Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
URL="http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html"] Tässä [/URL]seisoen versio, mutta sama makuuasennossa vaikkapa salipenkillä ja korotettuna. Painot maltillisina, eikä tosiaan mitään superraskaita painoja.
Itse saan paremman tuntuman takaolkapäähän kun en tee liikettä aivan noin ylös, veikkaan että tollakin kaverilla menee lavat kiinni liikkeen lopussa.
Jos on kyse makuuasennossa tehtävästä soudusta vaakasuorassa, niin lavat taakse, että selkä ja epäkkäät jää mahdollisimman vähän työskentelyyn ja kädet mahdollisimman sivuilla 90asteen kuulmaan kylkiin nähden ja rauhallisia vetoja ja hitailla negatiivisilla.
Oon myös itse kokeillut tota ihan vapaalla tangolla tehtävää takaolkapääsoutua ja ei kyllä kovin hyvältä liikkeeltä tuntunut. Todella vaikea liike suorittaa. Tuettuna ehkä menee vielä jotenkin eli tälleen: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html
Suosittelen kuitenkin tekemään ton liikkeen taljassa eli vaikka ristikkäistaljassa jos sitä korkeutta pystyy säätämään niin, että saat sen tulemaan suoraan tosta rinnan kohdalta. Siinä on hyvä käyttää esim. sellasta ojentajanarua ja lähteä vetämään melkeen nyrkit yhdessä ja sitten kun tullaan lähemmäksi rintaa niin levität sitä narua enempi sivuille. Se on ainakin paras takaolkapääliike tähän mennessä mitä oon ite kokeillu.
Aina neuvotaan, että takaolkapäitä on harjoitettava siinä missä etuolkapäitäkin, mutta liikkeitä ei löydy sitten nimeksikään.
Jonski asian jo selvensikin tuossa. Tuo js row on kulmasoutu maasta asti tehtynä.Kulkeekos tämä takaolkapääsoutu engl. nimellä "Js row", vai onko kyse kokonaan eri liikkeestä?
Eräänlainen soutu on myös face pulls jota suosittelen... Itse teen usein ylätaljassa, melkein kuin taljaveto latseille mutta tiukempi takakeno, ja liikkeen nimen mukaisesti vedetään kasvoja kohti.
Menee kokeiluun. Kuulostaa hemmetin järkevältä just siksi, että saa tanakamman asennon.nostaa etummaisen jalan laitetta vasten vyötärön korkeudelle. Tällöin voi nojata reilusti sopivaan kulmaan, eikä kroppaan tule heijariliikettä.
Salilla, jossa käyn on tuo ristikkäistalja, mutta se on pään korkeudella eikä sitä voi säätää. Meneekö liike täysin harakoille, jos teen sen ylhäältä hiukan alaviistoon?