Syysflunssat ja treenaaminen

Jo toisen kerran piti taukoa pitää treenistä tänä syksynä, kun flunssat ja köhät sun muut tuntuvat tarttuvan nyt meikäläiseen todella herkästi. Voi olla ylikunnon oirekin tietysti... etenkin näin natuna.

Onko flunssa kaatanut pakkislaisia paljonkin tänä syksynä?

Mitäs mieltä olette treenaamisesta, jos on vähänkään flunssan oireita?
Ette varmaan kuukautta pidä treenitaukoa, vaikka kuukauden olisittekin pienessä köhässä, vai kuinka?

Vai onko täällä niin kovaa porukkaa, että flunssa ei tule kirveelläkään?

Kärsin aiemmin flunssista aivan mielettömän usein. Viime keväänä aloitin testin, jossa aloin vetämään mega-annoksia c-vitamiineja ja 2-4 valkosipulipilleriä päivässä. Hieman myöhemmin lisäsin comboon vielä Biocidin+ -kapselit (luontaistuotekaupasta). Sen jälkeen en ole sairastunut kertaakaan flunssaan. Hatusta vetäistynä tämä arviolta puolen vuoden flunssaton jaksoni on ylivoimaisesti elämäni pisin ja olen aika vakuuttunut tuon comboni osuudesta vastustuskykyni nousuun.
Nykyään tosin c-vitskujen mega-annokset ovat laskeneet tasolle 1000mg-2500mg päivässä, mutta flunssat olen saanut torjuttua nostamalla tarvittaessa (ensioireiden imestyttyä) Biocidin+ -annostani normaalista 1-2kapselista päivässä 3-4 kapseliin päivässä.

Suosittelen ainakin kokeilemaan! :thumbs:

Edit: Pitää nyt tietenkin koputtaa puuta, ettei heti huomisaamuna flunssa iske...

No tänä vuonna on ollut varmaan 5 flunssaa, keuhkokuumetta, keuhkoputkentulehdusta, poskiontelotulehdusta, korvatulehdusta yms. Nyt viimmeisin kestänyt n. 4 viikkoa(1treeni välissä), joten tämä koko vuosi on mennyt sairastaessa. Sairaslomia on kerääntynyt n. 15 vkoa!!!!!

Nyt on pakko keksiä jotain, ettei aina olisi kipeä. Yritän juuri pitää vitamiinit yms. korkealla ja pipo päässä. Koko vuosi on mennyt vituiksi eli treenaamaan ei ole paljon päässyt.

Samoilla linjoilla Tonzan kanssa. :kippis1:

Oma settini on multivitamiini + 1-2 kpl 500 mg C, valkosipulikapselit, pari kalaöljykapselia ja glutamiini. Alkuvuodesta meni useampikin treeni pilalle flunssien takia. Sitten otin vitamiinit, öljyn, sipulin ja glutan käyttöön, ja sairastelu loppui. Töissä on ollut todella moni tyyppi kipeänä nyt syksyllä, mutta ainakin toistaiseksi olen välttynyt itse kaikilta kulkutaudeilta. Jos jonakin aamuna on orastavan flunssan tunne (kurkkukipu tms), otan ekstra-annoksen vitamiineja ja glutaa, syön paljon ja nautiskelen mm. Echinaforcea.

Tonzan kanssa samoilla linjoilla noista vitamiinien tärkeydestä. Itse en ole ollut kohta 2 vuoteen flunssassa. Aiemmin oli flunssia useamman kerran vuodessa, lisättyäni radikaalisti vitskujen saantia loppuivat flunssat siihen paikkaan.

Salilta pysyisin itse poissa jos kipeäksi tulisin, eivät ne lihakset mihkään viikossa, kahdessa häviä. Parempi antaa kehon huilata mahdollinen ylikunto pois ja palata terveenä ja levänneenä tositoimiin.

Ite en muista edes, milloin olisin kesällä ollut kipeä. Nytten kun tulee talvi alkaa taas sairastelu. Viime talvi meni sairastellessa, toivottavasti ei tämä. C-vitamiinia syön 1060mg päivässä ja lisäksi syön monivtamiini valmistetta. Ja nyt sitten ollaan kipeenä :itku:

Yleensä olen pitänyt sellaisen viikon taukoa siitä hetkestä kun on kuume poissa tai mainittava yskä/kurkkukipu häipynyt.
Tämänkin jälkeen tosin hiljaisella temmolla ensimmäinen treeniviikko ja välttäen pitkään kestävää kovaa rasitusta tai korkeaa pulssia.

[PAKKOAVAUTUMINEN]
Kyllä vaan huomasi tänäänkin salilla kun vitutti reenata sellaisilla mikkihiiripainoilla juuri tuon edellisen flunssaviikon takia. Muutenkin vitutus nousee viikon tauon jälkeen...[/PAKKOAVAUTUMINEN]

Ja vitamiinien tärkeyttä ei pidä unohtaa. Pisin yhtäjaksoinen aika täysin terveenä (1vuosi) ABCDE+Mg&Zn yhdistelmällä sekä ajoittaisilla luontaistuotekaupan "kukkatipoilla".

Quadzilla sanoi:
Salilta pysyisin itse poissa jos kipeäksi tulisin, eivät ne lihakset mihkään viikossa, kahdessa häviä. Parempi antaa kehon huilata mahdollinen ylikunto pois ja palata terveenä ja levänneenä tositoimiin.
Aivan. Omalla tyhmyydellä ja malttamattomuudella sitä on pahimmat ja pisimmät taudit sairastettu.

Samoilla linjoilla Tonzan, Quadzillan ja muiden kanssa.
Ei yhtään kovaa flunssaa, kuumetta tai muuta vaatinut C-vitamiinin mega-annosten jälkeen:) +joku kasvistuote luontaistuote kaupasta..nimeä en muista.

Tonza sanoi:
Kärsin aiemmin flunssista aivan mielettömän usein. Viime keväänä aloitin testin, jossa aloin vetämään mega-annoksia c-vitamiineja ja 2-4 valkosipulipilleriä päivässä. Hieman myöhemmin lisäsin comboon vielä Biocidin+ -kapselit (luontaistuotekaupasta). Sen jälkeen en ole sairastunut kertaakaan flunssaan. Hatusta vetäistynä tämä arviolta puolen vuoden flunssaton jaksoni on ylivoimaisesti elämäni pisin ja olen aika vakuuttunut tuon comboni osuudesta vastustuskykyni nousuun.
Nykyään tosin c-vitskujen mega-annokset ovat laskeneet tasolle 1000mg-2500mg päivässä, mutta flunssat olen saanut torjuttua nostamalla tarvittaessa (ensioireiden imestyttyä) Biocidin+ -annostani normaalista 1-2kapselista päivässä 3-4 kapseliin päivässä.

Suosittelen ainakin kokeilemaan! :thumbs:

Edit: Pitää nyt tietenkin koputtaa puuta, ettei heti huomisaamuna flunssa iske...

minkä hintaseks tulee kuukaudessa vetää sun systeemillä...?
vois meinaan itsekkin testaa,tullut kans flunssia elämän aikana sairastettua vähän liian paljon..nyt kyllä ollut hiljasempaa lukuun ottamatta flunssaa kuukausi sitten....eli mitä saat menee noihin valkosipulinappeihin ja biocidiin?

Luni sanoi:
minkä hintaseks tulee kuukaudessa vetää sun systeemillä...?
vois meinaan itsekkin testaa,tullut kans flunssia elämän aikana sairastettua vähän liian paljon..nyt kyllä ollut hiljasempaa lukuun ottamatta flunssaa kuukausi sitten....eli mitä saat menee noihin valkosipulinappeihin ja biocidiin?

Vita-c -purkki maksaa muistaakseni n. 8€, 500mg tabuja, 200kpl.

Valkosipulitabujen hintaa en muista, olisko toi meiän purkki jotain vajaan kympin, en ole varma. 120kpl. Jotain Bioteekin shittiä, parempaakin saattaa löytyä, jos tutustuu aiheeseen, en osaa sanoa.

Biocidin+ maksaa 13.40€ ja laatikossa 30 kapselia.

Noista voi sitten hintaa yrittää laskea arvioidun käytön mukaan. Tokihan tuolle hintaa tulee, mutta mulla vaakakupissa painaa aika paljon, jos vaihtoehto on n.6kk vuodesta funssan takia pois treenaamasta tais sitten kevyttä treeniä, tuntuman hakemiseksi flunssan jälkeen, ennen kovia treenejä. Lisäksi töiden ym. juttujen kärsiminen sairastelusta on tärkeä juttu, kun tuota combon hintaa pohtii.
Tietenkin, jos jollakin ei tuo combo auta, niin sittenhän tuo on paljon rahaa hukkaan heitettäväksi, mutta jos tuo auttaa, niin ainakin mun mielestä worth every cent.

Jep, kannattaa ennen jättää vaikka hiukan noista hifistelyprotuista tai muusta pois, jos täytyy valita.

Eiköhän sellanen 1-3 flunssaa per talvi oo ihan normaalia, mutta jos koko ajan jotain sairastaa niin vastustuskyvyssä on pahasti jotain vialla. Yleensä vähän yleisen kunnon mukaan treenailen eli pysyn poissa kun tuntuu että henki ei kulje kunnolla tai nenä vuotaa aiva jatkuvasti. Ja yritän nukkua paljo :)

Francine sanoi:
Eiköhän sellanen 1-3 flunssaa per talvi oo ihan normaalia, mutta jos koko ajan jotain sairastaa niin vastustuskyvyssä on pahasti jotain vialla. Yleensä vähän yleisen kunnon mukaan treenailen eli pysyn poissa kun tuntuu että henki ei kulje kunnolla tai nenä vuotaa aiva jatkuvasti. Ja yritän nukkua paljo :)

Sama täällä vähintään pari flunssaa vuodessa jotka kestävät monta viikkoa, viimeksi kesti 3,5 viikkoa jonka aikana paino tippui 4 kg.
Ja nenä vuotaa jatkuvasti oli flunssaa tai ei, näin on ollut jo useita vuosia.

Vitamiineja yms. tulee kyllä syötyä, mutta täytynee kiinnittää siihen silti vielä enemmän huomiota jatkossa...

Onhan tässä oppinut jo omaa kehoaan aika hyvin kuulostelemaan, ja kyllähän se siltä näyttää, että jos on tiukempi treenijakso menossa, niin vähäinenkin unen/ravinnon puute (puhumattakaan kännäämisestä, jossa yleensä nämä kaikki yhdistyvät) aiheuttaa melko helposti vastustuskyvyn tippumista ja ennen kuin ehtii edes huomata sitä onkin jo kurkku kipeä.

Tarkkana saa siis olla jos vähänkin kovempaa treenaa...

Tonza sanoi:
Vita-c -purkki maksaa muistaakseni n. 8€, 500mg tabuja, 200kpl.

Valkosipulitabujen hintaa en muista, olisko toi meiän purkki jotain vajaan kympin, en ole varma. 120kpl. Jotain Bioteekin shittiä, parempaakin saattaa löytyä, jos tutustuu aiheeseen, en osaa sanoa.

Biocidin+ maksaa 13.40€ ja laatikossa 30 kapselia.

Noista voi sitten hintaa yrittää laskea arvioidun käytön mukaan. Tokihan tuolle hintaa tulee, mutta mulla vaakakupissa painaa aika paljon, jos vaihtoehto on n.6kk vuodesta funssan takia pois treenaamasta tais sitten kevyttä treeniä, tuntuman hakemiseksi flunssan jälkeen, ennen kovia treenejä. Lisäksi töiden ym. juttujen kärsiminen sairastelusta on tärkeä juttu, kun tuota combon hintaa pohtii.
Tietenkin, jos jollakin ei tuo combo auta, niin sittenhän tuo on paljon rahaa hukkaan heitettäväksi, mutta jos tuo auttaa, niin ainakin mun mielestä worth every cent.

kiitos vastauksestasi,pitää kokeilla..meinaan ihan totta mielummin sitä maksaa vähän enemmän kuin on sit vähän väliä kipeenä...

Ite sairastuin tasan vuosi sitten pusutautiin, ja tätä tautia ennen olin hyvin harvoin sairas.Pusutauti kesti sen 1-2 viikkoa, ja kurkkuun jäi turvonneet nielurisat.

Ja nyt tämän kuluneen vuoden aikana olen sairastellut Paljon, liian paljon.Kerkiää aina saamaan treenistä hyvin kiinni, niin, että saatta painokin nousta sen pari kiloa, mutta sitte sairastutaan aina uuelleen siihen kuumeeseen ja kurkussa olevat pallerot (nielurisat) turpoaa entisestään, eli koko vuosi on ollut melkein paikallaan polkemista.Oli yksi hieman pidempi jakso, jolloin kerkesin nostamaan pääliikkeissä voimatasoja, mutta se jäi siihen.

Olen joutunut ottamaan monta antibiootti kuuria ja edellinen kuuri loppu viikko sitten.Ja nyt torstaista lähtien sairastuin uudelleen!Tänäänki kuumetta oli vähän yli 38 astetta ja nieleminen sattuu.Laboratoriossa on rassattu monta kertaa, aina otettu se vakio verikoe ja nielunviljely.

Ei tuumaa tulla loppua tälle sairastelukierteelle, joten leikkausta nielurisoille ollaan alettu harkita, mutta sekään ei ole selvää, sillä sairaanhoitaja jotain höpisi, että tollasesta leikkauksesta voi olla myös haittavaikutuksia.Oikeastaan ihan sama, aijon mennä leukkaukseen, sillä tiiän pari samanlaista tapausta, ja heillä loppu sairastelut heti leukkausen jälkeen.Mutta nuo leukkausjonot voi olla törkeän pitkiä, helposti jopa puolivuotta..Pitänee aluks varata yksityislääkärille aika ja keskustella.

Vitamiineista otan yhden multitabsin ja 500-1000mg c-vitamiinia päivässä.Mutta aika paskasti menee meikäläiselläkin, ei voi muutaku :itku:

Back
Ylös Bottom