Olen nyt alkanut harrastamaan kyykkäämistä, ja tekniikka alkaa olla pikku hiljaa hiottuna aloittelijan tasolle. Olen lisännyt rautaa jonkin verran, mutta lisättyjen painojen kanssa tehdyssä treenissä tulee ikävä sivuvaikutus: vasemman jalan polvi kipeytyy joka kerta. Olisikohan kyse vain väärästä tekniikasta, ja että oikealla tekniikalla ei tulisi mitään kipuja? Vai voiko vika olla ennemmin huonossa lämmittelyssä? Olen kyllä ottanut aina hieman lämpöä ja venytellyt jalat ennen kyykkäämistä. Jollekin muullekin on varmasti ruvennut polvi vihoittelemaan, minkälaisiin toimenpiteisiin on ryhdytty sen jälkeen? Omat painoni ovat vielä sen verran pienet, että mitään katastrofaalista vahinkoa tuskin pystyisi tapahtumaan, mutta mietityttääkin sitten jos ja kun sitä rautaa alkaa kertyä tangolle enemmän. Saman jalan polven olen nassikkana jo aikaisemmin telonut, joten vahingonmahdollisuutta ei kumminkaan kannata vähätellä. Mitäs neuvoja antaisitte? Tarkoitus olisi käyttää seuraavissa treeneissä tukisidettä ja katsoa, kipeytyykö polvi enää sen jälkeen niin pahasti. Jos kivun ilmaantuminen ei lopu, niin olisi varmaan parempi jättää kyykkääminen sikseen, mitä tietenkään en toivoisi, mutta terveys ennen kaikkea.