takaolkapääsoutu tangolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putte83
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli miten ko. liike tapahtuu? itsellä toi menee lähinnä epäkkäille. käsipainoillakin tehtäessä menee turhan helposti väärään paikkaan...:david:

Jos on kyse makuuasennossa tehtävästä soudusta vaakasuorassa, niin lavat taakse, että selkä ja epäkkäät jää mahdollisimman vähän työskentelyyn ja kädet mahdollisimman sivuilla 90asteen kuulmaan kylkiin nähden ja rauhallisia vetoja ja hitailla negatiivisilla. Tässä seisoen versio, mutta sama makuuasennossa vaikkapa salipenkillä ja korotettuna. Painot maltillisina, eikä tosiaan mitään superraskaita painoja.

URL="http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html"] Tässä [/URL]seisoen versio, mutta sama makuuasennossa vaikkapa salipenkillä ja korotettuna. Painot maltillisina, eikä tosiaan mitään superraskaita painoja.

Itse saan paremman tuntuman takaolkapäähän kun en tee liikettä aivan noin ylös, veikkaan että tollakin kaverilla menee lavat kiinni liikkeen lopussa.

Itse saan paremman tuntuman takaolkapäähän kun en tee liikettä aivan noin ylös, veikkaan että tollakin kaverilla menee lavat kiinni liikkeen lopussa.

Ja tuossa:
Jos on kyse makuuasennossa tehtävästä soudusta vaakasuorassa, niin lavat taakse, että selkä ja epäkkäät jää mahdollisimman vähän työskentelyyn ja kädet mahdollisimman sivuilla 90asteen kuulmaan kylkiin nähden ja rauhallisia vetoja ja hitailla negatiivisilla.

Niin tuohan on vähän kuin kulmasoutu, mutta kulmiksessa työ saadaan selälle vetämällä se sinne lantiota, ei vatsaa tai rintaa kohti?

Itse otin tämän liikkeen mukaan olkapäätreeniin, mut pieniä ongelmia tuli.
Eli liikettä tehtäessä koukistan hiukan polvia, pidän selän aika tarkkaan suorana 45 asteen kulmassa jalkoihin nähden. Sitten vedän tangon korkealle rintaan yrittäen käyttää takaolkapäitä, mutta saan liikkeellä vain hauikset kipeiksi. Miten liike kuuluisi oikeaoppisesti tehdä, jotta rasitus tulisi selvästi oikeaan paikkaan. Entä olisiko jotain helpompaa liikettä, joka korvaisi tämän?
Kiitos vastauksista etukäteen.

Oon myös itse kokeillut tota ihan vapaalla tangolla tehtävää takaolkapääsoutua ja ei kyllä kovin hyvältä liikkeeltä tuntunut. Todella vaikea liike suorittaa. Tuettuna ehkä menee vielä jotenkin eli tälleen: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html

Suosittelen kuitenkin tekemään ton liikkeen taljassa eli vaikka ristikkäistaljassa jos sitä korkeutta pystyy säätämään niin, että saat sen tulemaan suoraan tosta rinnan kohdalta. Siinä on hyvä käyttää esim. sellasta ojentajanarua ja lähteä vetämään melkeen nyrkit yhdessä ja sitten kun tullaan lähemmäksi rintaa niin levität sitä narua enempi sivuille. Se on ainakin paras takaolkapääliike tähän mennessä mitä oon ite kokeillu.

Vanhaa tietoa varmaan vanhoilla olkapääkonkareille tämäkin, mutta ristikkäistaljassa tai pelkässä ylätaljassa onnistuu myös pitkällä tangolla tai mutkatangolla samainen liike. Pieni takakenokin on myös suositeltavaa jos alkaa olemaan "isompia rautoja", jos kroppa ei pysy ihan tikkusuorana paikallaan normaalisti.

Edit. Esim tässä pdf:ssä sivulla 4

Oon myös itse kokeillut tota ihan vapaalla tangolla tehtävää takaolkapääsoutua ja ei kyllä kovin hyvältä liikkeeltä tuntunut. Todella vaikea liike suorittaa. Tuettuna ehkä menee vielä jotenkin eli tälleen: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html

Suosittelen kuitenkin tekemään ton liikkeen taljassa eli vaikka ristikkäistaljassa jos sitä korkeutta pystyy säätämään niin, että saat sen tulemaan suoraan tosta rinnan kohdalta. Siinä on hyvä käyttää esim. sellasta ojentajanarua ja lähteä vetämään melkeen nyrkit yhdessä ja sitten kun tullaan lähemmäksi rintaa niin levität sitä narua enempi sivuille. Se on ainakin paras takaolkapääliike tähän mennessä mitä oon ite kokeillu.

Salilla, jossa käyn on tuo ristikkäistalja, mutta se on pään korkeudella eikä sitä voi säätää. Meneekö liike täysin harakoille, jos teen sen ylhäältä hiukan alaviistoon?
Aina neuvotaan, että takaolkapäitä on harjoitettava siinä missä etuolkapäitäkin, mutta liikkeitä ei löydy sitten nimeksikään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itselläni tuntuu että liikettä saa selältä pois kun nostaa kyynärpäitä kevyesti kohti korvia - tosin olkapää kääntyy hieman luonnottomaan kulmaan, joten kannattaa vetää mahdollisimman puhtaalla tekniikalla.

Eräänlainen soutu on myös face pulls jota suosittelen... Itse teen usein ylätaljassa, melkein kuin taljaveto latseille mutta tiukempi takakeno, ja liikkeen nimen mukaisesti vedetään kasvoja kohti.

Ainakin noissa alkupostien linkeissä on kaikissa Delt Row...Melko samanlainen liikehän tosin tuo Js Rowki on.

itellä on ollut vihlontaa ja muljuamista vasemmassa olkapäässä joissakin liikkeissä,,mut eniten sattuu juuri nämä kuntoutusliikkeet kuten ulkokierrot ja facepullit ja ärtyvät,,kummajuttu vaikka kuimnka pienillä tekee,,vaikea kuntouttaa olkapäätä ku nämä liikket just vihlovat,,mitähän pitäisi tehdä,kannattaako nuita kiertäjäkalvosimen vahistamis liikkeitä edes mun tehä kun vihloo,kylhän sen kestää,,mut meneekö vaan pahemmaks?
venytelty on kans ym...,,,pahiten kipua tuottaa pystysoutu, dippi ja ylätalja,,,ylätalja ainut jota olen koittanut edes tehdä nykyään

vaikka hetkeen ei ole ollutkaan puhetta, niin tuosta takaolkapääsoudusta tangolla:
Jos menee selälle niin luultavasti liian kapea ote.
Tangon nosto nännien kohdalle, keskisormet merkeissä toimii ainakin itsellä.
ja ukko n.90 asteen kulmassa (ilman tukea)

Eräänlainen soutu on myös face pulls jota suosittelen... Itse teen usein ylätaljassa, melkein kuin taljaveto latseille mutta tiukempi takakeno, ja liikkeen nimen mukaisesti vedetään kasvoja kohti.

Olen itekki tehny facepullia nyt. Parhaiten saa liikkeen tehtyä, kun tekee ristitaljan ylätaljassa ja nostaa etummaisen jalan laitetta vasten vyötärön korkeudelle. Tällöin voi nojata reilusti sopivaan kulmaan, eikä kroppaan tule heijariliikettä.

Tuolla saa myös kovasti ihmettelyä osakseen, kun ihmiset eivät ole kuulleetkaan koko pullista ja asentokin on mitä erikoisin :D

nostaa etummaisen jalan laitetta vasten vyötärön korkeudelle. Tällöin voi nojata reilusti sopivaan kulmaan, eikä kroppaan tule heijariliikettä.
Menee kokeiluun. Kuulostaa hemmetin järkevältä just siksi, että saa tanakamman asennon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom