Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Onneksi olkoon vain hölkkääjä. Nuorena on ihanaa olla rakastunut ja ihastunut :) Sen verran kyllä totean negatiivistakin, että esim itse menin kihloihin 19-, melkein 20-vuotiaana ensin seurusteltuani 4-5 vuoden ajan kumppanini kanssa. Kihlaus on kuitenkin lupaus avioliitosta, eikä vain sormuksien vaihto kuin jossain leikissä.

Erotakin voi, se ei lain mukaan sido mitenkään, mutta henkinen sitoumus pitäisi olla sitäkin suurempi. Kihlauksen idea on askel kohti avioitumista [ja silloin voisi alkaa jo niitä hääpäiviä katselemaan jne, mitä tuossa iässä ei voi tehdä]. Asian kanssa kannattaa olla vakavissaan. Rakkautta voi vahvistaa muutenkin kuin leikkikihloilla, ostakaa vaikka sormukset toisillenne johonkin toiseen sormeen tms :) Omasta mielestäni parempi idea olisi ostaa vaikka jotkut 'seurustelusormukset' jos näkyviä ulkoisia merkkejä halajaa...

tiiän sen... mut onhan siinä tietty seki mahdollisuus et kaikki ei mee vituiks :) sitä paitsi ainahan ne sormusket saa myytyä takas johonki

Tämä asenne on kyllä hieman sellainen ettei tuon perusteella kannattaisi kihlautua. Kihlaus tosiaan tarkoittaa sitä että haluaa naimisiin jne, se on avioliittolupaus jota tehdessä ei mietitä ostaisiko joku sormukset esim huutonetin kautta jos ero tulee...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tiiän sen... mut onhan siinä tietty seki mahdollisuus et kaikki ei mee vituiks :) sitä paitsi ainahan ne sormusket saa myytyä takas johonki

Tämä asenne on kyllä hieman sellainen ettei tuon perusteella kannattaisi kihlautua. Kihlaus tosiaan tarkoittaa sitä että haluaa naimisiin jne, se on avioliittolupaus jota tehdessä ei mietitä ostaisiko joku sormukset esim huutonetin kautta jos ero tulee...
Koska tuo kihlautuminen ei ole millään tapaa virallinen toimenpide, niin musta jokainen saa luoda sille sen merkityksen kuin itse haluaa. Ei se välttämättä enää nykyisin tarkoita samaa kuin lupaus avioliitosta. Kunhan nyt parin kumpainenkin osapuoli ymmärtää tuon asian samalla tavalla.

Itsekin tuli aikoinaan kihlauduttua 19-vuotiaana, 2 vuoden seurustelun jälkeen. Eipä tuolloin naimisiin menosta puhuttu, ideana oli juuri tietynlainen vakavampi aste seurustelussa. Ja kestihän tuota sitten sen reilut viitisen vuotta, kunnes tiet erkanivat. Sanottakoon myös, että nykyisin en enää ajattele ihan samalla tapaa. Kyllä kihlojen myötä voisi alkaa katsella jo sopivaa päivää maistraatista, jos tuo joskus vielä omalle kohdalle napsahtaa... :rolleyes: :D

Sehän on muuten niin, että naisen ilta on ollut onnistunut, jos käveleminen on hiukka hankalaa seuraavana päivänä ;-) Oli meinaan messevä jalkatreeni, kulki kuin unelma, ennätyksiä tehtailtiin, intoo piukassa sarjat sisulla loppuun ja ylikin...

Mnjää, tehkää justiinsa niinku hyvältä tuntuu! Tarkoitan tätä todella. Kyllä sitä elämän varrella ehtii miljoona kertaa pohtia, mikä kannattaa ja mikä ei, hyvältä tuntuminen on paljon harvinaisempaa.

Nimenomaan! (Huomionarvoista lienee, että mitä vähemmän kommentoijalla on ikää, sitä enemmän kitinää...)

Ihan yhtälailla 15-vuotiaan suhde voi kestää loppuelämän kuin 30- tai 50-vuotiaana solmittu. Jos itse joskus vielä kihloihin menen, on se sitten häiden hyvää vauhtia lähestyessä, mutta kuten joku sanoikin, jokainen antakoon kihlaukselle sen merkityksen jonka lystää.

Hölkkääjälle paljon onnea, nauttikaa!
(Ja jos harrastatte seksiä, muistanette ehkäisyn... jooojoo, täti neuvoo...:david: )

Onneksi olkoon vain hölkkääjä. Nuorena on ihanaa olla rakastunut ja ihastunut :) Sen verran kyllä totean negatiivistakin, että esim itse menin kihloihin 19-, melkein 20-vuotiaana ensin seurusteltuani 4-5 vuoden ajan kumppanini kanssa. Kihlaus on kuitenkin lupaus avioliitosta, eikä vain sormuksien vaihto kuin jossain leikissä.

Erotakin voi, se ei lain mukaan sido mitenkään, mutta henkinen sitoumus pitäisi olla sitäkin suurempi. Kihlauksen idea on askel kohti avioitumista [ja silloin voisi alkaa jo niitä hääpäiviä katselemaan jne, mitä tuossa iässä ei voi tehdä]. Asian kanssa kannattaa olla vakavissaan. Rakkautta voi vahvistaa muutenkin kuin leikkikihloilla, ostakaa vaikka sormukset toisillenne johonkin toiseen sormeen tms :) Omasta mielestäni parempi idea olisi ostaa vaikka jotkut 'seurustelusormukset' jos näkyviä ulkoisia merkkejä halajaa...

siis joo sanoin ton tossa vähän liian välinpitämättömästi.. Ollaan tätä suunniteltu yli puol vuotta... Ja tässä on tarkotuksena just se että luvataan toisillemme että sitten joskus pamautetaan naimisiin...

Vakavissaan ollaan tosiaan tän jutun kanssa, kysytty on kummankin vanhemmilta että mitä ovat mieltä ja antoivat kaikki suostumuksensa.

eli ei oo mitään leikkiä.. Ja koska se eii ole laillisesti mitenkää sitova mihinkään nii haluun tolla tavalla siihen tyttöön sitoutua koska henkisesti tuo tuntuis sitovan yhteen aika helvetin lujaa ja se tuntuu hyvältä :)

Niin ja tarkoitus ei sinäänsä ole mitään ulkoisia merkkejä siitä saada tai ''rengastaa'' häntä vaan sitoutua enemmän ja näyttää että tosissaanhan tässä ollaan.

Hölkkääjälle paljon onnea, nauttikaa!
(Ja jos harrastatte seksiä, muistanette ehkäisyn... jooojoo, täti neuvoo...:david: )

:D joo kiitos huolenpidosta. Tuo on vaan vähän outoa kun joka taholla nykyään nuoria pidetään niin vajaina ettei muka muistaisi ehkäisyä käyttää :eek: totta helvetissä sitä käytetään ja kaikki tuntemani käyttää, tietysti!

Sanoin ton vaan yleisesti, en tarkoittanut sulle vittuilla tai mitään :)

Talvella joku sanoikin, että yksi vaihtoehto on kosiessa sanoa, että niin joo kirkko on sitten jo varattu XX.YY:D .

Jos mennään kihloihin tuolla ajatuksella, että nyt tämä on jotenkin "virallistettu" niin seuraava askel on sitten yhteen muutto.

On se nuoruus vaan joskus ihanaa:love: .

:D joo kiitos huolenpidosta. Tuo on vaan vähän outoa kun joka taholla nykyään nuoria pidetään niin vajaina ettei muka muistaisi ehkäisyä käyttää :eek: totta helvetissä sitä käytetään ja kaikki tuntemani käyttää, tietysti!Sanoin ton vaan yleisesti, en tarkoittanut sulle vittuilla tai mitään :)

Niin no, kirjoituksistasi päätellen susta sai fiksun kuvan, joten sinällään kommenttini oli aiheeton. Huvittaa vaan itseäni oma tätimäinen suhtautumiseni asiaan... ;) Vaikka moni mun ikäinen on harrastanut seksiä ties kuinka kauan (pätee erityisesti tilanteeseen satunnaisten partnereiden kanssa), ei raskauden ja/tai tautien ehkäisy ole aina toteutettu niinkuin syytä olisi. :rolleyes:

Anyway, onnea teille, muistakaa että mikään kiire ei minnekään ole, nauttikaa toisistanne ja osoittakaa kritisoijille että ovat väärässä! :thumbs:

Niin no, kirjoituksistasi päätellen susta sai fiksun kuvan, joten sinällään kommenttini oli aiheeton. Huvittaa vaan itseäni oma tätimäinen suhtautumiseni asiaan... ;) Vaikka moni mun ikäinen on harrastanut seksiä ties kuinka kauan (pätee erityisesti tilanteeseen satunnaisten partnereiden kanssa), ei raskauden ja/tai tautien ehkäisy ole aina toteutettu niinkuin syytä olisi. :rolleyes:

Anyway, onnea teille, muistakaa että mikään kiire ei minnekään ole, nauttikaa toisistanne ja osoittakaa kritisoijille että ovat väärässä! :thumbs:

kiitos :) näin teemme! :love:

olin tänään äiteen kans ostamas koulu vaatteita ja mulla oli päällä hiaton paita.. jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt niin muutama ukkeli katsoi hieman kateellisena/tai jopa ihmeissään:D , mun valtavia käsiä...:piis:

olin tänään äiteen kans ostamas koulu vaatteita ja mulla oli päällä hiaton paita.. jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt niin muutama ukkeli katsoi hieman kateellisena/tai jopa ihmeissään:D , mun valtavia käsiä...:piis:

Todennäköisempi vaihtoehto on, että ne katsoivat sitä uskomatonta :david: -paitaa. Wanha kunnon vaimonhakkaaja paita.

Iloisia asioita: penikkatauti on voitettu.

Kesätöitä enää 6 päivää, ensi viikko pelkkää lomaa ja täyden jääkaapin tyhjentämistä kotona käydessäni. Kaiken lisäksi vaihto 2-jakoiseen ohjelmaan oli viisainta mitä olen aikoihin tehnyt :haart:!

Käytin tänään ekan kerran uudesta asunnosta sanaa koti :) (Neljä kuukautta se vei aikaa)..

Viikon päästä tulee pieni Jack Russeli mun kotiin.. Sitä jätkää oonkin tässä jo hetken odotellut! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom