Täällä erittäin ongelmallinen tapaus... Osaisko joku auttaa mut vauhtiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja niipu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fox, mun kilppariarvot on ollut marraskuun lopusta saakka tsh 1,30-1,80 ja t4v 18, arvot nousi siis tosi nopeasti tuohon "normaaliin". Ennen lääkityksen aloitusta, marraskuus alussa arvot oli tsh 6 ja t4v 10.
Mun täytyy ilmeisesti mennä ihan liikatoiminnan puolelle ennen kuin tunnen että olen elävien kirjoilla... Ongelmana on ollut se, että thyroxinin nosto auttaa aina heti samana päivänä ja olen seuraavan kuukauden elämäni kunnossa, MUTTA olo alkaakin aina jossain vaiheessa laskee ku lehmän häntä... Eka tulee lihaskivut ja sen jälkeen paniikki alkaa hiipiä takaisin, tiedän siitä ettei kilpirauhaslääkitys ole kohdallaan kun kaupassa alkaa tulemaan outo olo, mulla jostain syystä iskee paniikki aina kaupassa. Mutta kun tuo lääke ja keho on tasapainossa niin silloin mulla ei ole mitään ongelmaa tuollaisen paniikin kanssa.
Ehkä reagoin herkästi tuohon thyroxiniin, se nimittäin poistaa mulla vaivat samassa hetkessä, mut jos syön vähänkään vajaata annosta (ainakin sille musta tuntuu), niin olo on jyrän alle jääneellä masennuspotilaalla. Sehän tässä jännää onkin, että pystyykö tuota annosta nostaa liikatoiminnan puolelle? Et eihän ne arvot välttämättä tarkoita että ihmisen olo olisi jotenkin liikatoiminnalla?
Et jos jollain on ollut tämmösestä kokemusta, niin saa kertoa...

Sainhan mä nyt reseptin liothyroniinkin (T3 hormooni), jos olo alkaa vaan menee huonommaksi. Ens viikolla pitäs käydä verikokeissa ja kattoa mihin arvot on nyt mennyt taas parin kuukauden jälkeen, sitten tietää taas nostaa annosta (VIHDOINKIN!).

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä sen verran voin neuvoa antaa että potilaan Suomessakin täytyy MYÖS pitää omia puoliaan.

Tuo on totta, ei meidän tk-lääkärit noteerannut mun oloja oikein mitenkään kun nämä vaivat joskus vuosi sitten alkoi. Heinäkuussa alkoikin sitten olemaan niin puhti pois ja palautuminenkin kesti vaikka kuinka kauan... Kaikki laitettiin hartia ja niskajumin piikkiin ja sain lähetteen sitten fysioterapiaan, hyöty tuosta oli todella vähäinen. Hieronta laukaisi ehkä jonkunlaisen jännityksen, mutta ei ne huimaukset ja muut ole lähtenyt minnekään muulla kuin tuolla kilpirauhaslääkkeellä...

Kun lokakuussa hoksasin ite että vois olla kyse tuosta vajaatoiminnasta ja menin lääkäriin, niin lääkärin kommentti oli suuri huokaus ja "sosiaalisessa mediassa ihmiset jauhaa tästä niin paljon että jokainen ihminen kuvittelee olevansa vajaatoimintainen ja hakeutuu lääkäriin." , noh, itellä se nyt ei kumminkaan jäänyt ihan kuvitelman tasolle...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom