Taido?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jartsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaiken voi "perustella" puolin ja toisin loputtomiin, eivätkä parhaat puhujat yleensä ole edes oikeassa. Kysymys saattaakin olla siitä, kannattaako kaikkia asioita edes ryhtyä "perustelemaan". Kauniin päivän perusteleminen tuskin suututtaa ketään, mutta jatkuvan loan heittäminen jonkun toisen hengen ja elämänveren päälle on aina vähän huono idea. Ellei nyt kiusallaan tahdo riitaa provosoida, ja oma itsetunto on reilassa.

Eipä tässä sen kummempia. Hyviä treenejä vaan kaikille.

Nyt tuli <a href="http://www.student.oulu.fi/~jumyllyl/andy/">nähtyä</a> jotain mikä selvittää aika paljon....:hyper:
Vieläkin on maha kipeänä :worship:
Rock on Andy, ehkä se vielä joku päivä aukeaa...

Minulla on sininen vyö karatesta ja vihreä Houkutoryusta. Aloitin treenaamisen vuonna -90, mutta välissä oli useampi vuosi vähällä treenillä, jolloin lähinnä taannuin. Tuota pätkää katsellessa kannattaa huomata, etten juuri harjoittele sivu- ja takapotkuja, kun niille on eteenpäin kovasti vähän käyttöä, joten ne tietenkin näyttävät kylmiltään aika karmeilta. En ole mestari, enkä edes taitava, mutta olettaisin jokaisen naureskelijan pystyvän esittämään todisteet, kuinka paljon paremmin itse onnistuu samoissa jutuissa. Sitten olisi kanttia naureskellakin.

Muuten olen sitä mieltä, että minun taitotasoni ei vaikuta taidopiruettien järkevyyteen millään tavoin, koska en ole edes syntynyt silloin, kun ko. tekniikat kehitettiin. Vaikken olisi treenannut päivääkään, niin ei se olisi mikään peruste pyöriä tekniikoiden aikana. Siksi taitotasoni ei kuulu tähän keskusteluun mitenkään, vaan on huono ad hominem-argumentti, jolla pyritään peittämään sitä, ettei itse asiasta enää pystytä argumentoimaan.

AndyS sanoi:
Muuten olen sitä mieltä, että minun taitotasoni ei vaikuta taidopiruettien järkevyyteen millään tavoin, koska en ole edes syntynyt silloin, kun ko. tekniikat kehitettiin. Vaikken olisi treenannut päivääkään, niin ei se olisi mikään peruste pyöriä tekniikoiden aikana.
Olet oikeassa, taidotekniikoilla ei ole mitään järkeä siinä mielessä kun sinä sen (järkevyyden) ymmärrät

Et siis ole kertaankaan treenannut taidoa? Ja sanot ettei ole järkeä pyöriä tekniikan aikana.

Oletko miettinyt ikinä mitä sen pyörähtämisen aikana tapahtuu? Se "piruetti" sisältää hyökkäyksen,puolustuksen ja hyökkäyksen. Ja se "piruetti" antaa potkuun tai lyöntiin voimaa.

Ei taido ole pelkästään "piruetteja" tai voltteja. Lajin perustekniikoihin kuuluu 50 eri tekniikkaa ja niiden eri sovellutukset. Näyttää siltä että kun et ymmärrä paria juttua joten tuomitset koko lajin. Se osoittaa hyvinkin millainen budoka olet.

Itseltäni löytyy budolajeista treenipohjalta pelkästään taido 14 vuoden ajan. Olen harjoitellut eri lajien edustajien kanssa jonkin verran mutta suurin este kunnon ottelulle tulee aina säännöistä. Joka lajissa jossa otellaan, on säännöt. Ne on tehty suojelemaan ottelijoita. Joten niiden mukaan pitää elää. Jos taidosäännöt ei miellytä sinua Andy, niin voi voi. Minkäs teet?

Ja kun arvostelit taidoa kammpailulajina ja sillä ei pärjää, niin sanon paskat. Taidosta löytyy niin kyynärpäälyönnit/polvipotkut/hyppypotkut/pyyhkäisyt. Joten miten se ei ole kamppailulaji?

Sluiba sanoi:
Nyt tuli <a href="http://www.student.oulu.fi/~jumyllyl/andy/">nähtyä</a> jotain mikä selvittää aika paljon....:hyper:
Vieläkin on maha kipeänä :worship:
Rock on Andy, ehkä se vielä joku päivä aukeaa...

Mitä sie etelän mies huitot? mikset sie käytä ohovia? :D

Joo vitsi, vitsi.. ei saa suuttua. Minusta tuo taido näyttää voimistelun ja karaten koktaililta. Ihan huban näköstä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon ajatellu mennä kaverin messis alkeiskurssille. Mä en oo mikää notkea, aerobinen kestävyys on tosin hyvä. Olis mukava ku olis joku tuttu mukaan, jonka kanssa mennä treeneihin. Painoo mul on täl hetkel 62kg ja oon aika hoikka. Voimaakaan ei löydy kummosesti. Et mitä mieltä ootte et pärjäänkö mä siel alkeiskurssilla? Ja mitä muuta lajia suosittelisitte jos haluutte ohjata lajiin, jossa mul olis mahdollisuus oppia ees perusteita.
Tunnutte puhuvan vaa kilpailutason matseista. Kai siel oppis jonkuulaista ip-taitoja ja sais itseluottamusta.

Itse kokemani ja kuulemani perusteella pärjäät varmasti siellä peruskurssilla. Esimerkiks ite aloin harrastaa Krav Magaa reilu vuosi sitte ja oon päässy hyvin lajiin "sisään" vaikkei aiempaa kamppailulajikokemusta ole enkä muutenka oo mikään maailman notkein tai urheilullisin ihminen.

Yleensähän peruskurssit, lajissa kuin lajissa, keskittyy lähinnä perustekniikoihin ja peruskunnon kohottamiseen. Sitten jos kiinnostusta löytyy ja päättää jatkaa siirrytään pikkuhiljaa vaativimpiin tekniikoihin ja reenaamisen ohella myös kunto ja joustavuus paranee. Eli mun neuvo ois et rohkeesti vaan mukaan jos kerran kiinnostaa.

Eilen oli taidoa televisiossa Hiki-ohjelmassa.
Katoitteko?

Mielestäni hyvä mainospätkä lajille juuri ennen syksyn peruskursseja.

Järvenpää-Cup

J ä r v e n p ä ä - C u p
K I L PA I LU K U T S U

Aika: Lauantai 20.1.2007 klo 11 alkaen.

Kilpailijoiden on oltava paikalla klo 10.00
• Paikka: Liikuntakeskus Piironen, Lukionkatu 3,
Järvenpää (ks. kartta)
• Lajit ja sarjat:
Ranking: Naiset: in/tai hokei ja jissen
Miehet: tai/in hokei ja jissen
6-3 kyu: Naiset: sen-un-hen in/tai hokei ja jissen
Miehet: sen-un-hen tai/in hokei ja jissen
Sonen: Naiset ja miehet
(s. 1972 tai ennen)
mei-hokei
Juniorit: B-tytöt (s. 1991-92) sen-un-hen in/tai hokei ja jissen
B-pojat (s. 1991-92) sen-un-hen tai/in hokei ja jissen
C-tytöt (s. 1993-94) sen-un-hen in/tai hokei ja jissen
C-pojat (s. 1993-94) sen-un-hen tai/in hokei ja jissen
D-tytöt ja nuoremmat
(s. 1995 tai myöh.)
sen-un in/tai hokei
D-pojat ja nuoremmat
(s. 1995 tai myöh.)
sen-un tai/in hokei
Juniorisarjojen vyöarvot: hokei vähintään 7. kyu, jissen vähintään 6. kyu
Sarjoja voidaan yhdistellä, mikäli niissä on vähemmän kuin 4 osallistujaa.
• Ilmoittautuminen:
Seuroittain sähköpostilla osoitteeseen info@taidojarvenpaa.fi, (tai kirjallisesti
osoitteeseen Koulukuja 20 B 5, 04430 Järvenpää). Ilmoittautumisten ja kilpailumaksujen
on oltava perillä viimeistään torstaina 11.1.2007. Kilpailijoista
on ilmoitettava nimi, syntymävuosi, vyöarvo, sarja ja lajit.
• Kilpailumaksu:
Aikuiset 20 €/kilpailija, juniorit 10 €/kilpailija Järvenpään Taidoseuran tilille
(Nordea 209538-5437). Jälki-ilmoittautuneiden maksu on kaksinkertainen.
Maksettaessa on ehdottomasti käytettävä viitenumeroa 20077
• Lisenssit:
Kilpailijoilla tulee ehdottomasti olla voimassaoleva kilpailulisenssi!
• Lisätietoja:
Olavi Kurttio (ks. seuran yhteystiedot alla)
Kilpailutulokset julkaistaan internetissä osoitteessa www.taido.fi
Yleisöllä on vapaa pääsy kilpailupaikalle.
T e r v e t u l o a k i s o i h i n !
Järvenpään Taidoseura ry. www.taido.fi/jarvenpaa info@taidojarvenpaa.fi p. 050 3912519

MR.6PACK sanoi:
Hmm. Voi kun pääsis viellä treenaamaan tatamille.
No tulet vaan Ouluun leireilemään n. viikon päästä.. :D ;)

Osallistuin tähän keskusteluun ketjun ykkössivulla ja siellä tuli hieman kritisoitua lajin asentoja, näin jälkeenpäin lajiin palanneena voisi sanoa että ei pitäisi kirjoitella peruskurssipohjilta. :( Taidon perusasennot ovat toimivia taidokontekstissa ja taidomaisten tekniikoiden tekemiseen. Erittäin paljon on kiinni siitä että on treenaamalla tehnyt ne liikkumiset ja tekniikat itselle rennoiksi ja nopeiksi suorituksiksi. Jos lajia treenaamaton/vähän treenannut yrittää käyttää taidotekniikkaa niin aika toivottomaltahan se tuntuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom