Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Heitämpä nyt tällaisen että kun treenailette noita apnea-osioita, niin jos homma tapahtuu vedessä, olisi hyvä olla treenikaveri mukana. Toisaalta apneaa voi treenata kuivallakin todella tehokkaasti, joten suosittelen sitä jos ei kaveria saa.

Pääsykokeisiin treenaavien hukkuneiden määrä > 0 valitettavasti...Tajunnan menettämisen riski on todellinen ja jos se sattuu vedessä ilman valvontaa niin se on sitten siinä...

Toivoisin että PV joskus tiedottaisi myös tuosta turvapuolesta pääsykokeisiin valmistautuessa. En tiedä onko se jo muuttunut, mutta ei ollut ainakaan vielä joitakin vuosia sitten.

Muuten - ei muuta kuin onnea yritykseen ja kovia treenejä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Morjens!
Joo niin meikäläinenkin ois sitten hakemassa tuonne taustelusukeltajaksi -08 erään, mutta mitä pitäis eniten reenata? Juoksupuoli on ihan ok, eli reilu 3000 cooperissa mutmut.. Oon pienikokoinen elo 165cm ja 55kg.. uinnut olen koko pienen ikäni ja OWD-luokituskin löytyy.. Millainen lihaskunto olisi siis paikallaan?

zainio, mukavaa että säkin haet tuonne taistelusukeltajiin!:rock:
Uimapuoli tietysti on siellä se tärkein osa-alue niin sitä kannattaa treenata, ja tuskin sitä tulee liikaa ainakaan treenattua :)

Lihaskunnossa olen itse pyrkinyt tekemään omalla painolla kaikenlaisia juttuja, kuten punnerruksia, leuanvetoja, vatsoja, selkiä ym perusliikkeitä ja pyrin hakemaan niillä hyvää lihaskestävyyttä. Välillä tietysti muutakin painojen kanssa touhuamista vaihtelun vuoksi. Monipuolista lihaskuntoharjoittelua suosittelen, ettei vaan jumita niitä pelkkiä testijuttuja harjoittelemaan;)

Kiitos! Tottahan tuo on että tuskin ikinä voi harjoitella liikaa. :D Tosiaan joo nuo omalla painolla tehtävät liikkeet olen pyrkinyt pitämään hyvällä mallilla, mutta kuinkas juoksu repun kanssa, oiskos fiksua esim. tollasta treenata?:rolleyes:
Mites muuten tällanen meigän kokoinen taistelusukeltaja, onko mitään mahiksia testeissä/muuten koulutuksen aikana? :jahas:

Tässä taas yksi -08 erään pyrkivä lisää. Omaan treeniin kuuluu punttis 3 kertaa viikkoon yläkroppapainotteisesti. Uinti kerran viikkoon ja lenkki 2 kertaa. Ihan tuohon ei aina pysty esim. ryypiskelyiden takia :D Ehkä ensivuoden puolella sitten uudenvuoden lupauksen innoittamana jaksan paremmin.

Kiitos! Tottahan tuo on että tuskin ikinä voi harjoitella liikaa. :D Tosiaan joo nuo omalla painolla tehtävät liikkeet olen pyrkinyt pitämään hyvällä mallilla, mutta kuinkas juoksu repun kanssa, oiskos fiksua esim. tollasta treenata?:rolleyes:
Mites muuten tällanen meigän kokoinen taistelusukeltaja, onko mitään mahiksia testeissä/muuten koulutuksen aikana? :jahas:

Minulla on pituutta 10cm enemmän ja painoa melkein 15kg enemmän. Eli olet tosi kireessä kunnossa tai sitten lihaspuoli on vähän heikompi? Kyllä tota salia kannattas ottaa treeniin mukaan. Juoksupuolta kannattaa treenata tosissaan lisäpainojen kera. Maastomarssissa on se 10kg selässä ja sitten armeijassa täysvarustuksessa voi olla se 50kg selässä. Itselläni on 8kg painoliivii. Vielä en ole paljoa painoliivi päällä treenannut. Enemmän sitten tuolla loppupuolella, jotta saa jotain tuntumaa siihen hommaan.

Noiden lisäpainojen kanssa kannattaa olla todella varovainen. Ei kannata aloittaa reeniä liian suurilla painoilla. Itse aloitin lisäpainojen kanssa juoksemisen 5kg painolla kerran viikossa ja lisäsin kilon/kuukausi, aina 12kg asti. Minulla ei hajonnut polvet tai mikään muukaan, joten tuo lienee ainakin riittävän hidas tahti lisätä painoja. Minulla oli siis repussa aluksi kirjoja, sittemmin kaksi tiiliskiveä. On sellainen pieni "prätkäreppu", kestää hyvin ja saa riittävän tiukalle ja ylös, ettei se jää hankaamaan ristiselkää yms.

Tervetuloa uusi kurssi maanantaina sukeltajakurssille! Kotiutuminen meillä lähenee, vielä pitäisi huomenna jaksaa kasarmilta herätä. :)

Mites muute, muistelin joskus lukeneeni että taistelu- ja raivaajasukeltajat koulutetaan vuorovuosin, pitääkö paikkansa? Ja jos näin on niin kumpi on vuorossa ensi vuonna?

Muksuna mulla oli pari vuotta aika pahakin heinäallergia, nykyään en oo kesäsin käyttänyt kun pari viikkoa nenäsuihketta juhannuksen jälkeen, eli onko kellään kokemusta mitä tuo "ei haittaavia allergioita" pitää sisällään?

Kiitos.

Eilen tuli ohjelma merivoimien sukelluskurssilta. Ketkä sinne pyrkii, kannattaa yrittää saada se ohjelma jostain käsiin. Tuosta sai hyvän kuvan minkälaista siellä on. Tosin se oli vasta osa 1/3. Kauhean näköstä rääkkiä. Ei ole joka jampasta tuohon.

Tuo Taistelusukeltaja-pätkä on saatavilla jo DVD:näkin. Ainakin NetAnttilalla on se myynnissä.

ja taaas ne tulee televisiosta: onhan se toisaalta ihan hyvää vaihtelua tv2 ohjelmiin

Eilen tuli ohjelma merivoimien sukelluskurssilta. Ketkä sinne pyrkii, kannattaa yrittää saada se ohjelma jostain käsiin. Tuosta sai hyvän kuvan minkälaista siellä on. Tosin se oli vasta osa 1/3. Kauhean näköstä rääkkiä. Ei ole joka jampasta tuohon.

On muuten hyvä sarja. Itse sotilaspoliisi mallia 2002, mutta mukavahan noita hiisejä on katsella:) Odotan sitä kolmatta jaksoa, menee aina parempaan suuntaan... Jampat saa sykähdellä ihan huolella.

Haaveita

Oishan tuo haaveissa.. Tuli näköjään vielä vanhempaan ketjuun jo viestiä laitetuksi. Treeni motivaatiot on kohdillaan. Mutta flunssa tuntuu rajoittavan jatkuvasti täysillä treenausta. Aina viikon kerkeää terveenä olemaan ja uudestaan flunssa iskee. :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom