VelttoV sanoi:Mä nään monissa DLP ja LCD tykeissä sateenkaariefektiä.
Aika tiukat silmät sulla ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
VelttoV sanoi:Mä nään monissa DLP ja LCD tykeissä sateenkaariefektiä.
jarhu sanoi:No tuota, en nyt noista tosi halpis merkeistä tiedä, mutta esim. Viewsonicilta halvin lamppu mitä olen löytänyt 230€, suurimmalla osalla lampuista mitä minä olen netistä löytänyt niin hinta pyöriny 450-700€. Voitko kertoa mihin malliin ja mistä voi löytää noin halvalla uusia lamppuja?
tempe sanoi:Elikkä sitten linkkejä/tms pöytään että mistä saa 1400 erskiin? Tarkotus oli saada kesäkuuksi tykki.
Paitsi ei plasmankaan käyttöikä mikään pitkä ole n.5-10v minkä jälkeen voi heittää verkonpainoksi.Dr_Anabolic sanoi:Mulla on ASK-C100 ja siihen maksaa lamppu noin 600 euroa. Nyt oltu jo jonkin aikaa ilman tykkiä, ku lamppu vetelee viimeisiään. Vähän turhan kallis kertainvestointi noin 2000 tuntia kestävälle lmapulle. Plasma seuraavaksi.
topi sanoi:Paitsi ei plasmankaan käyttöikä mikään pitkä ole n.5-10v minkä jälkeen voi heittää verkonpainoksi.
quiz sanoi:Ja jos haluaa ison kuvan, niin plasmojen hinnat hyppää taivaaseen. Taustaprojektiotelkkari on myös tietenkin vaihtoehto.
Ja jos haluaa ison kuvan, niin plasmojen hinnat hyppää taivaaseen. Taustaprojektiotelkkari on myös tietenkin vaihtoehto.topi sanoi:Paitsi ei plasmankaan käyttöikä mikään pitkä ole n.5-10v minkä jälkeen voi heittää verkonpainoksi.
quiz sanoi:...Taustaprojektiotelkkari on myös tietenkin vaihtoehto.
Taitaa uudet mallit ajaa kuvanlaadussa plasmojen ohi.El Capo sanoi:Ei ees oo. ;)
El Capo sanoi:Hmm, mikähän laatumalli sulla on Viewsonicilta? Anna sen netin olla ja soita/kävele kauppaan kyseleen lamppujen hintoja. Esim. Tampereella säästää Panasonic ae700 lampun hinnassa 100 metrin kävelyllä 50-60€, ja jos oikeen jaksaa reippailla, niin 3 kilometrin päässä 140€ (kallein hinta koko kaupungissa 490€). Ja tohon Epsoniin maksaa lamppu 170€, kirkkaampi lamppu 210€.
jarhu sanoi:En väittänytkään, että viewsonic olisi laatumalli. Viittasin vain siihen että halvin projektorilamppu mitä löysin oli viewsonicin projektoriin. Ilmeisesti en osaa etsiä oikeista paikoista, mutta enpä löytänyt mistään myytävän uusia lamppuja ae700 malliin alle 400€. Tuskin yksikään liike möisi satojen tappiolla
hafanafa sanoi:Gigantin myyjä sano kerran et max käyttöikä 6 vuotta. Empä ole plasmateeveetä ostamassakaan sen takia.
El Capo sanoi:Edit. Et osaa etsiä hintoja oikeista paikoista. Voisi jopa sanoa, että et osaa ollenkaan etsiä hintoja.
hafanafa sanoi:Gigantin myyjä sano kerran et max käyttöikä 6 vuotta. Empä ole plasmateeveetä ostamassakaan sen takia.
veijo esso sanoi:Mitäpä ootte mieltä: Saanko 800 eurolla riittävän hyvän vehkeen leffojen katseluun.. vai kannattaisiko satsata vielä toinen mokoma päälle? Siis ostan varmaankin upouuden..
Outoa vaan että takuu on yleensä 2-3vuotta. kun tavallisissa telkkareissa 5vuotta tai yli. Aika ihme olisi jos plasman pitäisi kestäisi normaali käytössä esim.13vuotta ja takuu vain 2vuotta. luulisi valmistajien pidentävän takuuta.Dr_Anabolic sanoi:Ei sitä käyttöikää kukaan voi sanoa vuosissa vaan katselutunneissa. Pari vuotta sitten kun plasmat tuli niin niiden käyttöikä oli alle 10.000 tuntia, mutta nyt jo 15.000 - 20.000 tuntia ja jos laskee, että katsoo joka ikinen päivä esim. 4 tuntia TV:tä niin 15.000 käyttötuntia tulee täyteen vasta reilun 10 vuoden päästä ja 20.000 yli 13 vuoden päästä. Eikö tuon ajan jälkeen olisi jo oikeastikin aika uusia tekniikkaa?