Tälläinenkö ylikuntoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja otr
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

otr

Ikä
44
Terve!

Ylikunnosta onkin puhuttu jonkin verran mutta en kuitenkaan löytänyt sellaista vastausta joka välttämättä tyydyttää minua (vaativa tai jotain? :D ) mutta joo.. Toissapäivänä tein todella raskaan selkätreenin aamulla ja päivä menikin ihan hyvin paitsi illalla kun lihakset alkoivat kipeytyä niin samoihin aikoihin alkoi myös päänsärky ja huono olo.. Aamuyöstä heräsin kun vatsaan sattu (jonkinlaisia kramppeja) mutta löysä vatsa ei kuitenkaan ollut eikä johtunut paskahädästäkään ;) .. Koko eilinen päivä mieli oli maassa, ruoka ei maistunut kunnolla, väsytti ja olin aivan varma että on kuumetta mutta mittari näytti ihan tavallisia arvoja. Tänä aamuna taas heräsin kramppeihin ja aika väsynyt olo.. Päätä on alkanut taas pikkuhiljaa särkeä. Todella kevyttä viikkoa treeneissä en ole pitänyt vähään aikaan ja tällä viikolla olen saanut nukuttua vain max. 7h / yö kun yleensä olen nukkunut vähintään 8h. Kuumetta ei ollut tänäänkään.. Tästä voi olla paha sanoa koska nythän on flunssaa liikkeellä, mutta jos jollain olisi tietoa/kokemusta aiheesta niin olisi kiva tietää onko kyse ylikunnosta vaiko tavallisesta flunssasta!

Kävele kauppaan, osta purkki magnesiumia missä on b-vitamiini lisättynä, kaks tablettia päivässä viikon ajan, aamuin - illoin. Sitten, jätät pari seuraavaa treeniä väliin, lepäät ja et turhia stressaa.

"VARO NE SUN LIHAKSET KATOO VIIKOSSA!" - ok, ei katoa.

Melkein voisin väittää et jos syöt kunnolla ja otat protskut lepoviikon aikana niin kasvat ihan kiitettävästi. Takuuvarmasti enemmän ku treeniviikon aikana.

Originally posted by ]abe
Kävele kauppaan, osta purkki magnesiumia missä on b-vitamiini lisättynä, kaks tablettia päivässä viikon ajan, aamuin - illoin. Sitten, jätät pari seuraavaa treeniä väliin, lepäät ja et turhia stressaa.

"VARO NE SUN LIHAKSET KATOO VIIKOSSA!" - ok, ei katoa.

Melkein voisin väittää et jos syöt kunnolla ja otat protskut lepoviikon aikana niin kasvat ihan kiitettävästi. Takuuvarmasti enemmän ku treeniviikon aikana.

Jep.. Magnesiumia on vedelly 400mg päivässä ja vahvoja B-vitamiineja + hivenaineita.. C-vitamiinia syön treenipäivänä 1000mg ja muuten 500mg /pvä.. Tänään olisi treenit ollu ja huomenna mutta on sen verta huono fiilis etten lähde heilumaan edes pienillä painoilla. Ens viikon maanantaina sitten koetan uudestaan.. Pitää ahmia tota protskua nyt vaan tarpeeks.. :) Ikävää vaan ettei ruoka maistu kunnolla..

Ihan normalia meikäläiselle max. kyykkypäivän jälkeen.
Jos olet saanut nukutuksi "huonosti" "vain" 7h normaalin 8 sijaan ei todista juurikaan mitään. Itsellä varma merkki ylikunnosta on kohonnut leposyke.Ylikunto ei tule yhdestä kovasta treenistä,mutta melko usein laukaisee sen niin,että silloin sen huomaa. LEPOA.

Originally posted by Olbe
Ihan normalia meikäläiselle max. kyykkypäivän jälkeen.
Jos olet saanut nukutuksi "huonosti" "vain" 7h normaalin 8 sijaan ei todista juurikaan mitään. Itsellä varma merkki ylikunnosta on kohonnut leposyke.Ylikunto ei tule yhdestä kovasta treenistä,mutta melko usein laukaisee sen niin,että silloin sen huomaa. LEPOA.

Jep.. olen siis nukkunut max.7h esim. toissayönä 5 ja puol tuntia.. Leposyke kyllä tuntui olevan koholla eilen jonkin verran (siis tuntumalla), niin että sydämenlyönnit tuntui ainakin paremmin mutta ei mitenkään huomattavan korkealla.. Ei varmaan joo tulekaan yhdestä kovasta treenistä vaan takana on monta viikkoa kovaa treeniä ilman pahemmin mitään kevyitä viikkoja.. Ilmoitin vain ton selkäreenin tohon ku ei oo ollu selkä ihan näin paskana pitkään aikaan niin tuntui että olisi sen saanut tehtyä jotenkin paremmin kuin ennen ;) ja ihmetytti sekin että selkä alkoi kipeytyä samoihin aikoihin kun huono olo ilmesty kuvioihin..

Originally posted by ]abe
Kävele kauppaan, osta purkki magnesiumia missä on b-vitamiini lisättynä, kaks tablettia päivässä viikon ajan, aamuin - illoin.

Amatöörikysymys tähän väliin, jos sopii - mihin/miten tuo magnesium vaikuttaa?

Originally posted by maolpa
Amatöörikysymys tähän väliin, jos sopii - mihin/miten tuo magnesium vaikuttaa?

Itse otan ainakin kramppeihin ja suonenvetoihin (ennen niitä tuli todella usein mutta ei enää kun magnesiumi tullut kuvioihin).. Muuta vaikutusta en tiedä.

Jostain luin muistaakseni kans, että tav. suomalaisesta ruokavaliosta on vaikea saada tarpeeksi magnesiumia. Eikä oo kramppeja pahemmin ollu mullakaan sen jälkeen, kun rupesin vetämään yhen 350mg Magnesanin päivässä. Muuten, eikös herajauhossakin oo magnesiumia?

Lievältä ylikunnolta kuulostaa noi otr:n oireet, tai ehkä jotain lentsua. Ota ny viikko silleen, että enintään kevyitä kävelylenkkejä (n.30min) ja venyttelyä. Sen jälkeen sisällytät erikseen reeniohjelmaasi kevyen viikon esim. joka neljäs tai viides viikko (riippuen muusta reenistäsi ja sen kovuudesta). Se kevyt viikko pitää erikseen kirjoittaa ylös ja suunnitella, niin tulee todennäköisemmin kans toteutettua ;)

Originally posted by Iivili
Jostain luin muistaakseni kans, että tav. suomalaisesta ruokavaliosta on vaikea saada tarpeeksi magnesiumia. Eikä oo kramppeja pahemmin ollu mullakaan sen jälkeen, kun rupesin vetämään yhen 350mg Magnesanin päivässä. Muuten, eikös herajauhossakin oo magnesiumia?

Lievältä ylikunnolta kuulostaa noi otr:n oireet, tai ehkä jotain lentsua. Ota ny viikko silleen, että enintään kevyitä kävelylenkkejä (n.30min) ja venyttelyä. Sen jälkeen sisällytät erikseen reeniohjelmaasi kevyen viikon esim. joka neljäs tai viides viikko (riippuen muusta reenistäsi ja sen kovuudesta). Se kevyt viikko pitää erikseen kirjoittaa ylös ja suunnitella, niin tulee todennäköisemmin kans toteutettua ;)

Ok.. Pitää ottaa nyt rennosti ja käynpäs tänään ostaa vihkon johon merkkailen kovat ja kevyet viikot (on pitänyt jo monta kertaa se tehdä mutta aina jostain syystä unohtunut ;)) Varmaan toi joka neljäs viikko olis hyvä pitää toi.. Tosiaan vaikea tietää näin lentsu aikana että onko ylikuntoa vai lentsua mutta nyt lepään loppuviikon ja viikonlopun todella hyvin niin saa nähdä miten olo kohenee. Viime yönä nukuin pikkuisen paremmin ja olo onkin pikkuisen parempi, mutta ei hyvä kuitenkaan.

Originally posted by otr
Ok.. Pitää ottaa nyt rennosti ja käynpäs tänään ostaa vihkon johon merkkailen kovat ja kevyet viikot (on pitänyt jo monta kertaa se tehdä mutta aina jostain syystä unohtunut ;)) Varmaan toi joka neljäs viikko olis hyvä pitää toi.. Tosiaan vaikea tietää näin lentsu aikana että onko ylikuntoa vai lentsua mutta nyt lepään loppuviikon ja viikonlopun todella hyvin niin saa nähdä miten olo kohenee. Viime yönä nukuin pikkuisen paremmin ja olo onkin pikkuisen parempi, mutta ei hyvä kuitenkaan.
Oon pitäny treenikirjaa nyt pari kuukautta ja hyvältä vaikuttaa, ei unohdu nuo tulokset eikä käyntikerrat. Mukava seurata miten menee ja helppo parantaa edellisiin kertoihin nähden. Suosittelen, tosin vielä kun jaksais pitää sapuskoista kirjaa niin se oliskin ... mut ei vaan jaksa :hmmm: Tosin turha valittaa jos ei kasva.. iteppähän en oo jaksanu :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuo mahaoireet eivät kyllä taida olla ihan tyyppioireita mg/muu ravinnonpuute tuli mieleen. Itselläni hypoglykemia aiheuttaa päänsärkyä. Ylikunto-oireiksi olen tulkinnut väsymyksen, yleisen haluttomuuden, univaikeudet ja pumpun hakkaamisen etenkin pystyynnoustessa.

Viime viikon keskiviikosta oli tämän viikon maanantaihin välipäiviä treenissä. Nyt sitten olis tarkoitus revitellä:
ti: kova kyykkytreeni
ke: kova penkkitreeni
to: kova maastanostotreeni
pe: kevyt lankkupenkkitreeni
la: kevyt box-kyykkytreeni
su: kevyt pukilta veto -treeni

Sitten huilia ja ennen Joulua kevyitä treenejä. Jouluviikosta uudelle vuodelle vaan tankkailua.

Liittyy tähän aiheeseen vaan sen verran, että testaan ylikuntoherkkyyttä. Nyt jo vähän ohimoissa sykkii, mutta muuten ihan jees... saattaa johtua näyttöön tuijottelustakin.

Ensi vuoden puolella olisi tarkoitus ottaa ohjelmaan 6 päivää viikossa treenaaminen (nyt 4pv/vko), jossa jokaisella päivällä on aamusta aerobinen osa ja illalla punttitreeni. Täytyy kuulostella, että kykeneekö puskemaan ammattilaisohjelmaa ja kuinka hyvin.

Niin joo... tuota pulssia olen seuraillut: normaalina on pysynyt (vähän yli 50/min)

Mulla tuli samantyyppisiä oireita raaoista kananmunista. Pääkipua ei tosin ollut. Joskus vaan oon yöllä heräänny, kylmä hiki päällä oksettanu ja pulssi ollu korkeella. Viime aikoina ollu vatsakipua. Kannattaa tarkistaa ruokavaliota.

Originally posted by Pomme
Mulla tuli samantyyppisiä oireita raaoista kananmunista. Pääkipua ei tosin ollut. Joskus vaan oon yöllä heräänny, kylmä hiki päällä oksettanu ja pulssi ollu korkeella. Viime aikoina ollu vatsakipua. Kannattaa tarkistaa ruokavaliota.

hmm.. Mä muistan kun vedin kananmunia paljon niin silloin kärsin unettomuudesta (luinkin jostain että kananmuna saattaa aiheuttaa sitä .. en muista minkätakia), mutta kananmunat on jäänyt sen jälkeen .. Hassuahan tässä on se että olen syönyt jo iät ja ajat melkein samoja ruokia joten luulisi ettei siitä johdu ellei nyt vasta alkanut vaikuttaa.. pitääpä tarkkailla ruokia ja katsoa josko tuo johtuisi siitä..

Originally posted by Pomme

Elä perkele syö niitä raakoja kanamunia,sain kerran sellasen ruokamyrkytyksen että oksat pois ja osa latvastakin.Kanikset on ihan jees,mut keitä ne.HK?:mad:

Kyllä taisi olla kyseessä ylikunto. Nyt on levätty ja mitä enemmän lepäsin niin sitä parempi olo tuli! Tänään taas treeni aloitettu.. Nyt onkin treenipäiväkirja tehty ja merkattu kevyet viikot sinne. Muistakaahan kaikki pitää ne kevyet viikot erittäin kevyenä tai jos ei muuten niin salilta kokonaan pois.. En aio enää ajaa itteäni tuohon tilaan.. ;) Treeni tsemppiä kaikille!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom