Systeeman pääopettaja toimessa! LOL

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos nämä kaverit oikeasti pystyvät tyrmäämään koskettamatta, niin mikseivät ne käy hakemassa ammattinyrkkeilykehistä rahoja pois? Eihän kellään olisi mitään jakoja pärjätä, kun toinen pystyisi tyrmäämään matkan päästä.

Millään "ne ei tee sitä rahasta"-jutulla tätä ei varmaan voi perustella, kun katsoo systeman opetusvideoiden hintoja.

AndyS sanoi:
Jos nämä kaverit oikeasti pystyvät tyrmäämään koskettamatta, niin mikseivät ne käy hakemassa ammattinyrkkeilykehistä rahoja pois? Eihän kellään olisi mitään jakoja pärjätä, kun toinen pystyisi tyrmäämään matkan päästä.

Millään "ne ei tee sitä rahasta"-jutulla tätä ei varmaan voi perustella, kun katsoo systeman opetusvideoiden hintoja.
Kuvailetko Antti tuntemuksiasi kun Kaspinin päämies suoritti rintakehääsi enkelinkostuksen tai jonku vastaavasti nimetyn "tempun".

Mike sanoi:
Tuo mestari tuossa uutispätkässä läväyttää eukkoa leukaluuhun, juuri siihen samaiseen kohtaan, mistä putoaa isompikin ukko kun leukaluu iskusta osuu hermoon. Mitään kummaa siinä ei ole vaan jokainen voi kokeilla nakkasta kaveria vähän lujemmin ja kyllähän se vähän silmiä pyöräyttää.
Mitä ihmettä, putoaako isompikin ukko hermopistetekniikalla?

NHB, olet ymmärtänyt väärin, kyseessä on kova lyönti leukaluuhun, ei mikään sormen napautus. Yleensä tyrmäykset tapahtuvat kun osutaan oikeaan kohtaan voimakkaalla iskulla, mutta ei siihen mikään läpsy käy. Sun mentoris tyrmää kertomalla vitsejä naapurikaupungissa ja Tyson putoaa kehässä.

Mike sanoi:
NHB, olet ymmärtänyt väärin, kyseessä on kova lyönti leukaluuhun, ei mikään sormen napautus. Yleensä tyrmäykset tapahtuvat kun osutaan oikeaan kohtaan voimakkaalla iskulla, mutta ei siihen mikään läpsy käy. Sun mentoris tyrmää kertomalla vitsejä naapurikaupungissa ja Tyson putoaa kehässä.
Tiedän kyllä, tuossa videossa toimittanaikkosta ei tosin kovin kovaa löyty. Eräältä suomalaiseltakin oli leukaluu murtua kun Dillman teki "kevyen" hermopistehipaisun tuohon samaan kohtaan. Kunhan koukutin kun käytit samassa yhteydessä sanoja hermo ja putoaa. Kerro toki mun mentoreista lisää, en vielä tiennytkään että tällaisten opissa olisin ollut. Ave on kyllä sen luokan soturi, että se vois vaikka tuohon pystyäkin. Speedo-painin mentoreistani en oikein usko kenenkään pystyvän tuohon.

NHB sanoi:
Kuvailetko Antti tuntemuksiasi kun Kaspinin päämies suoritti rintakehääsi enkelinkostuksen tai jonku vastaavasti nimetyn "tempun".

Se tuntui vähän samalta, kuin kyynärpään kolhaiseminen "sopivasti". Valkosen hermopistetaitojen hyödyllisyydestä kamppailussa en tullut kovin vakuuttuneeksi, kun hänen täytyi väkertää pitkät ajat saadakseen vaikutusta, vaikka seisoin vain paikallani.

Mutta mitä mieltä olet siitä, miksi nämä etätyrmääjät eivät hae ammattinyrkkeilystä rahoja pois.

Väittely on kivaa.
Kamppailupuolellakin tämä juupas-eipäs + kunfumiehet UFC:ssä tms. -ketjut ovat keränneet enemmän kommentteja kuin "asiapitoiset" tänä vuonna yhteensä. Siistiä.. :rolleyes:

Mutta itse asiaan, pitäähän tähänkin asiaan nyt jotain tokaista.
Eli mun mielipide näistä tyrmäys ilman kosketusta ym. -tekniikoista menee yksiin sen pätkän kanssa minkä lopussa hermomies menee BJJ-salille tainnuttamaan porukkaa - eei taho toimia IRL. Mutta antaa kaikkien kukkien vaan kukkia ja ihmisten harrastaa eri lajeja. Ei haittaa mun mielenrauhaa.

Mutta NHB, nimimerkistä päätellen luulin, että sä olisit ihan eri puolella tässä "sodassa", mistä moinen?

AndyS sanoi:
Mutta mitä mieltä olet siitä, miksi nämä etätyrmääjät eivät hae ammattinyrkkeilystä rahoja pois.
No tietänet jo vastauksen kysymättäkin. En liene missään vaiheessa liputtanut etätyrmäyksen toimivuuden puolesta. Tämä koskee niin kehää, katua kuin taistelukenttää.

Se oli vaan hauskan näköinen se valtosen tekemä juttu sivusta seurattuna. Olit hetken kaffella ja sitten otit puolustusasentoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aidan sanoi:
Mutta NHB, nimimerkistä päätellen luulin, että sä olisit ihan eri puolella tässä "sodassa", mistä moinen?
Monenmoista on tullut nähtyä. Tyyppejä jotka nollaavat mut mitä erillaisimmilla keinoilla. Ei voi oikein millään lähteä mukaan minkään yksittäisen lajin ylistämiseen tai siihen, että ainoastaan kehälajit toimii. Kaikkein "pahimmat" tapaamani tyypit ovat olleet aivan muuta kuin urheilijoita. Toisaalta kun suodattaa tuon hypetyksen pois tuosta systemasta, niin sen jälkeen jää ihan fiksun kuuloisia periaatteita tehdä ja ennen kaikkea opettaa asioita. Vielä kun luotettavalta taholta olen kuullut kehuja kyseisestä lajista, niin jonku nettipätkän perusteella ei mitenkään voi alkaa haukkumaan lajia. Sitten kun on vielä luonnevikainen, niin helposti tulee "haastettua" mielestäni kapeakatseisia tyyppejä.

Tämä ketju sai minut muuttamaan mieleni.. En aloitakaan vaparia ja BJJ:tä, valintani onkin luultavasti Kaspin ellen sitten aloita ninjan uraa Naruton tavoin (Animesarja), tie voisi olla vaikeampi mutta oppisinpahan ainakin ampumaan tulipalloja ja tekemään itsestäni kopioita etc.. vaikea päätös :arvi:

Nykyään lajeja on niin helvetisti, että noi lajien näytökset on luokkaa toi. Kilpailu on niin hirveää, että oppilaita houkutellaan ties milläkin pelleilyllä... Tai ainakin sillä kiintoisammalla matskulla lajin sisältä ;)

Mitä mä oon systemaa nähnyt, niin tekniikat ovat todella suoraviivaisia ja pyritään nopeaan lopetukseen... Aivan kuten Krav magassa. Sotilaslajina tämä on luonnollista.

Sen tiedän, että spetsnaz- kekeille en hirveästi menis huuteleen. Ne luultavasti "hivelis" mun rintaa maiharilla... Ja ehkä hieman päätäkin.

Minusta nuo systema jutskat on melkein yhtä hauskoja, ku Jim Carreyn karatetunnit;)

Jos joku haluaa kunnolla nauraa, niin käykäähän youtube.com osoitteesta hakemassa video...:rock:
Hakusanaksi vaan Jim Carrey, niin sieltä tulee sen karate video, mm veitsihyökkäystä vastaan puollustamista:hyper:
Eka kerralla kun tulee puukosta kylkeen, niin se sanoo oppilaalle: "Jälleen kerran tyypillinen aloittelijan virhe, hyökkäsit väärin"

:hyper: :D :rock:

No nyt oli pitkästä aikaa sellaista juttua, että oli pakko saada sanoa sananen. Aloitin Krav Magan tammikuussa ja systeman siinä sivussa kuukautta myöhemmin. Valitettavasti systemaa treenataan paikkakunnallani vain kerran viikossa. Maga on todella toimiva juttu, mutta systemasta en ole vielä saanut varmuutta, josko toimii tilanteessa jossa tarkoituksena on todellakin vahingoittaa / poistaa vastustaja pelistä. Systema on pehmeämpi. Kipukynnystä pyritään nostamaan ja säilyttämään kehon rentous (estämään stressireaktoita jäykistämästä vartaloa). Toinen keskeinen juttu on hengitys, mikä toimii myös kipukynnystä nostavasti. Lyönnit tapahtuvat aivan eri periaatteella kuin muissa lajeissa. Ei lihaksiin ja kehon pintarakenteisiin, vaan "läpi" sisäelimiin. Sain demona nyrkin vatsaani, ja voin sanoa osumakohta oli jossakin, missä on ollut mitään aiemmin tuntenut. Kipu oli lamauttava. Kaadot ja heitot näyttävät tapahtuvan ilmeettömästi ja "liian helposti", mutta tarkoituksena on rikkoa kehon "muoto" paikoista, missä se yksilöllisesti antaa helpoiten periksi ja taittuu.
En ole vakuuttunut, että systema yksin on riittävä laji itsepuolustustaidoksi. Monet harrastajat omaavat vankan kamppailulajitaustan. Toistaiseksi olen käyttänyt Magassa opittuja tekniikoita Systema treeneissä onnistuneesti, en toisinpäin. Mutta kyllä Systemankin tekniikat olen omakohtaisesti todennut toimiviksi ja aion jatkaa lajia Magan rinnalla. Systema on antanut minulle vartalonhallinnasta -ja toiminnasta aivan uusia ahaa-elämyksiä, vaikka olen punttia teini-ikäisestä saakka nostaneena luullut olevani niistä hyvin perillä. Systemassa on niin kieroja silmänkääntötemppuja, että "perinteisiä" lajeja harrastaneilla voi tulla yllätyksenä. Menkää toki kokeilemaan avoimin mielin, ottakaa se vaikka kevyen aerobisen kannalta.

archi sanoi:
Taisi muuten olla dilman videolla tuossa bjj osiossa viimeinen sälli kenelle yritti kaatoa Stephan Bonnar :eek:

Olihan se itse Ultimate Fighter. Mutta asiaan. Itekki kävin joskus aikoinani jonku hermopisteleirin, ihan vaan mielenkiinnosta. Joku suomalainen jamppa sen veti. Ei siellä tainnu sentään mitään tommosia ääniknockoutteja olla. Yks mikä jäi mieleen oli se ku yks tekniikka oli lyönti tohon leukaluun ja korvan alle. Taitaa vetää pientä katkosta tonne verenkiertoon, ni kyl siinä ainakin pientä polvien notkahdusta tuli.

Mutta toi että jengi kaatuu ku sensei lähettää jonkun häröpallon ja se kuinka herätys kokouksissa jengi kaatuu, ovat mielestäni erittäin mielenkiintoisia ilmiöitä. Mikä on se sy mikä saa ihmiset lakoamaan? Onko ihmisillä niin vahva usko siihen, että nyt lähtee jalat alta, joka saa tän aikaan. Koska tuskin nyt kukaan ainakaan tietoisesti haluis kaatuilla. Vaadin Myth Busterssia paikalle.

Mistä te tiedätte, että systemaa opetetaan spetznazeille? Kaikki toistavat sitä kuin mantrana, mutta onko siitä olemassa jotain todisteita? Jenkkilässä suunnilleen kaikki itsepuolustusopettajat ovat jotain "Ex-Navy Seal Close Quarter Combat Instructoreja". Koulutus, jota he ovat antaneet on tietenkin niin salaista, ettei siitä ole missään mitään tietoa.

NHB sanoi:
Se oli vaan hauskan näköinen se valtosen tekemä juttu sivusta seurattuna. Olit hetken kaffella ja sitten otit puolustusasentoa.

Joo. Hommahan meni kokonaisuudessaan niin, että Valkonen teki paikalliselle aikido-opettajalle jonkun tempun käteen ja se ilmeisesti sattui. Sitten hän kysyi, että haluaako joku muu kokeilla ja minä ilmoittauduin (ainoana) vapaaehtoiseksi. Valkonen rupesi painelemaan kyynärvarttani, eikä se tuntunut paljon miltään. Tietenkin siitä nyt vähän kipua tulee, kun iso mies puristaa, mutta ei siis mitään reaktiota.

Sitten se väänsi ranteesta tavallisella kotegaeshi-rannekaadolla minut lattiaan. Menin ihan suosiolla, mutta Valkosen ote lipsahti irti, eikä se yrityksestä huolimatta ehtinyt seuraamaan, vaan päädyin selälleni jalat potkuvalmiina kohti Valkosta.

Tämän jälkeen sitten nousin ylös ja Valkonen teki tuon läpsäytyksen rintaan ja selkärankaan. Se kyllä tehosi, mutta ihmettelen suuresti, että tarvittiin noinkin monta yritystä tempun onnistumiseksi paikallaan seisovaan henkilöön.

Jos minä saan vetää vaparin, kun toinen vain seisoo, niin lupaan, että se putoaa kerrasta ja on "kaffella" pidempään kuin hetken.

Jos laittaisin videopätkän Magan zombieharjoituksesta, moni varmasti naurasi. "Ei vittu, lyökö joku oikeasti käsi valmiiksi suorana?!11". Harjoituksen tarkoituksena on kokeilla, mihin suuntaan lyöntiä kannattaa väistää ja torjua.

Osassa noista harjoituksista on tarkoitus tuntea vastustajan liikkeet ja voiman suunnat, kuten ilmeisesti tuonkin linkin videolla. Pelkästään tollasta en kyllä menisi harjoittelemaan, mutta on tuosta hyötyä täydellä kontaktilla vääntämiseenkin.

Mitä tulee noihin puukko- ja asevideoihin. Luodin suuntaa on vaikea mennä tunnustelemaan, joten sen pätkän julistaisin paskaksi. Aiheesta on ollut aiemminkin vääntöä foorumilla, hakuun vaan "Systema".

edit. mulla on koneella muutama pätkä venäjän armeijan lähitaisteluharjoituksista. samanlaista improvisaatiota, mutta kontaktilla.

AndyS sanoi:
Jos minä saan vetää vaparin, kun toinen vain seisoo, niin lupaan, että se putoaa kerrasta ja on "kaffella" pidempään kuin hetken.
Aivan, kertapommi paikallaan suojaamattomaan henkilöön nyrkillä, tainnuttaa varmasti tehokkaammin ja on helpompi suorittaakin. En tajua noita merkillisiä kikkailuja, joissa lyödään millilleen oikeaan paikkaan ja vastustaja vielä varmuuden vuoksi avittaa heittäen komean voltin.

Mistä te tiedätte, että systemaa opetetaan spetznazeille?

Koska wikipedia sanoo niin.

Systema is best known as being a martial art employed by some Russian Spetsnaz units

Tässä vielä video systemasta. Melko pitkä ja paikoin melkoista tuubaa, mutta kelatkaa videota, niin näette vaikkapa pätkiä systeman otteluista. Minusta tuo näyttää melko tehokkaalta. Tai ainakin rajulta.

EDIT: Kaikki kouluttajat eivät ole taitavia, vaikka olisivatkin harjoitelleet kauan. Huono kouluttaja ei tee lajista huonoa vaikka se antaakin sellaisen esivaikutelman.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom