Taistelukoirat

Olen lukenut tuon jutun. Se että Mervi on ell ja kasvattaja, ei nosta häntä lain yläpuolelle. Hän puolustelee häkitystä näyttelyillä, sairastapauksilla, autoilulla, että koiran on hyvä tottua siihen. Ok.

Ai nyt se työpäivä onkin vain kolme tuntia. Tätähän et aiemmin maininnut.

Ai liesi menee päälle. No kas kummaa, jotkut on niin fiksuja, että ottaa lieden sulakkeen pois kun lähtee töihin, liesi EI mene päälle. Ai koira saa makkarin ove n auki. No kas taas, jotkut älyää laittaa hakasen oven ulkopuolelle, joten koira ei mitenkään saa sitä ovea auki.

Meidän koirilla on täysin turvallista siellä omassa huoneessaan, kun se on sellaiseksi tehty. Mut onhan se helpompaa vaan ostaa se häkki kuin tehdä jotain järjestelyjä, esim kerätä sähköjohdot pois.
Myös meidän toisen dobberin kasvattaja suositteli häkkiä, eikä se edelleenkään tee asiasta oikeata. Kasvattaja ei ole mikään jumala ja kuulemaansa täytyy osata suhtautua kriittisesti. Sen oppii kun tulee se muukin kuin vasta ensimmäinen dobberi kotiin.

Ja aina on sellainenkin vaihtoehto kuin kuonokoppa. Estää koiralta pureskelun, muuten voi elää vapaasti.

AI nyt se työpäivä on kome tuntia.. VITTU KUULUUKO SE SULLE JOS MÄ OON SAATANA ÄIDIN JA ISÄN KUOLEMAN TAKIA SAIRASLOMALLA!!NIIN EI KUULU JOTEN NYT NE TYÖPÄIVÄT ON 3 TUNTIA KUN EI ENEMPÄÄN PYSTY!!vittu mikä.......

Joo on helpompaa ostaa häkki ihan van senkin takia, että me ei saada tietsikan sähköjohtoja minnekkään piiloon. Eikä kasvattaja ole mikään jumala näissä asioissa, mutta sinä sitä olet vielä vähemmän. Minä uskon todellakin enemmän eläinlääkäriä + kasvattajia joilla on HIUKKA ENEMMÄN KOKEMUSTA KUIN SINULLA :D :D
Ja täällä asunnossa on NIIIIIIN PALJON kaikkea vaarallista, että en varmasti muista ottaa pois/laittaa pois päältä kaikkea vaarallista. Kaverin dobberi soi itekseen betoniseinää. Kerroppas, että miten tämän olisit hoitanut?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse pitäisin häkkiä paljon parempana vaihtoehtona kuin kuonokoppaa ELLEI se ole versio jonka kanssa voi juoda, oksentaa...jne. Kun häkki on tarvpeeksi iso, eli koira voi seisoa siellä, varmasti pärjää.

samoin meillä amstafffilikka viettää aikansa häkissä kun en ole kotona. töissä en ole tällä hetkellä niin ei kuitenka kauaa siellä joudu olemaan koskaan, pari kolme tuntia max. mutta häkki on koiralle oma pesä missä se nukkuu päiväunet ja menee sinne itsekseen jos haluaa olla rauhassa.

Itse asiassa suositus on että koiranpentu totutetaan alusta saakka normaaliin elämänrytmiin. Jos se tarkoittaa sitä että omistaja lähtee aamulla töihin, pentu opetetaan siihen heti, että se oppii jäämään yksin.

Vicios sanoi sängylle menemisen olevan syy siihen, että koiralle ei voi tehdä makuuhuoneesta sopivaa paikkaa yksinoloon.

Kukkien levitys... me siivottiin kukat toiseen huoneeseen ja koirat toiseen. Ovenkarmit... niitä saa uusia. Tapetit... niitäkin on uusittu. Kalkinlisäys pennun ruokaan lopetti tapettien syömisen. Sähköjohdot... niitä ei koiran huoneessa ole lain.
Tekosyitä, tekosyitä. ;)

Miksi sä todisteita kaipaat? Eikö riitä että maa-ja metsätalousministeriö, ylin taho joka tässä maassa huolehtii eläinten hyvinvoinnista, on päättänyt näin? Eiköhän heillä ole ollut SYYT ja ne TODISTEET tehdä näin?

Mun kokemus pohjautuu muutamaan eri koirarotuun, viimeisimmät on olleet dobbereita ja kaikki on penskana jonkun verran tuhonneet. Ilmankin häkkiä pärjää.

Toki pentu opetetaan heti siihen että se joutuu jäämään yksin. Näin meilläkin, alkuun tosin muutama tunti kerrallaan. Jos olisin ollut kokopäivätöissä 8h + työmatkat päälle, olisi se helposti venahtanut lähemmäs kymmentä tuntia. Järkevää? Kämpän remontointi on suht tyyristä opiskelijalle, ja kun kämpässä, joka ei ole järjetön lukaali, ei yksinkertaisesti ole mahdollista antaa kaikkien revitellä keskenään. Kun koira oli pieni, piti vahtia kissaakin, ettei syö sitä rottana. (Tämä ei ole vitsi.)

Lainsäädännössä on otettu huomioon lähinnä ääriaidat, ihan vaan jotta asiat pysyisivät yksinkertaisina. On annettu minimikoot häkeille ja tiloille, joissa koiraa saa pitää jatkuvasti, koko vitun elämän. Sellaista välimuotoa varten ei ole erikseen säädetty mitään, jossa koira viettää osan ajastaan, yksin ollessaan, huoneiston jollain rajatulla alueella. (Ja nyt jos sanot, että joo, se on dobberille se 4,5m-toiseen, niin:david: ) Pitäisiköhän olla sellainen laki, että minkä kokoisessa tilassa ja minkä kokoista koiraa saa pitää 3h/4h/5h/6h/?.. Tosi mielenkiinnolla seuraisin päätäntäelinten keskustelua aiheesta:D

Siihen on syynsä, miksi eläinsuojeluviranomainen tekee päätöksiä tapauskohtaisesti, eikä koskaan näkemättä tilannetta omin silmin. Muutenhan voisi vaikka poliisisetä tulla naapurin tms. pyynnöstä kylään, viedä koiran ja mätkäistä sakot, kun löytää kotoa koiran häkistään.

Suhteellisuudentajua, ja asiantuntemusta häkin käytöstä, kiitos!!

Huomauttaisin vielä, että tuo suurten kirjaimien käyttäminen tulkitaan huutamiseksi. Voisitko olla rähjäämättä? Asioista pitäisi voida keskustella keskustelupalstalla.

AI nyt se työpäivä on kome tuntia.. VITTU KUULUUKO SE SULLE JOS MÄ OON SAATANA ÄIDIN JA ISÄN KUOLEMAN TAKIA SAIRASLOMALLA!!NIIN EI KUULU JOTEN NYT NE TYÖPÄIVÄT ON 3 TUNTIA KUN EI ENEMPÄÄN PYSTY!!vittu mikä.......

Joo on helpompaa ostaa häkki ihan van senkin takia, että me ei saada tietsikan sähköjohtoja minnekkään piiloon. Eikä kasvattaja ole mikään jumala näissä asioissa, mutta sinä sitä olet vielä vähemmän. Minä uskon todellakin enemmän eläinlääkäriä + kasvattajia joilla on HIUKKA ENEMMÄN KOKEMUSTA KUIN SINULLA :D :D
Ja täällä asunnossa on NIIIIIIN PALJON kaikkea vaarallista, että en varmasti muista ottaa pois/laittaa pois päältä kaikkea vaarallista. Kaverin dobberi soi itekseen betoniseinää. Kerroppas, että miten tämän olisit hoitanut?

No voivoi. Jos aiemmin puhut että koira on työpäivän ajan häkissä, niin mistä helvetistä olisi pitänyt ymmärtää, että sun työpäivä on kolme tuntia? Useimmat ihmiset tekee 8 tuntia tai jopa yli plus vielä matkat = helposti kymmenen tunnin häkitys. On kai siinä iso ero kolmeen tuntiin (koiran eduksi) ja mitä sinä siitä rähjäät, että kukaan ei lue sun ajatuksiasi? Kertoisit ihan aluksi mikä se sun "työpäivä" pituus on! Turhaan siinä purkaudut :zzzz: ihan tässä sun omaan kertomaasi on puututtu. Tai ainakin minä puutuin.

Ei se kuule se kokemus vaan edelleen se eläinsuojelulaki tän asian määrää, en minä, sun koiras kasvattaja eikä yksittäinen eläinlääkäri.

TOki jos koira syö betoniseinää, se on vaaraksi itselleen, ja häkki on sitten perusteltua. Mutta se oli sun kaverin koira. Mitä sen käytös liittyy sun koiraas? Edelleen sun perustelut on kovin teiniksiä, mutta loppupeleissähän teet kuten haluat, pääasia että koira ei kärsi ja täytyy vaan uskoa sun sanaan :jahas:

Oon jaksanut inttää kun olen vähän odotellut, että jos sulla olisi kanttia myöntää että olet väärässä, toimit lain vastaisesti ja siksi vielä kovin ihmettelen että myös suosittelet häkittämistä tuosta vaan kenelle vaan ... ;)

Huomauttaisin vielä, että tuo suurten kirjaimien käyttäminen tulkitaan huutamiseksi. Voisitko olla rähjäämättä? Asioista pitäisi voida keskustella keskustelupalstalla.

Huomauta rauhassa, mutta mä kyllä huusin ihan tarkoituksella. Voitko sitten huomauttaa samasta asiasta myös viciousille, hän kun tuolla yläpuolella rähjää pää punaisena.

Lainsäädännössä on otettu huomioon lähinnä ääriaidat, ihan vaan jotta asiat pysyisivät yksinkertaisina. On annettu minimikoot häkeille ja tiloille, joissa koiraa saa pitää jatkuvasti, koko vitun elämän. Sellaista välimuotoa varten ei ole erikseen säädetty mitään, jossa koira viettää osan ajastaan, yksin ollessaan, huoneiston jollain rajatulla alueella. (Ja nyt jos sanot, että joo, se on dobberille se 4,5m-toiseen, niin:david: )

No jaa juu. Ei koiraa saa pitää häkissä jatkuvasti. Lue se hemmetin eläinsuojeluasetus läpi kun et ole sitä vieläkään sisäistänyt. (Ja ihmettelet vielä jos alan välillä huutamaan? Kun ei toisella ole minkäänmoista sisälukutaitoa!!!)
Koiraa ei saa koko ikäänsä pitää edes siinä isossa häkissä, se iso häkki käy muuta kuin väliaikaista häkitystä varten, vaikkapa nyt päivittäistä, silti sille täytyy taata lajinomainen hoito ja elämä. Tjsp. Luepa vaihteeks itse. Siitä linkistä.

Tää mitä seuraavaksi sanon ei oo päänaukomista tai näsäviisastelua, mutta: ettekö te vaan voi kouluttaa koiruutenne silleen, ettei tarvi paikkailla betoniseiniä, ovia, kasveja, helloja ynnä muita ei syötäväksi tarkoitettuja asioita/ esineitä?
Tullee halvemmaksi loppupeleissä ja mieluisammaksi niin koiralle, kuin omistajallekin.

Tää mitä seuraavaksi sanon ei oo päänaukomista tai näsäviisastelua, mutta: ettekö te vaan voi kouluttaa koiruutenne silleen, ettei tarvi paikkailla betoniseiniä, ovia, kasveja, helloja ynnä muita ei syötäväksi tarkoitettuja asioita/ esineitä?
Tullee halvemmaksi loppupeleissä ja mieluisammaksi niin koiralle, kuin omistajallekin.

Aah, ai että kouluttamisella asia selviää! :hyper: Tätä ei oo varmaan yksikään palveluskoiran omistaja tullut koskaan ikinä ajatelleeksi, että koiranhan voi kouluttaa! :hyper:

Ei anteeks.

Pientä pentua (alle puoli vuotias) ei voi juurikaan vielä kouluttaa. Puolivuotias dobermann on kuitenkin jo lähes aikuisen kokoinen, joten se saa purukalustollaan ihan oikeatakin tuhoa aikaan, jos sillä on siihen mahdollisuus.

Veikkaan, että viettikestävyys ja sen jalostaminen on osasyy siihen, että dobberi ja monet muutkin pk-rodut ovat niin hemmetin aktiivisia ja jaksavia. Myös siinä kämpän palastelemisessa. Koiraa ei pystytä kouluttamaan rauhalliseksi kokonaisen työpäivän ajaksi. Se tarvitsee siihen muutakin kuin koulutusta, mm iän tuomaa luontaista rauhoittumista...

(Kouluttaminen on varmaan asia, josta ei tarvi muistuttaa pk-rotuisen omistajalle ;) nämä koirat kun toivottavasti otetaan nimenomaan harrastus- ja kouluttelukaveriksi... )

Halusin vaan kertoo väliin että tää on ihan paras ketju pakkiksella tällä hetkellä, paranee vaan vanhetessaan.

Huomauta rauhassa, mutta mä kyllä huusin ihan tarkoituksella. Voitko sitten huomauttaa samasta asiasta myös viciousille, hän kun tuolla yläpuolella rähjää pää punaisena.

No jaa juu. Ei koiraa saa pitää häkissä jatkuvasti. Lue se hemmetin eläinsuojeluasetus läpi kun et ole sitä vieläkään sisäistänyt. (Ja ihmettelet vielä jos alan välillä huutamaan? Kun ei toisella ole minkäänmoista sisälukutaitoa!!!)
Koiraa ei saa koko ikäänsä pitää edes siinä isossa häkissä, se iso häkki käy muuta kuin väliaikaista häkitystä varten, vaikkapa nyt päivittäistä, silti sille täytyy taata lajinomainen hoito ja elämä. Tjsp. Luepa vaihteeks itse. Siitä linkistä.

:david: :david: :david: !!!!

Kuule, luin, kahdesti. Sisälukutaito? Kuuntele itseäsi, herrajjumala.. Käsitteistöä:

- Muu kuin väliaikainen = JATKUVA

Suomennettuna tässä asiayhteydessä: Kun koiran JATKUVA pitopaikka on häkki (esim. se dobberi siinä 4,5 neliön häkissä), sitä koskevat linkkaamasi sivun häkkien vähimmäiskoot.
Mukana vielä?

+ Kunhan sille taataan sen lajinmukainen hoito jne. jne. Tarkoittaa päivittäisiä lenkkejä, oikeanlaista ravintoa ym. ja varmaan toivottavasti myös sosiaalista kanssakäymistä. NÄIN SIIS LAIN MUKAAN!

Mutta eikö olisi mielekkäämpää, että koira olisi sitten vaikka neliön pienemmässä häkissä, mutta saisi olla vapaana suurimman osan päivää muun perheen/omistajan seurassa? Vaikkakin sitten sen YLI TUNNIN siellä häkissä yksin nukkumassa? VAIKKA se olisi alle sen 4,5 neliötä???!

Jos tarkkoja ollaan niin MINÄ rikon lakia sen suhteen, että koiran pitopaikan lämpötilan pitäisi olla välillä 10 - 21 astetta celsiusta, JA MINÄ SEN KUN VAAN PISTÄN PUUTA TAKKAAN, NIIN ETTÄ NYTKIN ON YLI 24 ASTETTA!!! JA TIES MONETTAKO VIIKKOA PUTKEEN!!!!;) Mutta siinä koirassa onkin varmaan jotain vikaa, kun se makaa silti kaminan vieressä. Se on varmaan kipeä:eek: Tai sitten se johtuu siitä että se oli pentuna häkissä! Pitää varmaan kieltää siltä sinne meno.. tai ainakaan ei saa antaa sen olla siellä liian pitkään!

Tämä ketju on selvästi laskenut viestieni tason aivan käsittämättömän alas:hyper:

Halusin vaan kertoo väliin että tää on ihan paras ketju pakkiksella tällä hetkellä, paranee vaan vanhetessaan.

Joo, nimi vaan pitäis vaihtaa taistelukoirista koirataisteluun:D

Niin, miehän sanoin etten yritä päteä tai näsäviisastella. Ei siihen sillä myöskään tarvitse vastata ;)
Pientä pentua (alle puoli vuotias) ei voi juurikaan vielä kouluttaa.
En tiedä mitä sie tarkotat kouluttamisella, mutta puolivuotiaan koiran saa kyllä koulutettua siten, ettei se enää tuhoa säännöllisesti paikkoja. Väitän jopa että hyvin harvoin koskee kamppeisiin tuohon ikään mennessä. Yksilöllistä? Kyllä, mutta oma koira on aivan järkyttävän vilkas ja energinen. Jopa siinä määrin että lekurikin epäillyt (ja todennut) ylivilkkautta ja työkoirarotu tähän päälle, eikä enää puolivuotiaana koskenut mihinkään mihin ei saa. Yksin joutui kuitenkin olemaan 8 tuntia tuossa vaiheessa päivittäin. Ilman väkivaltaa, tai pakottamista.
Kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa tarvittiin kyllä, mutta alle 2kk siinä meni loppupeleissä.

Pientä pentua (alle puoli vuotias) ei voi juurikaan vielä kouluttaa.

Mistä olet kaivanut esiin tämän uskomattoman suuren typeryyden? :david:

Sori nyt, mutta.. Miten niin ei voi? Ei se varmasti osaa kaikkea opetettua täydellisesti mutta se ei tarkoita sitä etteikö koulutusta voisi ja pitäisi aloittaa ihan pikkupennusta. Meidän rotikkavainaata koulutettiin siitä lähtien kun se tuli meille 8-viikkoisena. Voin vaan kuvitella että olis siinä 4-5 kuukauden kohdalla hiukan ahdistanut sekä koiraa että perhettä jos oltais ajateltu, että "no eihän alle puoli-vuotiasta voi juurikaan vielä kouluttaa".

Sori toisen kerran mutta väitteesi on puhdasta kakkendaalia.

Sori nyt, mutta.. Miten niin ei voi? Ei se varmasti osaa kaikkea opetettua täydellisesti mutta se ei tarkoita sitä etteikö koulutusta voisi ja pitäisi aloittaa ihan pikkupennusta. Meidän rotikkavainaata koulutettiin siitä lähtien kun se tuli meille 8-viikkoisena. Voin vaan kuvitella että olis siinä 4-5 kuukauden kohdalla hiukan ahdistanut sekä koiraa että perhettä jos oltais ajateltu, että "no eihän alle puoli-vuotiasta voi juurikaan vielä kouluttaa".

Samaa mieltä:thumbs:

Jo pelkästään johdonmukaisen koulutuksen kannalta kaikki mikä tulee olemaan kiellettyä aikuisena, pitäisi olla sitä jo pentuna. Esim. käsien kaluaminen ym. pennuille tyypillinen toiminta. Koira oppii tehokkaimmin 4 - 7 kk:n iässä, jolloin sille voi opettaa jo yksinkertaisia käskyjä, kuten "istu", "maahan" jne. "Tänne" ja "Ei" on toivottavasti iskostettu kalloon jo ensimmäisenä.

Oho! Täälähän on kunnon meno päällä.
Niin yhdyn tuohon Cassyputin viestiin,koska meidän kaikki koirat ovat kokeneet saman eli:8-viikoisena saapuessaan meille on aloitettu koulutus heti.Se nyt ei tarkoita mitään älytöntä koirakoulua vaan niitä on opetettu palkitsemalla silloin kun ne tekevät asioita oikein ja torumalla kun tekevät pahojaan. Ja kaikki koirat ovat hyvin oppineet ja käyttäytyneet(ehkä on ollut vähän tuuriakin mukana???). Totta kai koirille tulee uhmaikä ja silloin koitetaan vähän rajoja,mutta ei nekään ole olleet mitään ylitsepääsemättömiä. Nämä koirat ovat olleet siis mun lapsuudesta ja nyt kun olen asustellut omassa kämpässä nelisen vuotta niin tarkoitus olisi ottaa koira!Ja ajattelin jatkaa samalla tavalla kasvatusta minkä olen nähnyt ja todennut hyväksi.

:david: :david: :david: !!!!

- Muu kuin väliaikainen = JATKUVA

Suomennettuna tässä asiayhteydessä: Kun koiran JATKUVA pitopaikka on häkki (esim. se dobberi siinä 4,5 neliön häkissä), sitä koskevat linkkaamasi sivun häkkien vähimmäiskoot.
"Jatkuva", sanana, käsitteenä, ei tarkoita välttämättä että 24/7. Se voi tarkoittaa myös päivittäistä, tai toistuvaa. Ei välttämättä edes jokapäivä, mutta usein. Niin siitä sisälukutaidosta... :down:
Mutta eikö olisi mielekkäämpää, että koira olisi sitten vaikka neliön pienemmässä häkissä, mutta saisi olla vapaana suurimman osan päivää muun perheen/omistajan seurassa? Vaikkakin sitten sen YLI TUNNIN siellä häkissä yksin nukkumassa? VAIKKA se olisi alle sen 4,5 neliötä???!
Ei olis mielekkäämpää. En käsitä taaskaan tätä ajattelua. "jos koiraa pidetään muuten 9+ arvoisesti, niin sen hoidosta voi tinkiä kohdassa x niin että hoito on vain 5-. mutta ei se haittaa kun muuten sitä pidetään niin kivasti."

Häh? Miksi koira ei voi olla riittävän suurissa tiloissa JA olla vapaana suurimman osan päivää? Miksi se häkitysaika täytyy ehdoin tahdoin olla onnettoman pienessä näyttelyhäkissä, miksi ei mahdollisimman isossa? Olisko ihan vaan viitseliäisyyskysymys?

Tämä ketju on selvästi laskenut viestieni tason aivan käsittämättömän alas:hyper:

Tää palsta on laskenut mun viestien tason. Ihmetyttää, miten tyypit jotka käyttää aikaansa johonkin kehonrakentamiseen, joka käsittääkseni vie useamman vapaa-illan viikossa, saavat aikaa riittämään myös ihan oikeesti koiraharrastukseen. Joka vie kaikki vapaa-illat viikossa. Ai mut. Onhan häkit keksitty ja siellä se kaveriksi hankittu rakki on yksin onnellinen. Plääh.

En tiedä mitä sie tarkotat kouluttamisella, mutta puolivuotiaan koiran saa kyllä koulutettua siten, ettei se enää tuhoa säännöllisesti paikkoja. Väitän jopa että hyvin harvoin koskee kamppeisiin tuohon ikään mennessä. Yksilöllistä? Kyllä, mutta oma koira on aivan järkyttävän vilkas ja energinen. Jopa siinä määrin että lekurikin epäillyt (ja todennut) ylivilkkautta ja työkoirarotu tähän päälle, eikä enää puolivuotiaana koskenut mihinkään mihin ei saa. Yksin joutui kuitenkin olemaan 8 tuntia tuossa vaiheessa päivittäin. Ilman väkivaltaa, tai pakottamista.
Kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa tarvittiin kyllä, mutta alle 2kk siinä meni loppupeleissä.

Tarkoitan kouluttamisella sitä, että koira käyttäytyy kuten aikuinen koira käyttäytyy. Ei puolivuotiaalta vaadita samaa kuin kaksivuotiaalta, järki käteen. Ei voi vaatia. Kaikki puolivuotiaat ei edes ole sisäsiistejä, se on fysiologinen fakta ja sitä ei kouluttaminen nopeuta.

Mikähän toi sun työkoirarotus oli? Oliko käyttölinjaa lainkaan? Vai mihin perustat väitteen "työkoira"? :D Kato kun vielä sellainenkin juttu, että koirat on yksilöitä. Tule sitten tekemään yleistyksiä, kun olet omistanut useamman kuin yhden "työkoirarotuisen".

ai okei, nyt tajuan, jos tällä palstalla KOULUTUS on sama kuin että koira oppii istumaan ja antamaan tassua, niin nyt ymmärrän tän tason puutteen :D Ei vittu se koirankoulutus alkaa vuoden ikäisestä, ja siihen kuuluu pk-lajit ynnä muut "kakkendaalit". Se mitä puolivuotiaalle voi opettaa ja mitä sen ikäinen pentu sisäistää, ei se ole mitään vitun koulutusta. Toki voi tietämättömälle naapurintädille leveillä että on se meidän rotkula niin perhanan hyvin koulutettu, kun osas jo 3kk iässä istua käskystä. Ei jumankauta. Koulutus pitää sisällään muutakin ku jotain temppuja. Juttuja, joihin ei puolivuotias pysty. Sen ikäinen ei kertakaikkiaan pysty satavarmasti kanavoimaan saalisviettiään, ei vaan pysty.

Arkitottelevaisuus on perusjuttu mikä pitää joka helvatan perusrakin osata, ja osata pikkupennusta asti, mutta ei se mitään koulutusta ole. Se on pelkkiä käytöstapoja. Siinä ei pelata vieteillä, pakotteilla, koiralta ei voida vaatia noin nuorena vielä yhtään mitään kunnon osaamista.

Mitä v...a mä täällä selitän kun vois vaikka lyödä vetoa, että jo pelkkä "vietit" on täyttä hepreaa näille "koulutuksen eksperteille". :eek: Kertoohan toikin että täällä niin perkeleesti KOULUTETAAN puolivuotiaita pentuja :D sallikaa mun nauraa. Ei niitä kukaan pk-harrastaja kouluttais. Niiden kanssa vasta leikitään - jaa miks? Ai niin vietit ei kuulu sanastoonne.

Unohtakaa edelliset. Lyhyesti;

Teiltä on nyt yksi iso juttu, oleellinen juttu jäänyt pois. Asia mikä pitää aina ensin selvittää, ennekuin yhtäkään nelijalkaista aletaan "kouluttamaan" pahoista tavoista. Miksi se tekee niin. Onko teillä mitään käsitystä siitä miksi dobberi, saku, rotikka, mali, nuoruusiässään tuhoaa asuntoa vaikka sillä olisi virikkeitä, ja vaikka sitä lenkitettäis ja aktivoitais ja mitä tahansa? Harvempi bicon frise tekee näin. Miksi? Mikä on dobberin ja seurakoiran ero?

Edelleen, se viettikestävyys ja sen jalostaminen "yli"... sitä ei koulutuksella poisteta. Vai väittääkö joku jotain muuta? Olis kiva jos joku osais vastata ihan asiaakin, vaikka tähän viettiasiaan, eikä vaan irrottaa lause asiayhteydestä "hei dorka kyllähän puolivuotiasta voi kouluttaa että istu! :hyper: " ... se istu-käsky ei auta mitään kun koiralla on ne työkoiran vietit, ja se jää yksin kotiin ja keksii tekemistä.

Arkitottiksen opettaminen ei oo sama asia kuin että miten koulutetaan koira oleen tuhoamatta yksin. Koittakaa pysyä asiassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom