Taas ulkomaalaisen tekemä raiskaus Espoossa

No nythän mä honasin. Eli tarkoitus oli ihan vain ilmaista, että ulkomaalaiset tekevät Suomessa suhteessa vähän enemmän rikoksia kuin suomalaiset.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nythän mä honasin. Eli tarkoitus oli ihan vain ilmaista, että ulkomaalaiset tekevät Suomessa suhteessa vähän enemmän rikoksia kuin suomalaiset.
Sä se et sitten tajua lukemaas. Viestillä oli tarkoitus sanoa, että ulkomaalaiset tekevät suhteessa huomattavasti enemmän rikoksia kuin suomalaiset.

Ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen, niin ehdottaisin että tätä samaa ikuisuusaihetta (ulkomaalaiset+raiskaus) voitaisiin käsitellä nyt ja tulevaisuudessa vaikka tässä samassa ketjussa. Tuntuu, että tästä samasta aiheesta on jo äärettömän monta ketjua.

Ottamatta kantaa juuri tähän tapaukseen, niin ehdottaisin että tätä samaa ikuisuusaihetta (ulkomaalaiset+raiskaus) voitaisiin käsitellä nyt ja tulevaisuudessa vaikka tässä samassa ketjussa. Tuntuu, että tästä samasta aiheesta on jo äärettömän monta ketjua.

Toki. Kun tuollaisia 50 prosentin rikososuuksia heitellään, niin olisi vain ollut mielenkiintoista tietää, että mikä se ulkomaalaisten todellinen suhteellinen osuus kaikista suomessa tehdyistä rikoksista on... Ei mulla muuta...

Toki. Kun tuollaisia 50 prosentin rikososuuksia heitellään, niin olisi vain ollut mielenkiintoista tietää, että mikä se ulkomaalaisten todellinen suhteellinen osuus kaikista suomessa tehdyistä rikoksista on... Ei mulla muuta...
Sä, kun oot osoittanut etevyytes tuossa laskemisessa niin ihan tilastoja selaamalla löydät vastauksen tuohon. Vai oletatko, että sulle tuodaan valmiiks eteen kaikki?(ja koska näin näyttää olevan niin nyt ymmärrän hyvin samaistumisesi maahanmuuttajiin)

Täältä: http://www.optula.om.fi/uploads/hrigaqn6t163k.pdf

löytyi tällainen tieto:

Muita kuin syntyperäisiä Suomen kansalaisia oli rikoksista epäiltyinä
12 829 henkilöä (2,2 % kaikista epäillyistä) vuonna 2001 (12 671 henkilöä
eli 2,2 % epäillyistä vuonna 2000). Kansalaisuudeltaan tuntemattomia vuonna
2000 sekä 2001 oli 0,2 prosenttia kaikista epäillyistä (1 044 henkilöä vuonna
2000 ja 1 166 henkilöä vuonna 2001).

Ja miljoonas kerta:

1135233947201.jpeg

Somalian kansalaisten rikollisuus 2008 (tilastokeskus, Statfin -tietokanta)
Kaikki rikokset 1528

Omaisuusrikokset 636
Henkeen ja terveyteen kohdistunut rikollisuus 272 (henkirikoksia 0)
Seksuaalirikokset 11 (joista lapsiin kohdistuvia 3)
Oikeudenkäyttöä tai viranomaisia vastaan 109
Huumausainerikoksia 6 32

Loput liikennerikoksia, häiriökäyttäytymistä jne.

Otanta 4919 Suomessa asuvaa Somalian kansalaista (miehiä 2560 naisia 2359). Tilastossa ei ole mukana 5728 somalia, joilla on jo Suomen kansalaisuus. Lisäksi luvuissa ei tietenkään ole kuin selvinneet tapaukset.

Taipalsaaren rikokset 2008

Vertailuksi samankokoisen suomalaispopulaation rikokset. Sulkeissa Somalian kansalaisten kertoimet taipalsaarelaisiin verrattuna.

Kaikki rikokset 244 (x6,3)

Omaisuusrikokset 17 (x37,4)
Henkeen ja terveyteen kohdistunut rikollisuus 7 (henkirikoksia 0) (x38,9)
Seksuaalirikokset 1 (joista lapsiin kohdistuvia 1) (x11)
Oikeudenkäyttöä tai viranomaisia vastaan 5 (x21,8)
Huumausainerikoksia 1 (x6 x32)

Huom! Huumausainerikoksissa olin erehdyksissäni tarkastellut vain huumausainerikoksia. Kun mukaan otetaan mm. törkeät huumausainerikokset, kasvavat luvut huomattavasti suuremmiksi eräissä maahanmuuttajapopulaatioissa.

Otanta 4914, joista suomenkielisiä 4775. Miehiä 2516 ja naisia 2398.

Oliko Helsinki Suomi?
Aiheellinen ja erittäin päivän polttava kysymys. Mietitään tätä ja käydään seuraavat 15 sivua mielenkiintoista keskustelua tästä aiheesta.

Ja pienenä huomatuksena, että sinä et käsittääkseni määrittele, että mitä tänne saa/ei saa postata.

Ahaa. Kuvittelin, että tuo liittyi jotenkin siihen, että ulkomaalaiset tekisivät noin puolet Suomen rikoksista. Pahoittelen erehdystäni!

Aiheellinen ja erittäin päivän polttava kysymys. Mietitään tätä ja käydään seuraavat 15 sivua mielenkiintoista keskustelua tästä aiheesta.

Ootkos muuten Rankkuri kuullut sellaista vanhaa sanontaa, että sikojen kanssa ei kannata painia. Siinä vaan likaantuu ja se sika pitää siitä :)

Ps. sialla ei tarkoiteta poliiseja

Ahaa. Kuvittelin, että tuo liittyi jotenkin siihen, että ulkomaalaiset tekisivät noin puolet Suomen rikoksista. Pahoittelen erehdystäni!
Eiks ny oikeesti pikkuhiljaa riittäis toi trollaus?

Mut pakkohan se on paskaa jauhaa ku noista tilastoista on vähän ikävä mitään puolustuspuheenvuoroakaan vääntää :lol2:

Mut jos sä kuvittelet tolla trollaamisella ja skeidalla jotain hämääväs niin auttamattoman kujalla olet.

Ootkos muuten Rankkuri kuullut sellaista vanhaa sanontaa, että sikojen kanssa ei kannata painia. Siinä vaan likaantuu ja se sika pitää siitä :)

Ps. sialla ei tarkoiteta poliiseja
Se on likaista vain silloin kun sen tekee oikein :D

Mä aattelin, että jos trollia ruokkis viel vähän aikaa niin se ehkä bannattais täältä?

Rankkurin vertaus taipalsaarelaisista ja somaleista ei siltä osin ole ihan hyvä, että Taipalsaarella tehdään ylipäätään rikoksia paljon vähemmän kuin esimerkiksi pääkaupunkiseudulla (myös suomalaissyntyisten keskuudessa). Rikollisuushan yleensä keskittyy vilkkaammin asutetuille alueille.

Muoks: En itse osaa tilastolaskentaa, joten kommentoin ihan maallikkopohjalta mutuiluna.

Oliko Helsinki Suomi?
Eihän se kyllä ole mutta Helsingissä asuu aikas paljon porukkaa joten sillä tavalla saadaan melko suuri otanta millä sitten voidaan peilata myös muun maan tilannetta. Tiedätkös muuten, että näitä kaiken maailman kyselytutkimuksia ei tehdä jokaiselle ihmiselle, vaan tietylle määrälle ihmisistä ja tästä sitten lasketaan kuinka suuri prosentti koko väestöstä kattaa tämän kyselyn tuloksen. Tähän sittne yleensä lisätään virhemarginaali joka saadaa mm. sen otannan suuruudesta. Joku tilastotieteilijä tms. voi kertoa enemmän aiheesta.

Rankkurin vertaus taipalsaarelaisista ja somaleista ei siltä osin ole ihan hyvä, että Taipalsaarella tehdään ylipäätään rikoksia paljon vähemmän kuin esimerkiksi pääkaupunkiseudulla (myös suomalaissyntyisten keskuudessa). Rikollisuushan yleensä keskittyy vilkkaammin asutetuille alueille.

Muoks: En itse osaa tilastolaskentaa, joten kommentoin ihan maallikkopohjalta mutuiluna.
Ei ollut mun vertaus vaan kopiontia toiselta palstalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom