Tänne neuvo Jullesta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Julle? Mikäs? Tulee mieleen vaan joku julmettu leuanveto...

No ihan ok. tossa nyt mun mielestä ylikorostetusti viedään persettä taakse, Ei kannata säikähtää vaikkei oma tekniikka ihan tolta näytäkkään.

itse pidän jalat leveämmällä. leveämmällä kuin normaalisti kyykkäillen, mutta sekin taitaa olla niitä juttuja jotka on henk.kohtasia eli miten jäsenet venyy jne...
hiukan leveämmällä kun on jalat niin saa laskettua painon helpommin alas ja alemmas, mulla yläkroppa menee noin vaakatasoon ja välilä alemmaskin.

Mniska sanoi:
hiukan leveämmällä kun on jalat niin saa laskettua painon helpommin alas ja alemmas, mulla yläkroppa menee noin vaakatasoon ja välilä alemmaskin.
Itse teen samasta syystä jalat aika kapealla. Kun takareisissä tuntuu pienemmälläkin kulmalla niin uskaltaa tehdä isommilla painoilla. Tietty jollain pikkupainoilla voi pumppailla jalat leveällä ihan alas asti.

Harim sanoi:
Itse teen samasta syystä jalat aika kapealla. Kun takareisissä tuntuu pienemmälläkin kulmalla niin uskaltaa tehdä isommilla painoilla. Tietty jollain pikkupainoilla voi pumppailla jalat leveällä ihan alas asti.

Tässä tiivistyy varsin hyvin myös minun näkemykseni jullesta. Eli voimaliikkeenä isoilla painoilla, jalat suht kapeassa asennossa (alle hartialeveyden), 45 asteen kulman ja vaakatason välimaille. Puukepillä tai tyhjällä tangolla saatan sitten jumppailla ylipitkälläkin liikeradalla.

Muuten, jos teette tuota ylipitkää liikerataa/vaakatasoon asti, tsekkauttakaapa selkänne asento - itselläni nimittäin ainakin lähtee alaselkä pyöristymään, kun vaakatasoon asti mennään. Liikkuvuusongelma lienee tämä?

Gillyanne sanoi:
Muuten, jos teette tuota ylipitkää liikerataa/vaakatasoon asti, tsekkauttakaapa selkänne asento - itselläni nimittäin ainakin lähtee alaselkä pyöristymään, kun vaakatasoon asti mennään. Liikkuvuusongelma lienee tämä?

mitä kapeammalla on jalat niin sitä aikaisemmin alkaa selkä pyöristymään.
eli tuolla jalat leveämmällä saa mentyä alemmas selkä suorana.
sitä en väitä mitä alemmas menee sen parempi liike olisi.

e: ja polvikulmakin tuohon selän suorassa pysymiseen vaikuttaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asento on leveä koska saan sen tuntumaan niin paremmin takareisiin. Selkä menee 45 asteen kulman ja vaakatason välimaille miten Gillyanne sen neuvoikin.

Muistuttaa hyvin pitkälle suorin jaloin maastavetoa. Kumpi on parempi liike? En oo koskaan tehny tota jullea mut vois ehkä kokeilla joskus. SJMV on ainaki toiminu pirun hyvin takareisille.

Jos kielitaitoa löytyy, niin tässä on hyvä opas oikeaoppiseen julleen. Tuo nimenomainen opas sai minut tajuamaan koko SJMV:n idean aikanaan(-> Helvetin kipeät takareidet).

Joo, ite oon kans tehny SJMV:tä tol jalat vähä koukussa, selkä suorana - tyylillä. Sitä just meinasin et vaikuttaa samanlaiselta liikkeeltä ku julle. Ehkä teen jatkossa vaan SJMV:tä ku siin ei tartte ottaa niskan päälle painoi. On kuitenki saanu takareidet hyvin kyytii sillä liikkeellä.

nostetaas tää, missä lieneekin...

Kymysys kuuluu: Miten saan jullen ottamaan enemmän selälle? siis miten teen asennon asetukset. Kyykyn apuliikkeenä siis kun alaselkä "pettää" sarjan viimeisissä kyykyissä, vahvistusta sinne tarviisiin. Oliko tarpeeks selventävästi sanottu ;)

ihanahelena sanoi:
Kymysys kuuluu: Miten saan jullen ottamaan enemmän selälle? siis miten teen asennon asetukset.

Tee normaalia maastavetoa. Tuota SJMV:tä ei kannata tehdä alaselkäliikkeenä, koska sillon todennäköisesti tekniikka hajoaa kasaan ja saattaapi tulla selkään suurempaa ongelmaa.

Kride sanoi:
Tee normaalia maastavetoa. Tuota SJMV:tä ei kannata tehdä alaselkäliikkeenä, koska sillon todennäköisesti tekniikka hajoaa kasaan ja saattaapi tulla selkään suurempaa ongelmaa.

Eikös tossa ollut kysymys jullesta eikä SJMV:sta.

kaenkky sanoi:
Eikös tossa ollut kysymys jullesta eikä SJMV:sta.
Oli, mutta ei suuresti muuta tuon vastauksen paikkansa pitävyyttä.

Alkuperäiselle kysyjälle; kannattaa vahvistaa kaikkia keskivartalon lihaksia jos tuntuu, että kyykyssä selkä "pettää". Vahva keskivartalo tukee sitä liikettä kokonaisuudessaan -saatoit toki tietää jo, mutta varmuuden vuoksi. Alaselälle teen ite lisäksi mm. perinteisiä selänojennuksia hieman pitempinä (+15) sarjoina, ja joskus pienillä lisäpainoilla.

B.O.S.S. sanoi:
Oli, mutta ei suuresti muuta tuon vastauksen paikkansa pitävyyttä.

Alkuperäiselle kysyjälle; kannattaa vahvistaa kaikkia keskivartalon lihaksia jos tuntuu, että kyykyssä selkä "pettää". Vahva keskivartalo tukee sitä liikettä kokonaisuudessaan -saatoit toki tietää jo, mutta varmuuden vuoksi. Alaselälle teen ite lisäksi mm. perinteisiä selänojennuksia hieman pitempinä (+15) sarjoina, ja joskus pienillä lisäpainoilla.
jeps jullesta oli kysymys. Teen koroke vetoo perinteisellä 10 cm koroke... sit normi mave on sumo. teen 3*20*10kg selänojennuksia/vk(siis yhdessä treenissä viikossa). Huomasimme miehen kanssa, että en ollut pitänyt vyötä tarpeeks tiukassa :rolleyes: jospa se oli sitten syynä siihen, että selkä "petti". Edelleen vähän kyselen, miten saisin jullen ottamaan enemmän alaselälle ...ja tuskin sen tarviikaan kauhean "tuntuva" liike olla, kun ei mulla yleensäkkään voimailuliikkeet varsinaisesti tunnu missään..erityisesti...tietänette mitä meinaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom