Täällä yksi tyttö tarvitsisi apuja!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nunnu84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heippa,

Nyt en tiedä minkä ketjun alle oisin tämän viestin laittanu, niin tein kokonaan uuden keskustelun, pahoittelut siitä, Elkää huutako, olen uusi! :)

Tarvitsisin ihan todella paljon apua rasvanpolttoon/diettiin/kiinteytymiseen. Ihan tuntuu, että laihtumisesta on tullut mulle ydinfysiikkaa! :D Olen nyt 2kk liikkunut 5krt/ viikko aerobista (crosstrainer vähintään 40min tai spinning 50min) 155cm ja 58kg,eli normaali painossa, mutta rasvaa löytyy! Kunto on noussu paljon, mut vois jo lähtee nää läskitkin! ;D Eli oon varmaan syöny ihan väärin, vaikkakin omasta mielestä sitäkin olin korjannu heh ;) Täälä nyt olen lukenu noita alottelijoille tarkottettuja ketjuja ja käsittänyt, että proteiinia paljon ja hiilarit alkupäivään ja hyvät rasvat illemmalle ja kalorivaje joku -500 (proteiinit on puuttunu multa ihan täysin). Varmaan mun ois syytä ottaa tähän rasvanpolttoon sitä lihaskuntoakin, varmaan vaikea kiinteytyä jos ei tee lihaksia välillä, tuola olikin alottelijoille valmiita listoja niistäkin, hyvä hyvä! mutta oisko sitten ihan ok tälleen tyttönä käydä saleilla järjestetyissä pump up:issa? Ajaakohan saman asian?

Nyt yritin koota ittelleni treeni ja ruokailu päivän, voisiko joku kommentoida tätä :

05:00-06:00 (aamulenkki, 40min)
08:00 Hedelmäsmoothie, 2 ruisleipää .. Miten saan tähän proteiinia?
12:00 Tonnikala-Katkarapu salaatti, voiko tässä syödä moniviljaleivän, vai karsinko noi vehnät kokonaan pois?
15:00 Omena
17:00 Kanaa /Lihaa/Kalaa 1dl tummaa riisiä ja broccolia, porkkanaa, raejuustoa
18:00-20:00 (välissä treeni spinning tai sali)
20:00 maitorahkaa , ananasta, vai mitä tässä salin jälkeen ennen nukkumista kannattaa syödä, ei hiilaria, sen mä tajusin ;)

Eli haluisin ottaa mukaan ton aamulenkin aina sillon tällön viikolle, kuinkahan monta kertaa ois ok?
Onko ok syödä päivällinen ennen salia vai pitäskö se syödä salin jälkeen? (sitten en kyllä jaksa syödä enää mitää iltapalaa)

Jos joku olisi niin ihana ja vastaisi, olisin erittäin kiitollinen! Olen ihan just rahottamassa jotain personal traineria, mut koitan nyt eka saada apuja täältä,jos vaikka säästyskin rahat hih.

Jos tarkoituksena on ensisijaisesti rasvanpoltto ja kiinteytyminen niin suosisin itse enemmän body pumppeja yms. aerobisia treenejä puhtaan salitreenin sijaan. Salitreeneissä on vaikeaa saada syke pysymään riittävän korkealla tarpeeksi pitkään, minkä rasvan polttaminen vaatii. Itsellä ainakin näin, harvemmin tulee edes hiki ellei tee kykkää/mavea :rolleyes: . Spinningeissa yläkroppa jää aikalailla ilman treeniä, mutta jos sellaisista tykkää niin mikä ettei.

Aamupalalle prodea saat vaikkapa rahkasta, raejuustosta, tonnikalasta, prodedrinkistä tai sitten reippaasti esim. kalkkunaleikettä leivälle.

Tuon päivällisen söisin vasta salin/muun treenin jälkeen, silloinhan se elimistö tarvitsee ravintoa :)
Ja vaikket näin tekisikään niin kyllä se kroppa silti tarvitsee hiilihydraatteja treenin jälkeen, joten huoletta voit jotain hh pitoista iltapalallekin ottaa.

Ja mitä enemmän liikut/kulutat niin sitä enemmän myös pitää syödä! Itse en ainakaan päästäisi tuota kalorivajetta enää paljoa yli -500kcal/päivä. Kaikillahan kroppa toimii erilailla, mutta itsellä ainakin katoaa kaikki virkeys jne, jolloin tekee kokoajan mieli jotain pikkupurtavaa, mikä ei tietenkään ole hyvästä ;)

Ei ole mitään ydinfysiikkaa tämä vastaus, mutta ei sen kuulukaan olla. Vähän kun asiaan paneutuu ja kokeilee niin eiköhän sen huomaa mikä toimii OMALLA kohdalla. Tsemppiä treeneihin! :thumbs:

Eli laihduttaminenhan on melko yksinkertaista - kuluta enemmän kuin syöt. Hae googlella ravintolaskuri, niin pysyt helpommin perillä siitä, paljonko on kaloreita tullut. Proteiinia olisi tarkoitus saada väh. 2g/rasvaton painokilo, jotta minimoidaan se lihasten lähteminen.

Hedelmäsmoothieen saat proteiinia ostamalla jotakin proteiinijauhetta kaupasta, tai yksinkertaisesti lisäämällä muutaman kananmunan (poista vaikka keltuainen, niin kaloritkin lähes olemattomat). Päivällinen olisi ehkä parempi syödä salin jälkeen, jotta niitä hiilareita (ja protskua) tulisi. Jos joskus myöhään tulee reenattua juuri ennen nukkumaanmenoa, niin kai jokin helposti sulava ruokakin kävisi, mutta itse söisin mielummin päivällisen salin jälkeen.

Kaloreita en itse ehkä päästäisi -500/päivä tasolle. Sinullahan ei sitä rasvaakaan ollut pahemmin, joten hiljaa hyvä tulee. En usko, että ketään haittaa jos sinulla olisikin kilo extraa vatsan päällä.

Kannattaa myös lukaista tuolta Jutan blogista tuo 4 viikon tehodieetti. Sieltä löytyy kattavat ohjeet niin liikkumiseen kuin ruokavalioonkin...

Löytyy osoitteesta:
http://www.gojuttago.com/

Tuossa on aika pitkä väli lounaasta illalliseen. Ottaisin omenan lisäksi jotain proteiinipitoista, kuten raejuustoa tai protskudrinkin, näin pysyy nälkäkin paremmin poissa. Vaikka dietillä ollaankin niin ei kannata hyviä rasvoja unohtaa/pelätä. 5-10g oliiviöljyä vaikka salaatin tai rahkan sekaan.

Back
Ylös Bottom