Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ottaako voimapyörällä tehty harjoittelu enemmän syviin vai pintavatsoihin?
Mä kuulin jotakin vatsakalvosta, tai jotain että se voi revetä jos liian railakkaasti tekee voimapyörää... EI VARMISTETTUA TIETOA..
Voimapyörä rasittaa alaselkää aika reippaasti, niin siinä on ainakin yksi syy miksi sitä ei kannata tehdä jos selkä ei ole iskussa.En ole ottanut selvää...mutta minua tuo fysioterapeutti kielsi nimenomaan tekemästä tätä liikettä.
En muista mikä oli syy.
Voimapyörä rasittaa alaselkää aika reippaasti, niin siinä on ainakin yksi syy miksi sitä ei kannata tehdä jos selkä ei ole iskussa.
No et oo ainoa ;) Eipä noihin syviin vatsalihaksiin tullut kiinnitetty aikaisemmin mitään huomiota.Aah, niinpä olikin.
Mulla just selkäongelmien myötä tullut nämä liikkeet mukaan kuvioihin.
3.) Erillaiset pidot, esimerkiksi kyynärvarsiin nojaten (etunojapunnerruksen alkuasento)
-tässä asennossa tulee olla täysin suora, eli ei perse koholla, eikä alhaalla...
-sitten vaan pitoja, esim 1min kerrallaan ja useampi sarja
Jos nostat tässä pidossa persettä ylöspäin, sitä eristävämmin pito tuntuu vatsassa eli toisin sanoen selkä ei rasitu ja asento on helpompi pitää.
Itselläni väsyy selkä ennen vatsaa tätä harjoitusta tehdessäni ja käytän em. kikkaa hyväkseni nostamalla persettä hieman koholle kun asento alkaa pettämään, mutta vatsa kaipaa vielä rankaisua.
Kannattaa koittaa :whip:
Asentoa voi muutella muillakin tavoilla, esim. nostamalla jalkoja muutaman sentin ilmaan...
^^ olisko kuuluisaa "omenavatsaisuutta"? Eli ei vissiin paljon vatsalihasliikkeet auta...