Täydellinen vatsalihastreeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten jandarutistuksia tehdään? kysyy tietämätön :)

Kiitokset jos vain joku viitsii vastata :)
Hakua

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=51480

Ja itse ohje:
http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1546 sanoi:
Tehokkain vaihtoehto lonkankoukistajien eliminoimiseen on ns. Janda-rutistus. Se on nimetty tsekkiläisen professorin Vladimir Jandan mukaan.

Tässä versiossa teet rutistuksen siten että painat kantapäitäsi maahan ja vedät samalla jalkoja koukkuun jotain tukea, kuten puolapuuta vasten. Myös kuntopallo pohkeiden ja takareisien välissä toimii hyvin.

Idea on hyvin yksinkertainen. Kun jännität jotain lihasta niin vastalihas rentoutuu automaattisesti. Eliminoidaan lonkankoukistajien supistus jännittämällä vastalihakset eli pakarat ja takareisi. Yksinkertaista ja tehokasta.

Kun Pavel Tsatsoulin esitteli liikkeen Arnold Classicissa muutama vuosi sitten lupasi hän hyvät palkinnot niille jotka viisi toistoa. Useita kävi yrittämässä mutta vain yksi onnistui. Mikäli teet heti 10 toiston sarjoja teet jotain väärin.

Sakari Selkäinaho

Miten jandarutistuksia tehdään? kysyy tietämätön :)

Kiitokset jos vain joku viitsii vastata :)

Laitetaan esim. pallo, keppi tai jokin muu esine pohkeiden ja takareisien väliin ja puristetaan sitä lujaa. Tavoittena tässä on supistaa takareisiä kovaa, jolloin lonkan koukistajat rentoutuisivat ja näin sitten se janda-rutistus/sit-up tehdään pelkillä vatsoilla. Nykimättä ja fuskaamatta ei mikään helppo suoritus. Pavel Tsatsouline, Mr. Kettlebell, lupasi joskus Arnold Classicissa isot palkkiot sille joka onnistuisi saamaan viisi toistoa. Moni yritti, mutta vain yksi onnistui.

Jossain tutkimuksessa oli kuitenkin huomattu, että janda-vatsat itseasiassa jopa lisäsivät lonkan koukistajien aktivointia.

Edit. hiiiddaaaaaaaas.

Mitenkä pitkään ihmiset pystyvät pitämään tuota staattista pitoa (lautaa) lisäpainoilla? Vähän aikaa sitten tein ensin 15kg, 25kg ja 35kg painolla minuutin pidot 2 min tauolla, ja lopuksi vielä 45kg pito 30 sek. Omaa painoa 65kg.

Ongelma on, että tuntuu, ettei vatsalihakset ole yhtään kestävät. Johtuisiko se sitten enemmän ympäröivistä, muista tukilihaksista, kuten alaselästä, sivuvatsalihaksista yms? Vai miten saatte niihin sitä tuntumaa, että kroppa pysyy jäykkänä.

Vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte.

Noiden normivatsojen eli rutistusten ja staattisen pidon lisäksi olen tehnyt pari kertaa viikossa P90x "Ab ribber"-ohjelmaa. On niin helvetin tiukka varttitunti, että kyyneleet meinaa tulla kun tosissaan tekee, mutta sopivaa vastapainoa liikkeille joissa käytetään painoja.

Noiden normivatsojen eli rutistusten ja staattisen pidon lisäksi olen tehnyt pari kertaa viikossa P90x "Ab ribber"-ohjelmaa. On niin helvetin tiukka varttitunti, että kyyneleet meinaa tulla kun tosissaan tekee, mutta sopivaa vastapainoa liikkeille joissa käytetään painoja.

Lyö myös itseäsi veitsellä jalkaan. Hyvä reisitreeni :thumbs:

Mitenkä pitkään ihmiset pystyvät pitämään tuota staattista pitoa (lautaa) lisäpainoilla? Vähän aikaa sitten tein ensin 15kg, 25kg ja 35kg painolla minuutin pidot 2 min tauolla, ja lopuksi vielä 45kg pito 30 sek. Omaa painoa 65kg.

Ongelma on, että tuntuu, ettei vatsalihakset ole yhtään kestävät. Johtuisiko se sitten enemmän ympäröivistä, muista tukilihaksista, kuten alaselästä, sivuvatsalihaksista yms? Vai miten saatte niihin sitä tuntumaa, että kroppa pysyy jäykkänä.

Vaikea selittää, mutta toivottavasti ymmärrätte.

Emmä tiiä onko sulla mitään ongelmaa, itte on pitäny 40 kiloa 35 sekuntia, kaikki päälle minuutin on ihan tuskaa ihan sama paljonko on painoo tai ei oo...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse tulee vatsoja kuritettua 2 kertaa viikkoon seuraavalle reseptillä:
-ensin saavat tehdä töitä etukyykyssä ja mavessa tukemalla kroppaa
-sitten voimapyörää 2-3 sarjaa
-jalkojennostoja
-normaaleja istumaannousuja
-kylkiä levypainolla tai koneessa

Ja sarjoja liikkeissä 1-4 toistot 5-25 ja liikkeiden järjestyskin vaihtelee milkei joka treenissä.

Ittellä on nyt tullut hyväksi liikkeeksi renkailla keskivartalo rutistus ja kahvakuulalla Turkkilainen Ylösnousu ja ylösnousu.

Renkailla nostaa vaan jalat ylös ja niitä heijaa puolelta toiselle...p*rkele! :)

jos olette kuulleet hip hop absista niin tiedätte mistä puhun :)
Hip Hop abs ohjelman mukaan (joka on 4 viikkoinen) kun treenailee niin kyllä itse olen ainakin kiinteytynyt huomattavasti vyötäröltä lähtenyt 15cm turhaa tavaraa :) ja 6-packikin on tullut ihan hyvin esiin :P Ja aerobinen kunto kasvaa samalla :D

mutta monestikko viikkoon teette vatsoja? mulla ollu jo jonkun aikaa että oon tehny neljä sarjaa lisäpainoilla kumpaakin rutistuksia ja jalkojenostoja joka päivä. teenkö liikaa? pitäskö antaa enemmän lepoo?

Itse tykkään tehä rutistukset 3x20, alavatsat 3x15, kyljet lattialla 3x15 per puoli tai 20 kilon kahvakuulilla 3x15 per puoli, sitte vinot lattialla mahdollisesti välillä lisäpainojen kanssa. Pyrin tekeen 4 vatsatreenii viikossa ja 2 ekaa teen tietyllä tavalla ja sit 2 seuraavaa eri tavalla jne. kun noita erilaisia vatsalihasliikkeitä on nii paljo olemassa.

Eli noin 5-7 eri liikettä käytän aktiivisesti. Kaikkein tehokkaimmaks vatsatreeniks jos haluu hyvännäkösen päkin huomasin et eka 30-45 minsaa juoksumattoo ja sitten tekee vatsat. Mutta pitää vielä tietenkin muistaa tehä selät ettei tuu huono ryhti :)

Mä teen yleensä reenin alkuu eka 5kg paino niskassa 2x20-30 vatsaa vatsapenkissä, sen jälkee 2x10 jollai ihme telineel sillee et saa jalat suoraks 90 asteeseen vartaloon nähden ja lopuks 3x10-15 vatsarullalla. Saa hyvät alkulämmöt päälle koko yläkroppaa

Suositut

Back
Ylös Bottom