Taistelukoirat

"Jatkuva", sanana, käsitteenä, ei tarkoita välttämättä että 24/7. Se voi tarkoittaa myös päivittäistä, tai toistuvaa. Ei välttämättä edes jokapäivä, mutta usein. Niin siitä sisälukutaidosta... :down:

No voe helevatan helevata.. piruuttasko yrität ymmärtää väärin suomea? Olenko minä sanonut että 24/7? Ääliö.

Ei olis mielekkäämpää. En käsitä taaskaan tätä ajattelua. "jos koiraa pidetään muuten 9+ arvoisesti, niin sen hoidosta voi tinkiä kohdassa x niin että hoito on vain 5-. mutta ei se haittaa kun muuten sitä pidetään niin kivasti."

Kuule, jos minun koirani on pentuna ollut häkissä, jossa se mahtui oikein hyvin vaikka tepastelemaan jos olisi halunnut, niin sitä on mielestäsi pidetty huonosti? Elä ny viitti:D Ja juu, jos haluat lisää vettä myllyysi, niin kyllä se oli siellä yli tunnin.

Häh? Miksi koira ei voi olla riittävän suurissa tiloissa JA olla vapaana suurimman osan päivää? Miksi se häkitysaika täytyy ehdoin tahdoin olla onnettoman pienessä näyttelyhäkissä, miksi ei mahdollisimman isossa? Olisko ihan vaan viitseliäisyyskysymys?

:jahas: Luepas taakkepäin näitä viestejä, että miksiköhän? Ja kaikilla ei vittu oo tilaa ja mahdollisuuksia, että tulis jätkät hitsaa kalterit makkariin. Eiköhän kukin ole hankkinut niin ison häkin kun mahdollista? En mä ainakaan sieltä pienimmästä päästä lähtenyt etsimään. Ja häkin on tarkoitus olla sen kokoinen, että sen voi ottaa matkalle mukaan. You see? Sitäpaitsi kun koira siellä tosiaankin nukkuu, niin sitä lääniä ei yksinkertaisesti tarvvita. Koiralle se ei ole enää mikään turvallinen "pesä", jos se häkki on huoneenkin kokoinen.

Tää palsta on laskenut mun viestien tason. Ihmetyttää, miten tyypit jotka käyttää aikaansa johonkin kehonrakentamiseen, joka käsittääkseni vie useamman vapaa-illan viikossa, saavat aikaa riittämään myös ihan oikeesti koiraharrastukseen. Joka vie kaikki vapaa-illat viikossa. Ai mut. Onhan häkit keksitty ja siellä se kaveriksi hankittu rakki on yksin onnellinen. Plääh.

Ja sitten on niitä joilla on penkit ja taljat ja leuanvetotangot ja riittämiin vapaita painoja, että voipi reenata kotona. Ja koira kellii häkissään ja joko nukkuu taikka tarkkailee, HÄKIN OVI AUKI JA SINNE OMASTA VAPAASTA TAHDOSTAAN MENNEENÄ. Revi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Unohtakaa edelliset. Lyhyesti;

Teiltä on nyt yksi iso juttu, oleellinen juttu jäänyt pois. Asia mikä pitää aina ensin selvittää, ennekuin yhtäkään nelijalkaista aletaan "kouluttamaan" pahoista tavoista. Miksi se tekee niin. Onko teillä mitään käsitystä siitä miksi dobberi, saku, rotikka, mali, nuoruusiässään tuhoaa asuntoa vaikka sillä olisi virikkeitä, ja vaikka sitä lenkitettäis ja aktivoitais ja mitä tahansa? Harvempi bicon frise tekee näin. Miksi? Mikä on dobberin ja seurakoiran ero?

Edelleen, se viettikestävyys ja sen jalostaminen "yli"... sitä ei koulutuksella poisteta. Vai väittääkö joku jotain muuta? Olis kiva jos joku osais vastata ihan asiaakin, vaikka tähän viettiasiaan, eikä vaan irrottaa lause asiayhteydestä "hei dorka kyllähän puolivuotiasta voi kouluttaa että istu! :hyper: " ... se istu-käsky ei auta mitään kun koiralla on ne työkoiran vietit, ja se jää yksin kotiin ja keksii tekemistä.

Arkitottiksen opettaminen ei oo sama asia kuin että miten koulutetaan koira oleen tuhoamatta yksin. Koittakaa pysyä asiassa.

Ahaa!
Siis Sinun koirasi on täysin normaali ja onnellinen, kun se yksin ollessaan raahaa sohvan huoneesta a) huoneeseen b), koska kyllähän nuori koira aina tekemistä keksii. Joku muu voisi sanoa, ettei se sun koiras osaa olla yksin, että sillä on jokin saakelin eroahdistus. Mutta eihän sun koiralla, kun se on "sen rotuinen", että senhän kuuluukin tehdä niin nuorena. Voi luoja..

Mä kun jo luulin, että se on ihan perusasia, että koira osaa olla tuhoamatta yksin. Ei se sitten varmaan ole enää sama asia kun arkitottis, kun se tekee niin isona. Sitten se on ongelma(koira), ainakin niiden näkökulmasta, joilla se koira on seurakoirana. Työkoirien omistajilla onkin sitten vissiin parempi sietokyky sen suhteen. Niin, miten koulutat aikuisen koiran olemaan tuhoamatta? Mistähän johtuu ettei meillä ole ollut ongelmaa koko aikana?

Aika moni koirankasvattajakin muuten pentua myydessään seurakoiraksi tai miksi hyvänsä käyttää termiä "koulutus" nimenomaan tuossa sinun halveksumassasi merkityksessä. Meidän koira on sit vissiin "arkitottelevaistettu":D Suomen kennelliitto: "Koulutus aloitetaan leikin varjolla heti, kun pentu tulee taloon." Ei nekään mistään taida mitään tietää..

Mikähän toi sun työkoirarotus oli? Oliko käyttölinjaa lainkaan?
Australianpaimenkoira. käyttölinjaa sen verran että jokaista kyseisen koiran vanhempaa (Isät, emät, isoisät, isoäiteet) käytetty rodun käyttötarkoitukseen tarkoitettua tehtävää varten niin kauan kuin kyseinen suku on Suomessa ollut. Suvun alkuperä jenkeistä ja suomeen tullut -90 luvun alussa. Pitääkö vielä pitemmältä kertoa, vai kelpaako tämä selvittämään että kyseessä on siis käyttökoira sanan perimmäisessä tarkoituksessa?
Tule sitten tekemään yleistyksiä, kun olet omistanut useamman kuin yhden "työkoirarotuisen".
Ei varmaan riitä sekään että meillä on koulutettu mm. labbiksia avustuskoiriksi? Että kyllä mulla keskivertotallaajaan verrattuna on ihan hyvin tuota kokemusta käyttökoirista ja koirista yleensäkin.

Unohtakaa edelliset. Lyhyesti;

Teiltä on nyt yksi iso juttu, oleellinen juttu jäänyt pois. Asia mikä pitää aina ensin selvittää, ennekuin yhtäkään nelijalkaista aletaan "kouluttamaan" pahoista tavoista. Miksi se tekee niin. Onko teillä mitään käsitystä siitä miksi dobberi, saku, rotikka, mali, nuoruusiässään tuhoaa asuntoa vaikka sillä olisi virikkeitä, ja vaikka sitä lenkitettäis ja aktivoitais ja mitä tahansa? :worship: Harvempi bicon frise tekee näin. Miksi? Mikä on dobberin ja seurakoiran ero?

Edelleen, se viettikestävyys ja sen jalostaminen "yli"... sitä ei koulutuksella poisteta. Vai väittääkö joku jotain muuta? Olis kiva jos joku osais vastata ihan asiaakin, vaikka tähän viettiasiaan, eikä vaan irrottaa lause asiayhteydestä "hei dorka kyllähän puolivuotiasta voi kouluttaa että istu! :hyper: " ... se istu-käsky ei auta mitään kun koiralla on ne työkoiran vietit, ja se jää yksin kotiin ja keksii tekemistä.

Arkitottiksen opettaminen ei oo sama asia kuin että miten koulutetaan koira oleen tuhoamatta yksin. Koittakaa pysyä asiassa.

Vai että ihan yli jalostus...Sinä olet jo: koiran koulutusmestari,eläinsuojevalvoja ja nyt kasvattajakin. MIKÄ SUPERKOIRANERO MEILLÄ TÄÄLLÄ ONKIN :worship: Halleluja meidän kaikkien koiraihmisten jeesus on saapunut...TEHKÄÄMME TIETÄ :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Mä en jaksa enää, en vaan jaksa........sä olet jopa pahempi kuin mä siitä sinulle :worship:

No voe helevatan helevata.. piruuttasko yrität ymmärtää väärin suomea? Olenko minä sanonut että 24/7? Ääliö.

Kuule, jos minun koirani on pentuna ollut häkissä, jossa se mahtui oikein hyvin vaikka tepastelemaan jos olisi halunnut, niin sitä on mielestäsi pidetty huonosti? Elä ny viitti:D Ja juu, jos haluat lisää vettä myllyysi, niin kyllä se oli siellä yli tunnin.

:jahas: Luepas taakkepäin näitä viestejä, että miksiköhän? Ja kaikilla ei vittu oo tilaa ja mahdollisuuksia, että tulis jätkät hitsaa kalterit makkariin. Eiköhän kukin ole hankkinut niin ison häkin kun mahdollista? En mä ainakaan sieltä pienimmästä päästä lähtenyt etsimään. Ja häkin on tarkoitus olla sen kokoinen, että sen voi ottaa matkalle mukaan. You see? Sitäpaitsi kun koira siellä tosiaankin nukkuu, niin sitä lääniä ei yksinkertaisesti tarvvita. Koiralle se ei ole enää mikään turvallinen "pesä", jos se häkki on huoneenkin kokoinen.

Ja sitten on niitä joilla on penkit ja taljat ja leuanvetotangot ja riittämiin vapaita painoja, että voipi reenata kotona. Ja koira kellii häkissään ja joko nukkuu taikka tarkkailee, HÄKIN OVI AUKI JA SINNE OMASTA VAPAASTA TAHDOSTAAN MENNEENÄ. Revi..

Uwish: ei se ymmärrä vaikka millä yrittäisit selittää hänhän on kuitenkin superkoirankouluttaja,eläinsuojeluvalvoja ja kasvattaja niin ja kaikkien rotujen kasvattaja näköjään.

Uwish: ei se ymmärrä vaikka millä yrittäisit selittää hänhän on kuitenkin superkoirankouluttaja,eläinsuojeluvalvoja ja kasvattaja niin ja kaikkien rotujen kasvattaja näköjään.

Siltä näyttää:D Eikä kehtaa ees omalla nimimerkillään kirjottaa. Aika vaikee uskoa et tyyppi ois just rekkautunu ja kirjottanu 14 tulikivenkatkuista ja halveksuvaa viestiä tähän threadiin, eikä mihinkään muuhun..;)

Ahaa!
Siis Sinun koirasi on täysin normaali ja onnellinen, kun se yksin ollessaan raahaa sohvan huoneesta a) huoneeseen b), koska kyllähän nuori koira aina tekemistä keksii. Joku muu voisi sanoa, ettei se sun koiras osaa olla yksin, että sillä on jokin saakelin eroahdistus. Mutta eihän sun koiralla, kun se on "sen rotuinen", että senhän kuuluukin tehdä niin nuorena. Voi luoja..
Ei se ole eroahdistusta, kun koira yrittää jatkaa sitä askartelua myös vaikka joku olisi kotona :rolleyes: katos pieni ero. Ja miksi se lopetti reilun vuoden iässä aivan itsestään? Eroahdistus ei itsestään katoa iän myötä. PEntumaiset kujeet kyllä. Kyllä, se on sen rotuinen, että tuo toiminta on ihan normaalia. Niinhän vicious tuossa aiemmissa viesteissäään kirjoitti, että iso osa dobberinomistajista häkittää koiriaan. Jäikö sulle epäselväksi että miksi he tekee niin? ;)

Mä kun jo luulin, että se on ihan perusasia, että koira osaa olla tuhoamatta yksin. Ei se sitten varmaan ole enää sama asia kun arkitottis, kun se tekee niin isona. Sitten se on ongelma(koira), ainakin niiden näkökulmasta, joilla se koira on seurakoirana. Työkoirien omistajilla onkin sitten vissiin parempi sietokyky sen suhteen. Niin, miten koulutat aikuisen koiran olemaan tuhoamatta? Mistähän johtuu ettei meillä ole ollut ongelmaa koko aikana?

Aika moni koirankasvattajakin muuten pentua myydessään seurakoiraksi tai miksi hyvänsä käyttää termiä "koulutus" nimenomaan tuossa sinun halveksumassasi merkityksessä. Meidän koira on sit vissiin "arkitottelevaistettu":D Suomen kennelliitto: "Koulutus aloitetaan leikin varjolla heti, kun pentu tulee taloon." Ei nekään mistään taida mitään tietää..

Kyllä, pk-työkoirilla, niillä joilla on jalostettu saalisvietti korkeelle, on taipumusta purkaa sitä viettienergiaansa myös ei-sallittuun.

Mistä johtuu ettei teillä ole ongelmaa? Rodusta.

Ja nyt kun tästä sanasta koulutus väännetään.

Kerrataans ny, ensimmäisenä se oli tuo PEhvanssi joka irroitti tuon "koulutus"-sanan asiayhteydestään;

Tää mitä seuraavaksi sanon ei oo päänaukomista tai näsäviisastelua, mutta: ettekö te vaan voi kouluttaa koiruutenne silleen, ettei tarvi paikkailla betoniseiniä, ovia, kasveja, helloja ynnä muita ei syötäväksi tarkoitettuja asioita/ esineitä?
Tullee halvemmaksi loppupeleissä ja mieluisammaksi niin koiralle, kuin omistajallekin.
Pientä pentua (alle puoli vuotias) ei voi juurikaan vielä kouluttaa. Puolivuotias dobermann on kuitenkin jo lähes aikuisen kokoinen, joten se saa purukalustollaan ihan oikeatakin tuhoa aikaan, jos sillä on siihen mahdollisuus.

Joko nyt jos lukis koko tekstin ymmärtää mitä tarkoitettiin,eli että puolivuotiasta ei JUURIKAAN voi kouluttaa mitä tuohon tuhoamiseen tulee.

Jos voisi, niin ei se viciouksen koirankaan kasvattaja suosittelisi HÄKKIÄ vaan KOULUTTAMISTA. Ja sama juttu kymmenien, satojen pk-rotuisten isojen koirien kohdalla. Kouluttaahan ne vaan pitäis, peace of cake teidän mielestä ;) kertooka ny vinkit, vaikkette oo ikinä omistaneet työlinjaista malia, työsakua tai dobberia, miten tosi aktiivinen koira ei varmasti tuhoa ;)

(Mutta, kyllä mä olen vähän muutenkin sitä mieltä, ettei se puolivuotiaan hupiopettelu leikin varjolla istu-maahan ole vielä varsinaista kouluttamista, sillä ei sen ikäiseltä vielä voida vaatia yhtään mitään, pennun kuuluu myös saada olla pentu!! Tuon ikäistä ei kouluteta kuten aikuista. :curs: )

Australianpaimenkoira. käyttölinjaa sen verran että jokaista kyseisen koiran vanhempaa (Isät, emät, isoisät, isoäiteet) käytetty rodun käyttötarkoitukseen tarkoitettua tehtävää varten niin kauan kuin kyseinen suku on Suomessa ollut. Suvun alkuperä jenkeistä ja suomeen tullut -90 luvun alussa. Pitääkö vielä pitemmältä kertoa, vai kelpaako tämä selvittämään että kyseessä on siis käyttökoira sanan perimmäisessä tarkoituksessa?

Ei varmaan riitä sekään että meillä on koulutettu mm. labbiksia avustuskoiriksi? Että kyllä mulla keskivertotallaajaan verrattuna on ihan hyvin tuota kokemusta käyttökoirista ja koirista yleensäkin.
No vaikka hienoja rotuja ovatkin, aussit ja labbikset, niin ne ei oo näitä viettipommeja joista on ollut puhe. Noita kumpaakaan rotua ei ole jalostettu sellasiksi että käytettäis aktiivisesti hakumetsällä tai suojelussa. :) mm niitä lajeja varten tarvii sitä viettikestävyyttä ja taistelutahtoa, joka sitten nuorella koiralla purkautuu helposti myös tuhoamiseen.

Vai että ihan yli jalostus...Sinä olet jo: koiran koulutusmestari,eläinsuojevalvoja ja nyt kasvattajakin. MIKÄ SUPERKOIRANERO MEILLÄ TÄÄLLÄ ONKIN :worship: Halleluja meidän kaikkien koiraihmisten jeesus on saapunut...TEHKÄÄMME TIETÄ :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Mä en jaksa enää, en vaan jaksa........sä olet jopa pahempi kuin mä siitä sinulle :worship:
Vicios, sulla on olevinas dobberi, mutta et tiedä mistä puhun? Ja oliko tarkotus hommata koiralles IPO? :evil:

Tällä palstalla, sokeiden valtakunnassa silmäpuoli on kuningas. Tällä palstalla riittää että tietää, mitä ne koiran vietit on, niin aletaan vittuileen liian fiksuks.

Tässä sulle opiskeltavaa, klikkaa linkkiä BC-teoria http://www.kolumbus.fi/kennelbacteroides/

Ja tässä ,jos todella kaipaat fiksumpies seuraa, liity tuonne pk-keskusteluun tai sakemannikeskusteluun tai rotikkakeskusteluun tai tai .
http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/palsta/Ultimate.cgi

Tällä palstalla voit ihan keskenäs brassailla sillä että sulla on dobberinpentu. Suosittelen kuitenkin että meet jonnekin missä voit vaikka oppia jotain.

Siltä näyttää:D Eikä kehtaa ees omalla nimimerkillään kirjottaa. Aika vaikee uskoa et tyyppi ois just rekkautunu ja kirjottanu 14 tulikivenkatkuista ja halveksuvaa viestiä tähän threadiin, eikä mihinkään muuhun..;)

Jos on vaikee uskoa niin minkä mä sille voin. Ihan on kuule oma nimimerkki. Tälle palstalle eksyin vasta kun kuulin että täällä puhutaan häkityksestä. Mun harrastukset on koirapuolella 100 prosenttisesti. Tällä palstalla ei oo mitään muuta mikä olis voinu mua kiinnostaa, tuskin kukaan haluaa edes kuulla mitä ajattelen kehonrakennuksesta. :thumbs:

Mistä johtuu ettei teillä ole ongelmaa? Rodusta.

kertooka ny vinkit, vaikkette oo ikinä omistaneet työlinjaista malia, työsakua tai dobberia, miten tosi aktiivinen koira ei varmasti tuhoa ;)

On se vaan hassua, että monella muulla tämän rodun harrastajalla on juuri näitä kyseisiä ongelmia. Ja siksi häkinkäyttö yleistä. Siksi kasvattajakin suositteli. Tietysti terrierin purukalustolla tuskin betoniseiniä kovin usein järsitään, mutta aikalailla vahinkoa saa niilläkin aikaan. Esim. sohvasta pääsee läpi.

Ja ne vinkit: Häkki/kuonokoppa.;) Tai sitten sitä ei jätetä ikinä yksin. Miksi se muuten sinua kiinnostaa tietää, kun kuitenkaan et häkkiä halua käyttää, ja tämä tuhoaminen kuuluu luonnollisena osana tiettyyn ikäkauteen?

ps. Ei täällä kaikki ole kehonrakentajia, en minäkään.

vaikkette oo ikinä omistaneet työlinjaista malia, työsakua tai dobberia, miten tosi aktiivinen koira ei varmasti tuhoa
Ai se on nyt jo rodusta kiinni mikä luokitellaan "oikeasti aktiiviseksi". Ilmeisesti oot tavannu vain noita näyttelypuolen ausseja, kun pystyt väittämään työlinjaistakin aussia leppoisaksi :P
Meinaatko tosissas että esimerkiksi poliisikoirat, tai rajakoirat on kaikentuhoavia sekopäitä puolivuotiseksi asti ennen kuin niitä aletaan kouluttamaan.
Oon koko elämäni nähny niin sylikoira Fifejä, kuin työkoiria (maleja, dobbereita, poliisien sakemanneja, sekä rajalle meneviä sakeja) ja niistä vain murto- osa on ollut kuvailemiasi "tosi aktiivisia" joilta odottaa paikkojen tuhoamista vielä puolivuotiaana.
Se on täysin totta, että työtarkoitukseen johtava koulutus alkaa sillon puolvuotiaana, mutta ei se sittenkään tarkoita etteikö koiraa saa opetettua paikkoja tuhoamattomaksi 6kk ikäseksi mennessä.
Noita kumpaakaan rotua ei ole jalostettu sellasiksi että käytettäis aktiivisesti hakumetsällä tai suojelussa.
Ausseja itseasiassa käytetään myös suojelussa, koska niiden alkuperäinen käyttötarkoitus ei ole pelkästään lampaiden paimentaminen. Myös poliisikoirina niitä on käytetty. Ei se pelkkä koirarodun nimi kerro minkälaiset vietit miläkin rodulla on, kuten saksanpaimenkoira

Onko aktiivisempaa rotua kuin staffi? Puruvoimaakin piisaa parin dobberin verran.. Eli kysykää vaan minulta neuvoja, jos haluatte välttää tuhoja pentuaikana :D

Mutta oikeasti taisi käydä mäihä tai sitten se vaan toimi, että pentu totutettiin olemaan pienestä pitäen yksin ja sille jätettiin aktivointileluja (talouspaperirulla ruttuun ja ruokanakkuloita sisään yms). Tämä totuttaminen oli kyllä olosuhteiden pakosta eikä tietoista kouluttamista.

Vicios, sulla on olevinas dobberi, mutta et tiedä mistä puhun? Ja oliko tarkotus hommata koiralles IPO? :evil:

Tällä palstalla, sokeiden valtakunnassa silmäpuoli on kuningas. Tällä palstalla riittää että tietää, mitä ne koiran vietit on, niin aletaan vittuileen liian fiksuks.

Tässä sulle opiskeltavaa, klikkaa linkkiä BC-teoria http://www.kolumbus.fi/kennelbacteroides/

Ja tässä ,jos todella kaipaat fiksumpies seuraa, liity tuonne pk-keskusteluun tai sakemannikeskusteluun tai rotikkakeskusteluun tai tai .

Tällä palstalla voit ihan keskenäs brassailla sillä että sulla on dobberinpentu. Suosittelen kuitenkin että meet jonnekin missä voit vaikka oppia jotain.

Vai, että minä brassailen että mulla on dobberinpentu. GIvE A BREAK, PLEASE. Voi penis sentään..Minä kyllä tiiän etten mikään koirankoulutusexpertti ole, toisin kuin eräät. Jos mulla jumaliste on eka koira menossa, niin kuinka voisin. Heh sinä näköjään olet ollut ekan dobberisi ollessa pentu jo koiraexpertti, olethan nytten jo koirankouluttajien jeesus. Minusta se on hyvää koirankoulutusta, kun tajuaa, että koirat on erilaisia ja erikeinot sopii eri koirille.Ei kaikille ei käy häkitys. TOIVOTTAVASTI SINÄ MYÖS TAJUAT SEN FAKTAN ETTET VOI ALKAA KOULUTTAMAAN MUIDEN KOIRIA TÄÄLLÄ ILMAN, ETTÄ ET TUNNE NIITÄ SAATI EDES NÄHNYT. Sitäpaitsi hyväksy jo fakta ettei sun mielipiteesi ole ainut oikea. Minä ymmärrän, miksi jotkut ei häkitä, mutta minun koira,minä häkitän,minun asia. TAJUSITKO?
Ja ps: kyllä minä tiedän kuka oot vaikka et uskallakkaan tunnistettavaa nimimerkkia pistää. säälittävää :hyper:

Sori mä en ehkä hirveästi usko, että voin oppia kaiken netistä koiran koulutuksessa. Sinä näköjään niin uskot, mutta minä katsos uskon, että koirat on erilaisia ja sentähden niitä täytyy myös kouluttaa eritavoilla. Mutta tietenkin SINUN mielipide on oikea.

Ja mitä vielä häkityksestä niin uskon todellakin enemmän eläinlääkäriä ja kasvattajaa kuin anynyyminä esiintyvää cyper koiraexperttiä. SUck that;)

Ja ps: kyllä minä tiedän kuka oot vaikka et uskallakkaan tunnistettavaa nimimerkkia pistää. säälittävää :hyper:

Kiinostavaa seurattava tämä keskustelu! Sori et tulen näin väliin,muuta alkoi kiinnostamaan,että kuka saattaa olla tuo BadBull??Kun joku muukin tuosta asiasta mainitsi?? :piis: :piis:

Just. Vicious, vielä kerran sanon, että mielipidettäni en ole ollut tyrkyttämässä. Se on ihan fakta, ei mielipide, että koiraa ei saa lain mukaan tuntikausia pitää näyttelyhäkissä.
Ymmärrän kyllä jos koira on itselleen vaaraksi, että se on suljettava pieneen tilaan, mutta silloinkin sillä tulisi olla enemmän tilaa kuin alle neliömetri.

Senkus vaan häkität. Ja joku toinen sitten pitää koiraansa narun päässä paukkupakkasilla. Mitäs me sille täällä nettimaailmassa voidaan.

Sinussa herätti ihmeellisen reaktion toi mun kommentti, että jotkut pk-rotuiset on jalostettu vieteiltään "yli". Tai sun reaktios oli lähennä halveksuntaa, et edes pysähtynyt miettimään, tai keskustelemaan, olisko asiassa hiven totta. Mitä jos miettisit? Miksi jotkut piippaa, on hermostuneita, on liikaa puolustavia, on tuholaisia?
Sinä kuitenkin häkität, ensimmäistä pk-koiraasi, etkä tiedä miksi (vai tiedätkö?) mikä sen tuhoamiskäytöksen aiheuttaa. Ihan ensimmäisenä pitäis puuttua ongelman syyhyn, jos mahdollista. Oon sitä mieltä, että pk-rotuisen tuhoamisen syyhyn puuttuminen on mahdotonta, jos syynä on vahva taistelutahto (jalostettu ominaisuus). Jos taas syynä on eroahdistus, koiraa voidaan kouluttaa yksinoloon. Mutta viettitoimintaa ei koiralta voi vähentää. Ja ennenkuin suutut, niin lue nyt edes toi ylläoleva ajatuksella, olisko siinä mitään pointtia, ja tiedän kyllä että vihaat ja inhoat ja netissä ei koiraa näe ja plaaplaa. Onko sun koiras taustalla ne vietit vai onko se eroahdistunut? Auttaako se häkki sitä vai jatkaako se silppuamista kun se pääsee sieltä pois jonain päivänä?

Toivosin kyllä, että jos koiraansa häkittää, ymmärtäis sen edes että miksi, eikä vain siksi että "muutkin dobberin omistajat tekee niin". Miksi ne tekee niin?
Että jos sen verran opettelis tunteen sen koiransa luontoa ja ominaisuuksia.

Jostain syystä tää vääntö jäi vaan mun harteille, olihan tässä aiemmin useampiakin jotka olivat samaa mieltä häkityksestä, (jättäytyivät varmaan pois kun en osaa aina asiallisesti "keskustella") että älä nyt yksistään mulle suutu...
Ja ne vinkit: Häkki/kuonokoppa.;) Tai sitten sitä ei jätetä ikinä yksin. Miksi se muuten sinua kiinnostaa tietää, kun kuitenkaan et häkkiä halua käyttää, ja tämä tuhoaminen kuuluu luonnollisena osana tiettyyn ikäkauteen?
Miksikö mua kiinnostaa tietää. No eikö se käynyt jo ilmi. Koulutusvinkkejä vaadin esille kun tässä joku kirjoittaja oli sitä mieltä, että ihan vaan kouluttamalla saadaan nuori koira oleen tuhoamatta kun se jää yksin. Ja siksi niitä kysyin, kun halusin tietää, onko tämän kirjoittajalla mitään kompetenssia väittelleen. Ilmeisesti ei. Ainuttakaan koulutusvinkkiä tuhoamisen estämiseen ei ole tullut. Ei noi ole kouluttamista, että koira tuupataan häkkiin tai laitetaan kuonokoppa päähän. Se on vaan käytösmallin estämistä, ei sen poistamista. Miten se käytös koulutetaan pois?

Ja, edelleen toistan kun epäilen että tähän vielä takerrut, en mä niitä vinkkejä ittelleni tarvi, meillä saa tuhota sen minkä tuhoaa, kuten on varmaan aiemmista lätinöistäni huomattu. Sanoin jo aiemmin, että menkää pistään ne vinkit vaikka bokseripalstalle, sielä olis tilausta.

Koulutusasiaan en enää jaksa puuttua, sama se mitä sanoo, kun ollaan heti niskakarvat pystyssä.

Just. Vicious, vielä kerran sanon, että mielipidettäni en ole ollut tyrkyttämässä. Se on ihan fakta, ei mielipide, että koiraa ei saa lain mukaan tuntikausia pitää näyttelyhäkissä.
Ymmärrän kyllä jos koira on itselleen vaaraksi, että se on suljettava pieneen tilaan, mutta silloinkin sillä tulisi olla enemmän tilaa kuin alle neliömetri.

Senkus vaan häkität. Ja joku toinen sitten pitää koiraansa narun päässä paukkupakkasilla. Mitäs me sille täällä nettimaailmassa voidaan.

Sinussa herätti ihmeellisen reaktion toi mun kommentti, että jotkut pk-rotuiset on jalostettu vieteiltään "yli". Tai sun reaktios oli lähennä halveksuntaa, et edes pysähtynyt miettimään, tai keskustelemaan, olisko asiassa hiven totta. Mitä jos miettisit? Miksi jotkut piippaa, on hermostuneita, on liikaa puolustavia, on tuholaisia?
Sinä kuitenkin häkität, ensimmäistä pk-koiraasi, etkä tiedä miksi (vai tiedätkö?) mikä sen tuhoamiskäytöksen aiheuttaa. Ihan ensimmäisenä pitäis puuttua ongelman syyhyn, jos mahdollista. Oon sitä mieltä, että pk-rotuisen tuhoamisen syyhyn puuttuminen on mahdotonta, jos syynä on vahva taistelutahto (jalostettu ominaisuus). Jos taas syynä on eroahdistus, koiraa voidaan kouluttaa yksinoloon. Mutta viettitoimintaa ei koiralta voi vähentää. Ja ennenkuin suutut, niin lue nyt edes toi ylläoleva ajatuksella, olisko siinä mitään pointtia, ja tiedän kyllä että vihaat ja inhoat ja netissä ei koiraa näe ja plaaplaa. Onko sun koiras taustalla ne vietit vai onko se eroahdistunut? Auttaako se häkki sitä vai jatkaako se silppuamista kun se pääsee sieltä pois jonain päivänä?

Toivosin kyllä, että jos koiraansa häkittää, ymmärtäis sen edes että miksi, eikä vain siksi että "muutkin dobberin omistajat tekee niin". Miksi ne tekee niin?
Että jos sen verran opettelis tunteen sen koiransa luontoa ja ominaisuuksia.

Jostain syystä tää vääntö jäi vaan mun harteille, olihan tässä aiemmin useampiakin jotka olivat samaa mieltä häkityksestä, (jättäytyivät varmaan pois kun en osaa aina asiallisesti "keskustella") että älä nyt yksistään mulle suutu...

Miksikö mua kiinnostaa tietää. No eikö se käynyt jo ilmi. Koulutusvinkkejä vaadin esille kun tässä joku kirjoittaja oli sitä mieltä, että ihan vaan kouluttamalla saadaan nuori koira oleen tuhoamatta kun se jää yksin. Ja siksi niitä kysyin, kun halusin tietää, onko tämän kirjoittajalla mitään kompetenssia väittelleen. Ilmeisesti ei. Ainuttakaan koulutusvinkkiä tuhoamisen estämiseen ei ole tullut. Ei noi ole kouluttamista, että koira tuupataan häkkiin tai laitetaan kuonokoppa päähän. Se on vaan käytösmallin estämistä, ei sen poistamista. Miten se käytös koulutetaan pois?

Ja, edelleen toistan kun epäilen että tähän vielä takerrut, en mä niitä vinkkejä ittelleni tarvi, meillä saa tuhota sen minkä tuhoaa, kuten on varmaan aiemmista lätinöistäni huomattu. Sanoin jo aiemmin, että menkää pistään ne vinkit vaikka bokseripalstalle, sielä olis tilausta.

Koulutusasiaan en enää jaksa puuttua, sama se mitä sanoo, kun ollaan heti niskakarvat pystyssä.

"Sinä kuitenkin häkität, ensimmäistä pk-koiraasi, etkä tiedä miksi (vai tiedätkö?) mikä sen tuhoamiskäytöksen aiheuttaa."
Rautalanka tälläkertaa sinulle: AINA, kun olemme jättäneet tytön yksin on tuhoja ollut IHAN HIRVEESTI siksi häkki. Pelkään, että se tekee vahingossa jotain itselleen. Ja kerta minua viisaammat ja kokeneemmat ovat häkkiä minulle suositelleet olen ottanut sen käyttöön ja olen todennut sen hyväksi. En usko, että koirallani on eroahdistusta, koska se ei hauku yksinään (olemme kuunnelleet oven toisella puolella). Nasu tietään, että häkkiin rauhoitutaan, mutta jos sen jättää ittekseen muualle, tuhot ovat varmoja. En halua, että se käyn ensimmäistäkään kertaa seinään kiinni (ninikuin kaverin dobberi) tai tuhoaa kämppää, koska se on vuokrakämppä eikä meillä ole varaa maksaa sen kaikkia tuhoja, tämä ei kuitenkaan ole tärkein syy. Tärkein syy on maksimoida koiran turvallisuus yksinollessaan.

"Että jos sen verran opettelis tunteen sen koiransa luontoa ja ominaisuuksia."
Älä ala vinettää, että minä halveksun sinua ja plaah plaah :wall: Mitä olet itse koko tämän ketjun aikana tehnyt? Joka ikisessä asiassa teilannut minut ja suurinpiirtein väittänyt, että olen paska koiranomistaja,rääkkään koiraani ja en tiedä mistään mitään. Thanks cyper dogwarrior:worship:

"Ja, edelleen toistan kun epäilen että tähän vielä takerrut, en mä niitä vinkkejä ittelleni tarvi, meillä saa tuhota sen minkä tuhoaa, kuten on varmaan aiemmista lätinöistäni huomattu."

Niin ei se haittaa, jos koirani syö mitä sattuu ja kuolee siihen....tota se meinaa kun antaa tuhota johon yleensä liittyy myös tavaroiden syöntiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom