa? ite oon laskenu n. säären puoleen väliin..tuntuu et välillä liike menee alaselälle jos laskee tosta alemmas :O

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Powerhousu sanoi:
Ilmeisesti et ole tehnyt SJMV:tä oikein. Sen takia sulle sopii hyvää huomenta paremmin, koska se on periaatteessa pakko tehdä oikein, ja samalla niin miten SJMV:kin pitäisi tehdä. Eli perse taakse ja jalkoja vähän koukkuun. Sanoit vielä että oot tehnyt SJMV:tä korokkeelta. Jos vetää perseen tarpeeksi taakse, ei todellakaan tarvitse koroketta. Alkaa venyttämään jo kun tanko on polvien kohdalla. Ja tämä on se oikea tekniikka. Kokeile vaikka heti ilman painoja.

Kerroin, että olen tehnyt liikettä MYÖS korokkeelta (erittäin pienet painot / hitaat liikkeet / pidempi venytys). Tarkoituksena oli ilmaista, että olen yrittänyt hakea parempaa tuntumaa pienillä nikseillä. SJMV olen kyllä pääasiallisesti tehnyt kuvailemillasi ohjeilla.

SJMV on kyllä vakiinnuttanut maineensa takareisien kuningasliikkeenä. Halusin tuoda vain esille oman treenihavaintoni, jonka joku muukin voi havaita hyödylliseksi.

En laske SJMV:ssä tankoa alas asti joka toistolla, hieman polven alapuolelle riittää. Sama liikkeen pituus mulla on suunnilleen käytössä myös jullessa (=hyvää huomenta liike). Molempi parempi, vaihtelu paras. :)

Ehkä yksi syy siihen että Jullea ei hirveesti tehdä on se että se ei välttämättä ole kovin näyttävä liike. Eikä siinä ole sellaista rajaa, tarkoitan että miten syvälle pitää mennä.

Itse kun tein 100 kilolla, suht tiukkaa sarjaa, niin tuli yksi herra aika lähelle ja totesi "Jää nuo kyykyt vähän vajaaksi"... :curs: Se salikulttuuri vaan on vähän sellainen että esim penkki ja kyykky on kova sana, ja leukoja on vittumaista vetää. Vaikka näin ei mielestäni välttämättä ole.

Ämmbee sanoi:
Ehkä yksi syy siihen että Jullea ei hirveesti tehdä on se että se ei välttämättä ole kovin näyttävä liike. Eikä siinä ole sellaista rajaa, tarkoitan että miten syvälle pitää mennä.

Tosiaan näyttävyyttä puuttuu. Välillä tuntuu että liike löytyy useammin MeNaisista kuin kaikista bodaus-lehdistä yhteensä. Ei taida olla tarpeeksi Äijjä liike.

Ämmbee sanoi:
"Jää nuo kyykyt vähän vajaaksi"...

Mitenköhän mulle tuli mieleen, kun jouduin väittelyyn 150 kiloisen erittäin tukevan(=läskin) englantilaisen kanssa ravinnosta. -> Turhaa :kakka: :curs:

Powerhousu sanoi:
Mulle eräs tuttu salilla neuvoi että sjmv ei tankoa kannattaisi laskee juurikaan polvien alapuolelle, perusteluina sanoi lukeneensa jostain alan kirjasta että ei tee hyvää alaselän nikamille tms. ? :eek: taas joku asiasta tietävä valaiskoon.

Mikk0 sanoi:
Mulle eräs tuttu salilla neuvoi että sjmv ei tankoa kannattaisi laskee juurikaan polvien alapuolelle, perusteluina sanoi lukeneensa jostain alan kirjasta että ei tee hyvää alaselän nikamille tms. ? :eek: taas joku asiasta tietävä valaiskoon.
Ei kai siinä muuta, mutta selkä ei pysy suorana jos laskee liian alas. Jotkut tosin väittää tekevänsä korokkeella seisten jalat ja selkä suorana, mutta enpä oo livenä vielä moista notkeutta saanut todistaa.

Mikk0 sanoi:

Ei varmasti tee hyvää alaselälle jos selkä lähtee pyöristymään mutta jos selkä pysyy suorana niin en näe mitään syytä olla laskematta tankoa alemmaskin.
Itse tosin olen niin kankea että polvien korkeudelle riittää varmasti ja tuska takareisissä saavuttaa suunnattomat mittakaavat :D

eno sanoi:
Ei kai siinä muuta, mutta selkä ei pysy suorana jos laskee liian alas. Jotkut tosin väittää tekevänsä korokkeella seisten jalat ja selkä suorana, mutta enpä oo livenä vielä moista notkeutta saanut todistaa.

No en mä koroketta tarvitte, mutta muuten voi laskee huoletta niin alas kun normikokoset levyt päissä antaa myöden ja hyvin pysyy selkä kurissa. En tosin kyllä koroketta kaipaiskaan, tolleen on ihan hyvä. Mutta se on raajojen ja selän ym. pituuksista kiinni aika paljon mihin kukakin laskee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom