Systeeman pääopettaja toimessa! LOL

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
SIC- sanoi:
Onkos se kaveris jo oppinu mielenvoimalla kaatamaan ukkoja?
Sana kertoo että Ryabko käyttä paljon oman kehonsa liikeitä ja vastustajan reaktioita kaatoihin ohjailuun. Vastustaja menee miinaan ja yllätyneenä keräilee pian itseään lattiasta. Asiaa tuntemattoman silmään tuo varmasti näyttää aivan samalta kuin koskettamatta suoritetut tyrmäykset, mutta sisältö on toinen. Sinänsähän tuo ei ole mitään uutta tai erikoista, samaa näkee vaikka pallopeleissä.

Pulla sanoi:
Yleensä trailerilla, demopätkillä ja muilla yleisönäytöksillä on tarkoitus herättää ihmisten mielenkiinto lajia kohtaan. Tässä pätkässä lähinnä kutkuteltiin katsojan nauruhermoja. Vai miten on topokatti ja NHB, jos aivan kamppailulaji-nuubina katsoisitte tuon pätkän niin olisitteko ihan oikeasti kiljuen ilmoittautumassa alkeiskurssille?
Onko tuota videota sitten tarkoitettu herättämään jokaisen teiniprinsessan mielenkiinto lajia kohtaan? Pyrkivätkö kaikki lajit olemaan mahdollisimman markkinointivetoisia ja amatöörien silmissä kovia? Itse ainakin menisin noiden kahden videon perusteella ennemmin systemaa treenaamaan, maga-videossa kun ei ollut yhtään mitään mun silmiin mielenkiitoista.

Mike sanoi:
Jos laji on muuten hyvä, niin miksi tommoisella perseilyllä sitä pilaamaan?
Se mitä nimität perseilyksi, liene lähinnä sitä, ettet vain ymmärrä näkemääsi. Korjaa toki jos olen väärässä. Voisit myös hieman selittää, että millä tavalla joku netistä löytyvä pätkä pilaa lajin? Eikö laji ole jotain muuta kuin netissä surffaailua? Suomessa systema on kerännyt muutamia todella päteviä voimankäyttäjiä ja kommentit ovat olleet varsin positiivisia lajia kokeilleilta.

No katsoppa kommentteja tässä ketjussa, ei kovin mairittelevaa kuvaa anna lajista. Ja sen sanon, että yksikään äijä ei esim sua kaada ajatuksen voimalla, eli tuo video on täyttä paskaa. En edes tajua miten tuota voi mitenkään pitää taistelulajipätkänä. Onko tuo joku parodia vai mitä? Tuskin edustaa tuota lajia itsessään.

Mitä tuosta pitäisi ymmärtää? Sen että ukko on joku jeesus joka kaatelee miehiä tosta vain. Vaikea painaa sitten vaikka seuraavaan UFC matsiin ja kehän takaa tyrmätä ammattilaisia. Miten kukaan voi olla niin saatanan kuutamolla, että luulee tuon olevan totta?

Eli laittakaa oikeita pätkiä tuosta lajista, tuo huumoripätkä tuskin on lajin parhaimmistoa.

Olipas erikoinen mainosvideo. Ainakin sensei oli käynyt Moskovan Mäcissä ;-))
Tossa lopussa oltiin jo Jedi-tasolla, koska se pysty vaikuttamaan ilman kosketusta toiseen ----> :fear:

Huh huh, on kyllä uskomattominta tubaa mitä oon ihan hetkeen nähnyt.

Edit:
NHB sanoi:
Itse ainakin menisin noiden kahden videon perusteella ennemmin systemaa treenaamaan
Voitko listata vaikkapa 5 asiaa mitkä noiden videoiden perusteella tekee tuosta lajista mielenkiintoisen?

Täällä on yksi kuutamolla oleva.. Jos katsoi tarkemmin ton ohjaajan ranteiden asentoa ja otti huomioon sen, että liikkeet oli tehty hidastetusti ja vähäistä voimaa käyttäen, niin kyllä mä uskaltaisin väittää ton olevan käytännössäkin tehokasta.

Heh, kieltämättä toi viimeinen kohta missä mestari läppäisi oppilaan maahan koskettamatta on aika hauska :)

Ei tuota kyllä kovin vakavissaan voi ottaa. En niinkuin hyvällä tahdollakaan voisi kuvitella että tuommoinen keikuttelu olisi tehokas esim vaparimatsissa. Tuo näyttää enemmän joogalta.

Kyllähän noi kaadot toki ihan fysiologisesti menee, kaikkihan kaatuu kun oikeaan suuntaan väännetään. Eri asia on kuitenkin kaataa ihminen oikeasti kuin tuommoisia sätkynukkeja jotka hyppää jo valmiiksi pari volttia.

Mun mielestä siis ihan siistiä että kaikenmoisia lajeja on, mutta pitää aina vähän suodattaakin. Tehokkaimmat taitaa olla paini- ja lyöntilajit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh heh, näiden molempien varmasti parasta kuvaa lajista antavien pätkien jälkeen ei voi kun miettiä että onkohan noilla lajia osaavilla jokin "turvasana" esim. keltainen, jonka kuullessaan hyökkääjä valahtaa makarooniksi...:lol2:

Mike sanoi:
No katsoppa kommentteja tässä ketjussa, ei kovin mairittelevaa kuvaa anna lajista. Ja sen sanon, että yksikään äijä ei esim sua kaada ajatuksen voimalla, eli tuo video on täyttä paskaa. En edes tajua miten tuota voi mitenkään pitää taistelulajipätkänä.

Mitä tuosta pitäisi ymmärtää? Sen että ukko on joku jeesus joka kaatelee miehiä tosta vain. Vaikea painaa sitten vaikka seuraavaan UFC matsiin ja kehän takaa tyrmätä ammattilaisia. Miten kukaan voi olla niin saatanan kuutamolla, että luulee tuon olevan totta?
No näistä "vittu mikä pelleilyä" -kommenteista paistaa läpi kyllä niin vahva nähdyn ymmärtämisen puute, ettei niiden vuoksi kannata ehkä lajia tuomita. Liikutaan taas vahvasti "ei nuo ole oikeata lihasta" -bodikritiikin alueella. Olen yrittänyt jo kirjoittaa, että systemaan ei liity ajatuksen voimalla kaatamisia. Se on vain harjaantumaton katsoja joka saattaa saada tuosta videosta sellaisen kuvan. Miten futaaja saa ohittaa puolustajan? Aivan, harhauttamalla...

Katso vaikka siitä loppupuolelta kehon reaktioita harjoitusvastustajassa. Kuinka ihminen haluaa väistää reaktionomasesti naamaa tai haarojen väliä kohti tulevaa kättä. Kun näitä reaktioita manipuloi sopivasti, niin lopputulos on yllättävä. Nuo nivellukothan pitäisi olla selvä juttu. Olen kyllä itsekin hyppinyt aika villisti kun on saanut todistaa nopeasti tulovien lukkojen vittumaisuutta,vaikka en varsinaisesti kynäniskaosastolle menekkään ja nivelet varsinkin on aika jämerää tekoa. Ennemmin sitä loikkii hölmön näköisesti kuin antaa nivelen kokeilla uusia liikeratoja.

Odottelinkin jo tuota UFC-kortin esiin tuomista. Olet varmaan nähnyt näytöksiä UFC-kehässäkin koetelluista lajeista. Eipä se sekään mitään realistista kamppailu-urheilutilannetta kuvaa. Tehdään näyttäviä teknikkoita vuoron perään ja näytetään kovilta. Taustalle menevää heviä soimaan ja menox. Lukkoihinkin mennään joka kerta, vaikka lukottaja ei tositilanteessa ikinä olisi sitä onnistunut tekemään. Miten kukaan voi olettaa kenenkään pitävän tuollaista näytöstä tositilanteena?

Sotilaatkin ovat ihan pellejä. Eivät varmasti pärjäis UFC:ssä mun idoleille. Ampumistakin harjoittelevat jossain radalla pehmustetulla patjalla makoillen. Maaleinakin on jotain paikallaan olevia pahvisia pilkkoja.

Vastustajan omaa voimaa ja liikettä käyttämällä saa varmasti kaikennäköistä aikaan mutta kukaan ei saakeli heitä volttia rinnasta hieraisemalla, bitch slapilla tai metrin päästä kättä heilauttamalla.

Pulla sanoi:
Vastustajan omaa voimaa ja liikettä käyttämällä saa varmasti kaikennäköistä aikaan mutta kukaan ei saakeli heitä volttia rinnasta hieraisemalla, bitch slapilla tai metrin päästä kättä heilauttamalla.
Saati puhaltamalla perään ja kättä heilauttamalla metrin päässä mene mattoon kuin liimatuksi. Tuo video antaa kyllä lajista mahdollisimman naurettavan kuvan ja mitä muita katselin, niin sama meno näytti jatkuvan niissäkin.

Toivottavasti tähän ketjuun tulisi joku asiallisempi video lajista.

NHB sanoi:
Tiedätkö edes mitä tuossa demottiin, olisikohan se aito alkeiskurssi, taistelutilanne, periaatteiden esittely, lajinäytös vai jotain muuta? Onko järkevämpää juosta miekan terää vasten vai hypellä sen edestä pois? Ja kai noista muutamista rannejutuista nyt jokainen näkee, että ei ehkä kannata jäkittää paikallaan.

No niin. Tuoska videosta tulee mieleen lähinnä "Suomalainen" Kaspin. näyttää ihan samalta touhulta ja pääopettajien fysiikkakin muistuttaa toisiaan :kippis1: Nämä systeema tyypit muuten kauppavat opetusvideoita, joissa opettavat nk. "no touch knock downs", ilman kosketusta heittoja ym. allekirjoittaneen mielestä käytännölliseltä kannalta aika epärealistiselta kuulostavia asioita. Pitävät samoista asioista seminaareja.

kun sitten lasket yhteen yksi + yksi... niin asettuu tuo videokin omaan arvoonsa eli kyllä se meininkin on tuollaista vaikka mukaan mahtuukin paljon fiksulta kuulostavia harjoituksia ja muuta järkeenkäypää toimintaa.

Ai niin ja kyllä ne Kaspin tyypit oikeasti treenasivat tuontapaisia asioita sekä paljon muuta. Sanotaan vaikka että ne hipsutukset, läpsytykset, ropistukset ja kaikenmaailman enkelinsiivet eivät saaneet miestä liikkumaan mihinkään (jos et ollut nk. "uskovainen" eli vaikka läpi harmaan kiven halunnut uskoa lajiin). Joo kyllä sattui, mutta lähinnä rupesi vittutamaan tyyliin: "Kun tuo tyyppi tuossa nyt repii ihoani kaksin käsin, niin onpas hänen päänsä suojaamatta pällistelemässä tuossa. Tekisi mieli tirvaista nyrkillä päin näköä ja kysyä sitten onko tuosta nipistelystä jotain hyötyäkin."

Näitä kaikenasteisia super secret military special forces mega killer tekniikka whatever lajejahan putkahteli tuossa yhteen aikaan esiin sieltä täältä. Oli joku trendi tai jotain. Samoihin aikoihin tämä systeemakin lanseerattiin.

Eivät muuten systeemassa harjoita vapaata randoria/sparria, Jotain kyllä tekevät.

Ei sinänsä kyllä ne venäläiset Systema- miehet, jotka homman takana häärivät kuulemma osaavat sparrata/otella oikeasti. Miehet kun ovat treenanneet sambo- painia ja nyrkkeilyä todella kauan. Eivät tosin itse käytännössä käytä yhtään mitään systeemaan vittaavaa vaan perus nyrkkeilyä ja painia.

Oikeasti repäisin tuon klipin tänne täältä: http://www.mma.tv/TUF/index.cfm?ac=ListMessages&PID=1&TID=816660&FID=1&pc=98

eli tuolla asiasta enemmän keskustelua.

Mike sanoi:
Mun mielestä siis ihan siistiä että kaikenmoisia lajeja on, mutta pitää aina vähän suodattaakin. Tehokkaimmat taitaa olla paini- ja lyöntilajit.
Tähänhän nämä keskustelut yleensä menee. Mun suosikkolaji on kovin...
Paitsi niiden kanssa keskustellessa jotka ovat jo oppineet sen, että se laji jota itse osaa parhaiten käyttää on se paras sinulle. Määrittele ensin lajin tehokkuus, niin saat jatkoa.

NHB sanoi:
Tähänhän nämä keskustelut yleensä menee. Mun suosikkolaji on kovin...
Paitsi niiden kanssa keskustellessa jotka ovat jo oppineet sen, että se laji jota itse osaa parhaiten käyttää on se paras sinulle. Määrittele ensin lajin tehokkuus, niin saat jatkoa.

huoh.. toivottavasti tuo lajin tuoma ¨taito¨ ei anna kenellekään turhaa itsevarmuutta jäädä kokeilemaan mihin paukut riittää, sillä voi tulla rumaa jälkeä.

Tämä on taas sarjassa: ¨oikotie onneen¨

...vaan kun sitä ei ole ! :wall:

ok postitanpa tänne lisää videoklippejä.

Nämä klipit ovat siis systeeman pääopettajien opetus- ja seminaarivideoista.

Kyse on siis asioista joita he oikeasti harjoittelevat eikä mistään huumoripläjäyksistä.

Tässä niitä klippejä:

1. Personal Protection http://www.russianmartialart.com/catalog/video/1pr.mpg

2. Defence against weapons http://www.russianmartialart.com/catalog/video/1Defense ag. Wep.wmv

Henkilökohtainen suosikkini:

3. Beyond The Physical (DVD) $39.95

by the legendary Mikhail Ryabko.

The most impressive film in the world of martial arts! Breathtaking demonstrations and detailed instructions on how to develop and apply the highest form of self-defense - the Psychic Energy. Overcome any attack with minimal or no physical contact at all! Based on years of intense combat and secret missions, this is an outstanding presentation of the most subtle and powerful ways to move, strike and control your opponents, biomechanics, breathing, human psychology and foresight. Truly, once in a lifetime opportunity to expand your skills beyond the physical.

YEP YEP eli psyykkistä energiaa siis, joo ja ovat sitten tosissaan.

http://www.russianmartialart.com/catalog/video/1bp.mpg

4. bonuksena tämä: http://www.russianmartialart.com/catalog/video/1gn.mpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom