Taas yksi ohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Väänsin tässä oman ohjelman ja minua kiinnostaisi mitä mieltä olette tästä. Joten pistäkääpä kritiikkiä.

Päivä 1 rinta, hartiat, ojentajat

penkki 10, 10, 8, 6
vinopenkki 3x10 (käsipainoilla)
pystypunnerrus 3x10
ojentajat taljassa 3x12

Päivä 2 jalat

kyykky 10, 10, 8, 8
prässi 4x10
takareidet (maaten) 3x10
takareidet (istuen) 3x12
pohkeet 4x15

Päivä 3 selkä, haukkari

ylätalja 10, 10, 8, 8
alatalja 3x10
alaselät 4x15
hauis tangolla 3x8
hauis käsipainoilla 2x10

Takareisiä on tossa urakalla, mutta jos muitakin lihaksia treenataan kunnolla, niin miks ei takareisiäkin. Ajattelin että ohjelma tehtäis kolmessa päivässä ja sit yks lepo päivä ja taas alusta. Maastavetoa tossa ei ole. Kai salilla voi käydä ilman että tekee maastavetoa, vai kuinka.
-kiitos mielipiteistä

niin vatsat tehtäs illalla kun ruoka on sulanut ja on "palauduttu" reenistä. esim treenin 1 ja 3 jälkeen

Mun silmiin näyttää erittäin järkevältä ja tasapainoiselta perusohjelmalta. Ainoa mitä itse lisäisin (jos treenaisin 3-jakoisella) olisi vipunostot sivuille tuon pystypunnerruksen lisäksi. Mutta toimii varmasti tuollaisenaankin!

Originally posted by Pertti 123
Kai salilla voi käydä ilman että tekee maastavetoa, vai kuinka.

Juu, kyllä, kaksi päivää - kolmantena pitää viimeistään sitten jo vetää :)

Ihan hyvä ohjelma. Vielä kun muutat sitä juuri sen verran, että aloitat selkäpäivän vedolla ja jätät sitten vaikka tuon alataljan pois niin tuo on täydellinen.

Jäi hämäämään että mitä tarkotat "takareidet (istuen)", mistä liikkeestä kyse?

Ja teetkö siis näin 6 treenit viikossa jos oikein käsitin?

Olisko kyseessä Davidin takareisikone, missä liike tehdään istuen.

takareidet istuen tarkoittaa just sellasta Davidin istuttavaa takareisi konetta

Niin, turre101 kyllä toi olis tarkotus tehdä esim
ma, ti, ke
torstai lepo
ja pe, la su taas reeniä

Noi on mun mielestä lyhyitä treenejä eikä yhdessäkään treenissä oo montaa kovin raskasta liikettä. Siihen perustuu toi että 7 päivässä on 6 treeniä.

En kyllä tota ohjelmaa tule tekemään, koska minulla on 6 reeniä viikossa harrastukseni takia. Tässä vaan unelmoidaan, että sitten joskus.....

-kiitos mielipiteistä ja lisääkin saa laittaa!!!

No periaatteessahan alatalja kannattaa korvata ainakin joku kerta kulmasoudulla tangolla, sen verran kova massaliike yläselälle. Tai sitten käsipaino kulmasoudulla. Ihan hyvä ohjelma.

Small&Weak:in kommentista tuli mieleen, että mitäköhän teen väärin kun teen kulmasoutua tangolla, niin se tuntuu lähinnä hartian takaosassa, olenko liian pystyssä???

tarkoitin muuten ala-taljalla sellasta liikettä jossa selkä päästetään ihan pyöreäksi ja kädet kauas eteen suoriksi ja siitä sitten keritään selkä pystyyn hartiat taakse ja kädet koukkuun

Small&Weak:in kommentista tuli mieleen, että mitäköhän teen väärin kun teen kulmasoutua tangolla, niin se tuntuu lähinnä hartian takaosassa, olenko liian pystyssä???

Vedä tanko napaan ja kato että kyynärpäät menee ihan kylkien vierestä. Ei pitäis enää tuntua hartian takaosassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin, turre101 kyllä toi olis tarkotus tehdä esim
ma, ti, ke
torstai lepo
ja pe, la su taas reeniä

Mielestäni tuossa tulee liikaa treeniä ja liian vähän lepoa. Ylikunto voi yllättää eikä kehitystäkään tule niin hyvin kuin kunnon levon kanssa. Itse teen 3-jakoista ohjelmaa ma/ke/pe ja liikkeet on lähes samat. Ehkä sarjoja vähän enemmän.

Samaa ajattelin, koska lepopäivinähän se varsinainen kehitys tapahtuu eikä treenatessa, joten järkevintä ois saada kunnon ärsyke lihaksille ja sitten olla treenaamatta (paitsi aerobista yms.) kunnes ovat palautuneet, ja taas uusi ärsyke...

Näinhän useat ohjelmat toimiikin.

Originally posted by wbb
Vedä tanko napaan ja kato että kyynärpäät menee ihan kylkien vierestä. Ei pitäis enää tuntua hartian takaosassa.

Kumpi muuten käsitetään "normaalina" kulmasoutuna, ja kumpi muunneltuna, kun tuota tehdään sekä napaan että rintaan? Liikeratahan on täysin eri ja ottaa eri kohtaan selkääkin. Oon käsittänyt että normaalista puhuttaessa se on nimenomaan lantioon vedettävä.

Mullakin tuo ottaa kyllä selkeästi hartioiden takaosiin, ja joihinkin kohtiin käsivartta (kyynärvarret esim.), vaikka miten tyylipuhtaasti sen yritän tehdä. Se tuossa liikkeessä mättääkin, että hartiat väsyy aina ennen selkälihaksia.

Kulmasoutu käsipainolla ottaa taasen selkeästi yläselkään / hartioihin, mulla tekniikka väärä?

Mulla taas tangolla tehtävä kulmasoutu ottaa loistavasti yläselkään, kun taas käsipainoilla en saa oikein mitään tuntumaa.
Eli ekaks 3 sarjaa leukoja leveällä otteella ja sitten kulmasoutua, niin rupee tuntuu jo ekasta toistosta selässä.

olisko palautumisen kannalta parempi esim

ma (reeni)
ti (reeni)
ke (lepo)
to (reeni)
pe (lepo)

ja sit alusta

ja tossa reenit järjestyksessä 1,2,3, 1,2,3..... (luonnollisesti)

- totta että tossa jää pakarat vähän vähemmälle pitäs ehkä olla niillekin jotain erityistä. Penkillenousu on hyvä liike jos sen tekee oikein!?!

Mä tekisin tuon niin, että joka toinen päivä treeni, joka toinen lepo.

Originally posted by turre101
Kumpi muuten käsitetään "normaalina" kulmasoutuna, ja kumpi muunneltuna, kun tuota tehdään sekä napaan että rintaan? Liikeratahan on täysin eri ja ottaa eri kohtaan selkääkin. Oon käsittänyt että normaalista puhuttaessa se on nimenomaan lantioon vedettävä.

Näin mäkin olen asian käsittänyt.

Mullakin tuo ottaa kyllä selkeästi hartioiden takaosiin, ja joihinkin kohtiin käsivartta (kyynärvarret esim.), vaikka miten tyylipuhtaasti sen yritän tehdä. Se tuossa liikkeessä mättääkin, että hartiat väsyy aina ennen selkälihaksia.

Mikä sulla on about toi selän ja pystysuoran välinen kulma?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom