Tärkeät lisät ruokavalioon, superfoodit yms

Tossa tuli just dokumentti hyönteisten käyttämisestä ruuaksi, tai ainakin se osittain käsitteli aihetta.

http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/ulkolinja-pihvi-kaikille

Hyonteisten käyttö ruokavaliona on bodarin näkökulmasta kiinnostavaa. Toukassa on esim 40 % proteenia. Heinäsirkat lisääntyvät nopeasti ja ovat erittäin tehokkaita käyttämään ravintoa hyväkseen. yhdestä kilosta sirkkoja saa yhden kilon safkaa, kun yhden taas kilon naudanlihan tuottaminen vaatii 10 kiloa ravintoa...

Mitä mieltä olette, pitäiskö hommata akvaario ja perustaa sirkkafarmi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anna mennä vaan ja kerro miten homma onnistu. Paahdetut heinäsirkat ei kuulosta ollenkaan hassummalta ja itteä ainakin noi kaikki kiinnostaa ja pitäis päästä maistelemaan :D Sitä ne kokkiohjelmat teettää, kele.

ei järkeä niitä syödä , ellei tykkää , ku 400g raejuustopaketista + 500g maitorahka paketista + mitä muutakaa syö nii aika varmasti tulee 2,X grammaa / painokilo..

OROBRfly_hutchens.jpg

Mä kannatan tuota hyönteisten syöntiä. Mitä enemmän ihmiset syö hyönteisiä, sitä enemmän mä saan syödä lihaa.

ei järkeä niitä syödä , ellei tykkää , ku 400g raejuustopaketista + 500g maitorahka paketista + mitä muutakaa syö nii aika varmasti tulee 2,X grammaa / painokilo..

Mä en kyl saa rotskuu tarpeeks muute..

Mites tykkäätte syödä? Ite oon pahimmassa nälässä vetänyt joskus jussina lievässä humalassa suu auki juosten raakana mökillä näitä mulkvistihyttysiä. Lasketaanko? Jos teki grillattua mieli välillä, ni molemmissa käsissä sellaset lelu-sähkölätkät.

on muuten hyviä! maistuu kuin neulamuikun pyrstöt :D rapeita suolasia =) i liked
thaimaassa olen syönyt sipsejen tilalla noita kun asuin sielä kuukausia :P

Tuli noista ötököistä mieleen kun kävin tänään ostamassa moponhoitotuotteita niin yhessä ötökkäkliinerissä luki takatekstissä että: "Soveltuu proteiinipitoisen lian irroittamiseen." Hymyilytti vähän :D

Sirkat vois olla ihan jees ravintoarvoltaan, maullisesti en tosin pysty kuvittelemaan, varmaan rapeilta maistuvat mutta jos ei sirkat maistu niin aina on vaihtoehtoja. :D
http://inhabitat.com/poop-burger-japanese-researcher-creates-artificial-meat-from-human-feces/

No etanat ainaki on ihan priimatavaraa?!

Jos ois mahista, ja jos ois vähänkään enemmän tilaa ja pitkäjänteisyyttä, niin sirkkafarmi lähtis välittömästi käyntiin. Mun ruokahalulla tosin saattais kokonainen farmi tuhoutua yhellä istumalla ja sitten pitäs ostaa lisää sirkkoja, kun en jaksa kattoa että kellä niistä on filee ja kellä kukko, ja eihän ne välttämättä ees diggaa toisistaan jne syntyis kamalat pari- ja sirkkasuhdeongelmat joista purnaisin offtopicissa sitten yöt kun en saa unta.

Ido Portal vetelee bugeja naamariin.

Nyt pitää sitten tehdä joku addressi Keskolle, että vaadimme toukkia ja heinäsirkkoja kauppoihin.

Eläinkaupoissa myydään usein eläviä jauhomatoja ja sirkkoja liskoille ja hämähäkeille. Ei muutakuin sieltä hakemaan purkillinen ötöjä ja farmi pystyyn. :D

Eläinkaupoissa myydään usein eläviä jauhomatoja ja sirkkoja liskoille ja hämähäkeille. Ei muutakuin sieltä hakemaan purkillinen ötöjä ja farmi pystyyn. :D

Ei perkele... Mistähän sitä sais syömäkelposia sirkkoja? Onkohan nuo niitä? Pitääköhän tilata jostain keniasta, ja valtaakohan ne maapallon jos yks pääsee luontoon ja nussii jonku jäniksen, joka puolestaan nussii jonku rottweilerin kans? Kanan kokoset sirkat ois aika jees. Torakoita vois alkaa naposteleen, niissä vois olla pureskeltavaa.

Trollaus sikseen: Onko suomesta mahollista saada mistään syömäkelposia hyönteisiä?

Inb4 "tuolahan niitä pihalla pörrää."

yhdestä kilosta sirkkoja saa yhden kilon safkaa, kun yhden taas kilon naudanlihan tuottaminen vaatii 10 kiloa ravintoa...

Tarkoitatko nyt tällä sitä, että kymmenesosa naudasta on syömäkelpoista vai sitä, että nauta syö kymmenen kertaa sen mitä siitä lopulta saa irti? Paljonko yhden hyönteiskilon tuottaminen vaatii safkaa?

Tarkoitatko nyt tällä sitä, että kymmenesosa naudasta on syömäkelpoista vai sitä, että nauta syö kymmenen kertaa sen mitä siitä lopulta saa irti? Paljonko yhden hyönteiskilon tuottaminen vaatii safkaa?

Samaa itsekkin mietin. Tuossa väittämässä ei ole järkeä.

Eiköhän me 30-vuoden päästä sirkkoja syödä. Lihan tuottaminen kun ei enää tule olemaan mahdollista tuolloin(?). Jo nyt lihakarjan kasvatus tuottaa enemmän kasvihuonekaasuja, kuin autoilu. Maapallon väkiluku kasvaa kokoajan räjähdysmäisesti. 30-vuoden päästä ainoa järkevä proteiininlähde on hyönteiset(?). Tai ainakin osa proteiinista tulee niistä.

Itse olen useita hyönteisiä syönyt. Torakoita, erilaisia toukkia, sirkkoja ja yhden skorpparin. Ihan OK makuisiahan noi on. Skorppari ei ollut kyllä hyvää ja mielellään en toista syö.

Tuossa video, jossa on kyllä hyviä pointteja.
http://www.sub.fi/ohjelmat/sivusto.shtml/madventures/video?69252

Toimituksen huomio: Lihan kasvattamisen loppumisen ajankohta on vedetty hatusta.

Edit. Syön lihaa ja paljon, en siis ole ituhippi.

Hmm, tarkoitan että nauta tarvitsee 10kg viljaa saadakseen yhden kilon lisää massaa...Heinäsirkka tarvitsee ainostaan yhden kilon saadakseen kilon lisää painoa. Sirkat käyttää ravinnon hyväksi 10x tehokkaammin. Ja ne vielä sikiää ihan helvetin nopsaa.
Jos muihin eäimiin voitasiin siirtää heinäsirkkojen geenejä olisi planeetan muonaongelmat ratkaistu tai sitten se johtaisi superpopulaatioden syntymiseen joka väestön hyperexpotentiaaliseen kasvuun tuhoisin seurauksin.. end of story...

Tähän asti sirkkoja on pidetty tuholaisina...

Pian saadaan kuulla että sirkat ovat uhanalaisia kun afrikassa viljelevät peltoja vain houkutellakseen sirkat pyydyksiin :hyper:

Nuo dokkarin isot ja lihaisat toukat näyttivät perattuina, marinoituina ja grillattuina jopa herkullisilta. Rapuja pidetään nykyään herkkuna, kun sata vuotta sitten niitä pidettiin hyönteisten veroisina ruokana. Ei pidä sanoa ei koskaan. Itse luulen että tullaan melko pian syömään hyönteisiä. Useimmat hyönteiset ovat puhtaudesta huomattavasti tarkempia kuin nykyiset lihakarjat. Poikkeuksiakin on.

Tuntuu siltä kun meidän mökiltä pyydystäisi nopeasti hyttyset yhteen hyttysmurekkeeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom