Tärinä nostoissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fabion
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilen sitten pääsin ensimmäistä kertaa salille ja treenasin olkapäät, ojentajat ja hauiksen. Ihmetyttää vain kun esimerkiski tein kapeaa penkkipunnerrusta ihan ensimmäistä kertaa ja pienillä painoilla niin kädet täräjää mutta silti ei ole vaikeutta saada nostettua. Katselin niin salin oppaallaki näytti keho tärisevän ihan kun hän näytti esimerkkejä minulle.

Johtuuko tämä liian vähäisestä treenistä, ja pitäisi odottaa että keho tottuu. Vai onko se ihan normaalia ja asian täytyy vaan antaa olla. Se ei vaan ole niin siistin näköistä kun joka paikka tärisee kun tekee liikkeitä.

Tärinä voi johtua mm. hermojen tottumattomuudesta, tai hermojen väsymisestä tai vain yleisestä väsymisestä/energian loppumisesta.
mutu mutu mutu

No sen voin sanoa että kello oli n. 7 illalla kun olin salilla että se voisi olla se väsymys. Sitten eilinen aamu meni vähäisellä ruoalla ja illalla oli pieni jane kokoajan jne. mutta ainakin tiedän että vesipullo seuraavalla kerralla mukaan.

mutu menee lähelle. jos isoa kuormaa (yleensä maksimia lähellä) nostetaan ja alkaa raajat täristä, on se kiinni sieltä hermostopuolelta. se ei pysty antamaan selkeää viestiä, vaan "yhteys takkuaa". tottumisen kautta homma sitten taas toimii.

Menee ohi joo, enää ei kovinkaan usein tärinää esiinny. Aloitellessa oli varsinkin punnerrusliikkeissä jatkuvasti jotain pientä tärinää.

Mulla se penkki värisee vieläkin vaikka raudat menevät jo satasen paremmalla puolella... Muissa liikkeissä ei ole värinää. Urheiluhieroja joskus mainitsi mulle, että ongelma voi olla jossain hermoissa, jotka olisivat jotenkin jumissa tuonne rintalihasten suuntaan (eli jto:n kanssa jossain mielessä samoilla linjoilla). Hänen mukaansa hermoradat kuitenkin pitäisi jotenkin "avata" (en muista sen tarkemmin enää), eli ymmärsin kyseessä olevan jonkinlainen hermoratojen manipulaatio tjsp...

Mulla oli sama juttu alussa. Muistan kun intin jälkeen teki pystypunnerrusta käsipainoilla niin kädet tärisi ja painot kilisi yhteen niin, että kolina vaan kävi :) Nyt tuota ei enää oikeestaan huomaa ellei sitte oo joku tosi raskas viiminen toisto, jolloin koko kroppa tärisee.

se voi johtuu sulla siitä että sun lihakset ei oo tottunu vielä treenaamiseen ja sun oppa
allla voi olla lihakset jo sen verran piipussa esim itellä tärinää ei voi estää esim jalkaprässissä 3sarjalla

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
fabion sanoi:
Eilen sitten pääsin ensimmäistä kertaa salille ja treenasin olkapäät, ojentajat ja hauiksen.

Kumman haban treenasit..vasurin vai oikeen? :lol2:
Ei vaa...mulla täris alussa enempi.

Minulla kyllä tärisee muutamassa liikkeessä. Treeniä takana noin 1.5 vuotta.
Kai mulla on sit joku hermohäiriö.

Mulla tulee tärinää reisiojennuksessa. Kivaa kun koko laite tärisee kun tekee yli 8 toistoa. Kaippa ne reidet siihen ajanmyötä tottuu...

jto sanoi:
mutu menee lähelle. jos isoa kuormaa (yleensä maksimia lähellä) nostetaan ja alkaa raajat täristä, on se kiinni sieltä hermostopuolelta. se ei pysty antamaan selkeää viestiä, vaan "yhteys takkuaa". tottumisen kautta homma sitten taas toimii.

Olin eräitä penkkikisoja katsomassa jokunen aika sitten ja siellä nosti mies, joka oli lähinnä treenannut bodaustyylisesti (=heikko hermotus). Mies sanoi, että saas nähdä miten käy kun alle 8 toistoja ei ole tehnyt pitkään aikaan. Nyt kun mies otti sitten ronskisti maksimit ilman suurempaa totuttelua isoihin painoihin niin tärinä oli kyllä hirmuinen. Kyllä sieltä 195kg tuli ylös vaikka press-merkkiä oli vaikea antaa kaiken tärinän keskeltä.

Back
Ylös Bottom