Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen nähnyt 3 bourdeauxin dogia ja yksikään ei ole omannut minkäänlaisia suojelu tai koira agressiivisia piirteitä. Hienoja ja näyttäviä seurakoiria
Minusta tuo Viikin tapaus osoitti taas, että kyllä vähitään jonkinlaisen kortin/luvan toivoisin näille potentiaalisesti hyvinkin vaarallisten rotujen ottajille. Vaikea muutenkin nähdä, miksi tällainen pitäisi saada lemmikiksi. Poliisin työkumppanina näen ihan järkevän perusteen huippukoulutetulle isolle koiralle, mutta ikävä kyllä arjessa huomaa millaisille tapauksille nämä rodut usein käytännössä päätyvät (ei provo ja ei tule yleistää).
Mielestäni suurin miinus rodussa on niiden terveystilanne joka on sanalla sanoen erittäin huono.
Äärimmäisen säälittävää on se että näitä taistelukoirarotuja hommataan liian usein ns. munan jatkeeksi, aika kyseenalainen syy hommata koira :jahas: Toisekseen mua vituttaisi ainakin kaupungissa se ettei niitä voi viedä koirapuistoon tai pitää olla äärimmäisen tarkka sinne menon kanssa, kun täytyy olla koko aika varuillaan ettei se oma mussukka syö jotain toista koiraa elävältä.
Hyvin sosialistetun "taistelukoirarotuun" kuuluvan koiran voi viedä puistoon siinä missä minkä tahansa koiran näin karkeasti ottaen ja yleistäen. On tietysti koiria, joita ei voi viedä koirapuistoon, mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kuuluisivat "taistelukoirarotuun".
No kyllä siinä on taas ajateltu loppuun asti, kun laskettu agressiivinen koira samaan huoneeseen monen lapsen kanssa.
Kyllä ainakin lähistön klanipäät pitää usein vapaana. Viimeksi huomautin asiasta kohteliaasti, niin sitten se ehkä 160cm Jack Daniel's -paita alkoi rööki huulessa huutaa sille koiralleen :/Äärimmäisen säälittävää on se että näitä taistelukoirarotuja hommataan liian usein ns. munan jatkeeksi, aika kyseenalainen syy hommata koira :jahas: Toisekseen mua vituttaisi ainakin kaupungissa se ettei niitä voi viedä koirapuistoon tai pitää olla äärimmäisen tarkka sinne menon kanssa, kun täytyy olla koko aika varuillaan ettei se oma mussukka syö jotain toista koiraa elävältä.
Kyllä saa aika huolella bullia hakata että siitä saa agressiivisen, ei se pienestä kyllä inahda tai agressiiviseks tule, on siinä taas omistajat perkele.
No tässä tapauksessa kaupunkikoirista 80% on pieniä ja jos siellä puistossa (esim. Rajasaari) on yksikin tuollainen, niin valtaosa joutuu olemaan menemättä.Mulla ei vain mene jakeluun miksi koiraa ei voisi viedä koirapuistoon. Yllensä ne riidan hakuisimmat koirat ovat jotain aivan muita kuin näitä "taistelukoiria". Vaikka meilläkin sillä on konflikteja sattunut niin jatkossakin vien puistoon mukava harrastus koiralle sekä omistajille.
Tietenki kaikki koirat ovat yksilöitä mutta rotuun katsomatta sosialistaminen on hyvä juttu ja koiran kun koiran pitää tulla toimeen muiden koirien kanssa.
Tässä asiassa olen vahvasti eri mieltä. Vaikka se koira on sosialistettu miten hyvin, se on koko nuoren ikänsä tullut toimeen vieraiden, jopa samaa sukupuolta olevien koirien kanssa niin on melko varmaa että tulee se päivä kun koirapuistossa eteen tulee koira jonka kanssa menee sukset ristiin ja jostain pienestäkin asiasta se tappelu alkaa ja sitten on jälki rumaa. Jälkeenpäin ihmiset sitten ihmettelee että "kun ei se koskaan ennen ole ollut kenellekään vihainen". Mun mielestä täysinturha lähteä ottamaan sitä riskiä vieraiden koirien kanssa. Mun omat koirat ei enää koirapuistossa ulkoile jos aitauksen sisällä on muita koiria. Tuo nuori amstaffiuroshan vielä pärjäisi muiden kanssa hyvin mutten aio ottaa sitä riskiä että eteen tulee se päivä kun riita syntyy jostain lelusta, kepistä tai kävystä....
Jokainen tyylillään mutta tarkoitan vaan että asiat kannattaa miettiä hyvin jo etukäteen, sillä ehkäisee monia ongelmia..
Se onkin hieno reaktio kun menee outoon puistoon. Osa ihmisistä lähtee ja sanoo että meidän sessu pelkää TUOMMOSIA tai sitten suojellaan omaa koiraa henkensä kaupalla kun koirat haluaisivat tutustua. Aivan selvää rasismia.
Onneksi on tuttuja puistoja jossa on tuttuja ihmisiä sekä koiria niin kaikki menee yleensä hyvin.
Mulla ei vain mene jakeluun miksi koiraa ei voisi viedä koirapuistoon. Yllensä ne riidan hakuisimmat koirat ovat jotain aivan muita kuin näitä "taistelukoiria". Vaikka meilläkin sillä on konflikteja sattunut niin jatkossakin vien puistoon mukava harrastus koiralle sekä omistajille.