Tahtoo Videotykin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jarhu sanoi:
No tuota, en nyt noista tosi halpis merkeistä tiedä, mutta esim. Viewsonicilta halvin lamppu mitä olen löytänyt 230€, suurimmalla osalla lampuista mitä minä olen netistä löytänyt niin hinta pyöriny 450-700€. Voitko kertoa mihin malliin ja mistä voi löytää noin halvalla uusia lamppuja?

Hmm, mikähän laatumalli sulla on Viewsonicilta? Anna sen netin olla ja soita/kävele kauppaan kyseleen lamppujen hintoja. Esim. Tampereella säästää Panasonic ae700 lampun hinnassa 100 metrin kävelyllä 50-60€, ja jos oikeen jaksaa reippailla, niin 3 kilometrin päässä 140€ (kallein hinta koko kaupungissa 490€). Ja tohon Epsoniin maksaa lamppu 170€, kirkkaampi lamppu 210€.

No nuohan ei oo enää pahankaan hintaisia... onko nuo viewsonicin mallit ihan järkivempeleitä vai kökköjä?

Dr_Anabolic sanoi:
Mulla on ASK-C100 ja siihen maksaa lamppu noin 600 euroa. Nyt oltu jo jonkin aikaa ilman tykkiä, ku lamppu vetelee viimeisiään. Vähän turhan kallis kertainvestointi noin 2000 tuntia kestävälle lmapulle. Plasma seuraavaksi.
Paitsi ei plasmankaan käyttöikä mikään pitkä ole n.5-10v minkä jälkeen voi heittää verkonpainoksi.

topi sanoi:
Paitsi ei plasmankaan käyttöikä mikään pitkä ole n.5-10v minkä jälkeen voi heittää verkonpainoksi.

Gigantin myyjä sano kerran et max käyttöikä 6 vuotta. Empä ole plasmateeveetä ostamassakaan sen takia.

quiz sanoi:
Ja jos haluaa ison kuvan, niin plasmojen hinnat hyppää taivaaseen. Taustaprojektiotelkkari on myös tietenkin vaihtoehto.

42" Plasmatelkkarin saa kahteen tonnin ja sil kahel tonnil saa jo hyvän videotykin

topi sanoi:
Ja jos haluaa ison kuvan, niin plasmojen hinnat hyppää taivaaseen. Taustaprojektiotelkkari on myös tietenkin vaihtoehto.

Plazaa taas lueskelin, tästä viestistä saattaa olla apua tykkiä pohtiville, eri tekniikoiden eroja vähän vertailtu ja niin edelleen:

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=35835#post465817

LCD vs. DLP

http://www.projectorcentral.com/lcd_dlp.htm

Ja vielä JVC:n D-ILA tekniikan suitsutusta (laittakaa MBS-filteri päälle katsoessanne), sisältää kyllä havainnollistettavasti informaatiota siitä, mitä on esim. sateenkaari-ilmiö ja kanaverkkoefekti, ja mistä ne johtuvat.

http://pro.jvc.com/pro/flash/dila/jvc-projector.htm

El Capo sanoi:
Hmm, mikähän laatumalli sulla on Viewsonicilta? Anna sen netin olla ja soita/kävele kauppaan kyseleen lamppujen hintoja. Esim. Tampereella säästää Panasonic ae700 lampun hinnassa 100 metrin kävelyllä 50-60€, ja jos oikeen jaksaa reippailla, niin 3 kilometrin päässä 140€ (kallein hinta koko kaupungissa 490€). Ja tohon Epsoniin maksaa lamppu 170€, kirkkaampi lamppu 210€.

En väittänytkään, että viewsonic olisi laatumalli. Viittasin vain siihen että halvin projektorilamppu mitä löysin oli viewsonicin projektoriin. Ilmeisesti en osaa etsiä oikeista paikoista, mutta enpä löytänyt mistään myytävän uusia lamppuja ae700 malliin alle 400€. Tuskin yksikään liike möisi satojen tappiolla :eek:

jarhu sanoi:
En väittänytkään, että viewsonic olisi laatumalli. Viittasin vain siihen että halvin projektorilamppu mitä löysin oli viewsonicin projektoriin. Ilmeisesti en osaa etsiä oikeista paikoista, mutta enpä löytänyt mistään myytävän uusia lamppuja ae700 malliin alle 400€. Tuskin yksikään liike möisi satojen tappiolla :eek:

Kertoisitko meille kaikille minkälaiset sisäänostohinnat ja katteet noilla lampuilla on? Osais tinkiä entistä paremmin!!

Kuten jo aiemmin kerroin, olen hankkimassa joko Panasonicin ae700e:n tai Epsonin tw200. Kaikki muu pohjatyö on jo tehty (esim. lamppujen hinnat olen selvittänyt ko. malleille, mutta muitakin kriteerejä toki valinnalle on) ja ensi viikolla tykit ovat rinnakkain ja pääsen niitä testaan, jonka jälkeen jompi kumpi tykki lähtee mukaan.

Olen huomannut, että toi tykin valitseminen on melko vaikea homma ja hifistelyyn sortuu herkästi. Mutta kaippa jommalla kummalla noista kahdesta itsensä tyydyttää seuraaviksi vuosiksi ja sitten satsataan kunnolla tykkiin.

Edit. Et osaa etsiä hintoja oikeista paikoista. Voisi jopa sanoa, että et osaa ollenkaan etsiä hintoja.

hafanafa sanoi:
Gigantin myyjä sano kerran et max käyttöikä 6 vuotta. Empä ole plasmateeveetä ostamassakaan sen takia.

Ei sitä käyttöikää kukaan voi sanoa vuosissa vaan katselutunneissa. Pari vuotta sitten kun plasmat tuli niin niiden käyttöikä oli alle 10.000 tuntia, mutta nyt jo 15.000 - 20.000 tuntia ja jos laskee, että katsoo joka ikinen päivä esim. 4 tuntia TV:tä niin 15.000 käyttötuntia tulee täyteen vasta reilun 10 vuoden päästä ja 20.000 yli 13 vuoden päästä. Eikö tuon ajan jälkeen olisi jo oikeastikin aika uusia tekniikkaa?

Mitäpä ootte mieltä: Saanko 800 eurolla riittävän hyvän vehkeen leffojen katseluun.. vai kannattaisiko satsata vielä toinen mokoma päälle? Siis ostan varmaankin upouuden..

hafanafa sanoi:

Toivottavasti kovin moni ei pidä Gigantin myyjää alan asiantuntijana ;)

Nykyään useimmat plasmapanelien valmistajat ilmoittavat niiden "käyttöiäksi" 60 000h, jonka jälkeen panelin valoteho on puolittunut.

veijo esso sanoi:
Mitäpä ootte mieltä: Saanko 800 eurolla riittävän hyvän vehkeen leffojen katseluun.. vai kannattaisiko satsata vielä toinen mokoma päälle? Siis ostan varmaankin upouuden..

No ihan ihmisestä kiinni mikä jokaiselle on riittävä, mutta itse jos olisin ensitykkiä ostamassa niin laittaisin rahat lähemmäks 1500e:n tykkiin. Esim Saksasta lähtee Panasonic PT-AE700 - videotykki 1400 eurolla.

Kannattaa itse käydä paikan päällä kattomassa että kuva miellyttää ja mielellään paikassa jossa on tarjottu hyvät tilat demoamiseen, eli pimennetty huone ja kunnon materiaalia tykille tarkoitetulta soittimelta ja kunnon piuhoilla. Jokaisessa tykissä (ainaki alle 2000e) on omat ongelmansa, jotka näkyvät enemmän tai vähemmän.

Suurinpiirtein näin:

DLP:
+ mustan taso
+ "elokuvamainen" kuva
- mahdolliset sateenkaaret (jotkut ihmiset näkevät häiritsevästi)

LCD:
+ tarkkuus
- verkkomainen kuva, eli pikselien välissä näkyy selvä verkko

http://www.dvdplaza.fi sivua kannattaa lukea kunnolla.

Dr_Anabolic sanoi:
Ei sitä käyttöikää kukaan voi sanoa vuosissa vaan katselutunneissa. Pari vuotta sitten kun plasmat tuli niin niiden käyttöikä oli alle 10.000 tuntia, mutta nyt jo 15.000 - 20.000 tuntia ja jos laskee, että katsoo joka ikinen päivä esim. 4 tuntia TV:tä niin 15.000 käyttötuntia tulee täyteen vasta reilun 10 vuoden päästä ja 20.000 yli 13 vuoden päästä. Eikö tuon ajan jälkeen olisi jo oikeastikin aika uusia tekniikkaa?
Outoa vaan että takuu on yleensä 2-3vuotta. kun tavallisissa telkkareissa 5vuotta tai yli. Aika ihme olisi jos plasman pitäisi kestäisi normaali käytössä esim.13vuotta ja takuu vain 2vuotta. luulisi valmistajien pidentävän takuuta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom