Takaisin "normaalielämään"

Hello!

Kysymykseni on ehkä tietyltä näkökannalta varsin erikoinen ja huvittavakin - suurin osa ravintopuolen viesteistähän koskee sitä, miten syömisiä ja juomisia olisi muutettava, jotta lihaskasvu tai kiristyminen tai molemmat olisi mahdollisimman tehokasta. No, minä taas kysyn, vuosien massakausi-dieetti-linjan läpi käyneenä, miten pystyisin palaamaan takaisin normaalielämään, jolla tarkoitan sitä, ettei suuhunpantavia mietittäisi oikeastaan lainkaan, ruokailu olisi normaalia lautasmalli-ruokailua, herkkuja silloin tällöin. Lihasta on tullut, hauikset on mukavan näköiset pallot, suonet ja vatsalihakset näkyy, mutta mitä niistä? - Kyllästyttää!

Lyhyesti sanottuna: haluaisin siis päästä eroon iankaikkisesta proteiinien, hiilarien, rasvojen ja niiden laatujen tarkkailusta ja myös siis bodaamisesta, mutta se onkin yllättävän vaikeaa. Kenties minulla, niin kuin monella muullakin täällä, on orastava tai lievä ortoreksia tai jokin vielä nimeämätön syömishäiriö (Tukiasema.net: Ortoreksia ei siis tarkoita sitä että valikoi elintarvikkeensa tarkasti. Häiriintyneestä syömiskäyttäytymisestä voidaan puhua, jos ruoka ja syömisen suunnittelu alkavat hallita jokapäiväistä elämää. Anorektikosta ja bulimikosta poiketen ortorektikko siis keskittää huomionsa ruuan määrän sijasta sen laatuun.)

Toisaalta: olen kuullut jonkun sanovan, ettei nykyään juuri kenelläkään lapsia lukuun ottamatta ole enää tervettä suhtautumista ruokaan. Nykyihmisen vitsaus... Olen varma, että joudun ja saan miettiä ruokaa loppuelämäni, mutta haluaisin palata elämään, jossa voisin syödä perunamuusia ja nakkikastiketta miettimättä ravintoainesisältöjä ja kellonaikoja ja jossa en tarkkailisi Narkissoksen irvikuvan lailla peilistä rasvasta vapahdettua ja tiukaksi pumpattua kehoani. Amen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syö sitä mitä kroppa pyytää, tiedät varmasti mitä tarkoitan. Ei liika pöhöjä ja tasaset kuiten ruokailuvälit.

Hello!
Kysymykseni on ehkä tietyltä näkökannalta varsin erikoinen ja huvittavakin ...
Hanki muita aktiviteetteja ja kehitä itseäsi muulla tavalla, kyllä se laskeminen ja miettiminen unohtuu - turha yrittää kerralla lopettaa vuosia kestänyttä elämäntapaa ;- )))

älä katso kellosta koska syöt, syö aina silloin kun keho pyytää ruokaa.
ja syö sitä mitä sattuu olemaan niin kyllä se laskeminen loppuu.

Meikäläinen vaatii kyllä kuvia kun pitää neuvoja kysyä muuhun kuin treenaamiseen!:D
Anyway, kyllä sitä voi muutakin tehdä treenejen ohella. Sulle kuten useamille meille on tästä hommasta tullut elämäntapa. Äärimmäisen harva on ikinä noin tyytyväinen omaan kondikseensa joten A) se on kova tai B) jotkut osaa olla tyytyiväisiä oikeasti. Voi niiden salituttujen/kavereidenkin kanssa joskus tehdä jotain muuta kuin vetää kimppatreenejä.

Hanki muita aktiviteetteja ja kehitä itseäsi muulla tavalla, kyllä se laskeminen ja miettiminen unohtuu - turha yrittää kerralla lopettaa vuosia kestänyttä elämäntapaa ;- )))
ei vitus unohdu:D 1,5v en oo treenanu ja joka kerta ku ostan jotain nii katon takakantta ja tsekkailen kaloreita ja rasvoja. proteinista en enää huolehdi mutta katon kaloreita.

Itse lopetin hifistelyn noin puoli vuotta sitten. Kokoa tuli ajan mittaan hommattua sen verran etten halua enää isommaksi, kai tähän vaikuttaa vähän omien preferenssienkin muuttumiset. En enää nähnyt olympiaehdokkaita esteettisinä ja tuntui että saavutetut etapit vain muuttuivat mitättömämmiksi. Käyn kyllä yhä salilla suht usein, mutta treenaan vain ihan mielen mukaan, mitään ohjelmaa en jaksa noudattaa. Lopetin palkkarinkin vetämisen ja syön yhä suht terveellistä ruokaa mutta lähinnä koska nautin sen mausta. Oluella tulee käytyä kuten naapurinkin mies ja olen alkanut päästä eroon älyttömistä morkkiksista jos satun syömään leivoksen tai suklaapatukan. Etenkin sen olen huomannut että peruskulutus on jo niin suuri etten ole käytännössä saanut yhtään läskiä vaikken olekaan kaloreita laskeskellut. Ehkä tuo on se suurin revelaatio mikä tässä on tullut, en muuttunutkaan muodottomaksi kun aloin syödä "normaalisti", itse asiassa juuri mitään ei tapahtunut. Omalla kohdallani huomasin että tuo kalori-kituutus oli melko turhaa puuhaa, rajoitin elämääni aivan älyttömästi saadakseni aivan minimaalisen edun. Nykyään riittää aikaa enemmän mm. opiskelulle kun ei bodyhommat vie kohtuuttomasti aikaa.

Itse lopetin hifistelyn noin puoli vuotta sitten. Kokoa tuli ajan mittaan hommattua sen verran etten halua enää isommaksi, kai tähän vaikuttaa vähän omien preferenssienkin muuttumiset. En enää nähnyt olympiaehdokkaita esteettisinä ja tuntui että saavutetut etapit vain muuttuivat mitättömämmiksi. Käyn kyllä yhä salilla suht usein, mutta treenaan vain ihan mielen mukaan, mitään ohjelmaa en jaksa noudattaa. Lopetin palkkarinkin vetämisen ja syön yhä suht terveellistä ruokaa mutta lähinnä koska nautin sen mausta. Oluella tulee käytyä kuten naapurinkin mies ja olen alkanut päästä eroon älyttömistä morkkiksista jos satun syömään leivoksen tai suklaapatukan. Etenkin sen olen huomannut että peruskulutus on jo niin suuri etten ole käytännössä saanut yhtään läskiä vaikken olekaan kaloreita laskeskellut. Ehkä tuo on se suurin revelaatio mikä tässä on tullut, en muuttunutkaan muodottomaksi kun aloin syödä "normaalisti", itse asiassa juuri mitään ei tapahtunut. Omalla kohdallani huomasin että tuo kalori-kituutus oli melko turhaa puuhaa, rajoitin elämääni aivan älyttömästi saadakseni aivan minimaalisen edun. Nykyään riittää aikaa enemmän mm. opiskelulle kun ei bodyhommat vie kohtuuttomasti aikaa.

Toi voisi olla mun suusta! Tuli kaikkee ja ei oikeen napannu. Treenattua tulee yhä, kanssa mitähän tänään periaatteella. 2salia 2 aerobista viikkoon.

Ruokavaliota ehkä sen verran että valitsen yhä "usein" proteiinipitoiseman vaihtoehdon, tumman leivän jne.Mutta saatan syödä illalla karkkia tv:n ääressä tai ostaa uimahallillta lihapiirakan nakeilla...

Ehkä tuo on se suurin revelaatio mikä tässä on tullut, en muuttunutkaan muodottomaksi kun aloin syödä "normaalisti", itse asiassa juuri mitään ei tapahtunut.

Sama täällä!

Sun pitää kehittää sellanen suunta-arvio-vaisto (yhdyssana????) Että tietää noin-tarkkuudella kaikki kcal, hiilari protsku rasva jne hommelit.

Reno ja J. Jake: Mielenkiintoisia kokemuksia teillä. Itselläni on varsin samankaltainen tilanne. Toisaalta, Reno, puoli vuotta on kai melkoisen lyhyt aika tällaisessa tapauksessa. Mutta mukava kuulla, että joku on onnistunut! Juuri tuollaiseen elämäntapaan haluaisin päästä - ja mikä ettei se onnistuisi, kun muiltakin on onnistunut. Ei kai punttailua voi kokonaan lopettaa, enkä haluakaan, on se NIIN mukavaa!

Meikäläinen vaatii kyllä kuvia kun pitää neuvoja kysyä muuhun kuin treenaamiseen!:D

Jeep tääläki päin haluttais nähdä :kuvia:

Ootko vanha pakkiksen käyttäjä ja tehny uuden nickin tätä tredi varten? Ihan näin btw tuli mieleen vaan..

Sun pitää kehittää sellanen suunta-arvio-vaisto (yhdyssana????) Että tietää noin-tarkkuudella kaikki kcal, hiilari protsku rasva jne hommelit.

Eiköhän kaikilla itseään lieviksi ortorektikoiksi kuvaavilla oo jo tommonen tatsi eri safkojen ravinnejakaumista, ideana oliski että ei aina jotain ruokaa harkitessa miettisi ensisijaisesti safkan soveliaisuutta kehonrakennukseen. Kun niitä purkkeja on vuodenkin verran kaupassa töllistelly, muistaa kyllä aika hyvin eri ainesten protsku- ja hiilarimäärät..

Mullaki tarkotus varmaa johonki vuoden sisään lopettaa lihasmassan keräys ja jatkaa ylläpitävää treeniä, sillon vois tosiaan kyllä ruokavaliotakin hieman löyhentää.

Onhan tosta ollut aikaisemmin puhetta että extra proteiini on tietysti tärkeää lihasmassaa rakentaessa. Kuitenkin ylläpito onnistuu huomattavasti helpommin ja pienemmillä määrillä.

Tietysti mun tapauksessa on se etten ole ikinä ollut ns. kireä. Vähärasvainen ja hyväkuntoinen kylläkin.

Naurettiinkin joskus kaverin kanssa että kun ei ole liian kireä niin voi välillä syödä makkaraa eikä se näy missään!

Naurettiinkin joskus kaverin kanssa että kun ei ole liian kireä niin voi välillä syödä makkaraa eikä se näy missään!

Totta! Kireänä pysyminen tuppaa olemaan aivan helvetin työlästä, ja väkisin sitä alkoi miettiä että onko tämä sitten sen arvoista.

Totta! Kireänä pysyminen tuppaa olemaan aivan helvetin työlästä, ja väkisin sitä alkoi miettiä että onko tämä sitten sen arvoista.

Haluaisin kyllä lisätä että jos joku haluaa "hifistellä" ja olla noissa tarkka niin en mä ala toisin neuvomaan. Päin vastoin.
Ja niin kauan kun toi kaikki tuntuu järkevältä ja tarpeelliselta niin sit se tuntuu. Ei kukaan usko kaveriaan parisuhde asioissakaan, ne mokat pitää ensin tehdä ite.

Tuntuu vaan että nykyään on junnuja jotka lopettaa treenaamisen jos palkkari loppuu, ennenkuin ne saa hommattua lisää. Ihanku hifistely olis se juttu eikä treeni? (ok - palkkari nyt ei ole hifistelyä vaikka ilmankin pystyy elämään)
Eli vaikka joku ammatti bodari sanoo että mielummin missaa treenin kuin aterian, niin mun mielestä se treeni on kaiken a ja o.

Yks mun kaveri oli alotellu punttailun 9-luokalla. No, eipä siinä mitään, aika rhp-touhua niinkun normaalisti. Oli sitten ostanu jotakin protskua, niin kysy multa että pystyykö silleensä tekemään että 2kk nostelee puntteja ja sitten 2kk juo sitä prodea. Repesin aika totaalisesti sillon...

Sori ot, tuli mieleen tosta safkasta ja treenistä.

vähän ku joskus neloselta tulleessa pilapuhelut -sarjassa ku kundi soitti ihan kuumana lisäravinnekauppiaalle ku ei oo lihaksii tullu vaik kuin on kreatiinii vedelly :>

e: Kai janpa valistit kaveria ettei lähe mihinkään roheiineihin sekaantumaan, moni on jääny sille tiellee..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom