Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
AndyS sanoi:Minun on aina ollut hyvin vaikea käsittää Taidon ideologiaa. Tietysti, jos nyt lähdetään vain siitä, että taidossa on tarkoitus kilpailla taidosäännöillä niin sitten, mutta olen ymmärtänyt, että nämä kieputukset olisi otettu ohjelmaan juuri siksi, että niiden avulla osuminen olisi helpompaa.
.
.
Taidon perusasennollekin on minusta kovin vaikea löytää järjellisiä perusteita. Siitä on hidas liikkua ja lähteä hyökkäykseen. Vastustaja näkee hyökkäykset helposti, kun painopistettä pitää siirtää rajusti. Etujalka on avoimena potkuille. Päätä ei suojata ja suoraa päättäväistä hyökkäystä on vaikea pysäyttää noin takapainoisessa asennossa.
AndyS sanoi:(asennosta)
Mitä hyvää siinä on, en ole vielä keksinyt.
AndyS sanoi:Minun on aina ollut hyvin vaikea käsittää Taidon ideologiaa. Tietysti, jos nyt lähdetään vain siitä, että taidossa on tarkoitus kilpailla taidosäännöillä niin sitten, mutta olen ymmärtänyt, että nämä kieputukset olisi otettu ohjelmaan juuri siksi, että niiden avulla osuminen olisi helpompaa.
Taidon perusasennollekin on minusta kovin vaikea löytää järjellisiä perusteita. Siitä on hidas liikkua ja lähteä hyökkäykseen.
Jissen sanoi:Taidon on tarkoitus olla "uuden vuosituhannen budolaji". Se ei ole itsepuolustuslaji vaan omilla säännöillään toimiva liikuntamuoto.
.
ringside sanoi:Itse olen kyllä sitä mieltä, että "budolaji, joka ei ole itsepuolustuslaji" on jotenkin käsitteellinen ristiriita.
Taido ei ole itsepuolustuslaji, mutta 10 vuotta taidoa on paras itsepuolustus
Zimpanssi sanoi:Ihan noin mielenkiinnosta tahtoisi kysyä, että mihin taidon ottelu perustuu? ...
... Mutta ottelu, jossa ottelijoiden välimatkakin on jatkuvasti 1-3 metriä on perusteltava aika hyvin..
Kaasinen sanoi:. liikkumisessa pitää käyttää taidon ominaista liikkumistyyliä, ja tekniikoiden pitää olla taidotekniikoita. Esim. suora etupotku vastustajaan ei tuo pistettä.