Taekwondo

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tapio sanoi:
WTF tyyli kaipaisi lyöntejä, ilman niitä laji kun on mielestäni melko tehoton.
Kiertopotkuissa ei mitään tehoa, etupotkut myös voimattomia, ne vedetään jalkapöydällä.

Tässäpä loistava asiantuntija... :hyper:

fysio sanoi:

Älä muuta sano! Jalkapöydällä lähtee kovia tykkejä. Sitten on aivan eri asia, mitä se kestää?! Jalkapöydässä on pieniä luita jne. eli hajoaa aika helposti, kun tykittää esim. kyynärpäähän.

Wintikka sanoi:
Älä muuta sano! Jalkapöydällä lähtee kovia tykkejä. Sitten on aivan eri asia, mitä se kestää?! Jalkapöydässä on pieniä luita jne. eli hajoaa aika helposti, kun tykittää esim. kyynärpäähän.

Samaa mieltä.
Oon itse nähnyt kun TKD ottelussa murtuu leuka, silmäkulma aukeaa, tyrmätään.
Itsekin tipuin kerran matsissa kun etukiertari osui takaraivoon.
Se on miehestä kiinni kuinka kovaa potku lähtee.

AndyS sanoi:
Kukkiwonin vai Suomen Taekwondoliiton? Vai molempien?

Suomen ITF:n. Noista WTFn monista eri variaatioista ja liitoista tiedän valitettavan vähän, mutta ymmärtääkseni ainakin joissain niissäkin seuroissa on vyökoevaatimuksena monien ("simuloitujen", off coruse) ip-tilanteiden selvittäminen.

Avernian sanoi:
Noista WTFn monista eri variaatioista ja liitoista tiedän valitettavan vähän, mutta ymmärtääkseni ainakin joissain niissäkin seuroissa on vyökoevaatimuksena monien ("simuloitujen", off coruse) ip-tilanteiden selvittäminen.

Liitolla on "perus-lista" vyökoe vaatimuksiin. Alemmilla tasoilla irtaudutaan. Ylemmillä otetaan haltuun ja vielä ylemmillä "vahingoitetaan"...

Vyökoevaatimukset eivät ole seuroista kiinni vaan vyönmyöntäjästä, yleensä liiton hyväksymä kaveri. "piraatti"-seuroja tai "wannabe-kwondo" tyyppejä ei voida kontrolloida, ei "kwondossa" eikä muissakaan lajeissa.

Päältä päin katsottuna eri variaatiot Suomessa johtuvat lähinnä voimakkaista persoonallisuuksista eri seuroissa ja joissain tapauksissa rahastuksesta esim Trox... Hämmennystä aiheutti aikoinaan myös liiton ja taekwondon Suomeen tuojan hetkelliset erimielisyydet, nyttemin liennytys rulaa ja yhteistyötä tehdään...

Nykyiset liitot ovat käsittääkseni kohtuullisen selkeät:
WTF (maailman kattojärjestö)
ETU (Euroopan kattojärjestö)
Suomen tkd-liitto (Suomen kattojärjestö)
Jäsenseurat

Liiton kotisivuilta löytyy asianmukaiset seurat, joissa treenaaminen on kohtuullisen turvallista ja laillista jne... (turvallisuudella tarkoitan rahoja ja niille saatua vastinetta ;) ).

fysio sanoi:

En nyt sanoisi että tuo lyöntipuoli oli ihan roskaa... sen takia kyllästyin itsekin. Jalkatekniikoissa ei tosin ollut mitään valittamista.

Wtf, vihreä. Vähän vituttaa kun ei tarpeeksi matsata, ja liikaa liikesarjoja. Mutta kun kattoo noita reilu 20v punasia tai punaruskeisia vitä niin heikkoja ei potkut ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meillä vetää muuten joka kerta se 9 danin mestari harkat. Alussa kuulu huonoa kuntoa, nyt meni ihan hyvin. Tosin kesä ollut taukoa niin tulee olemaan varmaan taas yhtä tuskaa ja kellon tuijottamista:D

fysio sanoi:
Kyllästyit "opettajaan", "opetustapaan" vai lajiin...?

Kyllästyin lähinnä tuohon käsien käyttämättömyyteen ja vähän myös ip-tekniikkojen vähäisyyteen. Potkutekniikat oli kyllä kivoja ja monipuolisia, niitä kaipaa välillä nyt thaiboxingissakin.

Weeboomi sanoi:
Nfta:sta

Kesän tässä olen vähän lomaillut lajista, pian taas täysillä mukaan.

Katos, saman seuran porukkaa. :) Tosin eri paikkakunnalta, mutta kuitenkin.
Itekkin olen vähän "lomaillut", käyny koko tämän vuoden puolella varmaan 2 kertaa treeneissä loukkaantumisten takia. Mutta ens kuussa taas täysillä mukaan! :rock:

Muay sanoi:
Kyllästyin lähinnä tuohon käsien käyttämättömyyteen ja vähän myös ip-tekniikkojen vähäisyyteen. Potkutekniikat oli kyllä kivoja ja monipuolisia, niitä kaipaa välillä nyt thaiboxingissakin.

Thaistako niitä ip-tekniikoita löysit... Itse en ainakaan ole tavannut yhtään irtaantumisharjoitetta, puhumattakaan hallintaharjoitteista. Käsitekniikoita kyllä käytiin läpi hanskat kädessä, joka taas mielestäni vääristää kuvan ip-tilanteesta. Hanskat kädessä kun on paljon helpompi suojata omaa päätään.

Tämä oli vain yksi näkökanta. Mielestäni ei ole ratkaisevaa mitä lajia treenataan. Tärkeintä ip:n kannalta on oma tahto ja kyky selviytyä.

:)

Tohon ip keskusteluun : Imo. paras ip tekniikka alkuun on takasuora, toki sittenkun on 7dan grandmaster voi alkaa niputtaa :)

Esim. juurikin Muay Thai antaa hyvän ip pohjan kun oppii lyömään, potkasemaan ja väistämään. On myös hyvä tottua ottamaan tärskyjä päähän niin ei oo uusi juttu.

Ajatukset tuli muutaman vuoden Hkd/Kb/Bjj taustalla, nyttemmin myös innostunut nyrkkeilystä. Alottelija olen, mutta itse en luultavasti käyttäisi ip tilanteessa esim. mitään pystylukotuksia, en vaan osaa/luota osaamiseeni niin paljoa että uskaltaisin edes yrittää. Tosin noistahan löytyy myös jippoja joista voi olla apua varsinkin jos päällekarkaajia olisi useampi ja pitäisi vaikkapa päästä otteesta jotenkin irti. Eikä kenenkään tarvi nyt tulla selittämään mistään "100m sprintti paras ip-laji" koska tarkoitin nyt tilannetta jossa olisi "pakko" murjoa takasin, turha myöskään luulla että tukisin kadulla tappelemista. Tyhmempää toimintaa saa hakemalla hakea.

fysio sanoi:
Thaistako niitä ip-tekniikoita löysit... Itse en ainakaan ole tavannut yhtään irtaantumisharjoitetta, puhumattakaan hallintaharjoitteista. Käsitekniikoita kyllä käytiin läpi hanskat kädessä, joka taas mielestäni vääristää kuvan ip-tilanteesta. Hanskat kädessä kun on paljon helpompi suojata omaa päätään.

Tämä oli vain yksi näkökanta. Mielestäni ei ole ratkaisevaa mitä lajia treenataan. Tärkeintä ip:n kannalta on oma tahto ja kyky selviytyä.

:)

Jotenkin odotin että joku tarttuu tuohon ip vs tb -asiaan... :rolleyes: eli ei se nyt ihan noin mene. Ip-opit saan nyt muualta, tb palvelee lähinnä sitten matsaamista ja käsitekniikkaa. Sopii paremmin minulle ja tuntuu tasapainoisemmalta kuin tkd:n potkupainotteisuus. Ja hanskat tai ei niin kyllä siellä lyömään ja potkimaan oppii, samoin kuin ottamaan osumaa. Lisää ihmeesti selviytymiskykyjä. ;)

Monen vuoden kokemuksella täytyy sanoa, ettei Tae Kwon Do ole ikinä suuremmin vakuuttanut.
Vanha klisee, mutta liian paljon potku voittoista. Kädet ovat aina tehokkaammat, vaikka amatöörit varmaan luulevatkin asian olevan toisin.

Suositut

Back
Ylös Bottom