Se sinun Taipalsaari-esimerkki oli siis jonkun muun valitsema. Ainoa syy, miksi Taipalsaari on otettu verrokiksi, lienee väkiluvun vastaavuus. Jos sinusta tuo on hyvä esimerkki tilastollisesta vertailusta, siis niin hyvä, että se täällä kannattaa esittää, olen sitä mieltä, että joko olet tarkoitushakuinen (mahdollista) tai sitten et tiedä tilastotieteestä mitään (ilmeisesti kuitenkin tiedät).
Enpä tiedä, mitä tilaston tekijä on kartoittanut tilastoa väsätessään. Tiedän tarpeeksi tilastotieteestä omiin tarpeisiini. Kysynkin sinulta, mitä tilastoa tehdessä pitäis huomioida, jotta se olisi mielestäsi hyvä? Toki pystyt tähän vastaamaan lonkalta, etkai muuten olisi tullut noin ylimielisellä asenteella huutelemaan...
Todistusvelvollisuus väitteelle, että somalit tai ulkomaalaiset tekevät väestömäärään suhteutettuna enemmän väkivaltarikoksia, ja rikosten määrä on kasvussa, ei ole minulla, vaan väitteen tekijällä.
Toki. Ja todisteet löytyvät asioista vastaavien virastojen ja ministeriöiden sivuilta. Se, että et itse viitsi niitä sieltä etsiä, ei ole minun ongelmani.
Yhtäältä sinä olet sitä mieltä, että huonolla ei voi puolustaa huonoa, mutta sitten taas et olisi rajoittamassa ruotsalaisten tuloa Suomeen, vaikka he suhteessa ja absoluuttisesti tekevät enemmän rikoksia kuin somalit. Heidän väkivaltarikostensa määrästä meillä ei ole luotettavaa tilastotietoa tässä ketjussa, kuten ei ole somalienkaan. Missään vaiheessa en muuten ole sanonut, että tämä epäsuhta raiskausten ja ryöstöjen osalta ei ole ongelmallinen.
Mistäpä sinä tiedät, mitä mieltä olen ruotsalaisten maahanmuutosta? Täällä keskustelaan eri porukasta. Edelleenkin huolestuttavampaa on väkivaltarikokset kuin Börjen kännissä varastama Helkama. Tilastot löytyvät paikasta nimeltä internet. Mä en enää jaksa niitä jokaiselle kyselijälle kaivaa esiin. Sen verran monta kymmentä kertaa oon niitä tänne Pakkotoistolle postannut (joka tunnetaan teidän mokuttajien piireissä keuhkoamisena, vaahtoamisena, xenofobiana, islamofobiana...). Jos et itse viitsi nähdä mitään vaivaa asian eteen niin sille ei sitten voi mitään.
Minulla on tosiaan sisälukuongelmia ihan ilmeisesti. Maahanmuuttovaiheessa etninen profilointi ei kuulu minun arvomaailmaani. Sen sijaan tehokaasti toimiva poliisi ja maahanmuuttoviranomainen kuuluu. Rikolliset on saatava vastuuseen ja ennaltaehkäisyyn on kiinnitettävä huomiota. Se ei kuitenkaan tapahdu maan ulkorajoilla, ellei kyseessä ole etsintäkuulutettu ihminen, joka Suomeen tai johonkin Euroopan maahan pyrkii.