Takaolkapaat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Eli jonkinlainen käsitys on takaolkapäiden treenauksesta eli taka vipareista(?) mutta voisiko joku pistää jonku saitin jossa olisi kunnon video?

teen olkapäille pystynoston,pystysoudun,olankohautuksen ja perus vipunoston mutta takaolkapäät ei ole tullut hirveästi treenattuun..treenautuuko ne miten perus vipareissa? tuntuu jäävän jälkeen etuolkapäistä..

itse ainakin teen takaolkapäät penkillä vipareina mahallaan, eli makaan niinku väärinpäin ja lievässä kulmassa(n20astetta), leuka kii penkissä. näyttää siltä ku opettelis lentään......joku päivä sitten :) .

Timba79 sanoi:
Tämän saa huomattavasti paremmin menemään perille, kun tekee penkillä mahallaan maaten, tai ainakin minä saan.

Samaa mieltä! Itse vähän vaihtelen tapaa, välillä teen sen tuolla Timban kuvaamalla tavalla, mutta vielä useammin siten, että istun aivan penkin päähän, jalat yhdessä reilusti penkin edessä. Siitä kumarrun jalkojen päälle "linkkuveitseksi", ei kuitenkaan rintaa aivan kiinni reisiin. Painot kulkevat sieltä takareisien alta sivuille. Näillä tavoilla liike muuten samanlainen kuin tuossa kuvassa, mutta tukevuutta enemmän.

Vapaasielu sanoi:
Eli jonkinlainen käsitys on takaolkapäiden treenauksesta eli taka vipareista(?) mutta voisiko joku pistää jonku saitin jossa olisi kunnon video?

teen olkapäille pystynoston,pystysoudun,olankohautuksen ja perus vipunoston mutta takaolkapäät ei ole tullut hirveästi treenattuun..treenautuuko ne miten perus vipareissa? tuntuu jäävän jälkeen etuolkapäistä..

Itse teen samaa liikettä yhdellä kädellä kerrallaan ja hieman pystymmässä asennossa. Noin kahdella kädellä tehtäessä menee ainakin allekirjoittaneella helposti heilumiseksi eikä muutenkaan saa tuntumaa. Yhdellä kädellä tehtäessä pystyy vaikka toisella kädellä tukemaan asentoa niin, että heilumista ei tapahdu ja näin ollen liike vaikuttaa siellä missä pitääkin.

Parhaan tunteen itse olen saanut siten, että pankki lievään kulmaan, pienet painot, rauhalliset toistot, kunnon "lavet-yhteen"-puristus ylhäällä ja alhaalla ei saa päästää jännitystä katoamaan, eli älä rentouta lihaksia kun painot alhaalla.

vilho_kanuuna sanoi:
Itse teen samaa liikettä yhdellä kädellä kerrallaan ja hieman pystymmässä asennossa. Noin kahdella kädellä tehtäessä menee ainakin allekirjoittaneella helposti heilumiseksi eikä muutenkaan saa tuntumaa. Yhdellä kädellä tehtäessä pystyy vaikka toisella kädellä tukemaan asentoa niin, että heilumista ei tapahdu ja näin ollen liike vaikuttaa siellä missä pitääkin.

Sama täällä! Teen liikkeen ristitaljassa, etukumarassa, yksi käsi kerrallaan. Toisella kädellä voi ottaa tukea esim. taljan rakenteista ni ei mene niin kovin heilumiseksi. Toimii ainakin miulla.

Toi penkillä makaaminen on hyvä, mutta velä parempi mun mielestä on kun tekee niin että hinaa sen penkin ristikkäistaljan väliin, ottaa yläkahvat vastakkaisiin käsiin ja menee penkille selälleen makaamaan. Siitä sitten vaan heilutellan käsiä niin kauan kun jaksetaan.

Myös ristikkäistaljassa onnistuu. Pistä penkki vaakatasoon/ihan pieneen kulmaan keskelle taljoja, itse siihen selälleen, ja vedä taljoja ylhäältä ristiin. Saa hyvän tuntuman, kunhan ei pistä liikaa painoa. Takaolkapäät on pieni lihasryhmä, siksi kannattaa keskittyä ennemmin siihen, että tekee työn oikealla lihaksella, kuin siihen, että painoa on paljon pakassa.

EDIT: Äh, The Pimp ehti eka :P :hidas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
faidra sanoi:
Takaolkapäät on pieni lihasryhmä, siksi kannattaa keskittyä ennemmin siihen, että tekee työn oikealla lihaksella, kuin siihen, että painoa on paljon pakassa.

EDIT: Äh, The Pimp ehti eka :P :hidas:

Hah, hävisit... :D :whip:

Ei mutta tosta olen eri mieltä ihan kokemukseni pohjalta, että pitäis keskittyä tuntumaan. Ennen tein niin itsekin takaolkapäitä, ja hyvän pumpinhan sillä saa jos tekee pienillä painoilla ja keskittyen liikkeeseen. No, niinhän siinä kävi että kehitys jäi tosi laihaksi, ja päätinkin laittaa siitä eteenpäin kunnolla rautaa, ja toimii ihan hyvin. Siis paremmin kuin vanha tapa. Toi on muutenkin sen verran eristävä liike että siinä ei pahemmin rasitus siirry takaolkapäiltä pois vaikka laittais miten paljon painoa.

Powerhousu sanoi:
Ei mutta tosta olen eri mieltä ihan kokemukseni pohjalta, että pitäis keskittyä tuntumaan...

Hmm, täytynee koittaa tätä taktiikkaa sitten seuraavaksi. Ja muutenkin ottaa tuo liike takaisin ohjelmaan. :)

Powerhousu sanoi:
Hah, hävisit... :D :whip:

Ei mutta tosta olen eri mieltä ihan kokemukseni pohjalta, että pitäis keskittyä tuntumaan. Ennen tein niin itsekin takaolkapäitä, ja hyvän pumpinhan sillä saa jos tekee pienillä painoilla ja keskittyen liikkeeseen. No, niinhän siinä kävi että kehitys jäi tosi laihaksi, ja päätinkin laittaa siitä eteenpäin kunnolla rautaa, ja toimii ihan hyvin. Siis paremmin kuin vanha tapa. Toi on muutenkin sen verran eristävä liike että siinä ei pahemmin rasitus siirry takaolkapäiltä pois vaikka laittais miten paljon painoa.

Samaa mieltä, tossa käänteisessä peck-deckissä tuli tota pitkään hinkattua ja teen siinä ihan samoilla romuilla kun itse peck-deckiäkin. Lähinnä vähän vaihteluna haen jotain toista liikettä, pitääkin ottaa huomenna testiin toi ylätaljasta tehtävä. Jotenkin vaan tuntuu, että ei varmaan riitä ristitaljassa korkeus jotta tota pysyisi tekemään (meidän salilla siis).

Ootko muuten pitänyt selkänojaa ihan vaaktasossa vai jossain kulmassa?

Timba79 sanoi:
Ootko muuten pitänyt selkänojaa ihan vaaktasossa vai jossain kulmassa?

Yleensä vaakatasossa. Molempia olen kyllä kokeillu ja vaakataso vaan tuntuu paremmalta, ei kai sillä niin suurta merkitystä ole.

Replay sanoi:
Itse olen käyttänyt tätä ja hyvin on potkinut.

Juu, hyvä liike. Ja huomatkaa nyt jos tota kokeilette että se EI ole kulmasoutu käsipainolla vaikka siltä näyttää. Tossa kyynärpää osoittaa suoraan sivulle, kun sen kulmasoudussa pitäisi liikkua aivan kylkeä pitkin.

Timba79 sanoi:
Tämän saa huomattavasti paremmin menemään perille, kun tekee penkillä mahallaan maaten, tai ainakin minä saan.

Teen nykyisin istuen, ja hyvin ottaa sinne minne pitääkin mutta varmaan mahallaan maaten olisi vielä parempi... täytyy kokeilla ja ottaa pyyhe messiin turvan alle.

Powerhousu sanoi:
Toi on muutenkin sen verran eristävä liike että siinä ei pahemmin rasitus siirry takaolkapäiltä pois vaikka laittais miten paljon painoa.
Ite teen tuota liikettä 2x viikossa, voin kokemuksesta sanoa että liike menee selälle jos ottaa itsellee liian isot painot, mulla ainakin alkaa meneen selälle jos teen 52 tai 47kg kässäreillä, 37-42kg on taas ihan sopiva menee sinne minne pitääkin. Tuo on totta ettei niitä takaolkapäitä kannata liian pienillä'kään hinkata, niillä ei kehity kyllä mihinkään vaikka tuntuman saakin, kuten joka liikkeessä tuntuma on pienillä painoilla parempi kuin isoilla mutta ei se mikään kehityksen tae aina ole.

Halutessaanhan tuota tosiaan pystyy tekeen vaikka 70kg kässäreillä(jos löytys) mutta paikka mihin se ottaa silloin on väärä ainakin mulla.

joo mahallaan maaten ku tekee nuo nii ottaa hyvin..mutta meijjän salilla on semmonen kone joka vastaa just tuota liikettä nii en oo kovin montaa kertaa niitä tehny käsipainoilla. :urjo:

neutraali sanoi:
Ite teen tuota liikettä 2x viikossa, voin kokemuksesta sanoa että liike menee selälle jos ottaa itsellee liian isot painot, mulla ainakin alkaa meneen selälle jos teen 52 tai 47kg kässäreillä, 37-42kg on taas ihan sopiva menee sinne minne pitääkin. Tuo on totta ettei niitä takaolkapäitä kannata liian pienillä'kään hinkata, niillä ei kehity kyllä mihinkään vaikka tuntuman saakin, kuten joka liikkeessä tuntuma on pienillä painoilla parempi kuin isoilla mutta ei se mikään kehityksen tae aina ole.

Kyllähän se niin on, että liika on liikaa liikkeessä kuin liikkeessä. Ja tosiaan paino jolla saa parhaan tuntuman on liian vähän. Eli ihan samoilla linjoilla ollaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom