Taas atkinsista=)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta siis juu.. Tota noin. Tiedän että täällä on jo puhuttu monesti atkinsin dietistä, mutta ainut mikä minua nyt jäi siinä vielä mietityttämään, että mitkä ne määrät nyt on, eli kuinka paljon pitää mitäkin syödä alussa? Olen 190cm ja painan 140kg.

Johtaja1 sanoi:
Mutta siis juu.. Tota noin. Tiedän että täällä on jo puhuttu monesti atkinsin dietistä, mutta ainut mikä minua nyt jäi siinä vielä mietityttämään, että mitkä ne määrät nyt on, eli kuinka paljon pitää mitäkin syödä alussa? Olen 190cm ja painan 140kg.

Sanotaanko vaikka 300g rasvaa, 200g proteiinia, 20g hiilaria. Uskoisin, että laihdut.

Critter sanoi:
Sanotaanko vaikka 300g rasvaa, 200g proteiinia, 20g hiilaria. Uskoisin, että laihdut.

Uuh.

Sanoisin mieluummin, että n. sama E% rasvaa ja proteiinia, eli nyrkkisääntönä rasvagrammat puolet proteiinigrammoista.

Tolla hiilarimäärällä pääsee kyllä äkkiä ketoosiin, mutta jää vihannekset aika vähille --> vatsa männöö aika happamaksi.Jos ottaa kuidut ja hiilarit vihanneksista, niin en kauhiasti niiden määrää rajoittaisi....

HappoVaari sanoi:
Uuh. Sanoisin mieluummin, että n. sama E% rasvaa ja proteiinia, eli nyrkkisääntönä rasvagrammat puolet proteiinigrammoista.

Miksi? Mitä perusteita tuollaisen 140kg miehen, joka todennäköisesti laihtuu vielä n.3500 kcal määrällä on ottaa proteiinia päivittäin 400 g proteiinia. Taitaapa tuollainen määrä proteiinia estää ketoosinkin aika tehokkaasti.

HappoVaari sanoi:
Tolla hiilarimäärällä pääsee kyllä äkkiä ketoosiin, mutta jää vihannekset aika vähille --> vatsa männöö aika happamaksi.Jos ottaa kuidut ja hiilarit vihanneksista, niin en kauhiasti niiden määrää rajoittaisi....

Joo, en minäkään rajoita rehujen syöntiä millään muotoa. Mutta kun kerran alkuperäinen kysyjä tiedusteli Atkinsin määristä, mikä tavataan aloittaa induktiolla, jolloin hh=20g/päivä. Ja kyllä atkinsin induktiollekin saa mahdutettua melkoisen määrän vihanneksia esim: 100 g persiljaa, 500 g parsakaalia, 1 kg kurkkua, 1 kg pinaattia ovat kaikki yhdessäkin alle induktio vaiheen hh.määrän.

Critter sanoi:
Miksi? Mitä perusteita tuollaisen 140kg miehen, joka todennäköisesti laihtuu vielä n.3500 kcal määrällä on ottaa proteiinia päivittäin 400 g proteiinia.

Olet tietenkin oikeassa, mutta saahan tuo kalorivaje tuossa tilanteessa olla hurjempikin...

HappoVaari sanoi:
Olet tietenkin oikeassa, mutta saahan tuo kalorivaje tuossa tilanteessa olla hurjempikin...

Saa toki olla vaikka nollakaloreilla, mutta jos halutaan minimoida menetetty lihasmassa, niin silloin tuollainen 3500 kcal tuntuisi alkuun ainakin hyvältä. Yleensä tuollainen iso massa viittaisi erinäköisiin aineenvaihdunnallisiin häiriöihin. Ja kun noinkin isomies kuluttaa melkoisesti, eikä kuitenkaan pysty irroittamaan rasvavarastoista kuin sen n.7g tunnissa, niin joudutaan herkästi hajottamaan lihasten proteiineja energiaksi. Siis ilman ulkopuolista riittävää energian saantia

Critter sanoi:
Saa toki olla vaikka nollakaloreilla, mutta jos halutaan minimoida menetetty lihasmassa, niin silloin tuollainen 3500 kcal tuntuisi alkuun ainakin hyvältä. Yleensä tuollainen iso massa viittaisi erinäköisiin aineenvaihdunnallisiin häiriöihin. Ja kun noinkin isomies kuluttaa melkoisesti, eikä kuitenkaan pysty irroittamaan rasvavarastoista kuin sen n.7g tunnissa, niin joudutaan herkästi hajottamaan lihasten proteiineja energiaksi. Siis ilman ulkopuolista riittävää energian saantia

Siis ihan tosissasiko ehdotat 3500 kcalia dieettikaloreiksi? Jotenkin mä epäilen että tuollaisella kalorimäärällä, joka on muuten meikäläisen bulkilla aikalailla maksimikalorimäärä, kukaan voi dieetata. Jos mies painaa timmissä kunnossa 90 kg tai läskissaä kunnossa 130 kg niin ei se läskimmän peruskulutus nyt kovin älyttömästi suurempi ole, eli ei noita kulutuksia voi suorassa suhteessa vertailla. Ja tämä oli sitten puhdasta mutuilua ja järkeilyä.

Critter sanoi:
Ja kun noinkin isomies kuluttaa melkoisesti, eikä kuitenkaan pysty irroittamaan rasvavarastoista kuin sen n.7g tunnissa, niin joudutaan herkästi hajottamaan lihasten proteiineja energiaksi. Siis ilman ulkopuolista riittävää energian saantia

Nyt tuli niin tarkka numeroarvo että jäin kaipaamaan lähdettä. On puhuttu että olisi yläraja sillä kuinka nopeasti rasvaa kyetään mobilisoimaan energiaksi mutta silmiin ei ole sattunut mitään tarkkaa lukua (enpä ole etsinytkään aktiivisti). Tosin jos tuo 7 g (minkä kokoisessa ihmisessä??) olisi totta niin se olisi vuorokausitasolla 308 grammaa fättiä eli varsin rankoille miinuksille voisi mennä ainakin tuon rajoitteen puolesta.

JSmith sanoi:
Nyt tuli niin tarkka numeroarvo että jäin kaipaamaan lähdettä. On puhuttu että olisi yläraja sillä kuinka nopeasti rasvaa kyetään mobilisoimaan energiaksi mutta silmiin ei ole sattunut mitään tarkkaa lukua (enpä ole etsinytkään aktiivisti).

Jossain teoreettisessa jutussa oli mainittu 290 (+/-25)kJ/kgd rasvamassaa. Eli tuohan tarkoittaisi sitä, että dieetin alussa, kun rasvaa on kehossa enempi, voitaisiin käyttää isompaa energiavajetta ja lopussa pitäisi vajetta pienentää, jos halutaan minimoida lihaskato. Jos tuo nyt siis pitää paikkansa tosielämässä.

Toi papru taisi olla nimeltään: A limit on the energy transfer rate from the human fat store in hypophagia.

Tahvo Tohveli sanoi:
Jossain teoreettisessa jutussa oli mainittu 290 (+/-25)kJ/kgd rasvamassaa. Eli tuohan tarkoittaisi sitä, että dieetin alussa, kun rasvaa on kehossa enempi, voitaisiin käyttää isompaa energiavajetta ja lopussa pitäisi vajetta pienentää, jos halutaan minimoida lihaskato. Jos tuo nyt siis pitää paikkansa tosielämässä.

Toi papru taisi olla nimeltään: A limit on the energy transfer rate from the human fat store in hypophagia.

Jokseenkin näin. Nämähän ovat tietysti ohjeellisia arvoja, ja esimerkiksi rasvavarastojen käytön lisääntyessä varmaan tuo irroitusnopeuskin kasvaa. Tässä kysyjän tapauksessa ei tosiaan tiedetä esim hänen rasvavarastojaan. Enkä kyllä jaksa uskoa, että kysyjällä tuo määrä olisi lähellä tuota 300kj/kg/d.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JSmith sanoi:
Tosin jos tuo 7 g (minkä kokoisessa ihmisessä??) olisi totta niin se olisi vuorokausitasolla 308 grammaa fättiä eli varsin rankoille miinuksille voisi mennä ainakin tuon rajoitteen puolesta.

7g * 24 = 168g ;)

Täytyy muistaa se, että EI TODELLAKAAN SAA SYÖDÄ :whip: sitten HIILAREITA enempää kuin "ohjeessa" sanotaan, olen lukenut/kuullut jne. monilta tahoilta dietin menneen pieleen kun on :curs: "vahingossa lipsahtanut" :curs: extra-hiilareita ja PAINO EI olekaan laskenut.. :itku:
T:Neidin puoliso

neiti sanoi:
Täytyy muistaa se, että EI TODELLAKAAN SAA SYÖDÄ :whip: sitten HIILAREITA enempää kuin "ohjeessa" sanotaan, olen lukenut/kuullut jne. monilta tahoilta dietin menneen pieleen kun on :curs: "vahingossa lipsahtanut" :curs: extra-hiilareita ja PAINO EI olekaan laskenut.. :itku:
No tuskin pieni määrä extrahiilareita paljon ratkaisee, ainakin jos ne tulevat hyvistä lähteistä. Eri asia toki on jos syö jotain 200g karkkia, mutta sen nyt ymmärtää deividikin. Päivän kalorimäärä kuitenkin määrää painonvaihtelun suunnan. Olettaen siis että ei olla ketolla (atkins), jossa jokainen gramma ratkaisee..

Mikäpä olisi sopiva rasva/proteiinimäärä minulle? Mitat 180cm/100kg, rasva% erittäin, erittäin korkea, eikä lihasmassan säilytys ole ykkösprioriteetti.

sivarinlötkö sanoi:
Mikäpä olisi sopiva rasva/proteiinimäärä minulle? Mitat 180cm/100kg, rasva% erittäin, erittäin korkea, eikä lihasmassan säilytys ole ykkösprioriteetti.
Meinailetko atkinsille vai mille dietille?

neiti sanoi:

Vai olisko tullut mahdollisesti syötyä muutama pekonisiivu liikaa? :)

Tahvo Tohveli sanoi:
Vai olisko tullut mahdollisesti syötyä muutama pekonisiivu liikaa? :)
Tämä saa kyllä välistä naurettaviakin piirteitä, kun joku Atkinsilla tms. oleva sanoo, että "meni dieetti pieleen kun söin iltapalalla kaksi salaatinlehteä." Ei kyllä minulle uppoa, että atkinsilla täytyisi olla hiilareiden kanssa niin tarkkana :) Ei ne hiilaritkaan pelkästään sitä painoa säätele.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom