Taistelukoirat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän offtopiccia mutta kuitenkin:

Itel on todella vaiketa eläinrakkaana (varsinkin koira) käsittää miksi pitää tommoset söpöt luontokappaleet pistää raateleen toisiaan. Eihän tossa ole mitään muutakun järkeä kun että ihmiset saavat jotain huvia tai kiksejä. Siis voi jumalauta!

Vielä enemmän offtopiccia mutta kuitenkin:
Oltiin koiran kanssa lenkillä, oli kesä, ja kierrettiin erästä lampea jonka toisella puolella on "puistoa" missä saattaa koiraa päästä vapaana juoksemaan ja myös uittaa koiria. Oltiin sitten saapumassa sinne puistolle niin vastaan juoksee suht valkea suht kookas koira mutta omaani hieman pienempi. Koira haukkuu ja räksyttää samalla kun juoksee kohti ja nappaa omaa koiraani päästä kiinni ja alkaa puremaan. Siinä vaiheessa mietin että mitäs vittua ja oma koira ei reagoi mitenkään. No ei siinä muuta auta kun huutaa irti niin penteleesti eikä sekään vielä auta. No lähdimpä koiraa kohti (oma koirani oli nauhassa kiinni) jonka hampaat oli oman koiran päässä. Lopulta koira irrottaa ja lähtee pois. Samalla huomaan että joku nuori pari viheltelee ja huutaa omaa koiraansa takaisin ja varmasti huomasivat miten oli käynyt. No ei siinä mitään omalle koiralle ei käynyt mitenkään. Tämän valkoisen koiran omistajat saivat itseltäni sellaisen palautteen että tuli perseen alla lähtivät pois. Jos omalle koiralle olisi jotenkin käynyt olisi tälle toiselle koiralle ja sen omistajille käynyt 10 pahemmin.
En tiedä miksei oma koira reagoinut, voisiko johtua siitä että sitä on pentuna purtu päähän mistä muistuttaa valkoiset täplät (karvat) päässä. Koira on muuten täysin ruskea (valkoinen "tähti" rinnassa) lyhytkarvainen saksanseisoja.

Muuten mm. Kemissä on kaupungin parhaalta:D ? paikalta varattu isohko alue koirien juoksuttamiseen (koirapuisto). Siellä on myös mahdolisuus uittaa koiria perämeressä:thumbs: (jos sillä nyt jotain merkitystä on). Paikkaan on myös hommattu lapiot ja roskapöntöt niin saa koiransa jätöksenkin kerättyä eikä sitä tarvi lähetä raahaamaan muualle. Siellä tapaa myös muita koiran omistajia ja joiden koirien kanssa on oman koiran kiva kilpailla ja juoksennella. Säännöt tietenkin sanovat että puistoon ei saa tuoda vihaisia tai kiimaisia koiria mikä on aivan oikein. Iso kiitos Kemin kaupungille tästä.

Nyt meni kyllä todella oftopik ja asialle olisi ollut oma thredinsä mutta suotanette sen tällä kertaa

Serkulla oli tuollainen kultainen noutaja. Muistu mieleen yks tapaus, kun oli vauhkoontunut koira ihan täysin. Jannu tuli metsätöistä yöllä, ja koira oli vastassa isäntäänsä. Hellitteli ja noin, mut koira sit jotenkin riehaantu ja alko käymään häiritsevän tuttavalliseksi. Otti asekaapista haulikon ja osotti päin että "nyt saatana hiljaa." Ei ollut sen jälkeen vinkaissutkaan. Se oli munkin muistikuvan mukaan sairaan huomionkipeä tapaus...
:hyper:
..ttu mikä :david:
Sillähän se todellinen kyrvän jatke oli kädessä..:worship:

Serkulla oli tuollainen kultainen noutaja. Muistu mieleen yks tapaus, kun oli vauhkoontunut koira ihan täysin. Jannu tuli metsätöistä yöllä, ja koira oli vastassa isäntäänsä. Hellitteli ja noin, mut koira sit jotenkin riehaantu ja alko käymään häiritsevän tuttavalliseksi. Otti asekaapista haulikon ja osotti päin että "nyt saatana hiljaa." Ei ollut sen jälkeen vinkaissutkaan. Se oli munkin muistikuvan mukaan sairaan huomionkipeä tapaus...

Onko sulla ja serkullasi sama isä?

Onkos Bandoggit jo mainittu, kohtalaisen kovat puheet ainakin Wikipediassa.

Pitbull,molossi,dogo,staffi...yms.yms. sekoitus. Tuli jo tästä mieleen että kyseessä on mielikuvituksellinen taikaeläin mutta ilmeisesti tällainen hirviö maan päällä astelee.

Tuota linkin takana olevaa kuvaa kun kattoo, niin pistää mietityttämään, tämä:

Bandog (also known as Bandogge) is a name derived from early English and refers to a ferocious large type of dog that was bound by a chain until it was released at night in order to guard property.

Kuka onneton ne koirat on sitten yön jälkeen aina joutunut haalimaan uudestaan kettingin päähän???

Kait mun on myös oltava kerranki samaa mieltä jostain asiasta Patin kans ;) typistetyillä korvilla varustettu dobermanni on cool.

dobermann.jpg

Mut kyllä semmonen möhkö rottweiler vie mun silmissä voiton ulkonäöllisesti, mutta mulla on aina rotikalle varattu paikka sytämessä niin oon ehkä vähän puolueellinen.

rottweiler.jpg

Vaan entäs bullmastiffi, riski on sekin:

Para Bull -bultti.jpg

Täysin "kuulinjostakin" -väite, mutta eikös Irlanninsusikoira (ainakin ennen) pystynyt pistämään suden oikoseksi tappelussa?

Löytyyköhän tuosta jotain faktaa? Olen jostain lukenut, että sudella on 30-kertainen testosteronitaso saksanpaimenkoiraan verrattuna, joten niillä ei ainakaan pitäisi olla paljon jakoa sutta vastaan. Tuo testosteronitason merkitys tosin korostuu silloin, kun eläin on ollut pitkään syömättä tai aliravittu, testosta tulee mukavasti lisäpotkua.

Löytyyköhän tuosta jotain faktaa? Olen jostain lukenut, että sudella on 30-kertainen testosteronitaso saksanpaimenkoiraan verrattuna, joten niillä ei ainakaan pitäisi olla paljon jakoa sutta vastaan. Tuo testosteronitason merkitys tosin korostuu silloin, kun eläin on ollut pitkään syömättä tai aliravittu, testosta tulee mukavasti lisäpotkua.

Täytyy sanoa, että kyseessä on täysin kuulinjostakin, itseänikin kiinnostaisi jos jollain olisi heittää faktaa asiasta. Varmaan nuo entisajan irlanninsusikoirat olivat vähän eri kaliiberia kuin nykyiset hurtat:)

Onko sulla ja serkullasi sama isä?

Ja Sinulle lepex, jonka herkkää sisusta tuolla tarinalla ilmeisesti kouraistiin, mainittakoot että pidän koirista, eikä mielestäni kyseinen juttu ampunut yhtään yli tälläistä aihetta käsittelevässä threadissa.

En tiedä minkä kokoisia olivat entis ajan Irlikset, mutta meidän vanhan neidin isän säkä 102cm.. Neiti oli vaan 82cm.... Siis nähä ovat nimen omaan säkä korkeuksia. Ja kun tunnen suomen vanhimman kasvattajan voin kertoa, että kyllä ne edelleen pystyvät päihittämään suden.

Silti minun ehdotukseni kovimaksi koiraksi on Venäjän Toy terrier....

T:13 Rottweilerin ja 1 Toy terrierin omistaja

Jos jonkun rodun historiaa haluaa tietää (irlannin susikoira), nii kannattaa vilasta ko. rodun nettisuvuilta. Yleensä löytyy hyvä historia rodusta :-)

Muuten minun mielestä koko ketju on vähän outo...

Epäselvää olikin, että onko ne koskaan pystyneet sutta päihittämään? Ehkä jonkun nälkiintyneen, sairaan vanhuksen?

Niinpä ja kun niitä on laskettu 10kpl suden perään, niin johan on ihme jos ei yhtä hukkasta hengiltä saada.

Mulle oikeastaan aivan sama mikä rotu on kovin, mä kuitenkin omalla hunttelolla harrastan metsästystä ja thats it.

Irlannissa Bull Terrieri tappoi joulunpyhina 5 vuotiaan tyton ja vahingoitti vanhempaa naista vakavasti

Toivottavasti tämän postauksen pointtina ei nyt ollut yritys tuoda lisää negatiivista mediakuvaa näille koiraroduille.

Ei ollut. Luin siita vain lehdesta ja huomasin taman threidin. Kun en asiaa tunne niin helposti kylla ajattelen etta onpa peloittava koira ja ainakin surullinen tapahtuma. Jotenkin ymmarran, kun ihmiset ovat myos jarkyttyneita ja koirarotu saa vakisinkin negatiivista julkisuutta. Onko se sitten taysin vaarin... ehka ehka ei..

Harmi vain, että kukaan ei tuollaisissa tapauksissa muista/ajattele, että minkälaisella ihmisellä koira on ollut. Vaan ajatellaan pelkästää sitä "tappajakoiraa". Mun mielestä noi rotukohtaiset kiellot on typeriä. Ennemmin pitäis sitten puuttua siihen, että kuka näitä vaativampia rotuja saa omistaa.
Tosin helpommin sanottu, kuin tehty.:jahas:

Niin, aseen kantolupienkin hallinta ja vahtiminen on vaikeaa ja kallista. Aseet toisaalta ovat 100% omistajansa/kayttajansa ohjattavissa, koska niilla ei ole inhimmillisia traumoja tms..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom