Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Täältä ilmoittautuu yksi uusi taistelusukeltajan koulutuksesta unelmoiva! Ikää vasta tuo 15 mittarissa, mutta sehän on vain hyvä asia, ainakin aikaa treenata :D Yleiskunto kohtuullinen, lihaskunto melko heikko, mutta sitä on helppo treenata =) punttaus aloitettu keväällä. Rintauinti melkein kilpauimareiden tasolla, krooli heikompi. Sukellukset tulee olemaan suurin ongelma.

Muutama kysymys olisi:

Onko noissa etsinnöissä joku aikaraja, kun mitataan monta saa?
Uitteko ton 1000m kroolia, itsellä tuntuu että rintauinnillakin menisi?
Miten räpylöillä onnistuu rintauinnin potkut, nopeuttaako paljon?
Saako lautauinnissa itse päättää meneekö selällään vai mahallaan?
Mitä potkuja itse käytitte lautauinnissa?

Sit vielä et löytyykö täältä lapista ketään muuta tuonne halajavaa, vois treenailla tuota uintia yhdessä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole. Lasketaan vain, montako kiekkoa tuot ylös yhdellä sukelluksella.
Eipä ainakaan itselläni tullut mieleenkään edes koittaa rintauintia räpylöiden kanssa.
Enpä usko, että onnistuu kovinkaan hyvin. Vaparia vaan kannattaa treenata.
En tiedä saako päättää, mutta eiköhän se mahallaan joka tapauksessa kannata tehdä.
Tavallisia vaparin potkuja. Onnistuu myös delffarilla.

Mietin vain kun Haasteessahan ne loppukokeessa veti selällään 7km? ja se kouluttaja sano et se on ainoa oikea tapa uida? mut kyl se taitaa mahallaan nopeempi olla =)
Pittää alkaa harjotteleen, vaparin potkut on sattumoisin mun koko uinnin heikoin osa-alue xD (muistan vielä ku ala-asteella opettaja ihmetteli miten helskutissa mie voin vetää lautauintia taaksepäin ku yritän eteenpäin :D:D:D sit ku otettiin käet mukaan olin nopein? ;))

Kuinka isolla alueella tossa 4m etsinnässä kiekot on? 6m nehän on pienessä altaassa pienellä alueella.

E: sit mites mahikset päästä EJ:ksi SukK:ta, varmaan paremmat kuin muilla? (lukuunottamatta LJ:tä)

Täältä ilmoittautuu yksi uusi taistelusukeltajan koulutuksesta unelmoiva! Ikää vasta tuo 15 mittarissa, mutta sehän on vain hyvä asia, ainakin aikaa treenata :D Yleiskunto kohtuullinen, lihaskunto melko heikko, mutta sitä on helppo treenata =) punttaus aloitettu keväällä. Rintauinti melkein kilpauimareiden tasolla, krooli heikompi. Sukellukset tulee olemaan suurin ongelma.

Muutama kysymys olisi:

Sit vielä et löytyykö täältä lapista ketään muuta tuonne halajavaa, vois treenailla tuota uintia yhdessä?

Kyllähän ne räpylät ainakan mulla tuntuu tota rintauintiakin nopeuttavan, mitä nyt muutaman altaan mitan testasin. Krooli on kuulemma paljon taloudellisempaa kuin rintauinti (ainakin näin mun tekniikkatuntien opettaja väitti, itselle se on ainakin nopeempaa ja helpompaa), joten kannattaa se treenata kuntoon.

Oot vielä niin nuori että pääset varmaan johonkin nuorten "kiltauintiryhmään"?

---

Piti olla taas välineurheilija ja käydä ostamassa tollaset powerfinit ja tollaset käsiin laitettavat voima jutut, mutta kyllä niistä tuntuu olevan kivasti hyötyä, kun saa paljon helpommin vedot tuntumaan jaloissa ja käsissä.

Mietin vain kun Haasteessahan ne loppukokeessa veti selällään 7km? ja se kouluttaja sano et se on ainoa oikea tapa uida? mut kyl se taitaa mahallaan nopeempi olla =)
Pittää alkaa harjotteleen, vaparin potkut on sattumoisin mun koko uinnin heikoin osa-alue xD (muistan vielä ku ala-asteella opettaja ihmetteli miten helskutissa mie voin vetää lautauintia taaksepäin ku yritän eteenpäin :D:D:D sit ku otettiin käet mukaan olin nopein? ;))

Kuinka isolla alueella tossa 4m etsinnässä kiekot on? 6m nehän on pienessä altaassa pienellä alueella.

Juu taitaahan se selällään vähemmän väsyttävää olla, mutta ei niin nopeeta. Tämä ei siis ole mitää faktaa, ihan vaan omaa mietintää :)
No sulla on hyvin aikaa treenata, pikkuhiljaa vaa alat totuttelee.

No periaatteessa 25m altaasta alle puolet on sitä 4m syvää aluetta joten kiekot on noin 10m x 10m alueella.

Voi olla tossa etsinnässä täydet pisteet aika tiukassa :D pittää katsella jos jostain jotain uimakurssia löytyisi, pienempänä kävin kuitenkin uimakoulua seitsemänä kesänä?

Voi olla tossa etsinnässä täydet pisteet aika tiukassa :D pittää katsella jos jostain jotain uimakurssia löytyisi, pienempänä kävin kuitenkin uimakoulua seitsemänä kesänä?

No eipä joka lajista nyt täysiä pisteitä tarvitsekaan saada, että turha yhden lajin takia jännittää :) Ja uimakurssista ei ainakaan haittaa ole.

Mietin vain kun Haasteessahan ne loppukokeessa veti selällään 7km? ja se kouluttaja sano et se on ainoa oikea tapa uida? mut kyl se taitaa mahallaan nopeempi olla

Aina ei kyse ole nopeudesta vaan tässä tapauksessa kyseessä voi olla taloudellisuus. Pitkä siirtymä avomerellä, mukana on ase ja muita varusteita, ruokailut ja lepo on jäänyt vähille jne., silloin se selällään uinti voi olla parempi vaihtoehto.

Mites nois testeissä menee ne aikarajat? Tiiän minkälaisia testejä pääsykokeissa tulee olemaan, mutta en aika rajoja ja tuola mil.fi on niin pirun vähän faktaa asiasta.
Tarkotus ois hakea 2012 tammikuun joukkoihin^^

Onko kukaan muu hakemassa tästä Lohjan seudulta 2012 sukeltajaksi? =D
Parempi treenata ns kaverin kanssa niin on aina vähän kiriä.

Lyökää tyhmälle järkeä päähän, mitä eroa on etsinnällä ja poiminnalla?

Lyökää tyhmälle järkeä päähän, mitä eroa on etsinnällä ja poiminnalla?

Etsinnässä kiekot haetaan mahdollisimman monta kiekkoa(max. 10) pohjasta yhdellä sukelluksella, ja ne on sijoiteltu ympäri syvää päätyä(n. 10m*10m)

Poiminnassa kymmenen kiekkoa on reunan suuntaisesti ja ne haetaan pohjasta yksi kerrallaan ja tuodan altaan reunalle mahdollisimman nopeasti.

sense13 sanoi:

Kiitti linkeistä. Selkeytti vähä mitä tuolla testeissä tulee oleen :) Eipä ne nyt niiiiin mahottomat silti pitäis olla...
Leukoja vaan hirveenä ja juoksua juoksua ja lisää juoksua, siis henk. koht., koska nyt on 2800 cooper ja pitäs saada ens syksyyn yli 3000. Sukellukset pitäs mennä kaikki täysillä ja muut uintilajit sit kohtuudella... Niitäki pitää reenaa viel.

Kiitti linkeistä. Selkeytti vähä mitä tuolla testeissä tulee oleen :) Eipä ne nyt niiiiin mahottomat silti pitäis olla...
Leukoja vaan hirveenä ja juoksua juoksua ja lisää juoksua, siis henk. koht., koska nyt on 2800 cooper ja pitäs saada ens syksyyn yli 3000. Sukellukset pitäs mennä kaikki täysillä ja muut uintilajit sit kohtuudella... Niitäki pitää reenaa viel.

Eihän nytten kannata juosta kovin paljon koska lunta maassa ja kylmä :D ite ainakin käyn 4-5 kertaa viikossa salilla ja uimassa. Juoksemassa sen 1-2 kertaa. Sitten keväällä on hyvä lisätä niitä juoksu lenkkejä. Ja itse ainakin suosittelen vetämään leukoja pienillä painoilla (5-10kg) sain muutaman kuukauden treenamisella monta leukaa lisää :D etenkin jos on vaikeeta saada edes sitä kymmentä leukaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom