Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, itse osallistuin varusmiesten testeihin ja läpi pääsin... nyt 6kk:n HSL:lla odottelen maaliskuuta.

Eli testeistä tämän verran:

Cooper: 2900m riittää varsin hyvin... Cooperin jälkeen juostaan välittömästi 15km maastomarssi, joten itse ainakin hieman taktikoin cooperissa.

6m etsintä - Ei järjestetä. Uinnit suoritetaan Kirkkonummen uimahallissa (Upinniemen uimahalli remontissa), jossa ei 6m syvyistä allasta valitettavasti ole.

4m poiminta - Osoittautui melko haastavaksi. Itse sain ajan 85sek, joka taisi olla testien toiseksi paras. Ensinnäkin päivän tässä vaiheessa alkaa olemaan jo aivan poikki ja toiseksi happi alkaa loppua siinä kahdeksannen kiekon kohdalla. Levyt näkee vasta aivan pohjan lähellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Disabled sanoi:
Cooper: 2900m riittää varsin hyvin... Cooperin jälkeen juostaan välittömästi 15km maastomarssi, joten itse ainakin hieman taktikoin cooperissa.

Paljonko itse juoksit cooperissa? Tuo taktikointi voisi olla hyvä ;), tosin sitten pitää olla aivan varma, että se 2900m riittää. Eli jos juoksee 2900m eikä jaksa 1min30s leuanvedossa niin mitähän siitä vaan seuraa(?), koska siinähän olisi kaksi hylättyä. Harmittaa hieman, että tuota 6m etsintää ei järjestetä... Kuitenkin raja pysyy siinä 30p tasossa, että olisi mahdollista päästä sisään? Oliko se 15km juoksu tosiaan heti 5min sisällä tuosta cooperista?

Vaikka juoksee alle 3km cooperissa sitä ei lasketa hylätyksi suoritukseksi. Cooper on lähinnä suuntaanäyttävä. Itse juoksin 2900m.

30 pistettä oli meillä alaraja, että pääsi lääkärintarkistuksiin/psykologisiin.

Ja ehkä cooperin ja 15km marssissa oli välissä jotain ½-1h, en muista tarkkaan.

Eihän 3000m cooperi ole edes kova suoritus. Käy hyvänä lämmittelynä tuolle maastomarssille. :)

Aika jännä juttu, että ellei tuota 6m etsintää ole, tulee pisteraja sisällepääsyyn pysymään samana kuin aiemmin. Eli todennäköisesti muutama tulee saamaan "vain" 27-29 pistettä tuon takia ja putoavat pois pelistä, vaikka olisivatkin päässeet jatkamaan 6m etsinnän ollessa mukana. Huono homma niiden kannalta.

Opossumi sanoi:
Eihän 3000m cooperi ole edes kova suoritus. Käy hyvänä lämmittelynä tuolle maastomarssille. :)

Aika jännä juttu, että ellei tuota 6m etsintää ole, tulee pisteraja sisällepääsyyn pysymään samana kuin aiemmin. Eli todennäköisesti muutama tulee saamaan "vain" 27-29 pistettä tuon takia ja putoavat pois pelistä, vaikka olisivatkin päässeet jatkamaan 6m etsinnän ollessa mukana. Huono homma niiden kannalta.

3000m cooper ei ehkä ole kova juttu, jos on juossut enemmänkin ja oma paino liikkuu 0.1 tonnin alapuolella.

Ja pisteraja ei tosiaan ole mitenkään absoluuttinen, joten 6m:n etsinnän puuttuminen ei mitenkään vähennä teidän mahdollisuuksia päästä kurssille. Mielestäni 30p on aika vähän ja sen saa kyllä melkein kaikki, jotka pääsevät edes kaikki lajit läpi. Jos pisteen-pari siitä jää, niin voi hyvin olla vielä mahikset.

Mutta tsemppiä kaikille testeihin, toivottavasti tavataan sitten kurssilla.

Fyysiset testit läpäisseet,

minkälaisella saliohjelmalla olette treenanneet?

Viimeksi tänään salilla ei voinut kuin ihmetellä sitä tosiasiaa, että ensin kun on nostanut sen 50kg penkistä ~30 kertaa, niin pitäisi vielä pystyä roikkumaan puolitoista minuuttia tangossa ja vetäistä 10(?) leukaa. Miten?

Testit tuli läpäistyä kunnialla, oli rankkaa, mutta todella siistiä. Pisteitä tuli 37. Ei se käsinkohonta ollut edes paha, itse ainakin sain siitä täydet pisteet. Painekammio oli kyllä mahtava kokemus, porukka rupes repeilemään 40m kohdalla ja hauskaa siellä todellakin oli...

Juu, mulla tuli 34 pistettä, jää sitten psykologisista kiinni, jos ei pääse kurssille. Aikamoisen syväluotauksen tekivät kyllä ajatusmaailmaan. Sai sitten hyvät typpihumalat valtion laskuun.
Nähdään sitten kurssilla tai sitten ei.

Tämä poika jäi rannalle ruikuttamaan. Sukelluslajit menivät kaikki huonommin kuin mitä oli harkoissa menneet. Pituussukelluksesta irtosi yksi piste (tavoitteena oli viisi), 4m etsinnästä irtosi 2 pojoa (tavoitteena viisi) ja 4m poiminnasta sain yhden pisteen (tavoitteena oli 2-3 pongoa).
Muuten testit menivät osaltani kohtuullisen hyvin, jäin sitten 28 pisteeseen, eli se oli kotiapäin fyysisten testien jälkeen.

Onnea teille jotka pääsitte, minua kutsuu sitten ljk. :)

Juu onnea minunkin puolestani teille, jotka onnistuitte testeissä: kovan työn olette varmasti tehneet ja ansainneet paikkanne. Tosin siitähän se vasta alkaa sillä testit ovat helppo alku rankalle koulutukselle: "Testit kestävät reilun vuorokauden ja sillä selvä. Alokasaikana koko ensimmäinen kuukausi on tätä samaa", kertoo luutnantti Lempa sukeltajakurssilta. Mutta mikäs sen parempaa kuin riittävän haasteellinen palveluspaikka.

Itsekin varmaan haen sukeltajakurssille tässä 1-2 vuoden kuluttua, jahka saan tämän tälläkin hetkellä vihoittelevan jalkani kuntoon.

Onneks olkoon sisään päässeille, voitte pitää itseänne suhteellisen kovina kavereina. Ja paranemisia sekä tsemppiä Rock^:lle treeneihin!

Nord=lääkäri? Jos näin on niin vituttaa kyllä enemmän sun puolesta kuin itteni. Se oli kyllä sellanen heppu joka olis kuulunut ehdottomasti kurssille.

Sama mies. Enpä ole keksinyt, mitä olisin tehnyt toisin ja parempi niin, ei jää jossitteluille varaa.
Mutta, onnea rky:lle sisään pääsemisen johdosta. Tietääkö kukaan, kuinka monta kurssille lopulta otettiin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom