Taekwondo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä TKD-aihe lähti aikoinaan hienosti käyntiin wtf ja itf erojen puntaroinnista - jossain vaiheessa vaan lähti totaalisen nolosti käsistä ja meni NFTA vs Oulun ITF Taekwon-do ry. marmatukseksi... Tällasta Oulussa ja tätä se tulee olemaan vielä pitkään tulevaisuudessakin - harmi. Hyvää reeniä täällä silti saa, jos laji kiinnostaa niin kokeileen vaan.

Nonih, jäipähän kiinni :D Onhan tää ollu jo kauan tiedossa, että se kiven sisällä istuu, mutta nyt tuli vasta julki! Mutta tosiaan, oikein kerranki menee asiat! :rock:

kyllä varmaan vaikutaa pohjoissuomen tkd harrastaja määrään tämä homma.

Nostellaans tätäki välillä :)

Ei ainakaan harrastajapulaa ole huomattavissa. TKD-Akatemia edelleenkin Suomen suurin seura(?) Peruskursseillekin ilmoittautunu paljon porukkaa ja Allinniemi (nykyinen päävalmentaja) on oikein asiallinen ja asiansa osaava. Ei omasta mielestä mitään huomautettavaa.

Näin täällä pohojosessa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja osoittaa tuo kuitenkin tavallaan lajin kiinnostavuuden. Taitava vetäjä voi markkinoida huonoakin lajia onnistuneesti laajalle joukolle, mutta vetäjän väistyessä lajin harrastaminen sammuu. Nyt taas, vaikka laji on kohdannut valtavan määrän negatiivista julkisuutta pohjoisessa, niin ihmiset jaksavat yhä innostua lajista.

Toisaalta ehkä aika auttaa ihmisiä ymmärtämään etteivät lajit tee pahoja asioita, ihmiset tekevät. Harvoinhan esimerkiksi luterilaisuutta tai peruskouluakaan syytetään Suomessa tapahtuvista rikoksista, vaikka ne ovatkin pääasialliset opetusjärjestelmät täällä.

Käsittääkseni treenaajamäärät paikakuntaa kohti olivat laskussa jo NFTA:n loppuaikoina. Tämä liittynee sekä siihen, että kokeneita opettajia lähti toiminnasta pois, että "pukulajien" suosion yleiseen laskuun.

Greusin tapauksen ollessa kuumimmillaan noin vuosi sitten, porukka väheni varmasti. Kävin katsomassa NFTA:n järjestämän peruskurssin yliopistolle vuonna 2005 (siis yhdet treenit) ja siellä oli 12 oppilasta. Vuonna 2006 oppilaita oli 6, vaikka ammattikorkeakoulun kurssi oli yhdistetty samaan. Tämä tuskin on sattumaa. Lisäksi omalla peruskurssillamme havaitsimme selvän piikin siinä, että nuoria 15-18-vuotiaita ja etenkin tyttöjä oli normaalia enemmän. Syy on ilmeinen. Tietääkseni myös ainakin yksi kansalaisopisto sanoi opetussopimuksen irti TKDA:n kanssa sotkun takia. Voi olla useampikin.

Mutta asiat unohtuvat ja nyt vaikutus on jo varmasti paljon pienempi. Kolmen vuoden päästä kukaan maallikko tuskin muistaakaan koko juttua. TKD Akatemia näkyy toimivan ihan hyvin ja homma on terveemmällä pohjalla kuin NFTA:n. Erityisesti olen ollut havaitsevinani, että myös kokeneempiin harrastajiin panostetaan, mikä on pitkän päälle seuran elinehto. NFTA:ssahan nämä nähtiin lähinnä potentiaalisena opetustyövoimana.

Nosto =(

Itse olen ajatellut kyseisen lajin aloittamista kun tässäkin tuppukylässä sitä näköjään on :D

Tänään tein pyyhkeestäni eräänlaisen turbiinin ja ajattelin itseäni ninjaksi. Katsoin peiliin ja väänsin tiukkoja ilmeitä.

Itelläni loppu kiinnostus Taekwondoa kohtaan osittain noin pari vuotta sitten vihreällä vyöllä. Viime kesänä viel yritin tehdä come backkia, mutta ei onnistunut.
Innostus loppui, koska en vain enää jaksanut sitä "tekniikka" treeniä, eli poomseja, askelotteluita ja tuntikaupalla salissa edestakaisin tehtävää tekniikka harjottelua.

Huomasin, että matsi puolen taekwondo olisi enemmän minua varten. Tykkään nimittäin hakata/potkia säkkiä, läpsyjä(tjsp?) yms. ja sparraus on todella hauskaa. Noh meidän pienen kaupungin pienen seuran matsipuoli ei enää ollut toiminnassa, koska ei ollut tarpeeks osanottajia siihen. :(
Siintä alkoi tää mun tauko sitten ja aloin käymään aktiivisesti salilla. Salilla olikin seisova nyrkkeilysäkki ja läpsyjä ja niitä tulikin salitreenin ohella tahkottua noin vuoden verran, kunnes salilla tehtiin uusia järjestelyjä ja säkki vaihettiin isoon roikkuvaan ja huonoon paikkaan jossa ei tilaa potkia.

Sen jälkeen ei ole ollut mahdollista harjoitella taekwondossa oppimiani asioita ja halu siihen olisi todella kova! :rock:

Kysymys kuuluukin, että minkälaisilla treeni metodeilla olisi hyvä alkaa tästä taas harjoittelemaan?
Myös jos joku tietäisi onko Kotkan seudulla mitään tilaa jossa näitä voisi yksikseen/kaverin kanssa treenailla?

(luin tekstin pariin kertaan läpi ja mitään todellista kysymystä tässä ei hirveästi olekkaan, toivottavasti joku nyt voi jotain kommenttia antaa)

Täytyy sanoa, että Poomset vitutti meikäläistäkin eniten. Helvettiäkö mua kiinnostaa opetella ulkoa joku naurettavan näköinen rituaalikeekoilu. Nykyään olisin kiinnostunut nyrkkeilystä, kun taas ennen olin kiinnostunut jalkojen käytöstä "aseena". Hyvä jos nykyään taipuu paskalle, siksi aattelin handuilla muksimisen olevan mielekkäämpää.

Nonii otinkii yhteyttä tonne mun vanhaan seuraan ja ottelu treenejä näyttäs nykyään olevan 2kpl/vko! Eiköhän tästä ens viikolla sitten mennä sinne kattomaan mikä on meininki :)

Nojoo, 300 euroa ei tossa varmaan enää paljoa tunnu :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom