Taas cp-vammaisen insuliinisurma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu
Koulutukseen ei tasan varmasti tule olemaankaan niinminkäänlaista seulaa, niinkauan kun hoitajat on Amiskorkeasta. Sehän on ammattikorkeakoulujen bisnes ottaa sisään tolkuttomasti porukkaa, tuskin varsinkaan pienemmissä kouluissa kovin kummoista karsintaa on.

Indica, lopeta opiskelu AMK:ssa ja lue, lue, lue kunnes pääset sinne korkeakouluun. Ihan oikeasti, se on ainoa tapa olla ihminen. Kellään muulla kuin akateemisesti koulutetuilla ei ole ihmisarvoa, työmoraalia, aivoja, arvostusta, taitoja, skillzzejä tai mitään muutakaan. Ilman akateemista tutkintoa olet limaa, kuraa, lokaa, paskaa ja kaiken kaikkiaan arvoton ihminen. Sukulaiset, ystävät, naapurit, tuntemattomat eivätkä vieraat arvosta sinua eikä sinusta koskaan tule mitään ilman Akateemista Tutkintoa (AT).

Siis joko Indica on trolli tai sitten kyseessä on harvinaisen huonolla itsetunnolla varustettu yksilö. Ei vain oikeassa elämässä voi olla noin katkera, että pitää joka ikiseen ketjuun nillittää AMK:n surkeudesta.

Sorry jos olen väärässä, Indica. Ehkä sulla on vaan huono viikko menossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porukka tuntuu nyt unohtavan, että varsinaisia sairaanhoitajia monissa laitoksissa on vähemmän kuin lähihoitajia, ja yllättävän monissa paikoissa työskentelee aputyövoimana työllistettyjä vailla minkään terveys/sosiaalialan koulutusta. Itse lähihoitajana näen vain märkiä unia kahden tonnin palkasta eli tuo 1430e kuussa on minun koko palkka, eli en saa mitään lisiä tms. sen päälle. En kyllä kuitenkaan usko paskalla palkalla ja näillä murhilla/tapolla olevan yhteyttä toisiinsa, vaikka kyseiset naiset olisivat tienanneet mitä tahansa tuskin teot olisivat jääneet tekemättä.
Silloin kun hain kouluun meillä oli psykologiset testit, mutta minusta ne oli kyllä aika pila pali jutut, kysyttiin tyyliin: Vihaatko äitiäsi, onko sinulla ollut ahdistavia ajatuksia, sitten oli klassinen mustetahra testi jne. jne. Eivät useimmat luonne vikaiset mitään tyhmiä ole.

[mod]Joo, lopeta jo tuo jauhaminen ja ainainen offtopic. -JohnnyB[/mod]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aina niin lämmittää mieltä lukea noita "kaverilta kuulin"-arvioita...eli pakko sanoa pari sanaa.

Tämä ukko on ollu hoitsu nyt 10v. ja peruspalkka on nykyään huimat 1900e ja risat. Kerran kuussa muutamat yövuorot ja satunnaiset iltavuorot antavat keskimäärin vajaa 300e lisätienestiä ja tästä sitten verot pois ja sillee. Että siinä sitä totuutta.

Joka alalla on mätäpussinsa ja nyt on vaan ollu kakka mäihä että tälläistä on tapahtunut. Kieltämättä vastaan on uran aikana tullut aika omituisia tapauksia niin hoitsuina kuin lääkäreinä (asiakkaista nyt puhumattakaan, heh) jne eli eipä innostuta liikaa taas yleistämään. Itse työni ohella teen opiskelijanohjausta eli opetan meitin osastolle tulevia alan opiskelijoita käytännön työhön. Osasta näkee ettei välttämättä immeinen ole oikealle alalle tulossa mutta kyllä ne pahimmin häiriintyneet yleensä karsiutuu jo alkuvaiheessa.

Ja totuus on toki sekin ettei tälle alalle päästäkseen tarvitse mikään rakettitieteilijä olla. Riittää että osaa tavallinen ihminen ja omaa jonkinlaisen empatiakyvyn. Tuo taito tuntuu itseasiassa olevan nykyihmisillä valitettavan harvinainen mutta se onkin sitten jo taas eri tarina...

Aina niin lämmittää mieltä lukea noita "kaverilta kuulin"-arvioita...eli pakko sanoa pari sanaa.

Tämä ukko on ollu hoitsu nyt 10v. ja peruspalkka on nykyään huimat 1900e ja risat. Kerran kuussa muutamat yövuorot ja satunnaiset iltavuorot antavat keskimäärin vajaa 300e lisätienestiä ja tästä sitten verot pois ja sillee. Että siinä sitä totuutta.

Joka alalla on mätäpussinsa ja nyt on vaan ollu kakka mäihä että tälläistä on tapahtunut. Kieltämättä vastaan on uran aikana tullut aika omituisia tapauksia niin hoitsuina kuin lääkäreinä (asiakkaista nyt puhumattakaan, heh) jne eli eipä innostuta liikaa taas yleistämään. Itse työni ohella teen opiskelijanohjausta eli opetan meitin osastolle tulevia alan opiskelijoita käytännön työhön. Osasta näkee ettei välttämättä immeinen ole oikealle alalle tulossa mutta kyllä ne pahimmin häiriintyneet yleensä karsiutuu jo alkuvaiheessa.

Ja totuus on toki sekin ettei tälle alalle päästäkseen tarvitse mikään rakettitieteilijä olla. Riittää että osaa tavallinen ihminen ja omaa jonkinlaisen empatiakyvyn. Tuo taito tuntuu itseasiassa olevan nykyihmisillä valitettavan harvinainen mutta se onkin sitten jo taas eri tarina...

Likimain olen samaa mieltä.

Jokaiselle alalle sitä mahtuu kaistapäitä ja kaikkea hirvittävää sattuu. Mutta kyllä yleensä ne epäsopivimmat alalle karsiutuu siellä opiskelun alussa, koska tajuavat etteivät sovi alalle tai eivät pääse harjoitteluista läpi.

Kun sairaanhoitajien keskuudessa ilmenee yksittäisiä hoitajia, jotka ovat tehneet jotakin kauheuksia, kyseenalaistaan kaikki hoitajat ja heidän ammattitaitonsa. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun lääkärit mokailevat ja tekevät kauheuksia. Yleensä niistä ei tule juurikaan puhetta. Eikä todellakaan aleta miettiä psykologisia testejä lääkkiskokelaille. Kyllä siihenkin joukkoon mahtuu jokseenkin vaarallisia lunoteita, mitä nyt omassa työssäni olen huomioinut.

Toki on hyvä, että tällaiset tapahtumat luovat keskustelua ja asioita tarkistetaan, kuten hoitajamateriaalia ja pääsykoevaatimuksia. Mutta sellainen yleinen hoitajien teilaaminen on lähinnä meidän muiden kelpo hoitajien työn hankaloitamista (toki omia toimiani saa kuka tahansa tulla tarkastamaan).

Kuten tuolla toisessa sairaanhoitajien palkkausta sivuavassa keskustelussa olen maininnut, niin itse tienaan peruspalkkana 1800 euroa ja rapiat. Tämän lisäksi teen kolmen viikon listassa ehkä noin yhden iltavuoron tai muutaman yön (tämä vaihtelee jonkin verran muttei paljon). Olen leikkurissa, jossa koen tekeväni vaativaa työtä (kuten muutkin hoitajat muilla osastoilla). Joten lisillä en voi väittää herkuttelevani. Tuosta summasta menee verot ja käteen jäävä summa, josta lainat ym. menoni maksan on aika pikkuruinen.

Se on kumma, että siinä toisessakin ketjussa eniten työn vaativuudesta, palkkauksesta, kiireestä ja henkilökuntapulasta "osasivat" kommentoida ne, jotka maximissaan noin kerran viidessa vuodessa istuvat odottamassa lääkärin vastaanotolle ja siinä sivussa tekevät nämä syväluotaavat analyysit. Jos hoitotyötä tekevä sanoi, että asia ei ole noin, niin eikös hänet teilattu maanrakoon valittavana paskana ja laiskurina, joka kävelee laiskasti pitkin käytäviä kahvimuki kädessä ja joka ei tajua tässä palkkapolemiikin huumassa ja järkyttävässä itsekkyydessä vaatia myös jokaiselle muulle alalle myös hieman lisää palkkaa.

Noohh..summa summarum: Kamalaa, että toiset ottavat lain omiin käsiin. Rangaistukset moisille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom