Täydellinen peppu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja user...
  • Aloitettu Aloitettu
että jalkaprässi ei olisi eduksi pakaralihaksille, onko näin?

Varsinkin yhdellä jalalla tehtynä prässi on tosi tehokas pakaraliike. Kyykky on kuningasliike, mutta teknisten ongelmien takia se voi olla isoilla painoilla melko vaarallinen varsinkin alas asti tehtynä, jolloin se parhaiten ottaa pakaroihin. Varsinkin jos jaloissa on voimaa, mutta kyykyn tekniikka on sitä sun tätä, kannattaa rinnalle ottaa sellaisia liikkeitä, joissa voi turvallisesti treenauttaa niitä koipia oikeasti kovaa.

Prässin suurin "vika" pakaroiden kannalta on sama kuin yleensäkin laitteissa: liikerata jää aavistuksen vajaaksi varsinkin pakaran yläosan kannalta. Toisaalta, tuskin kukaan tekee pelkkää prässiä? Moniin muihin liikkeisiin verrattuna taas prässissä saa pakaraan erinomaisen venytyksen, joka on lihaksen kasvun kannalta tärkeää.

Jos mä haluaisin erityisesti kasvattaa takalistoani, tekisin jalat kahdesti viikossa jotenkin näin:

1.jalkakyykky, lisäksi
-yhden jalan mave
-yhden jalan prässi

2.sumomave, lisäksi
-askelkyykky

mulla on huonon tekniikan lisäksi :) huonot polvet tossa kyykyssä, joten olen tehnyt prässiä ja maastavetoa. (lisäksi etureiden koukistuslaitteessa, joo reisiliike kyllä)..en kyllä tiedä, onks tuo riittävää??

mulla on huonon tekniikan lisäksi :) huonot polvet tossa kyykyssä, joten olen tehnyt prässiä ja maastavetoa. (lisäksi etureiden koukistuslaitteessa, joo reisiliike kyllä)..en kyllä tiedä, onks tuo riittävää??

Kurkkaa peiliin ja katso, onko riittävää. ;)

En polvivaivoista mitään tajua, mutta jos prässi ja maastaveto menee, luulisin että kyykyssä ja sen variaatioissa on kyse enemmänkin tekniikkaviasta (polvet kääntyy sisälle ja/tai vispaavat sivusuunnassa) kuin polvien heikkoudesta? Ainakin täällä oli hyvää juttua eri kyykkytekniikoista ja polvista: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=61609&page=16

Halon kehityskuvat antoivat huimasti lisää motivaatiota! Minullakin taitaa olla vielä toivoa "täydellisen pepun" sun muiden asioiden suhteen... :rolleyes:

Yleensä polvet kipeytyy jos ne menee liian eteen suhteessa varpaisiin. Yritä siis pitää sääret suorassa.

Itellä kanssa oli joskus alussa hankalaa päästä edes tangon kanssa kyykkyyn kun polvet alkoi v*ttuilemaan, mutta siitä ne vertyi. nyt sitten en pysty tekemään esim. etukyykkyä koska polvi ottaa itteensä, mutta VN-kyykky onnistuu jos ei vaan yritä liian alas laskea.

mielenkiintoista keskustelua !

mutta mitä mieltä olette spinningistä täydellisen pepun metsästyksestä?

Olen nyt kyykännyt ahkerasti viime toukokuusta asti ja saannut perään mukavasti lihasmassaa. Nyt haluaisinkin karsia tuota jalkojen rasvakerrosta ja olen ihan hurahtanut spinnaukseen. Ongelmana vain on että miinuskaloreille on helpompi päästä kun spinnaa monta kertaa viikossa, mutta jos käyn tekemässä kunnon alakroppatreeniä, niin jalat ovat jumissa montaa päivää ja spinnaus jää. Lisänä vielä polveni ovat heikentyneet ja fysioterapeuttini suositteli vähentämään kuormitettuja koukkuliikkeitä. Isometrisia saan tehdä.

Onko siis mahdollista "ylläpitää" pakaroiden lihasmassaa pelkällä spinningillä ja ehkä jollain yhdellä isometrisella pakaroihin keskittyneellä liikkeellä?
+teen yläkroppa treeniä ihan normaalisti 2krt viikossa, kerran viikossa pilates, 2-3krt spinningiä ja ehkä yksi intervallijuoksulenkki (näin siis alakroppa treeni jää pois..... katoaako myös pakarat?)

miinuskaloreille on helpompi päästä kun spinnaa monta kertaa viikossa

Miksi perinteinen "vähennä ruokailua" ei riitä miinuksille pääsemiseen? Huomattavasti helpompaa, kuin spinnaaminen monta kertaa viikossa. Toki tää on vain mun mielipide. Helpommaksi sen tekisi mm. se, ettei tarttis muuttaa treenejä niin paljon.

Olen nyt kyykännyt ahkerasti viime toukokuusta asti ja saannut perään mukavasti lihasmassaa. Nyt haluaisinkin karsia tuota jalkojen rasvakerrosta ja olen ihan hurahtanut spinnaukseen. Ongelmana vain on että miinuskaloreille on helpompi päästä kun spinnaa monta kertaa viikossa, mutta jos käyn tekemässä kunnon alakroppatreeniä, niin jalat ovat jumissa montaa päivää ja spinnaus jää. Lisänä vielä polveni ovat heikentyneet ja fysioterapeuttini suositteli vähentämään kuormitettuja koukkuliikkeitä. Isometrisia saan tehdä.

tuskin ne pakarat spinningissä katoaa, mutta hyvähän ja kivakin varmaan niitä jalkoja olis tehdä muutenkin.
mulla itellä kyllä jääny vähän spinning just ton takii (ja oon myös käsittämättömän huono menemään tiettyyn paikkaan x tiettynä aikana y mikä on se ykkössyy), mut en usko että olis kovin pahaks jos tekis vaik ne jalat kerta viikkoon ihan kunnolla ja sit sen jälkeen ainakin se yks välipäivä ja sit vois mennä vaiks spinningiin muttei siis mitään tappavaa vauhtia, vaan sillain sopivan tiukasti/löysästi et jos ne jalat siit vähän aukeis.
spinningis on vaan se paha ettei millään malta polkee löysemmin mut sit ku pari kertaa tekee sen erheen et polkee niin kovaa ku jumikintuista pääsee niin tunnin jälkeen kyl huomaa ettei kantsi jatkos :D
eikä tosiaan kantsis varmaan myöskään päivää ennen jalkareeniä sinne spinningiin mennä mut muute ei varmasti haittaa.

kyl ne jalat tottuu tohon kuormitukseenkin sit jonkun ajan päästä, kunhan vaan suhtkot fiksusti syöt ja lepäilet et pääsee palautuu.

mielenkiintoista keskustelua !

mutta mitä mieltä olette spinningistä täydellisen pepun metsästyksestä?

Onko siis mahdollista "ylläpitää" pakaroiden lihasmassaa pelkällä spinningillä ja ehkä jollain yhdellä isometrisella pakaroihin keskittyneellä liikkeellä?
+teen yläkroppa treeniä ihan normaalisti 2krt viikossa, kerran viikossa pilates, 2-3krt spinningiä ja ehkä yksi intervallijuoksulenkki (näin siis alakroppa treeni jää pois..... katoaako myös pakarat?)

Kauheasti asiaa, mistähän aloittaisi... Noh ensinnäkin et pysty eristävästi karsia jalkojen rasvakerrosta, vaan se rasva palaa koko kropasta ja se tapahtuu miinuskaloreilla. Se taas tapahtuu parhainten vähentämällä energiaa ruokavaliosta ja/tai lisäämällä liikuntaa. Helpointen se tapahtuu vähentämällä energiaa ravinnosta, imo. Miksiköhän polvesi ovat heikentyneet? Sanoit tekeväsi intervallijuoksulenkkejä. Ne kuormittavat huomattavasti enemmän polviasi kuin esim. oikealla tekniikalla suoritettu jalkakyykky. Ei jalkakyykky ole mikään tappoliike polville, jos sen osaa tehdä oikein. Jos ja kun haluat säilyttää ja kasvattaa lihasmassaa, niin helpointen ja tehoikkaimmin se tapahtuu painoharjoittelulla. Aerobista kuntoa taas kannattaa ylläpitää esim. spinnaamalla, joskin se on erinomaista treeniä myös reisille ja pakaroille. Lihaskuntotreenit erikseen ja aerobiset erikseen. Molempi parempi :).

Kiitos kommenteista !

Siis tiedän ettei rasva pala vain tietystä kohdasta kerrallaan vaan kokonaisvaltaisesti, ja nyt siis olisikin dietin aika. Katson kyllä syömisiäni, riittävästi proteiinia ja energiaa liikkua, mutta vajetta silti haen. Täällä on niin monesti toistettu että kannattaa valita laji josta oikeasti nauttii, niin nyt olen lajini löytänyt. Voisin spinnata vaikka kuinka monta kertaa viikossa, jossei jumi ja järki välillä tulisi väliin. Se on minulle se nautinnollisin liikuntamuoto, joten mielummin korvaisin juuri jalkatreeniä spinnauksella, kun se minulla hieman tuntuu olevan joko tai.

ja tosiaan. Minulla on polvilumpiossa joku ongelma että se muljahtelee, voi olla että juuri juoksusta tullut, mutta yritän nyt silti vähentää kyykkäystä, kun siinä se eniten tulee esille, ennen kuin nyt parin viikon päästä pääsen lääkäriin.

mietin vain että jos dietin idea on olla miinuskaloreilla ja "pumpata" samalla ettei ne lihakset katoa vaan se rasva, niin riittäisikö se spinning jalkojen "pumppaamiseksi"? Lihaksethan eivät voi kasvaa dietillä..

anteeksi jos menee sekavaksi :)

mietin vain että jos dietin idea on olla miinuskaloreilla ja "pumpata" samalla ettei ne lihakset katoa vaan se rasva, niin riittäisikö se spinning jalkojen "pumppaamiseksi"? Lihaksethan eivät voi kasvaa dietillä..

Kyllä dieetillä pitää tehdä kunnon kuntosalitreeniä juuri säilyttääkseen lihasmassan. Miinuskalorit, liian vähäinen proden saanti, vähäinen salitreeni ja hillitön määrä aerobista harjoittelua on aika varma keino menettää lihasmassaa.

Threadin alottajan eka kuva on poistunu, voisko joku hostata sen uudestaan että Ponikin sais nähdä? :nolo:

Threadin alottajan eka kuva on poistunu, voisko joku hostata sen uudestaan että Ponikin sais nähdä? :nolo:

voivoi...tosiaankin on poistunut jonnekin ;). ei ollut hyvä idea laitta koko kuvaa, koska muutkin innoutuivat laittaan omaa kuvaa kehujen ja ties minkä toivossa. en itsekkään jaksaisi sellasta pakkista lukea missä ois vaan pyllynkuvia ja kysymyksiä miten siitä saa semmosen ja tämmösen ja arvostelut perästä perään.

ainut miks vois laittaa sen taas näkyviin on että vois verrata sitä tohon Miken shoppaamaan teokseen :D.
ja kuva aloittajan takalistosta löytyy profiilista, että ei tarvi aina uudestaan selostaa millanen on lähtökohta tai joka kyssärin perään liittää kuvaa jostain ruumiinosasta :D

ei ollut hyvä idea laitta koko kuvaa, koska muutkin innoutuivat laittaan omaa kuvaa kehujen ja ties minkä toivossa.

Tällä ilmeisesti viittasit minun postaamaani kuvavertailuun?

Yritin kylläkin olla vaan avulias ja kertoa omista kokemuksista paremman hanurin metsästyksen suhteen, kehuja tulee tällä hetkellä kyllä ihan tarpeeksi IRL :rolleyes:.

Tällä ilmeisesti viittasit minun postaamaani kuvavertailuun?

Yritin kylläkin olla vaan avulias ja kertoa omista kokemuksista paremman hanurin metsästyksen suhteen, kehuja tulee tällä hetkellä kyllä ihan tarpeeksi IRL :rolleyes:.

Ei, ei ei...en todellakaan sun kuvavertailuun, mun mielestä se oli oikein inspiroiva ja ihan asiallinen/aiheellinen postaus ja tässähän keskustellaan miten saisi täydellisen pepun/miten sitä peppua voi parantaa.
enemmänkin tähän viittasin -> http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=76723

Aa, oli mennyt ohi silmien moinen ketju. Tuli muuten mieleen taas pepun parantamisesta ja kuvista, että täällähän oli jossain se mimmien muutosthreadi, missä oli paljon ennen/jälkeen-kuvia. Olen nyt itse niin aivokuollut, ettei millään pysty etsimään sitä, mutta se oli oikein inspiroiva, linkittäkää toki joku jos löydätte.

Halo: minkälaista jalkatreeniä/aerobista sä teit tuossa kolmen vuoden aikana? Mä haluaisin itselleni samaa mallia jalkoihin ja tuntuu, että nykyisellään ne vaan levenee kun tarkoitus olisi kutistaa.

Todella pöhkö kysymys, mutta onko kukaan huomannut, että runsas istumatyö vaikuttaisi pehvan, ja erityisesti sen rasvakudoksen muotoon? Itselläni ahkera kyykkäily on viime kuukausina pyöristänyt mukavasti peban sivuprofiilia, mutta takanäkymä on edelleen aika surullinen. Siis klassinen neliöperse :-D Eikä muutosta näy. Monilla naisilla joilla on suhteessa enemmän rasvaa kuin itselläni, on kuitenkin varsin mukavan muotoiset pakarat. Vaikkei tämä asia itsetuntoani muserra tai elämääni haittaa, niin uteliaisuuttani ihmettelen, että onko piirre jotenkin synnynnäinen, vai olenko vain istunut pehvani linttaan?

Todella pöhkö kysymys, mutta onko kukaan huomannut, että runsas istumatyö vaikuttaisi pehvan, ja erityisesti sen rasvakudoksen muotoon? Vaikkei tämä asia itsetuntoani muserra tai elämääni haittaa, niin uteliaisuuttani ihmettelen, että onko piirre jotenkin synnynnäinen, vai olenko vain istunut pehvani linttaan?

Mun persaus ei ole kyllä yhtään litistynyt, vaikka täällä toimistossa on tullut istuttua jo useampi vuosi. Samanlainen pökö se on ollut aina ja tulee varmaan aina olemaan :D Rasvan määrä vaan vaihtelee, muoto säilyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom