Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Onko jollain varmaa tietoa saako pituussukelluksessa ponnistaa päädystä lähdössä? Tästä ketjusta kun etsin niin löytyy että saisi ja ei saisi, eli on ollut eri vuosina erilailla :)

Ja löytyiskö Helsingistä/pk-seudulta joku joka osais opettaa pituussukellusta ja miten siinä paranis tulos "nopeasti"? Olis kiva treenata yhdessä vaikka edes kerran :puntti:

Paha sanoa kun vasta tänä vuonna tuli uusi valintakoe, itse ainakin pyrin siihen että pääsee 50m päädystä ponnistamatta :D treenailen aina silloin tällöin pituusukeltamista, mutta en tarpeeksi usein kun aina kuitenkin tarvitsee kaverin varmistamaan ;) jos haluut liittyä seuraan nii laita privaviestiä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hemmetin kätevää, kun just muuttui sähköiseksi haku! :rock:

Toisaalta nyt vähän jännittää miten syksyllä käy kun uintitulokset tippunu jostain syystä ja 200m menee ehkä 3:45:woot: Heinäkuussa alkaa vielä inttikin niin uinti jää siinä vähän vähemmälle :oops:

Kun ei tänne kukaan muu kirjoittele niin kirjoitanpa itse :D pari viikkoa sitten meni 50m sukelluksessa ekaa kertaa ja ai että kun tuntui hyvältä!
200m oon saanu menemään 3:17min, mutta en usko että testeissä tohon tulokseen pääsisin, ehkä lähempänä totuutta 3:30min.
Eniten huolettaa maastomarssi, kun nyt intti just vielä alkoi niin treenit menee ihan mahdottomiks vetää, mutta katellaan :rolleyes: kunhan siitä sais 3p niin pitäis riittää muista lajeista pisteet :p

Mulla on vielä pari vuotta kutsuntoihin, mutta itse testeihin treenaaminen alko jo kuukausia sitten!

Pituussukellus sanoisin että menee 50m nipin napin. Tällä hetkellä panostus on intervallitreeneissä kun puhutaan pituussukelluksen parantamisesta.

Lenkille en oo päässy paljookaan polvilumpion sijoiltaanmenon takia, mutta kyllä tää tästä! 2700 Oli tulos lukion 1. liikan kurssilla (Ja mähän en ollu yhtään käyny lenkillä ennen sitä).

Penkissä parannettavan varaa. Leuat myötäotteella 14 toistoa.

Itse levyn sukellukset suunnitelen jättää myöhemmälle ajalle. Tässä pitäis vielä jossain vaiheessa muuttaa ohjelmaa, kun koulut alkaa. Ei nääs onnistu se, että aamulla menee lenkille ja illalla uimahallille ;)

Ilmeisesti ei hirveesti hakijoita tänä tai edellisinä vuosina ollut, ei muuta kun vaan onneks olkoon jokaiselle joka on päässy!

Onko muuten mitään tietoo tosta pituussukelluksen lähdöstä viimesimmissä testeissä?

Ja luinko oikein, että joskus sai valita että hyppääkö pallilta vai työntääkö itsensä vedessä vauhtiin?

Itsellä treenitahti on kova, mutta voi olla että kroppa tulee vastaan. Keväällä treenasin 2x päivässä, mutta keho ei ehtinyt palautua joten kehitystä ei juuri tullut. Nyt treenit 5-7x viikossa.

Penkki nousee 16 kertaa, vatsat 47, leuat 10kpl. Cooperissa paras tulos 2700, sen kehittämiseen olen nyt keskittynyt. Allaslajit on mun vahvuus, uinnissa tulee vähintään 3p ja pituussukelluksessa kohtuu helposti tuo 50m. Poiminnan pitäisi olla helppo nakki, joskaan oikein mistään ei löydy 6m syvää allasta, mäkelänrinteessä pääsee 5m syvyyteen.

Reppujuoksua olen treenannut jonkin verran, mutta ajasta en osaa vielä sanoa. Joka tapauksessa juoksukunnon kohottamiseen panostan näin loppusuoralla.

Murph, ainakin viime vuoden papruissa luki ettei päästä saisi ottaa vauhtia, mutta sitä ei lue enää ja aikaisempina vuosina vauhtia on kyllä saanut ottaa.

Nyt rokataan treenejä täysillä ja elokuun lopulla lyödään sitten kortit pöytään :rock:

Mites noi vatsat testin aikana?

Muistan nähneeni PV:n sivuilla ilmotuksen sukeltajakoulun pääsykokeista jossa näky että kokelaitten jalat oli asetettu penkin päälle. En tiedä muista, mutta mulla ainakin täysin eri asia kun jalat on 90 asteen kulmassa kuin se, että tekee ne normaalisti jalat maassa.

Hoi tulevat sukeltaja veljet.

Olen hakemassa vuoden päästä Raivaajasukeltaja kurssille. Siihen liittyen räätälöinnyt reeniohjelmaa, jonka tavoitteena kehittää peruskuntoa, kasvattaa uinti määriä tekniikasta tinkimättä ja ylläpitää/kasvattaa voimaa yksittäisissä voimailuliikkeissä(Wendlerin voimaohjelma).
. (Jokaisella osa-alueella kehittyminen optiimallisesti samaan aikaan ei varmaan tehokkain tapa, mutta tässä ideointi:

MA Uinti (Wendlerin voimaohjelma, Penkki + mahd apuliikkeet)
TI Uinti (Wendlerin voimaohjelma, Mave + mahd apuliikkeet)
KE -
TO Uinti (Wendlerin voimaohjelma, Kyykky + mahd apuliikkeet)
PE -
LA Juoksu 1h+kuntopiiri
SU Pitkälenkki 2-3h

Uinti harjoitukset tapahtuu seurassa (aikuisten, tekniikkakurssi), ennen harjoitusta yksi päälike ja mahdolliset apuliike. Wendlerin ohjelmaa mukaillen neljästä pääliikkeestä toteuttaa kolme/per viikko. Kierto vaihtuu viikottain.
La juoksulenkin päätteeksi lihaskuntoharjoitteluun monipuolisuutta ja sarjoihin pituutta.

Ke/Pe päivät pyrin huoltamaan/olemaan aktiivinen arkisissa askareissa ja sitä kautta edistämään kehitystä.

Nettiin heitetty ohjelma ilman mitään henkilön tarkempia taustoja ei varmasti tarjoa aukotonta faktaa ohjelman soveltuvuudesta.
Ideoita/kommentteja ohjelmasta?

Hoi tulevat sukeltaja veljet.

Olen hakemassa vuoden päästä Raivaajasukeltaja kurssille. Siihen liittyen räätälöinnyt reeniohjelmaa, jonka tavoitteena kehittää peruskuntoa, kasvattaa uinti määriä tekniikasta tinkimättä ja ylläpitää/kasvattaa voimaa yksittäisissä voimailuliikkeissä(Wendlerin voimaohjelma).
. (Jokaisella osa-alueella kehittyminen optiimallisesti samaan aikaan ei varmaan tehokkain tapa, mutta tässä ideointi:

MA Uinti (Wendlerin voimaohjelma, Penkki + mahd apuliikkeet)
TI Uinti (Wendlerin voimaohjelma, Mave + mahd apuliikkeet)
KE -
TO Uinti (Wendlerin voimaohjelma, Kyykky + mahd apuliikkeet)
PE -
LA Juoksu 1h+kuntopiiri
SU Pitkälenkki 2-3h

Uinti harjoitukset tapahtuu seurassa (aikuisten, tekniikkakurssi), ennen harjoitusta yksi päälike ja mahdolliset apuliike. Wendlerin ohjelmaa mukaillen neljästä pääliikkeestä toteuttaa kolme/per viikko. Kierto vaihtuu viikottain.
La juoksulenkin päätteeksi lihaskuntoharjoitteluun monipuolisuutta ja sarjoihin pituutta.

Ke/Pe päivät pyrin huoltamaan/olemaan aktiivinen arkisissa askareissa ja sitä kautta edistämään kehitystä.

Nettiin heitetty ohjelma ilman mitään henkilön tarkempia taustoja ei varmasti tarjoa aukotonta faktaa ohjelman soveltuvuudesta.
Ideoita/kommentteja ohjelmasta?
Onko juoksukunto millä tasolla? Testeissä on kuitenkin cooper ja maastomarssi eli juoksua sekin + tellu repussa. Eli jos juoksu ei oo hyvällä tasolla niin sitä ainakin ottaisin lisää ohjelmaan eikä peräkkäisille päiville :P

Onko juoksukunto millä tasolla? Testeissä on kuitenkin cooper ja maastomarssi eli juoksua sekin + tellu repussa. Eli jos juoksu ei oo hyvällä tasolla niin sitä ainakin ottaisin lisää ohjelmaan eikä peräkkäisille päiville :p
Hyvä pointti! Taustaa tosiaan:
Juoksin vuoden alussa 5kk juoksuohjelma läpi joka tähtäsi 100km/12h matkaa. Siitä hyvät pohjat pitkille matkoille.Cooper taittuu 3100 kieppeille, ja nyt näen tärkemämmäksi kasvattaa laadukkaita uinti määriä. Keskittyen ylläpitämään juoksukuntoa. Mahdollisesti tähtään ensi keväänä 4kk ajan vielä systemaattisesti puolikkaan/maran ohjelmalla testeihin. Niin ja useammassa juoksuohjelmassa pyritään kahdella pitkällä päivällä simuloimaan keholle pitkämatkan rasitus tilaa. Tiedä sitte onko optimi tapa.
Kiitokset, että ihmiset osallistuu keskusteluun

Hyvä pointti! Taustaa tosiaan:
Juoksin vuoden alussa 5kk juoksuohjelma läpi joka tähtäsi 100km/12h matkaa. Siitä hyvät pohjat pitkille matkoille.Cooper taittuu 3100 kieppeille, ja nyt näen tärkemämmäksi kasvattaa laadukkaita uinti määriä. Keskittyen ylläpitämään juoksukuntoa. Mahdollisesti tähtään ensi keväänä 4kk ajan vielä systemaattisesti puolikkaan/maran ohjelmalla testeihin. Niin ja useammassa juoksuohjelmassa pyritään kahdella pitkällä päivällä simuloimaan keholle pitkämatkan rasitus tilaa. Tiedä sitte onko optimi tapa.
Kiitokset, että ihmiset osallistuu keskusteluun

Hyvältähän tuo kuulostaa. Millä tasolla uinnit, mihin aikaan menee 200m? Oletko pituussukellusta treenannut?

Intin aikana treenaaminen on ollut vähän hankalaa ja penikat ym. on mukavasti vaivannut :rolleyes: Nyt oon vielä ollut viikon flunssassa eli saa nähdä miten irtoaa tehoja maanantaina :D

No kunhan ei flunssa tunnu korvissa sukellettaessa :D nyt vielä lepoa päivä pari ja täysillä tehoilla testeihin

Suositut

Back
Ylös Bottom