Tahtoo Videotykin...

Ikä
57
Sain töistä lainaksi videotykin pariksi päiväksi.. Tietenkin se oli pakko testata ja kytkin dvd-soittimen vempeleeseen ja leffa päälle.. Vidu että oli siisti katsoa omat lempparit seinän kokoisena.. Nyt on sitten taas pakkomielle päällä eli etsin hyvää ja halpaa :thumbs: .. mutta onko sellaista? Olen nähnyt että niitä myydään jo noin 700-800 eurolla, mutta ajaako ne asiansa? Nyt sitten toivonkin kommentteja teiltä kaikilta.. Sana on vapaa :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löysin aikoinaan hyvän videoprojektorisivun, mutta nyt se on mennyt hukkaan. Perussääntö näissäkin on ettei hyvää saa halvalla. Yksi toinen asia, joka kannattaa ottaa huomioon, että jos käytät paljon projektoria niin joudut luultavasti ostamasan uuden lampun projektoriin jossain vaiheessa, ja ne maksavat 250-1000 euroa. En muista enää tarkalleen, mutta hinta riippui merkistä, mallista ja tietenkin ostettavien lamppujen määristä. Joissain projektoreissa niitä on useampi.

Enimmät mutuilut vähemmälle ja suunnaksi
dvdplaza. Tuohon hintaan suosittelen tarkastamaan myös käytetyt vaihtoehdot ja esimerkiksi Optoman H30:n jos sopivan yksilön sattuu löytämään.

Mike sanoi:
Itse ostin vähän ajetun käytetyn ja tyytyväinen olen ollut. Toki aina parempaakin toivoisi. Tällä hetkellä paras tykki hinta-laatu suhteeltaan taitaa olla Panan PT-AE700

Etenkin jos tilaa saksasta. Lähtee alle 1400 euron. Itse tosin tykästyin dlp-projun kuvaan enemmän. Niitä tykkejä kannattaa sitten ihan oikeasti käydä ihmettelemässä omin silmin, että tietää mikä toimii itselle ja mikä ei. Demokäyttöön monenlaista materiaalia ja katsotaan sitten tekstien kanssakin niitä niin näkee vähän minkälaista laatua pukkaa. Se perinteinen liikkeen demo tyyliin huippulaatuinen animaatio ilman tekstejä antaa joissain tapauksissa vähän liiankin hyvän kuvan.

Edit: Ja muista ottaa hinnassa sitten huomioon ne muut kulut eli piuhat, screeni, pimennys, tykkiteline jne tarpeen mukaan kun tykkiä valikoit.

Mä sain ite duunista Infocus LitePro730- tykin ja ihan hyvin on pelittänyt. Vanha tykki tosin, mutta ei auta kusta lahjahevosen suuhun... :)

Täytyy kysyä kavereilta noista halvemmista tykeistä, muutamat on ostellu niitä.

Mun viestin informaatioarvo = 0 ;)

Mike sanoi:
Itse ostin vähän ajetun käytetyn ja tyytyväinen olen ollut. Toki aina parempaakin toivoisi. Tällä hetkellä paras tykki hinta-laatu suhteeltaan taitaa olla Panan PT-AE700

Minkä Mike ostit ja paljonko piti kärsiä? Jos oikein oon ymmärtäny, niin onko noissa tykeissä jonkinlaiset mittarit josta näkee paljonko sitä on käytetty? Ne perkuleen lamput näytöstää olevan tolkuttoman kalliita. Eli voikin tulla vikatikki, jos ostaa 200 eurolla käytetyn, jonka lamppu kosahtaa kohta.. ja sen uusiminen maksaakin sitten sen 600 e..

tekniikan mailman numerossa 2/05 oli hyvä artikkeli videotykeistä. Tai itseasiassa se oli vertailu mut oli siin paljon asiaakin tykeistä yleensäkkin

jarhu sanoi:
...Yksi toinen asia, joka kannattaa ottaa huomioon, että jos käytät paljon projektoria niin joudut luultavasti ostamasan uuden lampun projektoriin jossain vaiheessa, ja ne maksavat 250-1000 euroa...

Hinnat 170€-400€!!

Omat vaihtoehdot Panasonic ae700e ja Epson tw200. Ens viikolla saan tykit rinnakkain ja pääsen vertailemaan ja tekemään päätöksen.

JPx sanoi:
Enimmät mutuilut vähemmälle ja suunnaksi
dvdplaza. Tuohon hintaan suosittelen tarkastamaan myös käytetyt vaihtoehdot ja esimerkiksi Optoman H30:n jos sopivan yksilön sattuu löytämään.

Tuo H30 on vanha bisnesprojektori, joka on tekohengitetty videokäyttöön. Vanhaa tekniikkaa jo tänään!

El Capo sanoi:
Hinnat 170€-400€!!

Omat vaihtoehdot Panasonic ae700e ja Epson tw200. Ens viikolla saan tykit rinnakkain ja pääsen vertailemaan ja tekemään päätöksen.

No tuota, en nyt noista tosi halpis merkeistä tiedä, mutta esim. Viewsonicilta halvin lamppu mitä olen löytänyt 230€, suurimmalla osalla lampuista mitä minä olen netistä löytänyt niin hinta pyöriny 450-700€. Voitko kertoa mihin malliin ja mistä voi löytää noin halvalla uusia lamppuja?

JPx sanoi:
Etenkin jos tilaa saksasta. Lähtee alle 1400 euron. Itse tosin tykästyin dlp-projun kuvaan enemmän. Niitä tykkejä kannattaa sitten ihan oikeasti käydä ihmettelemässä omin silmin, että tietää mikä toimii itselle ja mikä ei. Demokäyttöön monenlaista materiaalia ja katsotaan sitten tekstien kanssakin niitä niin näkee vähän minkälaista laatua pukkaa. Se perinteinen liikkeen demo tyyliin huippulaatuinen animaatio ilman tekstejä antaa joissain tapauksissa vähän liiankin hyvän kuvan.

Edit: Ja muista ottaa hinnassa sitten huomioon ne muut kulut eli piuhat, screeni, pimennys, tykkiteline jne tarpeen mukaan kun tykkiä valikoit.

Elikkä sitten linkkejä/tms pöytään että mistä saa 1400 erskiin? Tarkotus oli saada kesäkuuksi tykki.

veijo esso sanoi:
Minkä Mike ostit ja paljonko piti kärsiä? Jos oikein oon ymmärtäny, niin onko noissa tykeissä jonkinlaiset mittarit josta näkee paljonko sitä on käytetty? Ne perkuleen lamput näytöstää olevan tolkuttoman kalliita. Eli voikin tulla vikatikki, jos ostaa 200 eurolla käytetyn, jonka lamppu kosahtaa kohta.. ja sen uusiminen maksaakin sitten sen 600 e..
Panasonic PT-AE200. Tykeissä tosiaakin on laskin lampun tunneille, sen tosin voi resetoida.

El Capo sanoi:
Tuo H30 on vanha bisnesprojektori, joka on tekohengitetty videokäyttöön. Vanhaa tekniikkaa jo tänään!
Silti se on kuvanlaadultaan halpojen DLP-projujen ehdotonta huippua. LCD-projektoreista tuo Panasonic taas on hyvä valinta. LCD:ssä saa HDTV-tasoisen resoluution paljon halvemmalla eli siinä mielessä se on parempi.

Kannattaa siis tosiaan muistaa, että pelkkä hyvä tykki ei ole mitenkään erikoisen järkevä sijoitus, jos heijastuspintana toimii pelkkä seinä tms. Tykkiin sijoitetut varat menevät hukkaan ilman kunnollista screeniä - tokihan siitä sen kuvan saa, mutta tykkien erot tulevat juuri tarkkuuksissa ja terävyydessä, jota maalattu kiiltävä valkoinen seinä ei todellakaan palvele.
DVDPlazalla on itsetehdyistä screeneistäkin paljon juttua, kannattaa kurkata, mikäli on tykkiin aikeissa siirtyä.

Tietysti, ainahan voi ostaa ensin hyvän tykin seinä screeninä ja myöhemmin sitten "boostata" nautintoa ostamalla kankaan ja saaden huiman parannuksen taas entiseen :)

Ilmaisin itseäni vähän kehnosti; tarkoitin, että paremman luokan tykkiin sijoitetut varat menevät vähän hukkaan, jos siihen pykälää halvempaan tykkiin vertaa, kun piirtotarkkuus ym. ominaisuudet, mitkä pääasiassa valotehon ja tuollaisten lisäksi paranevat hintaluokassa noustessa, mikäli screeni ei ole kunnossa.

Tokihan ero tykin ja tvn välillä on älytön, oli sitä screeniä tai ei.

El Capo sanoi:
Hinnat 170€-400€!!

Mulla on ASK-C100 ja siihen maksaa lamppu noin 600 euroa. Nyt oltu jo jonkin aikaa ilman tykkiä, ku lamppu vetelee viimeisiään. Vähän turhan kallis kertainvestointi noin 2000 tuntia kestävälle lmapulle. Plasma seuraavaksi.

Halvimmat lamput joihinkin malleihin taitaa olla jotain 250 e?? Mulle tykki tulis melkeinpä ainoastaan dvd:n katsomiseen eli käyttötuntejakin tulisi luultavasti kohtuu hitaasti. Mutta täytyy vielä hehkuttaa tuota ekaa kokemustani tykistä, oli sika mahtavaa.. etenkin sellaiset maisemakohtaukset. Katoin yhtä prätkä leffaa, niin tuntu niinku se prätkäjengi ois ajellu suoraan mun olohuoneeseen, hyvä etten sännänny alta pois :)

Olen ollut jo tykin omistaja vuodesta -97. Tykki ostetaan itselle. Eli sen pitää nähdä. Ihan sama mitä muut sanoo. Eli suosituksia kannattaa otaa vastaan, mutta katsomatta ei kannata tykkiä hankkia. Olen pari kertaa vierestä seurannut kun asiakas on ottanut tykin sen vuoksi koska dvd plazassa se on reitattu parhaimmaksi. Se uusi tykkimalli ei kelvannut. Sitten sitä uutta taas suositellaan parin kuun päästä netissä. Päätös pitää tehdä loppujenlopuksi omin silmin.

Mulla on CRT tykki vaikka kontrastissa se häviääkin. Kuvaputket kestää noin 10000 tuntia ja kuva on rauhallisempi. Mä nään monissa DLP ja LCD tykeissä sateenkaariefektiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom