Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Onpahan ollut taas aika hujakat kaksi viikkoa. Onnksi on ollut lompäiviä varastossa :D Kaveri oli saanut mökin "vuokralle" kiitokseksi, kun oli tehnyt tuttavalleen useamman tonnin remontin autoon, joka sitten loppupelissä osoittautui turhaksi. Eipähän nuo merkki korjaamollakaan näköjään tiedä kaikkea, vaikka hinnat on tähtitieteellisiä.

Tähän mökkireissuun sitten ostettiin kaveriksi kaveriporukalla lihaskuntotestit (sisälti pyörätestit) ja muutama tunti treeni ohjausta. Ja voin sanoa, että vaikka oli sukset ja lauta mukana niin jäivät käyttämättä ensimmäisellä viikolla. Seuraava viikko meni rinteessä ja ei pentele että osasi koskea kroppaan tuon ekan viikon jälkeen, etenkin kun ei tuosta salirikostakaan ollut vielä kunnolla itseään kuntoon saanut. Rinteet oli täynnä porukkaa kuiten niin eipä silleen väliä ollut kummalla viikolla sinne pääsi. Ehkä vaan hyvä että ei ekalla viikolla kerennyt, sen verran kipeästi tulin raililta laudalla alas että mustelmat muistuttaa vielä pitkään tuosta.

Ekalla viikolla tehtiin treeni ohjelmat uusiksi. Ja oli itse asiassa aika jännä nähdä että vaikka voimaa on minullakin ihan kiitettävästi, puristustestissäkin sain 82 kg, muissa hyvän ja erittäin hyvän välillä, oli kestävyys kuitenkin aika hanurista, kun alettiin kuntopyörää polkemaan. En tiedä kummassa sai pahemman olon, 20 vuotta spinninkiä ohjanneen "jaksaa jaksaa!" -huutajan vai tämän kuntotestaajan "noniin,nyt aletaan vasta ottamaan niitä tehoja irti" käsittelyn jälkeen.

Ei ole aikaisemmin tullut tuota lepoenergian kulutustakaan miettineeksi, mutta nyt selvisi sekin,miksi vyötäröltä on ylimääräinen hävinnyt kuin itsekseen (mitä vuosia sitten todellakaan ei tapahtunut vaan päinvastoin); lihasmassaa oli testien mukaan 82,4 kg, lepokulutus 2110 kcal vuorokaudessa ja rasvaprosentti 11.1. Eli jälleen saa vuoden vaihteen jälkeen todeta että arskan kultainen kutonen, jo kahdesti viikossa kunnolla tehtynä, puraisi ja toi tuloksia :) En tiedä sitten miten nopeasti tuota massaa saisi, jos jättäisi kaiken muun pois ja keskittyisi vaan pelkästään saliharjoitteluun.. Mutta itse olen tyytyväinen. Sehän se tärkeintä on. Ja tuon kaksiviikkoisen jälkeen kroppa tuntuu ihan uskomattoman energiseltä ja naama näyttää pandakarhulta kun aurinko vissiin otti vähän :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole aikaisemmin tullut tuota lepoenergian kulutustakaan miettineeksi, mutta nyt selvisi sekin,miksi vyötäröltä on ylimääräinen hävinnyt kuin itsekseen (mitä vuosia sitten todellakaan ei tapahtunut vaan päinvastoin); lihasmassaa oli testien mukaan 82,4 kg, lepokulutus 2110 kcal vuorokaudessa ja rasvaprosentti 11.1. Eli jälleen saa vuoden vaihteen jälkeen todeta että arskan kultainen kutonen, jo kahdesti viikossa kunnolla tehtynä, puraisi ja toi tuloksia :) En tiedä sitten miten nopeasti tuota massaa saisi, jos jättäisi kaiken muun pois ja keskittyisi vaan pelkästään saliharjoitteluun.. Mutta itse olen tyytyväinen. Sehän se tärkeintä on. Ja tuon kaksiviikkoisen jälkeen kroppa tuntuu ihan uskomattoman energiseltä ja naama näyttää pandakarhulta kun aurinko vissiin otti vähän :D

Wat. Eli sun kokonaispaino on jossain 150 kilon hujakoilla? Miten voi olla noin alhainen lepoenergia?

Wat. Eli sun kokonaispaino on jossain 150 kilon hujakoilla? Miten voi olla noin alhainen lepoenergia?

En minä tiedä millä ne tuon laski. Ymmärsin että kuntotestin ja kehonkoostumuksen pohjalta tuli yhteistulos. Kaveri painaa minua muutaman kilon vähemmän ja hän sai karva päälle 2000 kcal/vrk.

Siis tuohan on ihan käsittämätön määrä lihasta. Oot vielä nainen? Paljonko sulla omapaino?

Siis tuohan on ihan käsittämätön määrä lihasta. Oot vielä nainen? Paljonko sulla omapaino?

Nainen, kyllä.

Itse asiassa olet @tompo oikeassa. Tuossa on ajatuksissani tullut typo. Anteeksi! En ole kuitenkaan mikään xena soturi :D Siis minun kokonaispaino on tuon mittauksen mukaan tuo 82,4 kg. Ja eihän tuosta tosiaan lihasta ole siis kuin 73,2 kg :nolo: Hiemanko olisin tosiaan kaappi tuolla painolla :hyper:

Nainen, kyllä.

Itse asiassa olet @tompo oikeassa. Tuossa on ajatuksissani tullut typo. Anteeksi! En ole kuitenkaan mikään xena soturi :D Siis minun kokonaispaino on tuon mittauksen mukaan tuo 82,4 kg. Ja eihän tuosta tosiaan lihasta ole siis kuin 73,2 kg :nolo: Hiemanko olisin tosiaan kaappi tuolla painolla :hyper:

Jos rasvaa oli 11%, niin sulta puuttuu iho, sisäelimet, luusto...

Siis minun kokonaispaino on tuon mittauksen mukaan tuo 82,4 kg. Ja eihän tuosta tosiaan lihasta ole siis kuin 73,2 kg

Kokonaispaino 82,4kg. Rasvaprosentti 11,1 vie siitä noin 9,1 kiloa, joten jäljelle jää tuo ilmoittamasi 73,3 kiloa. Siitä sitten vähennetään kaikenlaista kuten aivot, luut, sisäelimet, iho ja muu turhanpäiväinen tauhka niin lihasmääräksi tulee paljon vähemmän.

Kokonaispaino 82,4kg. Rasvaprosentti 11,1 vie siitä noin 9,1 kiloa, joten jäljelle jää tuo ilmoittamasi 73,3 kiloa. Siitä sitten vähennetään kaikenlaista kuten aivot, luut, sisäelimet, iho ja muu turhanpäiväinen tauhka niin lihasmääräksi tulee paljon vähemmän.

Nyt kun sanoit niin itse asiassa näinhän se menee kun tarkemmin alkaa miettimään. Konehan "näkee" mittauatuloksen painon ja kaulasta alaspäin olevan psan. Sitä en tiedä miten ne on noissa tuloksissa edes otettu huomioon kun eipä tuota tajunnut edes kyseenalaistaa, olin ihan äimänkäkenä jo noista sanallisista arvioinneista. Puhumattakaan että oli aika väsynyt siitä rääkistä.

On kyllä mennyt rahat kankkulan kaivoon jos tuosta "testistä" on jotain maksettu... On tuossa niin paljon epämääräistä juttua.
Tai sitten SonyaBladen kannattaa kipinkapin käydä pokkaamassa bodipalkinnot parempaan talteen.:giggle:

En tiedä onko tämä nyt iloinen vai surullinen asia, kun olo on aika hämmentynyt.

Irtisanoin itseni töistä, koska sain muita töitä. Se on sekä iloinen, että surullinen asia. Vaihtelu virkistää, mutta toisaalta harmittaa lähteä nykyisestä työpaikasta. Nykyinen lähin esimies ei tee asiasta yhtään helpompaa. Melkein lattialla polvillaan rukoili etten lähde, tarjosi muita tehtäviä, lisää vastuuta ja palkankorotusta. Se on varsin imartelevaa, mutta samalla tekee mut surulliseksi kun näen miten hajalla se on. Sain kuitenkin niin hyvän diilin muualta, että pakko se kortti on katsoa.

Nykyinen työ ei ole mitään puuhastelua pikkufirmassa, vaan kyseessä on tuhansia työntekijöitä työllistävä monessa eri maassa toimiva yhtiö, jolle luulisi olevan ihan sama ketä tulee ja ketä lähtee, mutta ei se ihan niin ole. Sitä tuntee tehneensä työnsä hyvin kun saa tuollaisen reaktion. Päätös oli hemmetin vaikea, osaksi tuon esimiehen takia, mutta toivottavasti oikea. Se jää nähtäväksi.

En tiedä onko tämä nyt iloinen vai surullinen asia, kun olo on aika hämmentynyt.

Irtisanoin itseni töistä, koska sain muita töitä. Se on sekä iloinen, että surullinen asia. Vaihtelu virkistää, mutta toisaalta harmittaa lähteä nykyisestä työpaikasta. Nykyinen lähin esimies ei tee asiasta yhtään helpompaa. Melkein lattialla polvillaan rukoili etten lähde, tarjosi muita tehtäviä, lisää vastuuta ja palkankorotusta. Se on varsin imartelevaa, mutta samalla tekee mut surulliseksi kun näen miten hajalla se on. Sain kuitenkin niin hyvän diilin muualta, että pakko se kortti on katsoa.

Nykyinen työ ei ole mitään puuhastelua pikkufirmassa, vaan kyseessä on tuhansia työntekijöitä työllistävä monessa eri maassa toimiva yhtiö, jolle luulisi olevan ihan sama ketä tulee ja ketä lähtee, mutta ei se ihan niin ole. Sitä tuntee tehneensä työnsä hyvin kun saa tuollaisen reaktion. Päätös oli hemmetin vaikea, osaksi tuon esimiehen takia, mutta toivottavasti oikea. Se jää nähtäväksi.
Tämä ei ole sitten millään pahalla ja ihan vitsi.
Nauratti itteeni ajatus että voimapöksy on Lidlin kaupan varastolla töissä ja esimies luvannut että jokupäivä saa koskea trukkiin ja 15c/h lisää liksaa :)
Toisilla kun on tapana hieman värittää juttuja niin tuossa esimerkissä olisi toteutunut kerrotut speksit.

Mutta nyt on hyvät ajat ja ne oikeat tekijät saa hyviä tarjouksia ja hyvistä työntekijöistä kannattaa aina pitää kiinni, toisaalta kun tulee tilaisuuksia joissa on mahdollisuus edetä työuralla niin kyllä ne usein kannattaa katsoa.

Kolme vuotta sitten oli sama setti. Aikalailla ekojen työpäivien jälkeen päätös tuntu täysin oikealta, ja tähän päivään mennessä ei oo kertaakaan tullut ikävä vanhaa...

Vaikeita päätöksiähän nää aina on.

Pitkästä aikaa tänään töissä tuntui siltä, että työn teko ei tunnu edes työltä.

Edit: Huomenna aamusta etäpäivä, klo 12 lounaalle työkavereiden kanssa, klo 13 järjestettyä ohjelmaa, klo 16 ruokailu ja siitä eteenpäin radalle.

Voin sanoa että kuin lopetin niin pomo ei käynyt sanomassa mitään. Olin menossa konttorille duunipäivän jälkeen ja oli se lähtenyt sanomatta sanaakaan. Tajusin että ketään ei kiinnostanut. Mielummin olisivat saaneet itkeä vähän

Tais löytyä ihmisvarasto.
Junnulla matkaa kouluun n.50 metriä joten on jokapäivä myöhässä :)
Itsellle myös sijainti ihan hyvä ja keskustan rientoihin melkeen kilsa :worship: (tulee taxi halvaksi)

\o/
Tuli lupa ottaa parveke käyttöön. Heti siirtyi puurakennelma olohuoneesta pois, eihän se ehtinytkään viettämään siinä kuin jotain kahdeksan kuukautta.

Hiukan vapauttava tunne kun tajusin päässeeni prosessihelvetistä irti. Suuren yhtiön loputtomat, monimutkaiset, kankeat ja alati muuttuvat prosessit, suunnitteluohjeet, laatudokumentit, binderit, liitteet, koodit, sharepontit, kaavakkeet, excelit, byrokratia... Kaikkia niin helvetin paljon, että kaikkea sitä varten tarvitaan oma ohjeensa. Melkein kuusi vuotta ja jotkin asiat oli silti hämärän peitossa. Toiminta siellä oli jonkinlaista kaaoksen hallintaa, tai sen yrittämistä.

Uudessa työpaikassa on toiminta sen verran pientä, että mitään näistä ei tarvita. Hiukan hienoa, kun ei tarvitse muistella, että mistähän vitusta sekin ohje löytyi ja miten se protoprosessi menikään ja täyttää muistiaan kaiken maailman turhanpäiväisellä paskalla. Ei tarvitse istua loputtomissa palavereissa ja saa keskittyä siihen itse työhön. Tämä kaikki oli yksi suurimmista syistä miksi lähdin, mutta nyt se jotenkin realisoituu miten uskomattoman kaoottista ja kamalaa se kaikki oli. Vähänkö olen tyytyväinen nykytilanteeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom