Nyt oli kyllä niin positiivinen kokemus autohuollossa et on pakko kertoa. Aluks vähä taustoja. Eli torstaina vein auton katsastus ja jarruhuoltoon. No klo 16:30 mennessä autosta ei kuulunu mitään ja vesisateessa vaa bussi pysäkille kyttäämään. No tänä aamuna soitteli (n.09-09:30) että miten hommat autoni kanssa edistyy. Puhelimen päässä ollut mekaanikko kertoi, että nyt on isompi vika ja korjaus tulee maksamaan n.400-600€.
Maani myyneensä ja murtuneen mielin rupesin sitte miettimään, että mistä rahat. Pika vippi? Joustoluottoa? Pankki ryöstö?
No kävin siinä sitten päiväunille ennen työvuoroa, suunnittelemaan samalla ryöstänintai pika vilppiä.
Obaut 1300 mun onni kääntyi. Puhelimen päässä oli Savon murretta puhuva (vähän Pertti Salovaaralta kuulostava kaveri) joka puhui maailman rauhallisimpaan sävyyn. Hän aloitti puhelun "no se on mekaanikko täältä huollosta päivää, enkai soittele pahaan aikaan". Kerroin ettei ole paha tilanne. Puhelu jatkui jotakuinkin näin "no se on hieno kuulla, mie semmosta tässä ripuutelen, että tää siun auto ois nyt tääl meillä valmiina." Kysyin tottakai kauhistuneena hintaa huollolleni. Mekaanikko vastasi "kuule ei siul oo hättää, täs oli vaa sulake menny, mie kävi sen äsken tossa vaihtamassa ja nyt toimii kaikki. Huollo hinnaksi tuli nyt 40€"
(Tässä vaiheessa kiljuin melkein riemusta)
Mekaanikko totesi vielä loppuun "nonni myö lähetää viikonlopun viettoo 16:30, tuuha enne sitä hakemaa, mut elä pidä kiirettä, kyllä se tääl miun työkössä sen hetken säilyy"
En oo ikinä saanu näin hyvää palvelua missään ja tää olo kyl koko viikon tähän astisista paras juttu mitä mulle oli käyny!
Onneks maailmassa on tämmösiä ihmisiä vielä ja onneks mulla oli viel pikkasen hyvää karmaa jäljellä!!