Tahtoo Videotykin...

topi sanoi:
Outoa vaan että takuu on yleensä 2-3vuotta. kun tavallisissa telkkareissa 5vuotta tai yli. Aika ihme olisi jos plasman pitäisi kestäisi normaali käytössä esim.13vuotta ja takuu vain 2vuotta. luulisi valmistajien pidentävän takuuta.

Nyt taitaa olla takuun käsite hieman hukassa? Ei takuuajalla sentään määritellä tuotteen kestoikää. Olettaisin ainakin, että esim. autoni kestää käytössä yli kaksi vuotta. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ehdotan Sanyon PLV-Z1, -Z2 tai -Z3 malleja kukkarosta riippuen.
Tykillä on takuuta 3 vuotta joten hyvin voi tuollaisen parivuotta vanhan Z1:en ostaa.
Katsoo sitten vaan, että hinta on kohdallaan suhteessa lampun käyttömäärään.

veijo esso sanoi:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=19417&tyyppi=3
Onko järkeä edes harkita tota epsonia? mbnetin hintavertailulussa oli HALAPA.. Muistaakseni halvimmillaan 679 e. Onko kellään teistä tuota härveliä tai oletteko nähneet että minkälainen kuva siinä on?

Ei kannata ostaa. Osta ennemmin kotiteatteriin suunniteltu laite esimerkiksi Hitachi PJ-TX100, jonka saa n. 1300€. Kannattaa myös tarkastaa käytettyjä jos budjetti on tiukka.

topi sanoi:
Outoa vaan että takuu on yleensä 2-3vuotta. kun tavallisissa telkkareissa 5vuotta tai yli. Aika ihme olisi jos plasman pitäisi kestäisi normaali käytössä esim.13vuotta ja takuu vain 2vuotta. luulisi valmistajien pidentävän takuuta.

Tuo takuuaika johtuu siitä, ettei niitä ole vielä pystytty testaamaan yli 5 vuotta vaaditulla tavalla. Kyllä ne takuuajat pitenee kun tekniikka vanhenee ja parantuu. Telkkareihin voi laittaa kevyesti tuon 5 vuotta, koska tekniikka on niin vanhaa, että pystytään arvioimaan sen kestoikä aika luotettavasti yli 5 vuodeksi.

Pääkaupunkiseudulla asuvien kannattaa ehdottomasti tutustua Prismasonicin demoiltoihin Otaniemessä. Itse olen muutaman kerran käynyt ihmettelemässä. Tuo tilan saa vuokrattuakin yksityiskäyttöön suhteellisen halvalla.

DEMOTILAN LAITTEET:

Panasonic PT-AE700
Sony VLP-HS50
Prismasonic H-500s anamorfinen linssi
Draper-Luma HCG 16:9 (132x234 cm)
Draper-Luma HiDef Grey 2.35:1 (tauluscreeni)
Samsung DVD-HD945
Pioneer VSX-D612 7.1 vahvistin
Avance Dana kaiuttimet
UUTTA:

Sony VLP-HS50
AIKA JA PAIKKA:

Demot joka torstai kello 18-20
Otakaari 20A, Espoo
Kyltit opastavat sinut Otakaarelta demohuoneeseemme.
Kerrostalon rappukäytävästä sisään ja portaat alas.

tomppa82 sanoi:
Itse ehdotan Sanyon PLV-Z1, -Z2 tai -Z3 malleja kukkarosta riippuen.
Tykillä on takuuta 3 vuotta joten hyvin voi tuollaisen parivuotta vanhan Z1:en ostaa.
Katsoo sitten vaan, että hinta on kohdallaan suhteessa lampun käyttömäärään.
Eräs saksalainen putiikki kauppasi PLV-Z1:stä hintaan ~650e. Ilmeisesti joku "jämä-erä" koska loppui muutamassa päivässä. Jos budjettitykkiä hakee, niin Infocuksen X1 voi olla hyvä vaihtoehto (edellyttäen ettei kärsi sateenkaariefektistä), jota saa myös 650e saksasta.

Tuommoinen budjettiluokan tykki on siitä mukava, että käyttötunnit on todella edullisia.

rahkanaama sanoi:
Eräs saksalainen putiikki kauppasi PLV-Z1:stä hintaan ~650e. Ilmeisesti joku "jämä-erä" koska loppui muutamassa päivässä. Jos budjettitykkiä hakee, niin Infocuksen X1 voi olla hyvä vaihtoehto (edellyttäen ettei kärsi sateenkaariefektistä), jota saa myös 650e saksasta.

Tuommoinen budjettiluokan tykki on siitä mukava, että käyttötunnit on todella edullisia.

Muistaakseni tässä X1 tykissä oli erittäin selvät noi sateenkaariefektit, sai olla aika sokee ettei niitä nähnyt / tullu pää kipeeks. Uusissa DLP tykeissä ongelma onkin sitten paljon pienempi.

Mun töllö on paskana, ja tekis mieli ostaa tykki. Toisaalta oon miettiny, että mitä jos ostais LCD-töllön. Hinnat pyörii aika samoissa, kun puhutaan n.1450€:n tuotteesta. Tykiksi ajattelin Epson EMP TW200H

Tykin miinuspuolia: ei sovellu jatkuvaan katseluun, ts. telkkariksi mm. kalliin lampun takia. Tosin en juuri Tv:tä katso, paitsi muutamia sarjoja. Leffoja tulee sen sijaan katottua enemmän kuin tarpeeksi.

LCD miinuksia: aika paljo pienempi kuva. Mulla katseluetäisyys n.3,5 metriä, joten tollanen 32" kalpenee aika pahasti videotykin kuvankoolle.

Argh, antakee vinkkejä... kiitos. :)

Itselläni on ollut Pana AE300 kohta parisen vuotta ja 90% olen tyytyväinen ollut. Tuo puuttuva 10% ei johdu Panasta vaan tykeitä yleensä. Lamppujen kesto on mitä on, mitään todellista takuuta niillä ei ole (esim. 3kk, 500h, kumpi ensin täyttyykään... no hoh hoh :)) Jos jotain pieniä vikoja tai hämäryyksiä tulee niin monesti kuluttaja on hiukan alakynnessä, huollossa jostain syystä hämäryyksiä ei löydetä. Omassani ei ole muuta ollut kuin 1000h kohdalla lamppu hieman eli omaa elämäänsä pienellä kirkkauden vaihtelulla mutta nyttemmin elämä on taas tasoittunut. Alun perin otin tykin pääasialliseksi töllöttimeksi, hyväksyin huoneen pimennystarpeen, mutta joku aika aloituksesta hankin pikku töllöttimen kaveriksi, siitä tulee katsottua aika paljon ohjelmaa eikä edes harmita :) Panasonikin AE (300,500,700 jne.) sarja saa minun kannatukseni pääasiassa pikseli tekniikan ansiosta, vaikka kyseessä on LCD proju niin pikselit eivät eroku katselu etäisyydelta. Tämä etu on säilynyt Panoissa vaikka nyttemin pikselimäärin kasvu tasoittaa hieman etua kilpailijoihin verrattuna.

Tykki on pop, on se elämys kattoa leffat ja pelata pelit lähes 2m levellä kuvalla... :kuola:

IMO, telkku on telkku, ei se LCD näyttö tee siitä yhtään sen parempaa.

Nyt on puolisentoista vuotta ollut videotykki talossa ja toinen malli menossa. Tykkiä en pois vaihda mutta en kyllä televisiotakaan, molemmille on omanlaisensa käyttötarkoitus olemassa. Telkkua voi huoletta pidellä päällä vaikkei sieltä just nyt tulisikaan mitään kovin mielenkiintoista. Tykillä taas on mukava katsella esim. leffat, urheilukisat...Tykillä saa peleihinkin reilusti lisää tunnelmaa.
Eli jos isoa kuvaa haluat niin sittenhän videotykki on oikea valinta. Päivittäiskäyttöön riittääkin sitten tykin kaveriksi joku ihan perustöllö.

onko kukaan kokeillut vaihtaa lampun tilalle jotain muuta lamppua? joku jantteri vaihtoi tuon lampun tilalle samankokoisen halvan metallihalidin (15e), joutui vain porailemaan vanhasta polttimosta tuon heijastimen mukaan. tasainen valo tuli tuostakin, valoteho yhtä hyvä kuin omalla polttimollaan.

tarkottaako valon vilkkuminen sitten aina lampun menoa? mihin tykkiin on halvimmat lamput, käykö johonkin halppislamput?

eikin tykin ois saanut käytettynä 200e hintaan kankaineen.. valon satunnainen "huojunta" vaan askarrutti, eikä lampun vaihto kiinnostanut. jätin sitten ostamatta.. ei tuo lcd:n "verkko" haitannut siinä, oikeastaan ihan hyvä kuva näin asiaan vihkiytymättömän silmään. eikä ihan pimeäkään tarvinnut olla nähdäkseen.. ois pitänyt sittenkin ostaa :(

tarkoitin tykillä siis lcd-projektoria. tykiksi ei vissiin noita saisi sanoa, kun eihän niissä ole putkiakaan...

j0sku sanoi:
Muistaakseni tässä X1 tykissä oli erittäin selvät noi sateenkaariefektit, sai olla aika sokee ettei niitä nähnyt / tullu pää kipeeks. Uusissa DLP tykeissä ongelma onkin sitten paljon pienempi.
No jaa. Tuossa on 2x väripyörä kuten muissakin edullisissa DLP tykeissä.

Ulkomaisissa testeistä olen lukenut juuri päinvastaista noista sateenkaariefektien näkyvyydestä. Riippuu tietysti kuka on arvostelemassa ja mihin verrataan.

Se on toki minulle aivan sama, koska en ole tuota tykkiä ostammassa. Se on kuitenkin hyvä vaihtoehto tuossa (600-700e) hintaluokassa.

Mä tein sellaisen ratkaisun juuri, että myin pois 3kk vanhan 32" 100Hz CRT-töllön. En jaksanut enää niin pientä kuvaa (todellinen kuva-ala kun on vain 30" kkuvaputkessa). Hommasin tilalle Panan TH-37PA50 plasman seinätelineeseen tv-käyttöön. Syksyllä laitan seinälle 92" rullakankaan siten, että sen voi vetää alas plasman eteen, ja hommaan Panan PT-AE700 projun täydellisiä leffanautintoja varten.

Tuo plasma on nyt ollut perheessä viikon ja ollaan enemmän kuin tyytyväisiä kuvanlaatuun - erityisesti värimaailmaan (uusi G8 paneeli, 8.6 miljardia väriä). Vaikka resoluutio on vain 852x480 on kuva todella terävä ja hyvän näköinen meidän katseluetäisyydeltä n. 3,5m. DVD-soitin on kiinni komponentissa, digiboxi ja sat.viritin RGB-scarteissa. Vasta alle 2 metrin etäisyydeltä alkaa kuvan pienet virheet ja heikon reson tuoma pehmeys näkyä.
Maksoin Panasonic TH-37PA50 plasmasta kyllä hieman liikaa, kun Suomesta sen ostin eli 2150€. Saksasta olisi saanut toim. kuluineen telineineen kotiovelle kyseisen plasman n. 1700-1800 eurolla.

No, projun tilaan Germaniasta. Tällä hetkellä Pana PT-AE700 tulisi kotiin n. 1350 eurolla.

Öööhhhh... nyt tulee kyllä untamo kysymys.. mutta miten kytkette piuhat videotykkiin että saatte tv:n näkyviin? Nimittäin silloin kun mulla oli lainassa se firman tykki, niin en mitenkään saanut tv:tä näkymään tykin kautta. Tutkin tv:ni manuaalista että oisko siellä ollu vinkkejä kytkennöistä, mutta en löytäny (tv, vuoden vanha 32 tuuman jvc). Sitten mietin että saisko jotenkin videoitten kautta, mutta sielläkään ei löytyny sellaista vaihtoehtoa että ois saanu kuvan tykkiin (video on vanha paska). Nii, että mitenkä?

Mulla on vanha CRT (on muuten päivittäisessä käytössä nopeampi), sen Scart tunnistaa automaattisesti tuleko signaali rgb:nä vai komposiitillä.

Eli ylläolevaan kysymykseen. Jos tykissä on scart, voi koettaa paljonko vaikuttaa jos kytkee dvd:n scartilla tykkiin ja taas scartilla telkkari kiinni dvd:hen. Ylensä vain DVD soittimissa ei ole 2kpl scarttia läheskään kaikissa. Mulla on käytössä vahvistin, jossa on 3kpl scartteja ja dvd soitin sisäänrakennettuina. Lisäksi on digipoksi. Todella helppo käyttää. :rock: Testailin noita ykslamppuisia tykkejä paremman kuvan toivossa, niin kkäyttöönotto kesti kauemmin noissa ja joutui usein tykistä aina vaihtamaan sitä sisääntuloa. Mä en saa tosta vanhasta tykistä enää mitään, niin käytän loppuun.

veijo esso sanoi:
Öööhhhh... nyt tulee kyllä untamo kysymys.. mutta miten kytkette piuhat videotykkiin että saatte tv:n näkyviin? Nimittäin silloin kun mulla oli lainassa se firman tykki, niin en mitenkään saanut tv:tä näkymään tykin kautta. Tutkin tv:ni manuaalista että oisko siellä ollu vinkkejä kytkennöistä, mutta en löytäny (tv, vuoden vanha 32 tuuman jvc). Sitten mietin että saisko jotenkin videoitten kautta, mutta sielläkään ei löytyny sellaista vaihtoehtoa että ois saanu kuvan tykkiin (video on vanha paska). Nii, että mitenkä?
Mulla tulee satelliitin kautta, mutta näin: hommaat liittimen, joka muuttaa scartin RCA-lähdöiksi (ääni oik. ja vas + kuva), jotka kytket suoraan tykkiin tai parempi vaihtoehto on, että viritinvahvistimeen Video IN. Näin saat äänen kuulumaan stereoiden kautta. Sitten viet kuvasignaalin RCA:lla (Video Out) tykille.

Just, just.. hyvä, kiitoksia.. tuo scart-rca liitin kyllä ratkaisee ongelman. Nyt vielä pitää puhua vaimo ympäri että tehdään järkihankinta eli TYKKI. (vaimo haluaa jonku vidun pöydän :wall: )

Mistä kaupoista ootte tilaillu noita tykkejä saksata, itse kyselin tuossa digitalpear.de:stä ja siellä kuulemma on tykkejä varastossa (panasonic pt-ae700), pitää maksaa etukäteen tilille joten se vähän hämään, mieluiten maksaisin vaikka postiennakolla tai sitten luottokortilla..

Nostetaanhan tämä threadi ylös, niin jollekin tulee vielä tykkikuume! :evil:

Itselläni on Sanyo PLV-Z2 tykki, ostin sen n.7kk sitten ja maksoi 1100e (saksasta). Olen ollut todella tyytyväinen, ainut mikä jossain tilanteessa hieman "harmittaa", on mustan toisto. Jos leffa on aivan pimeä niin se on hieman mustanharmahtavaa. Mutta ei tykeiltä voi ihan täysin mustaa vaatiakaan. Tosin jos ruudussa on jotain muutakin kuin mustaa niin silloin musta näyttää mustalta.

"Kankaaksi" hommasin MDF-levystä tehdyn. Eli maalasin sen mattaharmaalla ja tein mustat reunat. Tämä on kehuttu systeemi ja niin näyttääkin olevan! Kuvan koko 100".

Tykkien hinnat ovat kyllä parin vuoden aikana tulleet mukavasti alas kuluttajien käsiin. Pikkuhiljaa kun tykit yleistyvät, niin varmasti lamppujen hinnatkin tulevat alas.

Ne joilla ei vielä ole tykkiä, niin kipin kapin kauppaan ostamaan sellainen! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom