Tahtoo isot......reidet!!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
No joo, mulla on tuo kyykky aika huonolla pohjalla... ku ei meinaa tulokset lähtee nouseen :( ... tosin en oo tehny kyykkyä ku noin 1,5 vuoden ajan kerran viikossa. Ja toinen asia miks se vähä huolestuttaa on ku mä vedän maasta yli 80kg enemmän ku teen kyykkyä. En oo kummassakaan kokeillu sitä "ykköstä" että oon tehny aina väh. kolme toistoa.

Kannattaako kyykyn lisäks tehdä muita reisiliikkeitä, kuten prässiä tai reisipenkkiä (etu- ja takareidet), siis samana päivänä?
:confused:

Että semmosta tällä kertaa... :)

vuorottelua ja vaihtelua. itse tässä ohjelmassa jalka + keskivartalopäivänä teen vko1 istumaannousu 2 x 15 sopivan piukalla lisäpainolla, 3 x 12 vatsa ylätaljassa, etukyykky, prässi. vko2 kyykky ja yhden käden maastaveto.

"yhden käden maastaveto"!

Enpäs ole sellaisesta kuullutkaan. Mahtaa olla rankkaa? Löytyisköhän exrx:stä, one hand dead lift tai jotain...

andy

on sitten perkeleen hyvä liike voimalumielessä, bodaajat ei varmaa hirveesti sitä tee, ainoa huono puoli siinä on että rupee helposti "tähdet" vilkkumaa silmissä mutta se kai johtuu siitä että olen tehnyt sitä vasta 1,5kk. jos kokeilet sitä niin älä tee yli kaseja, kutoset on ehkä parhaita ja se vedetään sitten sivusta, ei edestä.

Originally posted by tonibear83
En oo kummassakaan kokeillu sitä "ykköstä" että oon tehny aina väh. kolme toistoa.

Kannattaako kyykyn lisäks tehdä muita reisiliikkeitä, kuten prässiä tai reisipenkkiä (etu- ja takareidet), siis samana päivänä?
:confused:

Että semmosta tällä kertaa... :)

Maastanoston ykkösen kokeilu on helevetin helppoa: sen kun lastaa sarjaan niin paljon lisää painoa, että ei enää yksinkertaisesti nouse ja vain harvinaisissa tapauksiissa paikat kärsii, jos muuten on tukilihakset kunnossa.

Jos nyt joku vaikka nostaisi tasan 200, niin se sarja voisi olla vaikka tällainen:
20*75
6*120
2*170
1*200
0*210 (ei siis mene)

Kyykyssä tietysti täytyy pyytää kahta varmistajaa, jos ja kun rautaa menee paljon.

Perinteinen kyykkypäivä kuulostaa kuta kuinkin tältä:
Jalkakyykky
Jalkaprässi
Reisiojentaja
Reisikoukistaja
+vatsalihasliikkeet

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Re: Tahtoo isot......reidet!!

Originally posted by trompp
Maastanoston ykkösen kokeilu on helevetin helppoa: sen kun lastaa sarjaan niin paljon lisää painoa, että ei enää yksinkertaisesti nouse ja vain harvinaisissa tapauksiissa paikat kärsii, jos muuten on tukilihakset kunnossa.

Jos nyt joku vaikka nostaisi tasan 200, niin se sarja voisi olla vaikka tällainen:
20*75
6*120
2*170
1*200
0*210 (ei siis mene)

Kyykyssä tietysti täytyy pyytää kahta varmistajaa, jos ja kun rautaa menee paljon.

Perinteinen kyykkypäivä kuulostaa kuta kuinkin tältä:
Jalkakyykky
Jalkaprässi
Reisiojentaja
Reisikoukistaja
+vatsalihasliikkeet

Juu, kyllä mä tiedän miten ykköstä kokeillaan...
Tuo kyykkypäivä näyttää samalta mitä mä oon tehny, paitsi oon jättänny prässin pois muutamalta viime kerralta ku täällä se on nii huono...liian "jyrkkä". Eilen tein kyykyn ja reisiojentaja/koukistaja ja on jalat nii pirun kipeet.

Hei jos kyykkäät vähänkin olkapäitä leveämmällä asennolla ja jos et anna polvien mennä reilusti eteenpäin alaslaskeutuessasi (eli kyykkäät voimatyylillä), on TAKAREISIEN ja PAKAROIDEN merkitys kyykyssä paljon suurempi kuin etureisien. Silti millään reisikoukistuksilla saa kyykkyrautoja kasvamaan.

Jos haluat kovan kyykyn (mikä ei siis vaadi isoja reisiä), levennä jalka-asentoasi ja ala treenata box-kyykkyjä ja hyvää huomenta vaihtelevilla jalkaleveyksillä ja tekemään esim. tuota yhden käden maastanostoa niin että keskivartalon pito kasvaa.

Jos taas haluat kasvattaa isommat reidet, etukyykky ei varmasti ole pahitteeksi. Kannattaa vaikka kokeilla myös etukäteisväsyttää etureidet ja tehdä sen jälkeen etukyykkyjä. Toistomääriäkin kannattaa muistaa vaihdella..Ja lepoaikoja, ja liikenopeutta..jne.

Vaikka oma kyykkyni on aika säälittävä, ei noilla ohjeilla voi paljon metsään mennä! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom